הבוגרים הרצויים: - יורם הרפז
https://yoramharpaz.com › goals › desired_adultsדימויים של הבוגר הרצוי שמנחים )ומסכסכים( את השיח החינוכי. : הבוגר הרצוי של מערכתהבוגר המחובְ רת הדימוי הראשון הוא. ומרצה הד החינוך ד"ר יורם הרפז הוא עורך.
הבוגרים הרצויים: לקראת הגדרה מחודשת - יורם הרפז
https://yoramharpaz.com/articles/education-goals/desired-adultsWebהבוגרים הרצויים: לקראת הגדרה מחודשת. שלושה דימויים אידאליים של הבוגר הרצוי מנחים את השיח החינוכי: הבוגר המחו ְברת, הבוגר המתורבת והבוגר הממומש. הדימויים האלה לא עובדים טוב בימינו; …
דמות הבוגר - חשיבת עתיד - משרד החינוך
https://edu.gov.il › sites › DmutAbogerלאחרונה חידד המשרד את חזון מערכת החינוך והגדיר את דמות הבוגר העתידי במאה ה-21. "מערכת החינוך שואפת שבוגריה יחיו ויפעלו כבני אדם ערכיים המתפקדים היטב במשפחתם, ...
לפרוץ גבולות, לקבוע גבולות: דמות הבוגר הרצוי – איזו דמות אדם ...
benyehuda.org › read › 21875הבוגר הרצוי הוא זה שהשכיל במהלך לימודיו לפרוץ את הגבולות האקראיים והמוגבלים של עצמו ולגלות עניין כנה בזולתו, במשפחתו, בחבריו, במוריו ובבני כיתתו, בקהילתו, בבית ספרו, בחברתו ובלשונו, בהיסטוריה של עמו, בזיכרונו ובתרבותו.
פורטל מס"ע | הבוגרים הרצויים: לקראת הגדרה מחודשת
portal.macam.ac.il › article › הבוגריםהדימוי השני של הבוגר הרצוי הוא הבוגר המתורבת: הבוגר הרצוי של מערכת החינוך הוא אדם שהפנים את האמיתות ואת הערכים המכוננים של התרבות המועדפת ומגלם אותם ברוחו – בתכונותיו, בעמדותיו, בטעמיו. בוגר מתורבת הוא טוב לתרבות המעוניינת ב"בני תרבות" המשמרים אותה ברוחם והוא טוב ליחיד, שמעמיק ומעדן את רוחו ונעשה "אדם" (או "יהודי" או "מוסלמי" או מישהו אחר).
פורטל מס"ע | הבוגרים הרצויים: בין עבר להווה; בין אוניברסליזם ...
portal.macam.ac.il › article › הבוגריםהבוגר הרצוי של אז היה אדם שחי על פי עקרונותיו. לא היה מספיק להאמין במשהו, היה צריך לבצע אותו בחיי היומיום. בראש סולם הערכים עמדה ההגשמה בקיבוץ, שכן החיים בקיבוץ משמעותם סינתזה בין המטרה הלאומית של יישוב הארץ לבין המטרה הסוציאליסטית האוניברסלית של חיים שוויוניים ושיתופיים. הרומנטיקה של עבודת אדמה נשמרה כיסוד של התנועה הציונית עד זמן מאוחר יחסית.
הבלוג של עינת: הבוגר הרצוי במערכת החינוך של המאה ה-21
https://einathub.blogspot.com/2013/05/blog-post_17.htmlWebמאמר זה עוסק בבוגר הרצוי של המאה ה-21, על פי יורם הרפז. במסגרת שעורי הקוריקולום במכללה קראתי את מאמרו של הרפז העוסק במודל השלישי בחינוך מודל זה, הנו מודל המשלב בין שני המודלים הקיימים …
הבוגרים הרצויים לקראת הגדרה מחודשת
kotar.cet.ac.il › KotarApp › Indexהבוגר המתוּרבת : הבוגר הרצוי של מערכת החינוך הוא אדם שהפנים את האמיתות והערכים המכוננים את התרבות המועדפת ומגלם אותם ברוחו — בתכונותיו, בעמדותיו ובטעמיו . חינוך שמנחה אותו דימוי כזה של הבוגר הרצוי טוב לתרבות המעוניינת בהמשכיות, והוא טוב ליחיד המשפר ומעדן את טבעו ונעשה אדם או יהודי או מוסלמי או הומניסט או בן תרבות אחר .
דמות הבוגר הרצוי | מודל להקמת בית חינוך עתידני | Fandom
https://keremproject.fandom.com/wiki/דמות_הבוגר_הרצויWebהבוגר הרצוי מבחינתי הוא אדם רחב אופקים, שואף דעת, בעל חשיבה עצמאית וביקורתית, שמתייחס לידע קודם כל כאל ערך בפני עצמו, ורק אחר-כך כאמצעי להישגיות, אדם בעל יכולת למידה עצמית ופתיחות …
הוראה עתירת חשיבה ודמות הבוגר הרצוי - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapterהוראה עתירת חשיבה והבנה עשויה להוביל למימוש דמות הבוגרים הרצויים של מערכת החינוך ... ההנחה היא שעל הבוגר הרצוי להיות בעל ידע ולא רק מידע , הבנה מעמיקה של ...
דמות הבוגרת והבוגר - משרד החינוך
https://meyda.education.gov.il › Planning › bogerהמגמותמדיניות דמות הבוגר מעדכנת ומגדירה את מטרות הלמידה במערכת החינוך ... מהלך 'דמות הבוגרת והבוגר', לאפיונו באמצעות שלושת הרכיבים: ידע, מיומנויות וערכים,.
הבלוג של עינת: הבוגר הרצוי במערכת החינוך של המאה ה-21
einathub.blogspot.com › 2013 › 05גם אני, כאמא וכמורה "רואה" בעיני רוחי את האדם הבוגר אליו אני שואפת לקרב את ילדי ותלמידי. לדעתו של הרפז, יש להגדיר מחדש הן את האופק החינוכי והן את דימוי הבוגר הרצוי כדי שיתאימו לרוח הזמן.
דמות הבוגר: עוד מהלך עקר של מטה משרד החינוך - שיחה מקומית
https://www.mekomit.co.il › דמות-הבוג...גם כשהדרג המקצועי במשרד החינוך מנסה להגדיר מדיניות אסטרטגית במנותק ממעורבות של פוליטיקאים, הוא נתקע בשלב העיוני – והכל נבלע חזרה לתוך אותה ...
הבוגרים הרצויים: בין עבר להווה; בין אוניברסליזם לפטריוטיזם
https://portal.macam.ac.il/article/הבוגרים-הרצויים-בין-עבר...Webאת הבוגר הרצוי הזה – אוהב אדמה ועובד אדמה – לא היה קל לחנך, והמחנך הכפרי הידוע שמחה ולקומיץ הביע אכזבה: "רציתי וחלמתי לגדל גליליים בני חיל, בריאים בגופם ובנשמתם, עובדי אדמה ובוני מולדת". …
פורטל מס"ע | דמות הבוגר
https://portal.macam.ac.il/masa-keyword/דמות-הבוגרWebדמות הבוגר הרצוי כדמות החברה שבה הוא חי: הרהורים ותובנות. באופן לא מפתיע, בהתייחס לגודלה העצום של מערכת החינוך המודרנית ומכוונותה לקהלים שונים ומגוונים, דמותו של הבוגר הרצוי במערכת …
הבוגרים הרצויים לקראת הגדרה מחודשת
https://kotar.cet.ac.il/KotarApp/Index/Chapter...Webהבוגר המתוּרבת : הבוגר הרצוי של מערכת החינוך הוא אדם שהפנים את האמיתות והערכים המכוננים את התרבות המועדפת ומגלם אותם ברוחו — בתכונותיו, בעמדותיו ובטעמיו . חינוך שמנחה אותו דימוי כזה …
דמות הבוגר הרצוי - מודל להקמת בית חינוך עתידני | Fandom
https://keremproject.fandom.com › ד...לפי דעתי הבוגר הרצוי במישראל במאה ה-21, הינו אדם המכיר את עצמו והמודע לרגשותיו, ליכולותיו הלימודיות, לתחומי העניין שלו ומסוגל לעבוד בצוות כמו שהוא עובד ...
תחנות במנהרת הזמן: מיומנויות הבוגר הרצוי של מערכת החינוך 2030
https://bitaon.macam.ac.il/articles/13207WebAug 12, 2021 · לפי משרד החינוך (2020), הבוגר הרצוי במערכת החינוך 2030 מתחנך על ערכים דוגמת אהבת הדעת וחדוות הלמידה, והם גם כתובים ראשונים. אחריהם מצוינים ערכים דוגמת מחויבות לערכי …
מאמרים / הבוגרים הרצויים: לקראת הגדרה מחודשת - יורם הרפז ...
yoramharpaz.com › articles › education-goalsשלושה דימויים אידאליים של הבוגר הרצוי מנחים את השיח החינוכי: הבוגר המחו ְברת, הבוגר המתורבת והבוגר הממומש. הדימויים האלה לא עובדים טוב בימינו; חייבים להמציא אותם מחדש להורדת המאמר צבי לם לא היה הראשון ולא האחרון שחילק את השיח החינוכי לשלושה "הגיונות" המ ּו ְנחים בידי שלושה דימויים של "הבוגר הרצוי" או "האדם המחונך" (לם 1972).
פורטל מס"ע | הבוגרים הרצויים: לקראת הגדרה מחודשת
https://portal.macam.ac.il/article/הבוגרים-הרצויים-לקראת-הגדרה...Webהדימוי השלישי של הבוגר הרצוי הוא הבוגר הממומש: הבוגר הרצוי של מערכת החינוך הוא אדם שמימש את עצמו, מצא והמציא את עצמו, גילה ופיתח את "המקום הנכון" – המקום שבו הוא הוא־עצמו, אוטונומי …
הבוגרים הרצויים: לקראת הגדרה מחודשת - פורטל מס"ע
https://portal.macam.ac.il › article › ה...הדימוי השני של הבוגר הרצוי הוא הבוגר המתורבת: הבוגר הרצוי של מערכת החינוך הוא אדם שהפנים את האמיתות ואת הערכים המכוננים של התרבות המועדפת ומגלם אותם ברוחו ...
לפרוץ גבולות, לקבוע גבולות: דמות הבוגר הרצוי – איזו דמות אדם צריכה ...
https://benyehuda.org/read/21875Webהבוגר הראוי הוא זה שהפנים את התודעה היסודית האומרת (א) שבחברה הפתוחה אין לאף אדם, גוף או ארגון אנושי מונופול על האמת. ולכן ככל שירבו בתוך הציבור דעות ועמדות מגוונות שיחיו בשלום …
אני מאמין חינוכי3
http://213.8.150.43 › social › maamin3דמות הבוגר הרצוי. על פי חוזר מנכ"ל כ' - משרד החינוך, יוני 1996: אדם המתאפיין בסקרנות ובהתעניינות אינטלקטואלית, שמקורן ברצון להבין נושאים שונים ומגוונים, ...
חלק שני: מאפייני הבוגר הרצוי בחינוך קוגניטיבי
https://kotar.cet.ac.il/KotarApp/Index/Chapter...Webחלק שני : מאפייני הבוגר הרצוי בחינוך קוגניטיבי to educate themselves throughout their lives . The object of education is to prepare the young Robert Maynard Hutchins בחלק השני של הספר …
דמות הבוגר הרצוי | מודל להקמת בית חינוך עתידני | Fandom
keremproject.fandom.com › wiki › דמות_הבוגרלפי דעתי הבוגר הרצוי במישראל במאה ה-21, הינו אדם המכיר את עצמו והמודע לרגשותיו, ליכולותיו הלימודיות, לתחומי העניין שלו ומסוגל לעבוד בצוות כמו שהוא עובד עצמאית, וזה אומר היכולת לקבל אחרים, להבינם ולהכילם. הבוגר הרצוי, כחלק מלמידה על עצמו, מכיר את מורשתו ואת הארץ, ומבין שהשאיפה למשמעות אישית הינה לכל אדם ולכן הסתדרות בחברה ולהישמע לכלליה הינה חשובה.