מורה לחיים זה מורה טוב - מכון מגיד מבית האוניברסיטה העברית
https://magid.huji.ac.il/מאמרים/מורה-טוב-זה-מורה-לחייםמורה טוב זה מורה לחיים. היה זה שופנהואר שאמר כי אושרו של האדם אינו תלוי במה שיש בכיסו אלא במה שיש בראשו ועל כך מעטים האנשים שיחלקו. אין ספק שכדי להשפיע על מידת האושר של ילדינו ועל החברה העתידית ...
מורה גדול, מומחה ומקצוען: שלוש זוויות ראייה לבחינת דמותו ...
https://mikranet.cet.ac.il/mikradidact/pages/printitem.asp?item=23908מי הוא מורה מצוין?
https://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3476088,00.htmlNov 27, 2007 · מורה טוב הוא איש חינוך, וככזה עליו להיות בעל קשת מגוונת של תכונות, מעבר למצוינות לימודית, ושליטה מעולה בתחום דעת כלשהו. מורה שהוא גם איש חינוך חייב להיות אוהב אדם, סבלני, סובלני, בעל רגישות ...
פורטל מס"ע | המאפיינים של המורה הטוב או המורה כרב-אמן
https://portal.macam.ac.il/article/המאפיינים-של-המורה-הטוב-או...מאמר מעניין על המאפיינים“master teacher”. הביטוי הזה פחות מוכר במחוזותינו , אך במדינות המערב המתקדמות כגון גרמניה, פינלנד וארה"ב הוא ביטוי נחשב מאד בקרב מורים וגם בתחום מקצוע ההוראה. המורה המומחה אינו בהכרח תואר רשמי אלא ביטוי של הכרה בדרגת במקצועיות הגבוהה ביותר של המורה ...
מיהו המורה המצוין
https://www.myeda.co.il › article3מניתוח מחקרים רבים של פרקטיקום ההוראה, השווה פרופ' האטי בין מורה מנוסה למורה מומחה. ... מסתבר כי מורים מומחים משלבים טוב יותר חומר חדש עם ידע קודם.
מורה טוב: בין הגיונות לאידאולגיות - יורם הרפז
https://yoramharpaz.com/articles/teaching-and-learning/good-teacherהמאמר מצדד במה שמשתמע (לדעת כותב המאמר) מ"לם המאוחר": מורה טוב מודע למשמעויות האידאולוגיות של ההוראה ומפתח תכונות הנדרשות על ידי האידאולוגיה שהוא מאמין בה. המאמר פורסם במעוף ומעשה, כתב עת לעיון ולמחקר של המכללה האקדמית לחינוך אחוה, גיליון 13, 2010, עמ’ 16-1.
לדמותו של המורה הטוב - קו לחינוך
https://kavinfo.co.il › לדמותו-של-המורה...ומה בכלל מאפיין מורה טוב? ... לכבוד יום המורה, שיתקיים בקרוב, בחרנו לעסוק בשאלה מיהו המורה הטוב ומה מאפיין אותו. מזה שנים נערכת תחרות "המורה ...
מחקר: מורה מקצועי? עדיף שיהיה נחמד
www.ynet.co.il › articles › 0,7340,L-3258742,00Jun 05, 2006 · מחקר אחר שנערך בקרב 68 סטודנטים להוראה, שבו השתתפו 34 סטודנטים ערבים במדרשה למוסיקה ו-34 סטודנטים יהודים לגיל הרך ולבית הספר היסודי, בדק את ההבדלים בין שתי האוכלוסיות לגבי תפיסתם "מהו מורה טוב?".
"מורה טוב" בהוראת אמנות הִשתנוּת תפיסות במאה ה-20 - מכללת …
https://www.achva.ac.il/מעוף-ומעשה/מורה-טוב-בהוראת-אמנות...Sep 12, 2017 · תקציר. מאמר זה מבקש להאיר את השתנות התפיסות בארץ במהלך המאה ה-20 בכל הנוגע למהותו של המורה הטוב בהוראת האמנות. המאמר סוקר נושא זה סקירה היסטורית תמציתית. הנחת היסוד של סקירה זו נשענת על היות הוראת האמנות נגזרת ממערכת החינוך הכללי.
מי הוא המורה הטוב ע"ל מחקר המתייחס לתפיסת התלמידים
www.atarar.co.il › חינוך-מי-הואחינוך: מי הוא המורה הטוב. היעוץ החינוכי, יד', עמ' 76-99. מורה טוב הוא מנוף לצמיחה של התלמידים, בין שהם ליקויי למידה, עם קשיי קשב ורכוז או קשיים אחרים ובין שהם תלמידים רגילים או מחוננים. שיחת משוב עם ...
פורטל מס"ע | מורה טוב
https://portal.macam.ac.il/masa-keyword/מורה-טובמורה טוב אחד: מדוע לעולם לא אשכח את "פופ" שייבר. בממואר זה מתאר המחבר, פרופסור לספרות ולמדעי הרוח באוניברסיטת ביילור, מורה ששינה את חייו כשלמד אצלו בשנות החמישים, בכיתה ח'. דמותו של מורה זה, שפעל בדרכים השונות ממה שמקובל היום, יכולה אולי לשמש דוגמה לכל מי שמבקש להיות מורה טוב ...
מי הוא מורה מצוין?
www.ynet.co.il › articles › 1,7340,L-3476088,00Nov 27, 2007 · מורה טוב הוא איש חינוך, וככזה עליו להיות בעל קשת מגוונת של תכונות, מעבר למצוינות לימודית, ושליטה מעולה בתחום דעת כלשהו. מורה שהוא גם איש חינוך חייב להיות אוהב אדם, סבלני, סובלני, בעל רגישות ...
מחקר: מורה מקצועי? עדיף שיהיה נחמד
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3258742,00.htmlJun 05, 2006 · מחקר אחר שנערך בקרב 68 סטודנטים להוראה, שבו השתתפו 34 סטודנטים ערבים במדרשה למוסיקה ו-34 סטודנטים יהודים לגיל הרך ולבית הספר היסודי, בדק את ההבדלים בין …
מחקר; מיהו המורה הטוב
http://www.kav-lahinuch.co.il › ...מחקרים שנערכו לאחרונה במכללת לוינסקי לחינוך עסקו בדמות המורה הטוב. ... כלפיו כתכונות חשובות יותר של מורה טוב מאשר מכישורי הוראה ובקיאות בחומר הלימוד.
מיהו המחנך הטוב? | אקדמית
https://academit.co.il/product/מיהו-המחנך-הטובמיהו המחנך הטוב? | אקדמית. מיהו המחנך הטוב? (מק"ט : 2371782) סוגית מעמדו של המורה, בקרב הציבור ובקרב המורה עצמו, מעסיקה אנשי מחקר רבים, שכן מעמד מקצוע ההוראה ומעמדו הפרופסיונאלי של המורה מצוי בהתדרדרות מתמדת.
דוחות מחקר 2006 דמות המורה ופני ההוראה בעיני צעירים בישראל
https://www.beitberl.ac.il › dmut_moreאפיון ייחודי נוסף של מחקר זה היה הבדיקה של תפישות אודות ה"מורה המצוי" זה שסביר שנפגוש ... בניגוד לקלות היחסית שבה ניתן להגדיר את האפיונים הנדרשים ממורה טוב.
פורטל מס"ע | המאפיינים של המורה הטוב או המורה כרב-אמן
portal.macam.ac.il › article › המאפייניםמאמר מעניין על המאפיינים“master teacher”. הביטוי הזה פחות מוכר במחוזותינו , אך במדינות המערב המתקדמות כגון גרמניה, פינלנד וארה"ב הוא ביטוי נחשב מאד בקרב מורים וגם בתחום מקצוע ההוראה. המורה המומחה אינו בהכרח תואר רשמי אלא ביטוי של הכרה בדרגת במקצועיות הגבוהה ביותר של המורה ...
מחקר: מורה מקצועי? עדיף שיהיה נחמד - Ynet
https://www.ynet.co.il › articlesבמסגרת המחקר נדרשו הסטודנטים לתאר מקרה מעברם שבו היה מעורב מורה טוב ולהסביר מהו מורה טוב. המחקר עצמו התפרס על פני שלוש שנים. הנטייה של הסטודנטים ...
מי הוא המורה הטוב ע"ל מחקר המתייחס לתפיסת התלמידים - מכון עטרה
https://www.atarar.co.il › מאמריםמורה טוב הוא מנוף לצמיחה של התלמידים, בין שהם ליקויי למידה, עם קשיי קשב ורכוז או קשיים אחרים ובין שהם תלמידים רגילים או מחוננים. שיחת משוב עם הצוות החינוכי ...
מיהו המחנך הטוב? | אקדמית
academit.co.il › product › מיהו-המחנך-הטובמיהו המחנך הטוב? | אקדמית. מיהו המחנך הטוב? (מק"ט : 2371782) סוגית מעמדו של המורה, בקרב הציבור ובקרב המורה עצמו, מעסיקה אנשי מחקר רבים, שכן מעמד מקצוע ההוראה ומעמדו הפרופסיונאלי של המורה מצוי בהתדרדרות מתמדת.
מה אומר המחקר על הוראה טובה והמורה המצטיין? - פורטל מס"ע
https://portal.macam.ac.il › article › מ...Research in Higher Education, 37(3), 341-365. Kember, D., & Kwan, K.P. (2002). Lecturers' approaches to teaching and their relationship to conceptions of good ...
מחקר חדש מוכיח: אכן, מורה טוב מורה לחיים - הידברות
https://www.hidabroot.org › articleמחקר חדש מוכיח: אכן, מורה טוב מורה לחיים. רוצים שהילד שלכם יעבור את שנות ההתבגרות בקלות? תדאגו שהוא יאהב את המורה שלו בכיתה ה'.
מורה טוב: בין הגיונות לאידאולגיות - יורם הרפז
yoramharpaz.com › articles › teaching-and-learningהמאמר מצדד במה שמשתמע (לדעת כותב המאמר) מ"לם המאוחר": מורה טוב מודע למשמעויות האידאולוגיות של ההוראה ומפתח תכונות הנדרשות על ידי האידאולוגיה שהוא מאמין בה. המאמר פורסם במעוף ומעשה, כתב עת לעיון ולמחקר של המכללה האקדמית לחינוך אחוה, גיליון 13, 2010, עמ’ 16-1.
דמות המורה הטוב בתרבות הערבית - המכללה האקדמית אחוה
https://www.achva.ac.il › achvafiles › maof_bookמחקר זה בוח את השפעת התרבות על תפיסת דמות המורה הטוב ובע. יקר את הקשר. בי עמדות תרבותיות של סטודנטי ערבי. ,. פרחי הוראה. ,. לבי תפיסת את המושג. " מורה טוב.
מה אומר המחקר על הוראה טובה והמורה המצטיין?
https://teaching-center.tau.ac.il › files › Ma_OmerHמהו ידע ההוראה )הידע הפדגוגי( של המורה המצטיין? ... לעומתם, מורים עם תפוקות מחקר נמוכות ... מורה טוב או לא טוב, ומורה מצטיין יכול להיות חוקר מצליח.
"מורה טוב" בהוראת אמנות הִשתנוּת תפיסות במאה ה-20 - מכללת אחוה
www.achva.ac.il › מעוף-ומעשה › מורהSep 12, 2017 · תקציר. מאמר זה מבקש להאיר את השתנות התפיסות בארץ במהלך המאה ה-20 בכל הנוגע למהותו של המורה הטוב בהוראת האמנות. המאמר סוקר נושא זה סקירה היסטורית תמציתית. הנחת היסוד של סקירה זו נשענת על היות הוראת האמנות נגזרת ממערכת החינוך הכללי.
מי הוא המורה הטוב ע"ל מחקר המתייחס לתפיסת התלמידים
https://www.atarar.co.il/חינוך-מי-הוא-המורה-הטובחינוך: מי הוא המורה הטוב. היעוץ החינוכי, יד', עמ' 76-99. מורה טוב הוא מנוף לצמיחה של התלמידים, בין שהם ליקויי למידה, עם קשיי קשב ורכוז או קשיים אחרים ובין שהם תלמידים רגילים או מחוננים. שיחת משוב עם ...