חיפשת:

על פי שנים עדים

הודאת בעל דין כמאה עדים, הרב צבי שכטר - מאגר תורני - ישיבת ...
https://www.kby.org/hebrew/torat-yavneh/view.asp?id=4300
בנפשות: "על פי שנים עדים או שלשה עדים יומת המת." (שם יז:ו) בדבר שבערוה: "כי מצא בה ערות דבר" (שם כד:א), ויליף "דבר/דבר" מממון. אולם, חז"ל קבעו כלל (קידו' סה:, ועוד), "הודאת בעל …
עדות (הלכה) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › עדות_(הלכה)
עדות (הלכה) ב הלכה, עדות היא הכלי הראייתי החזק ביותר, וכאשר שני עדים מעידים על בית-הדין לקבל את דבריהם, ובלשון ה תורה: "על פי שני עדים או על פי שלשה עדים יקום דבר". על פי ההלכה, עד הוא אך ורק אדם ...
קטגוריה:דברים יז ו – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:דברים_יז_ו
על פי שנים עדים או שלשה עדים. ידוע כי תרי כמאה וא"כ מה טעם שלשה עדים, אם נאמר השנים לעדות והשלישי לקבלת עדות השנים, אין בענין הכתוב לקבלת עדות אלא עדות. ופירש הרמב"ן ז"ל, אע"פ שכל ענין נגמר בשני ...
אם שני עדים מספיקים, למה צריך שלושה?
https://tora.us.fm/tnk1/tora/dvrim/dm-17-06.html
אם כך, הפסוק מלמדנו, שגם כשיש רוב, צריך להתעמק ולא להתעלם מדעת המיעוט: "פשוטו של מקרא לאמר, שיומת המת על פי שנים עדים כשאין שם יותר, או על פי שלשה אם ימצאון שם שלשה; יאמר הכתוב, כאשר הוגד לך ושמעת ...
דבר תורה לפרשת שופטים - על פי שנים עדים או שלושה עדים יומת ...
wikivort.co.il/view.php?vort=1124
על פי שנים עדים או שלושה עדים יומת המת לא יומת על פי עד אחד (יז,ו) יש לדקדק בלשון הכתוב דכאן נאמר 'שנים עדים', ואילו לקמן (יט, טו) נאמר 'על פי שני עדים' ולא נאמר 'שנים' ומאי שנא.
אנציקלופדיה יהודית דעת - עדים ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › value
אנשים המדווחים על מעשה ובכך נותנים תוקף משפטי לתוצאה הנובעת ממעשה זה. בתורה נאמר: לא יקום עד אחד באיש לכל עון ולכל חטאת בכל חטא אשר יחטא. על פי שני עדים או על ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - דברים פרק יט פסוק טו
www.mgketer.org › tanach › 5/19/15
על פי שנים עדים-ולא שיכתבו עדותן באגרת וישלחו לבית דין, ולא שיעמוד תורגמן בין העדים ובין הדיינין (ראה ספ"ד קפח). לא יקום עד אחד באיש - בין לרוצח בין למכה בין למסיג בין כל דבר , רק על פי שני עדים ...
Ramban on Deuteronomy 17:6 - Sefaria
https://www.sefaria.org › Ramban_o...
על פי שנים עדים או שלשה עדים "אם מתקיימת עדות בשנים, למה פרט לך בשלשה? - להקיש שלשה לשנים: מה שנים עדות אחת, אף שלשה עדות אחת, ואין נעשין זוממין עד שיזומו ...
אם שני עדים מספיקים, למה צריך שלושה?
tora.us.fm › tnk1 › tora
אם כך, הפסוק מלמדנו, שגם כשיש רוב, צריך להתעמק ולא להתעלם מדעת המיעוט: "פשוטו של מקרא לאמר, שיומת המת על פי שנים עדים כשאין שם יותר, או על פי שלשה אם ימצאון שם שלשה; יאמר הכתוב, כאשר הוגד לך ושמעת ...
עפ"י שניים עדים או שלושה עדים - הידברות | שאל את הרב
https://www.hidabroot.org › question
שלום כבוד הרב. כתוב בפרשת שופטים פרק י"ז פסוק ו': "על פי שניים עדים או...
דבר תורה לפרשת שופטים - על פי שנים עדים או שלושה עדים יומת ...
wikivort.co.il › view
על פי שנים עדים או שלושה עדים יומת המת לא יומת על פי עד אחד (יז,ו) יש לדקדק בלשון הכתוב דכאן נאמר 'שנים עדים', ואילו לקמן (יט, טו) נאמר 'על פי שני עדים' ולא נאמר 'שנים' ומאי שנא.
עדות (הלכה) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/עדות_(הלכה)
בהלכה, עדות היא הכלי הראייתי החזק ביותר, וכאשר שני עדים מעידים על בית-הדין לקבל את דבריהם, ובלשון התורה: "על פי שני עדים או על פי שלשה עדים יקום דבר". על פי ההלכה, עד הוא אך ורק אדם שראה במו עיניו או שמע במו אוזניו את העניין עליו הוא מעיד. אין אפשרות להעיד על דבר ששמע מעד אחר (עד מפי עד), למעט במקרים בודדים (כגון בעדות על אדם נשוי שמת). כמו כן, ניתן לקבל עדות רק כאשר העד עצמו נמצא כאן ולא על פי עדות שכתב, למעט חתימת עד בשטר ("מפיהם ולא מפי כתבם "). ב…
קטגוריה:דברים יז ו – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קטגוריה:דברים
על פי שנים עדים או שלשה עדים. ידוע כי תרי כמאה וא"כ מה טעם שלשה עדים, אם נאמר השנים לעדות והשלישי לקבלת עדות השנים, אין בענין הכתוב לקבלת עדות אלא עדות.
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - דברים פרק יט פסוק טו
https://www.mgketer.org/tanach/5/19/15
על פי שנים עדים-ולא שיכתבו עדותן באגרת וישלחו לבית דין, ולא שיעמוד תורגמן בין העדים ובין הדיינין (ראה ספ"ד קפח). לא יקום עד אחד באיש - בין לרוצח בין למכה בין למסיג בין כל דבר , רק על פי שני עדים ...
משנה מכות א ז – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_מכות_א_ז
על פי שנים עדים או שלשה עדים יומת המת (דברים יז, ו), אם מתקיימת העדות בשנים, למה פרט הכתוב בשלשה, אלא להקיש שלשה לשנים, מה שלשה מזימין את השנים כד, אף …
קטגוריה:דברים יז ו - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › קטג...
על פי שנים עדים או שלשה עדים יומת המת לא יומת על פי עד אחד ... עַל־פִּ֣י ׀ שְׁנַ֣יִם עֵדִ֗ים א֛וֹ שְׁלֹשָׁ֥ה עֵדִ֖ים ...
אם שני עדים מספיקים, למה צריך שלושה?
https://tora.us.fm › tnk1 › tora › dvrim
1. לדבר בשעת הפשע, כלומר להתרות בפושע: " לעולם אין נהרגין עד שיהו שני עדיו מתרין בו, שנאמר על פי שנים עדים " (רבי יוסי, מכות ו:); פירוש זה מתאים ל דברים יז6, ...
לא־יקום עד אחד באיש לכל־עון ולכל־חטאת בכל־חטא אשר יחטא על־פי ...
https://www.mgketer.org › tanach
לא יקום עד אחד באיש - בין לרוצח בין למכה בין למסיג בין כל דבר , רק על פי שני עדים - דרך קצרה , כי במקום אחר: "שנים" (דב' יז , ו).
עדות (הלכה) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › עדות...
בדיני ממונות- שני עדים מחייבים או פוטרים על פי עדותם באופן מוחלט. בדיני נפשות שני עדים מסוגלים להביא להריגתו של אדם שחטא. כל מספר של עדים הוא כמו שני עדים, ולכן ...
משנה מכות א ז – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › משנה_מכות_א_ז
על פי שנים עדים או שלשה עדים יומת המת (דברים יז, ו), אם מתקיימת העדות בשנים, למה פרט הכתוב בשלשה, אלא להקיש שלשה לשנים, מה שלשה מזימין את השנים כד, אף השנים יזומו את השלשה.
הרב רצון ערוסי
https://www.herzog.ac.il › vtc
בכל חטא אשר יחטא על פי שני עדים או על פי שלשה עדים יקום דבר". ולפני כן בפרה נאמר : "על פי שנים עדים או שלשה עדים יומת המת. לא יומת על פי עד אחד".
וידעת היום על פי שנים עדים יקום דבר
hayom.org.il/פרשת-השבוע-על-פי-שנים-עדים-יקום-דבר
על פי שנים עדים יקום דבר ! ... מיותר לציין שלהשיג פרה אדומה על פי דרישות התורה, היה מאוד קשה. מכוון שפרה זו צריכה להיות אדומה לגמרי. די בשתי שערות שאינן אדומות (שחורות או לבנות) כדי לפסול אותה. ...
שנים או שלושה עדים זוממים
tora.us.fm › tnk1 › tora
מכללת יעקב הרצוג להכשרת מורים: הנה קבעה התורה כי 'על פי שנים עדים או על פי שלשה עדים יקום דבר' (י'ט, טו). נמצא, כי העדים הם הבסיס הפורמלי האיתן שבדיני הראיות.
"על פי שנים עדים" – ספריית אסיף
https://asif.co.il › wpfb-file › 04-pdf-2
ישיבה, רמת גן. כתב העת, פרי עץ הגן א. שנה, תשנח. קטגוריות, כללי, עדות שבטלה מקצתה ונמצא אחד מהם קרוב או פסול, פרי עץ הגן א, פרק ראשון מכות.