חיפשת:

אין דבר שבערווה פחות משניים

ייחוד לאחר החופה לפי מנהג הספרדים | צהר
https://www.tzohar.org.il/?p=5672
והלא אין דבר שבערווה פחות משניים? בתשובתו מאריך הגר"ע יוסף בעיקר בשאלה הראשונה, ומסביר ששבע הברכות אינן ברכת המצוות אלא ברכות שבח. לפיכך אין לגביהן דין עובר לעשייתן, וניתן להרחיקן מהמעשה עצמו.
עדי קיום – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/עדי_קיום
אין דבר שבערווה פחות משניים - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=27436
אין דבר שבערווה פחות משניים הודעה על ידי עושה חדשות » ד' יוני 01, 2016 5:36 am כידוע כלל זה נאמר (גם) כשבא עד אחד לאסור אשה על בעלה, או לאסור אותה לעלמא כדין אשת איש, דאינו נאמן כלל, כי אין דשב"ע פחות ...
גט – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › גט
מקור ומהות הגט
נאמנות לפסול לכהונה | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית
https://www.toraland.org.il/מאמרים/כלכלה-ומשפט/משפט-התורה...
גם אם נגדיר פסול כהונה 'דבר שבערווה', הרי ה'אור שמח' חילק בין משפחה מוחזקת, שעד אחד אינו נאמן לגביה, לבין משפחה שאינה מוחזקת, שעד אחד נאמן לגביה. ג. נאמנות הבעל מדין 'יכיר', כשמאמין לאשתו. ה'בית שמואל' [13] כתב שאישה נאמנת לפסול את עצמה, אבל אינה נאמנת לפסול את בניה, כיוון שרק לאב יש ...
נאמנות עד אחד בדבר שבערווה, ראש הישיבה הרב מיכאל ימר - מאגר תורני
http://shaalvim.co.il › torah › view
... איסורא' (כאשר אין כנגד עדותו של העד כל חזקה) לדברי הרמב"ן עדיין לא יהיה העד נאמן, משום "שאין דבר שבערווה פחות משניים" נאמר גם כאשר לא 'איתחזק איסורא', ...
עדי קיום – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
הגדרה
רגליים לדבר – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/רגליים_לדבר
בהלכות איסור והיתר: על פי ההלכה, קיים כלל כי "אין דבר שבערווה פחות משניים", כלומר לא ניתן להתיר או לאסור אשה אלא על סמך עדותם של שני
אין דבר שבערווה פחות משניים - יוניונפדיה
https://he.unionpedia.org › אין_דבר_ש...
אין דבר שבערווה פחות משניים הוא כלל בהלכה שלפיו שינוי מעמד אישי על ידי המעשה המתאים, כמו קידושין או גירושים, אינו חל אם לא נעשה המעשה בנוכחות שני עדים כשרים ...
תגית: אין דבר שבערוה פחות משניים - ספריית אסיף
https://asif.co.il › tag › אין-דבר-שבערוה-פחות-משניים
תגית: אין דבר שבערוה פחות משניים. נאמנות לפסול לכהונה · הרב שמעון ברוך הלוי גרבוז אמונת עתיך 109 | מכון התורה והארץ | תשעו · קריאת המאמר. תמונת קטגוריה ...
רגליים לדבר – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › רגליים_לדבר
בהלכות איסור והיתר: על פי ההלכה, קיים כלל כי "אין דבר שבערווה פחות משניים", כלומר לא ניתן להתיר או לאסור אשה אלא על סמך עדותם של שני עדים.
מה זה אין דבר שבערווה פחות משניים - מילון עברי עברי - מילוג
https://milog.co.il › אין_דבר_שבערווה_...
אין דבר שבערווה פחות משניים הוא כלל בהלכה שלפיו שינוי מעמד אישי על ידי המעשה המתאים, כמו קידושין או גירושים, אינו חל אם לא נעשה המעשה בנוכחות שני עדים כשרים ...
גט – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/גט
אין דבר שבערווה פחות משניים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אין_דבר_שבערווה_פחות_משניים
אין דבר שבערווה פחות משניים הוא כלל בהלכה לפיו שינוי מעמד אישי על ידי המעשה המתאים, כמו קידושין או גירושים, אינו חל אם לא נעשה בנוכחות שני עדים כשרים.
עדי חתימה ועדי מסירה - Media Line
http://iphone-il-4.media-line.co.il › gitin › gittin005
ליצור חלות גירושין, דהיינו עדי קיום כי 'אין דבר שבערווה פחות משניים'. ג. ליצור את השטר, כי גט הוא שטר, וכל שטר צריך עדים. דהיינו, לא כתחליף לאמירה, ...
ייחוד לאחר החופה לפי מנהג הספרדים | צהר
www.tzohar.org.il
והלא אין דבר שבערווה פחות משניים? בתשובתו מאריך הגר"ע יוסף בעיקר בשאלה הראשונה, ומסביר ששבע הברכות אינן ברכת המצוות אלא ברכות שבח. לפיכך אין לגביהן דין עובר לעשייתן, וניתן להרחיקן מהמעשה עצמו.
אתי דיבור ומבטל דיבור | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ישיבה
www.yeshiva.org.il › midrash › 39565
רבי יוחנן אומר שיכולה משום ש"אתי דיבור ומבטל דיבור", ואילו ריש לקיש חולק וסובר שאינה יכולה. בגמרא יש שתי לשונות ביחס למחלוקתם. באופן פשוט לפי הלשון הראשונה למסקנה גם ריש לקיש מודה באופן עקרוני שדיבור יכול לבטל דיבור והוא נחלק דווקא במקרה שלפנינו בגלל שכאן הבעל נתן לה מעות ...
אין דבר שבערווה פחות משניים - פורום אוצר החכמה
http://forum.otzar.org › viewtopic
כידוע כלל זה נאמר (גם) כשבא עד אחד לאסור אשה על בעלה, או לאסור אותה לעלמא כדין אשת איש, דאינו נאמן כלל, כי אין דשב"ע פחות משניים.
אין דבר שבערווה פחות משניים - פורום אוצר החכמה
forum.otzar.org › viewtopic
אין דבר שבערווה פחות משניים הודעה על ידי עושה חדשות » ד' יוני 01, 2016 5:36 am כידוע כלל זה נאמר (גם) כשבא עד אחד לאסור אשה על בעלה, או לאסור אותה לעלמא כדין אשת איש, דאינו נאמן כלל, כי אין דשב"ע פחות ...
אין דבר שבערווה פחות משניים – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אין_דבר
אין דבר שבערווה פחות משניים הוא כלל בהלכה לפיו שינוי מעמד אישי על ידי המעשה המתאים, כמו קידושין או גירושים, אינו חל אם לא נעשה בנוכחות שני עדים כשרים.
עדי קיום ועדי בירור | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/1053
כלומר, באמת מאמינים לו שפתח פתוח מצא, ובכל זאת אינה נאסרת, כיוון שהזנות היתה ללא עדים. וביאור העניין - קיימא לן "אין דבר שבערווה פחות משניים" 3 .
אין דבר שבערווה פחות משניים - פורטל הדף היומי: הודעה בחלון חדש
https://daf-yomi.com › Message
במשנה קידושין סג: קדשתי את בתי ואיני יודע למי קידשתיה ובא אחד ואמר אני קידשתיה נאמן ואפילו אם יש סיבה להאמין אותו הא אין דבר שבערוה פחות משנים?
אין דבר שבערווה פחות משניים (עדי בירור) – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
אין דבר שבערווה פחות משניים (עדי בירור). שפה; מעקב · עריכה ...
פחות משניים הו דבר שבערו ין א - ישיבת ברכת משה
https://www.ybm.org.il › LessonsFiles › Pdf
הביטוי "אין דבר. שבערווה פחות משניים. " מופיע בגמרא בארבעה. הקשרים . הראשון. במסכת. גיטין. ב]. ,. [א. שם הגמרא שואלת איך אפשר להתיר. אשת איש על סמך נאמנות.
אתי דיבור ומבטל דיבור | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/39565
רבי יוחנן אומר שיכולה משום ש"אתי דיבור ומבטל דיבור", ואילו ריש לקיש חולק וסובר שאינה יכולה. בגמרא יש שתי לשונות ביחס למחלוקתם. באופן פשוט לפי הלשון הראשונה למסקנה גם ריש לקיש מודה באופן עקרוני שדיבור יכול לבטל דיבור והוא נחלק דווקא במקרה שלפנינו בגלל שכאן הבעל נתן לה מעות ...
נאמנות עד אחד - דין אמתלא | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ...
https://www.yeshiva.org.il/midrash/1080
כגון, עדות על מיתת הבעל הרי זה דבר שבערווה, ואין דבר שבערווה פחות משניים 5 - ובכל זאת ע"א נאמן, לכן הוא כשניים. אולם במקום שמעיקר הדין מספיק עד אחד - אין צורך להגדירו כשניים, ולכן אין גדרו אלא כעד ...