חיפשת:

מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו

הורדוס ובניו - CET
school.kotar.cet.ac.il › kotarapp › index
כשנודע הדבר לאוגוסטוס אמר : " מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו". חמשה ימים אחרי שהוצא אנטיפטרוס להורג , מת הורדוס והוריש את כסאו לשלשת בניו שעוד נשארו בחיים : ארכלאוס , אנטיפס ופיליפוס .
אריסטובולוס (בית הורדוס) update - definition - Sensagent
http://dictionary.sensagent.com › he-he
Definitions of אריסטובולוס (בית הורדוס), synonyms, antonyms, ... מסופר שבעקבות רצח הבנים, אמר אוגוסטוס, כי "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו".
כמה יהודי היה הורדוס? | התורה
https://thetorah.co.il/article/how-jewish-was-herod
אריה כשר ואליעזר ויצטום, הורדוס מלך רודף ורדוף – הוצאת הספרים ...
press2.haifa.ac.il
אפילו פטרונו הפוליטי, הקיסר אוגוסטוס, הביע מורת רוח מדרך שלטונו ומיוחסת לקיסר האמירה כי "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו".
אלכסנדר (בית הורדוס) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אלכסנדר_(בית_הורדוס)
אלכסנדר (36 לפנה"ס - 7 לפנה"ס) היה נסיך יהודי מבית הורדוס.
מה היה המלך הורדוס - יהודי או רומאי? - אנציקלופדיית אאוריקה
https://eureka.org.il/item/19346/מה-היה-המלך-הורדוס-יהודי-או...
הקיסר הרומי אוגוסטוס, שהורדוס עצמו העריץ, אמר עליו פעם ש"עדיף להיות חזירו של הורדוס מאשר להיות בנו".. והורדוס אכן היה משתף פעולה עם הרומאים - הוא מלך על יהודה מטעם האימפריה הרומית וכעושה דברה ...
הורדוס מלך רודף ורדוף | אריה כשר | פק"ל ספרים
https://pkl.co.il/product/הורדוס-מלך-רודף-ורדוף-אריה-כשר
אלה נבעו כנראה משאיפתו הכפייתית להאדיר את שמו ולזכות בתהילה גם לאחר מותו. עמדו לו גם הכישרון המניפולטיבי, האמביציה האדירה, השנינות, ההעזה, התוקפנות, החשדנות ודמיונו הפורה. לאחר מות אביו ואחיו ועקב תאונה קשה שאירעה לאמו בעת בריחתם מירושלים, ניסה הורדוס לפגוע בעצמו מתוך ייאוש.
כמה יהודי היה הורדוס? | התורה
thetorah.co.il › article › how-jewish-was-herod
יחסים מורכבים עם היהדות
: הורדוס מאפייני שלטונו של יחסיו עם היהודים הבנייה מפעלי - Yschool
https://rsc.yschool.co.il › articles
הורדוס. : יחסיו עם היהודים. מפעלי. הבנייה. השלטון הרומאי העקיף. : דמותו של. מלך החסות. הורדוס ... מוטב להיות. חזירו. של הורדוס. מלהיות בנו.
אריסטובולוס (בית הורדוס) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אריסטובולוס
הורדוס קיבל רשות מאוגוסטוס להעמידם למשפט, שבו נמצאו אשמים ונגזר עליהם מוות. מסופר שבעקבות רצח הבנים, אמר אוגוסטוס, כי "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו". הערות שוליים
אריה כשר ואליעזר ויצטום, הורדוס מלך רודף ורדוף - הוצאת הספרים של ...
https://press2.haifa.ac.il › ...
אפילו פטרונו הפוליטי, הקיסר אוגוסטוס, הביע מורת רוח מדרך שלטונו ומיוחסת לקיסר האמירה כי "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו". אריה כשר, פרופסור אמריטוס ...
זר פרחים להורדוס - גלובס
https://www.globes.co.il › article
מסופר שהקיסר אוגוסטוס אמר עליו, "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו". עם זאת, אפילו שונאיו (והיו רבים כאלה) לא טענו שהורדוס לא ידע לבנות: ...
הורדוס מלך רודף ורדוף | בוקמי - www.Bookme.co.il - אתר ...
https://www.bookme.co.il/מוצרים/הורדוס-מלך-רודף-ורדוף-10-888227
אלה נבעו כנראה משאיפתו הכפייתית להאדיר את שמו ולזכות בתהילה גם לאחר מותו. עמדו לו גם הכישרון המניפולטיבי, האמביציה האדירה, השנינות, ההעזה, התוקפנות, החשדנות ודמיונו הפורה. לאחר מות אביו ואחיו ועקב תאונה קשה שאירעה לאמו בעת בריחתם מירושלים, ניסה הורדוס לפגוע בעצמו מתוך ייאוש.
הבלוג של ערוץ ההיסטוריה: תשובון למבחן לדוגמה - היסטוריה חובה
historybagrut.blogspot.com › 2016 › 06
ועל כך אמר הקיסר אוגוסטוס: "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו". במשך כל 33 שנות מלכותו של הורדוס שרר שקט בארץ ולא פרצו מרידות נגדו או נגד רומא.
הורדוס ובניו - מטח
https://school.kotar.cet.ac.il › Page
כשנודע הדבר לאוגוסטוס אמר : מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו. חמשה ימים אחרי שהוצא אנטיפטרוס להורג , מת הורדוס והוריש את כסאו לשלשת בניו שעוד נשארו ...
כמה יהודי היה הורדוס? | התורה
https://thetorah.co.il › article › how-j...
להוציא כמה עניינים, הורדוס ראה עצמו קשור לדת היהודית וניסה לקיים ... מוטב להיות חזירו (ביוונית: hua) של הורדוס מלהיות בנו (ביוונית: huia).
הורדוס ובניו - CET
https://school.kotar.cet.ac.il/kotarapp/index/Page...
בבנית בית - המקדש הקפיד הורדוס על מרבית חקי הדת . הורדוס לא הסתפק במפעלי הבניה שהקים בשטחי שלטונו . גם בערים צור , צידון , גבל , בירות , טריפולי , דמשק , אנטיוכיה , רודוס , אתונה וספרטה הקים מבנים מפארים בכספו . הוא כסה את הוצאות הקמתו של מקדש לאפולו באי רודוס , ויצר קרן לחלקת פרסים ...
אריסטובולוס (בית הורדוס) – האנציקלופדיה היהודית
https://jewiki.org.il/w/אריסטובולוס_(בית_הורדוס)
מתוך האנציקלופדיה היהודית, האנציקלופדיה החופשית. קפיצה אל:ניווט, חיפוש. אריסטובולוס(34/35 לפנה"ס[1]- 7 לפנה"ס) היה נסיך יהודימבית הורדוס. אריסטובולוס (הרביעי) היה בנם של הורדוסמלך יהודה ומרים החשמונאית. בגיל שלוש עשרה בערך, נשלחו הוא ואחיו אלכסנדרלהתחנך ברומא בביתו של ...
הורדוס מלך רודף ורדוף | אריה כשר | פק"ל ספרים
pkl.co.il › product › הורדוס-מלך-רודף
אפילו פטרונו הפוליטי, הקיסר אוגוסטוס, הביע מורת רוח מדרך שלטונו ומיוחסת לקיסר האמירה כי “מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו”.
אלכסנדר (בית הורדוס) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אלכסנדר_(בית
הורדוס קיבל רשות מאוגוסטוס להעמידם למשפט, שבו הם נמצאו אשמים ונגזר עליהם מוות. מסופר שבעקבות רצח הבנים, אמר אוגוסטוס, כי "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו".
הורדוס מלך רודף ורדוף | אריה כשר | כתר - חנות ספרים אונליין
https://www.keter-books.co.il/הורדוס-מלך-רודף-ורדוף
מצד אחד היה רודן עריץ וצמא דמים, שהוציא להורג את אישתו האהובה מרים החשמונאית ואת בניה, ומן הצד האחר נודע כאדריכל מגלומן שבנה מחדש את בית המקדש, את קיסריה ואת מצדה, והביא את ממלכתו לידי פריחה ורווחה כלכלית. המסורת התלמודית הוקיעה אותו כ"רוצח החכמים" והמסורת הנוצרית הציגה אותו ...
הבלוג של ערוץ ההיסטוריה: תשובון למבחן לדוגמה - היסטוריה חובה
https://historybagrut.blogspot.com/2016/06/blog-post_8.html
תפילה כתחליף להקרבת הקרבנות מ"עבודת המקדש" ל"עבודה שבלב": בתקופת פעילותו של המרכז ביבנה התעצמה חשיבות התפילה והפכה לדרך חלופית לעבודת האל, במקום הקרבת הקרבנות שפסקה מלהתקיים. גישה זו התבססה על פרשנות מחודשת של פסוקי המקרא למען הצלת היהדות "היתומה ממקדש" ומפולחן הקרבנות.
חדש על המדף
https://www3.openu.ac.il › owal › ne...
התעלומה האופפת את דמותו רבת הסתירות של הורדוס מלך יהודה העסיקה חוקרים רבים ... רוח מדרך שלטונו ומיוחסת לקיסר האמירה כי "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו".
אריסטובולוס (בית הורדוס) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אריסטובולוס_(בית_הורדוס)
אריסטובולוס (בית הורדוס) אריסטובולוס (34/ 35 לפנה"ס - 7 לפנה"ס) היה נסיך יהודי מ בית הורדוס . אריסטובולוס (הרביעי) היה בנם של הורדוס מלך יהודה ו מרים החשמונאית, ונקרא ככל הנראה על שם דודו המנוח אריסטובולוס השלישי.
אריסטובולוס (בית הורדוס) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › אריס...
מסופר שבעקבות רצח הבנים, אמר אוגוסטוס, כי "מוטב להיות חזירו של הורדוס מלהיות בנו". הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה].