לשם מצוות סוכה - בסיכוך הסוכה ביום ערב סוכות (7) - כל הזמן
http://www.kolhazman.co.il › לשם-מצ...לשם מצוות סוכה – בסיכוך הסוכה ביום ערב סוכות (7). ישראל חבר כ"ה תשרי התשע"ח 21:38 15.10.2017. לשם מצוות סוכה - בסיכוך הסוכה ביום ערב סוכות (7).
אנציקלופדיה יהודית דעת - סוכה
www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2352צריך לסכך את הסוכה לשם מצוות סוכה. סכך כשר שפירש עליו בגד מלמעלה או תחתיו – פסול. דפנות הסוכה נעשים מכל דבר. סוכה שיש לה פתחים הרבה או חלונות הרבה כשרה אע"פ שהפרוץ מרובה על העומד. אם הפתח יתר מעשר אמות, צריך שלא יהיה הפרוץ מרובה על העומד.
הלכות סוכה | הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrashמצווה על כל אדם לעסוק בעצמו בבניית הסוכה ובהנחת הסכך אף על פי שהוא אדם מכובד, וזהו כבודו שעוסק בעצמו במצווה ואם לא יכול לבנות בעצמו - ימנה שליח לשם כך.
וציוונו לעשות סוכה | מחלקי המים
www.mayim.org.ilOct 15, 2021 · על סוכה, מצאנו דרשת חז"ל: "תעשה ולא מן העשוי" (במקומות רבים במסכת סוכה) שאולי נסמכת על הפסוק בדברים טז יג: "חַג הַסֻּכֹּת תַּעֲשֶׂה לְךָ וכו' " (כאילו קורא את הפסוק: החג בו תעשה לך סוכה.
מצוות בניית סוכה | תורת הר עציון
https://etzion.org.il › studies-gemara... בדיעבד- אם מאן דהוא לא בנה סוכה, אולם ישב בסוכה, הוא קיים את המצווה); אך ישנה עדיפות לבנות את הסוכה לשם מצווה, וזו מצווה מן המובחר.
וציוונו לעשות סוכה | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?holiday=וציוונו-לעשות-סוכה15.10.2021 · בית שמאי סבורים שעשיית הסוכה צריכה להיות לשמה – לשם מצוות סוכה; לבנות סוכה על מנת לקיים בה את מצוות הישיבה בסוכה. לפיכך, לשיטתם, סוכה שנעשתה זמן רב לפני החג (כגון שהשאירו אותה משנה שעברה) – פסולה. בית הלל מכשירים משום שלשיטתם אין צורך לבנות סוכה "לשמה". ובית שמאי מסכימים ...
חלק א האם סוכה ישנה צריכה חידוש א. הבעיה שהעסיקה את הראשונים
http://www.halachabrura.org › virtua...במשנה הובאה מחלוקת בין בית שמאי לבית הלל לגבי כשרותה של סוכה זו, ובפשטות בית הלל מכשירים סוכה כזו בסוכות, ללא שום צורך בעשייה נוספת בסוכה לשם מצוה.
איך בונים סוכה כשרה? - תהילים
https://www.tehillim-center.co.il/article/485329.09.2020 · מצוות עשה מן התורה לדור בסוכה, כמו בבית כמאמר הפסוק: ''בסוכות תשבו שבעת ימים'' - תשבו כעין תדורו. כלומר, בחג הסוכות הסוכה נעשית לביתו העיקרי של היהודי ולכן, מצוות הסוכה כוללת את כל מה שאדם רגיל לעשות בביתו: אכילה, שתיה, לינה, לימוד ועוד. בליל החג הראשון חובה על הגברים לאכול ...
ב – הלכות סוכה – פניני הלכה
ph.yhb.org.il › category › סוכותא – סוכה – דירת ארעי. מצווה לשבת בסוכה במשך שבעת ימי חג הסוכות, שנאמר (ויקרא כג, מב-מג): “בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים, כָּל הָאֶזְרָח בְּיִשְׂרָאֵל יֵשְׁבוּ בַּסֻּכֹּת. לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהוֹצִיאִי ...
סוכה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › סוכהסוכה ב ירושלים, בעלת דפנות עץ להגנה מפני הקור ולהגברת יציבות הסוכה, לשם הידור המצווה. בהלכה נאמרו דינים שונים לגבי תהליך בניית הסוכה, גובה הסוכה, גודל הסוכה, מספר הדפנות, חומרי הבנייה ועוד. כלל חשוב ומרכזי בסוכה שהיא אמורה להוות דירת ארעי: "סוכה דירת עראי בעינן".
האם צריך לבנות סוכה לשם מצוה ? - דרשו
https://www.dirshu.co.il › ...האם צריך לבנות סוכה לשם מצוה ? • שיעור הלכה מעניין במשנה ברורה חלק ו'- סימן תרל"ד- סעיף ד'- סימן תרל"ה- אמצע הסעיף "אבל סוכה" | מאת הרב אריה זילברשטיין ...
לשם מצוות ציצית | הרב אליעזר מלמד | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/2018חוטי הציצית צריכים להיטוות לשם מצוות ציצית, שנאמר: "גדילים תעשה לך" דרשו חכמים: "לך - לשם חובך" (סוכה ט, א). ואם נטוו שלא לשם מצוות ציצית - פסולים לציצית ( שו"ע או"ח יא, א ).
סוכה | יהדות ומסורת
https://tipid11.wordpress.com/2011/10/12/סוכה12.10.2011 · הסוכה אינה צריכה להבנות דווקא לשם מצוות סוכה, וכל סוכה שהוקמה לצל – כשרה. אכילה ושינה מצווה לאכול ולשתות בסוכה, ואסור לאכול אכילת קבע מחוץ לסוכה, אך אכילה מועטה (אכילת ארעי) מותרת.
ב – הלכות סוכה – פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/category/סוכות/ב-הלכות-סוכהוכן סוכה שעשה גוי לשם צל – כשרה (סוכה ח, א-ב; שו”ע תרלה, א). אלא שאמרו חכמים, שאם לא עשו את הסוכה עבור מצוות החג, לכתחילה צריך לחדש בה דבר לקראת סוכות, כגון שיוסיף בה סכך כטפח על טפח, או שיוסיף בה קנה דק על כל אורכה (ירושלמי, מ”ב תרלו, ד). וכן דין סוכה ישנה, היינו סוכה שנותרה משנה ...
ה – טעם מצוות הסוכה למעשה – פניני הלכה
ph.yhb.org.il › 13/01/05בנוסף למה שלמדנו בהלכה הקודמת, שלדעת רבי עקיבא הסוכה היא זכר לסוכות ממש שעשו במדבר, ולרבי אליעזר זכר לענני כבוד, הישיבה בסוכה היא גם זכר ליציאת מצרים, שנאמר (ויקרא כג, מג): “לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהוֹצִיאִי אוֹתָם ...
סוכה מצווה קלה - חברותא
www.b-2.co.il › חגים › 56-sukotסוכה מצווה קלה. | אבי קלנר. הגמרא [ע"ז ב'.] מלמדת שלעתיד לבוא מביא הקדוש ברוך הוא ספר תורה ומניחו בחיקו ואומר למי שעסק בה יבוא ויטול שכרו, מיד מתקבצין ובאין עובדי כוכבים ומזלות בערבוביא...
הלכות סוכות - קצר ולעניין - הידברות
https://www.hidabroot.org/הלכות-סוכות21.10.2013 · נעשתה לשם מצוות סוכה - כל שכן שכשרה. אם נבנתה קודם חודש מהחג: נעשתה סתם - יחדש בה דבר ואז כשרה. נעשתה לשם מצוות סוכה- כשרה ולמצווה מן המובחר יחדש בה דבר. דיני דפנות הסוכה. מידות הדופן
דין "סוכה ישנה"; סוכה משנה שעברה; ומקום שדר בו כל השנה - לימוד יומי
https://limudyomi.com › דין-סוכה-ישנה...במס' סוכה דף ט' נחלקו בית שמאי ובית הלל, מה הדין כשאדם מניח סכך במהלך השנה שלא לשם מצוות סוכה, אלא סתם לשם צל, האם אח”כ בסוכות יכול לצאת ידי חובה בסוכה זו: ...
סוכה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/סוכהדין "סוכה ישנה"; סוכה משנה שעברה; ומקום שדר בו כל השנה ...
limudyomi.com › דין-סוכה-ישנה-סוכהמחלוקת בית שמאי ובית הלל ב”סוכה ישנה” ופסיקת ההלכה. במס’ סוכה דף ט’ נחלקו בית שמאי ובית הלל, מה הדין כשאדם מניח סכך במהלך השנה שלא לשם מצוות סוכה, אלא סתם לשם צל, האם אח”כ בסוכות יכול לצאת ידי חובה בסוכה זו: לפי ב”ה ...
הלכות סוכות - קצר ולעניין - הידברות
www.hidabroot.org › הלכות-סוכותOct 21, 2013 · נעשתה לשם מצוות סוכה - כל שכן שכשרה. אם נבנתה קודם חודש מהחג: נעשתה סתם - יחדש בה דבר ואז כשרה. נעשתה לשם מצוות סוכה- כשרה ולמצווה מן המובחר יחדש בה דבר. דיני דפנות הסוכה. מידות הדופן
סוכה מצווה קלה - חברותא
https://www.b-2.co.il/חגים/56-sukot/293-סוכה-מצווה-קלה.htmlבמצוות הסוכה נאמר שאם החל לרדת גשם המפריע להמשך ההישארות בסוכה, הרי שהאנשים צריכים לצאת מן הסוכה ולהיכנס לביתם, ומי שפטור ממצוות סוכה ואינו יוצא ממנה אלא נשאר למרות הגשם, אינו מקבל שכר על השהות והאכילה ולא עוד אלא שנקרא "הדיוט".
י”ב – הכוונה הנדרשת בהקמת הסוכה - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il › סוכות › ב - הלכות סוכהוכן סוכה שעשה גוי לשם צל – כשרה (סוכה ח, א-ב; שו”ע תרלה, א). אלא שאמרו חכמים, שאם לא עשו את הסוכה עבור מצוות החג, לכתחילה צריך לחדש בה דבר לקראת סוכות, ...
הלכות סוכות - קצר ולעניין - הידברות
https://www.hidabroot.org › ... › סוכותנעשתה לשם מצוות סוכה - כל שכן שכשרה. אם נבנתה קודם חודש מהחג: נעשתה סתם - יחדש בה דבר ואז כשרה.
סוכה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › סוכההסוכה אינה צריכה להבנות דווקא לשם מצוות סוכה, וכל סוכה שהוקמה לצל - כשרה. ברכה על ישיבה בסוכה[עריכת קוד מקור | עריכה]. Postscript- ...
דין "סוכה ישנה"; סוכה משנה שעברה; ומקום שדר בו כל השנה ...
https://limudyomi.com/דין-סוכה-ישנה-סוכה-משנה-שעברה-ומקום...במס’ סוכה דף ט’ נחלקו בית שמאי ובית הלל, מה הדין כשאדם מניח סכך במהלך השנה שלא לשם מצוות סוכה, אלא סתם לשם צל, האם אח”כ בסוכות יכול לצאת ידי חובה בסוכה זו: לפי ב”ה, הסוכה כשרה, כי אין צורך שהסכך יונח דווקא לשם סוכה, אלא די בכך שהסכך הונח לשם צל; ואילו לב”ש, צריך להניח הסכך לשם ...