חיפשת:

תכול המטפחת ברוסית

תכול המטפחת – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תכול_המטפחת
תכול המטפחת (ברוסית: Синий платочек) הוא שיר אהבה שלחנו חובר בידי המלחין היהודי-פולני יז'י פטרסבורסקי (Petersburski), בעת שהותו בברית המועצות. גרסתו הראשונה חוברה על ידי המשורר יאקוב (קובה) גאליצקי (Галицкий) בשנת 1940, בראשית מלחמת העולם השנייה. על פי חוקר הזמר אורי יעקבוביץ', "באביב 1942 לייטנאנט מיכאיל מקסימוב כתב מילים חדשות למנגינת השיר ופגישה מקרית בין הזמרת קלאוודיה שולז'נקו לבין מקסימוב איפשרה לה להיות המבצעת הראשונה של הוואריאנט המלחמתי".
תכול המטפחת, איך שיר נולד | עפר גביש - אירועי זמר
https://www.gavisho.com/תכול-המטפחת
Sep 01, 2017 · שמעון, מאחר ובתוכנית הזו כבר לימדת משפטים באיטלקית (נון פיו דה טרה מינוטו), ודיקלמת למאזינים ביוונית, אני רוצה ללמד אותם היום קריאה ברוסית וזה הולך ככה: "זא רוֹדינוּ! זא סטלינא!
תכול המטפחת - Синий платочек - Izzy web site
https://sites.google.com › tkwl-hmtpht
תכול המטפחת - Синий платочек. תכול המטפחת Синий платочек. Izzy Hod Music Channel. 167 subscribers. Subscribe · IZZY HOD תכול המטפחת Синий платочек.
תכול המטפחת | רוסית לכל מטרה
https://rusit4you.wordpress.com/tag/תכול-המטפחת
ב22.06.1941 ,לפני שבעיים שנה בדיוק פרצה מלחמת המולדת הגדולה (1941-1945)- מלחמה של בריה"מ נגד הנאציים.. כמו הרבה שירים ,גם שיר "תכול המתפחת" היה אפשר לשמוע בכל מקום בחזית ובעורף והפף במהרה לאחד הסמלים של התקופה. השיר הזה נולד ב1940 וחוברו לו ….
איך מחפפים? שינויי הנוסח של 'תכול המטפחת'
https://onegshabbat.blogspot.com › b...
השיר 'תכול המטפחת' נכתב בידי אברהם שלונסקי בעקבות השיר ברוסית 'סיניי פלאטוצ'ק' (Синий платочек), שחיבר יאקוב גאליצקי בשנת 1940.
תכול המטפחת - מוטקה שלף - Facebook
https://www.facebook.com › videos
תכול המטפחת הזמרת טובה פירון שהייתה ידועה כ"מרת רוסיה" פעלה כזמרת ב"מחלקת התרבות" של הצבא הבריטי , ונשלחה לשיר בפני חיילים של צבאות הברית ...
תכול המטפחת - זמרשת
https://www.zemereshet.co.il › song
תְּכוֹל הַמִּטְפַּחַת, ... כפי שציין צבי (גרימי) גלעד, שגאליצקי ידע ששם השיר שלחנו התנגן הוא "מטפחת כחולה קטנה", וסביב שם זה רקם את גרסתו ברוסית.
תכול המטפחת * המקור הרוסי: מטפחת כחולה = Синий …
https://www.youtube.com/watch?v=nqCMqJ0sLTY
תכול המטפחת * המקור הרוסי: מטפחת כחולה = Синий платочекמילים: יאקוב (קובה) גאליצקי, לחן: יז'י פטרבורסקיתרגום ...
תכול המטפחת (Tchol hamitpahat), אריק איינשטיין , השיר ...
https://www.youtube.com/watch?v=hr5I-VZZoyU
Dec 04, 2010 · תכול המטפחת (Tchol hamitpahat), אריק איינשטיין , השיר והמילים - YouTube. תכול המטפחת (Tchol hamitpahat), אריק איינשטיין , השיר ...
תכול המטפחת Синий платочек - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=Hhktai5EDec
May 15, 2017 · תכול המטפחת (ברוסית: Синий платочек) הוא שיר אהבה שלחנו חובר בידי המלחין היהודי-פולני יז'י פטרסבורסקי ...
תכול המטפחת, איך שיר נולד | עפר גביש - אירועי זמר
https://www.gavisho.com › תכול-המטפחת
ערב אחד הגיע להופעה המחזאי המשורר, קובה גאליצקי, שמע את השיר ותוך כדי השמעתו, חיבר לו מילים ברוסית. היה זה שיר פרידת אוהבים, שבו הנערה מחזיקה בידה מטפחת כחולה.
תכול המטפחת - יוניונפדיה
https://he.unionpedia.org › תכול_המטפ...
דיוקנה של הזמרת קלאוודיה שולז'נקו בבול רוסי תכול המטפחת (ברוסית: Синий платочек) הוא שיר אהבה שלחנו חובר בידי המלחין היהודי-פולני יז'י פטרסבורסקי ...