חיפשת:

איך הורדוס עלה לשלטון

הורדוס – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › הורדוס
ואילו הורדוס הגיע לשלטון לא בתמיכת העם, והיה חייב את עלייתו רק לכישרונו ולתעוזתו. כפועל יוצא מכך היה שלטונו אבסולוטי ורודני. הורדוס הנהיג מייד עם עלייתו לשלטון טרור פוליטי, כדי להבטיח את כיסאו.
על הורדוס נאמר: "עלה לשלטון כשועל, מלך כאריה ומת ככלב".
https://sites.google.com/a/goldame.tzafonet.org.il/classb1/history
Feb 09, 2016 · על הורדוס נאמר: "עלה לשלטון כשועל, מלך כאריה ומת ככלב". ציינו את קווי האופי המתאימים לכל בעל חיים שצוינו באמירה שלעיל, והביאו דוגמאות ממעשי הורדוס, המחזקות טענה זו.
הורדוס – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הורדוס
הורדוס - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › הורדוס
הוֹרְדוֹס (ביוונית: Ἡρῴδης (הֵרוֹדֵס), 72 ‏לפנה"ס – ז' בכסלו, 4 לפנה"ס) היה מלך יהודה משנת 37 לפנה"ס עד מותו, ומייסד שושלת בית הורדוס.
KEtzionSchool | הורדוס המלך - בית ספר שדה כפר עציון
https://www.k-etzion.co.il › הורדוס-המלך
תקופת שלטונו של הורדוס מייצגת את אחד הפרקים המפוארים והחשובים בתולדות העם היהודי ... שאיפתה של האמפריה לאחד את חלקיה השונים, לא עלה בקנה אחד עם התבדלותה ...
עלייתו של הורדוס - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=11253
הורדוס הצליח להדוף את אנטיגונוס אך לא עלה בידו להשתלט על המקומות שנכבשו קודם בידי הצורים. אנטיגונוס עצמו לא נמצא כעת באופוזיציה מתמדת לרומא, כי אם קשר קשרים עם המפקד הרומי בדמשק.
היסטוריה של ארץ ישראל: ממלכת הורדוס
http://www.damada.co.il › history
שלטונו של הורקנוס נמשך גם בתקופה של זעזועים פנימיים ברומא, כשיוליוס קיסר עלה לשלטון. בתקופת שלטונו של הורקנוס צבר אנטיפטרוס, יועצו, כוח רב עד כדי צורה מדאגת ...
הורדוס - מלך חסות בא"י - היסטוריה באמי"ת-עתידים
https://sites.google.com/site/historyatidim/herod
ה. מדיניות רומא – רומא רצתה להשכין שלום בכל האימפריה, וכדי להימנע ממלחמות הורדוס השקיע את כל כולו בבניה. לסיכום תקופת שלטונו של הורדוס. הורדוס מת בשנת 4 לפסה"נ, בגיל 70.
עלייתו של הורדוס - CET
lib.cet.ac.il › pages › item
הורדוס הצליח להדוף את אנטיגונוס אך לא עלה בידו להשתלט על המקומות שנכבשו קודם בידי הצורים. אנטיגונוס עצמו לא נמצא כעת באופוזיציה מתמדת לרומא, כי אם קשר קשרים עם המפקד הרומי בדמשק.
עלייתו של הורדוס
https://lib.cet.ac.il › Pages › item
איך הגיע הורדוס למה שהגיע ומאין שאב את מקור כוחו? הורדוס נולד בסביבות שנת 73 לפנה"ס בתקופת גדולתה של הממלכה החשמונאית, בזמן מלכותה של שלומציון המלכה.
השינוי הגדול (עמודים 31-33 בספר הלימוד)
https://tiltan.cet.ac.il/GetFile.aspx?nItemID=2813
על הורדוס נאמר: "עלה לשלטון כשועל, מלך כאריה ומת ככלב." העתיקו את כל אחד מחלקי האמרה ליד ההסבר המתאים לו. הוא שלט ביהודה באכזריות והרג את כל מי שהתנגד לו.
השינוי הגדול (עמודים 31-33 בספר הלימוד)
tiltan.cet.ac.il › GetFile
תלה בפתח המקדש את הנשר – סמל האימפריה הרומית 4. האם, לדעתכם, הורדוס היה מלך טוב ליהודים או לא? הסבירו: 5. על הורדוס נאמר: "עלה לשלטון כשועל, מלך כאריה ומת ככלב."
יחידה חמישית: הקיסרות הרומית - רומא ויהודה - לימודי היסטוריה
http://meyda.education.gov.il › files › six › history5
הסבירו איך השפיע שלטון קליגולה )ברומא( על מצב היהודים ביהודה. 3 ... על הורדוס נאמר: "עלה לשלטון כשועל, מלך כאריה ומת ככלב". א.
הורדוס המלך | לקסיקון לתרבות ישראל | תרבות.il
https://tarbutil.cet.ac.il/lexicon/הורדוס-המלך
הורדוס - המכלול
https://www.hamichlol.org.il › הורדוס
ידוע על קיומו של חיבור שלא שרד מאת פטולומיאוס בשם "ההיסטוריה של המלך הורדוס". שלטונו של הורדוס ביהודה היה מעין תקופת ביניים, בין שלטון מלכי בית ...
עליית הורדוס לשלטון
http://img2.timg.co.il › CommunaFiles
למרות שמרקוס אנטוניוס היה פטרונו של הורדוס ... יודע כיצד להתייחס להורדוס . מצד אחד הורדוס היה בן טיפוחיו ... וצא להורג על ידי הרומים בטרם עלה הורדוס לשלטון.
על הורדוס נאמר: "עלה לשלטון כשועל, מלך כאריה ומת ככלב".
sites.google.com › a › goldame
Feb 09, 2016 · על הורדוס נאמר: "עלה לשלטון כשועל, מלך כאריה ומת ככלב". ציינו את קווי האופי המתאימים לכל בעל חיים שצוינו באמירה שלעיל, והביאו דוגמאות ממעשי הורדוס, המחזקות טענה זו.
הורדוס המלך | לקסיקון לתרבות ישראל | תרבות.il
tarbutil.cet.ac.il › lexicon › הורדוס-המלך
מבוא
איך הורדוס עלה לשלטון איך הוא מבחינה כלכלית הבניה ויחסו לאוכלוסייה ...
https://stips.co.il › ask › איך-הורדוס-על...
איך הורדוס עלה לשלטון איך הוא מבחינה כלכלית הבניה ויחסו לאוכלוסייה היהודית והנוכרית. לא חובה הכל זה ממש חשוב לי תודה מראשש!
סיכום לכיתות י'א - היסטוריה ב' - - אתר היסטוריה חט"ע אורט ...
sites.google.com › a › igalalon
ב. הגורמים לעליית הנאצים לשלטון והמעבר של גרמניה מדמוקרטיה לנאציזם הנסיבות לעליית הנאצים לשלטון. בשנים 1919- 1933 היה בגרמניה משטר דמוקרטי שהתקבל על ידי העם הגרמני תוך כדי כפיה בידי מדינות ההסכמה.
הורדוס - מלך חסות בא"י - היסטוריה באמי"ת-עתידים
sites.google.com › site › historyatidim
הורדוס עלה לשלטון לאחר שניצח במאבק מלחמתי, ובסיוע הרומאים, את היורש הלגיטימי של מלכות בית חשמונאי. 2. היה מזוהה עם רומא – העם שנא את הרומאים, גם בגלל הניצחון על אנטיגונוס וגם בגלל הטבח ומעשי ...
הורדוס - אנציקלופדיה
http://www.snopi.com › xenc › enc
תקופת שלטונו של הורדוס מייצגת את אחד הפרקים המפוארים והחשובים בתולדות העם היהודי ... וצבאות ענק נלחמו עבור אנשים בודדים, עלה אל במת ההיסטוריה המלך הורדוס.