תעשה ולא מן העשוי - המכלול
https://www.hamichlol.org.il › תעשה_...תעשה - ולא מן העשוי (או תעשה - ולא מן העשוי בפסול, "תולמ"ה" בר"ת), הוא כלל הלכתי הנאמר במצוות שיש בהן עשיית דבר, שצריך שהאדם יעשה את הדבר, ...
תעשה ולא מן העשוי | vbm haretzion
https://torah.etzion.org.il/he/תעשה-ולא-מן-העשויתעשה ולא מן העשוי / אביעד ברטוב פתיחה פסול 'תעשה ולא מן העשוי' מופיע בארבע מצוות שונות: סוכה, ציצית, ארבעת המינים ומזוזה. בשתיים מן המצוות האלו, מקור הדין נובע מציווי מפורש של התורה: במצוות סוכה נאמר: "חַג הַסֻּכֹּת ...
סוכה | דף יא | תעשה ולא מן העשוי | תורת הר עציון
etzion.org.il › he › talmudDec 30, 2015 · באופן דומה אנו מוצאים דרישה של תעשה ולא מן העשוי בארבעת מינים: "עבר וליקטן - פסול, דברי רבי שמעון בר יהוצדק, וחכמים מכשירין. סברוה: דכולי עלמא לולב צריך אגד, וילפינן לולב מסוכה, דכתיב גבי סוכה ...
סוכה | דף יא | תעשה ולא מן העשוי | תורת הר עציון
https://etzion.org.il/he/talmud/seder-moed/massekhet-sukka/סוכה-דף-יא-תעשה...Dec 30, 2015 · מן המילה 'תעשה' - למדו חז"ל כי ישנו תנאי לעשות ולא לקחת מן העשוי. לגבי שתי המצוות האחרות, ארבעת המינים ומזוזה, לא מצינו מקור מפורש, והגמרא לומדת תנאי זה מעצמה.
תעשה ולא מן העשוי )3 :( דיני סכך - ישיבת ברכת משה
http://www.ybm.org.il › LessonsFiles › Pdfמשנתנו מביאה דוגמא נוספת לדין תעשה ולא מן העשוי ... הסוכה ליבשה ונמלך עליה כשמגיע החג לסיכוך והתורה אמרה תעשה. ולא. מן העשוי בפסול.
סוכה | דף יא | תעשה ולא מן העשוי | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › תעשה-ולא-...'תעשה ולא מן העשוי' בנוגע לסוכה ולמצוות האחרות: ארבעת המינים, ציצית ומזוזה.
י”ג – תעשה ולא מן העשוי ודין סוכה גזולה ושאולה – פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/13-02-13החופר בערמה של גדיש כדי לעשות סוכה, למרות שהגדיש כשר לסכך, הסוכה פסולה, משום שכלל נקוט בידינו: “תעשה ולא מן העשוי”. כלומר, צריכים לעשות את הסוכה על ידי הנחת הסכך, ולא שתיעשה מעצמה על ידי שיחפור ...
תעשה ולא מן העשוי – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › תעשה_ולא_מןאם הדלה עץ על ה סוכה, הסכך פסול, כי העץ נחשב "מן העשוי". אדם שהוציא חלק מהתבואה שבגדיש ויצר מערה, אין זה נחשב סוכה. לפי בית הלל, אם אדם רוצה להפוך את תקרת ביתו העשויה מעצים ללא מעזיבה, מספיק שיטול אחת מבין כל שתי קורות, או ירים ויחזיר למקומם את כל הקורות, כי כבר אז זה נחשב "תעשה".
י”ג – תעשה ולא מן העשוי ודין סוכה גזולה ושאולה – פניני הלכה
ph.yhb.org.il › 13/02/13החופר בערמה של גדיש כדי לעשות סוכה, למרות שהגדיש כשר לסכך, הסוכה פסולה, משום שכלל נקוט בידינו: “תעשה ולא מן העשוי”. כלומר, צריכים לעשות את הסוכה על ידי הנחת הסכך, ולא שתיעשה מעצמה על ידי שיחפור ...
תעשה ולא מן העשוי – על מצוות סוכה - כיפה
https://www.kipa.co.il › ... › סוכותתעשה ולא מן העשוי – על מצוות סוכה. "ויהי בשלם סוכו, ומעונתו בציון" - מבית מדרשו של הגאון מוילנא למדנו שיש להשוות מצות סוכה ומצות ישוב הארץ…
י”ג – תעשה ולא מן העשוי ודין סוכה גזולה ושאולה - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il › סוכות › ב - הלכות סוכההחופר בערמה של גדיש כדי לעשות סוכה, למרות שהגדיש כשר לסכך, הסוכה פסולה, משום שכלל נקוט בידינו: “תעשה ולא מן העשוי”. כלומר, צריכים לעשות את הסוכה על ידי הנחת ...
תעשה ולא מן העשוי - ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpבמצוות שנאמרה בהן בתורה לשון עשייה וכיו"ב, קיום של המצווה מאליו, באופן שאינו כולל עשייה מכוונת וישירה, אינו מאפשר לצאת במצווה ידי חובה.
תעשה ולא מן העשוי - YUTorah
https://www.yutorah.org › _cdn › _materials › Me...עוד תניא גבי סוכה: תעשה - ולא מן העשוי. מכאן אמרו: הדלה עליה את הגפן ואת הדלעת ואת הקיסוס וסיכך על גבן -. פסולה. תלמוד בבלי - מסכת סוכה דף טו עמוד א.
תעשה ולא מן העשוי – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תעשה_ולא_מן_העשויתעשה ולא מן העשוי הוא דין במצוות מסוימות שיש צורך ליצור משהו כדי לקיימם. הדין אומר שיש ליצור את המצווה ולא להשתמש במשהו שכבר נוצר לפני כן. הדין נלמד מהמילים בתורה "תעשה" לגבי מצוות אלו, ודורשים: תעשה - ולא מן העשוי כבר.
חבל נחלתו יד כא – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › חבל_נחלתו_יד_כאוהשיב להם מיצר היה שהיה רוצה לקיים מצוה מן המובחר". וכן באורחות חיים (ח"א הל' סוכה אות כו): "ולפי זה נוכל לומר שאלו שעושין סוכתן בתוך הבית ואין מגלין ואין מסירין הרעפים עד עשיית כל הסוכה דאין צריכין לנענוע הסכוך לפי שגלוי הגג והסרת הרעפים ופקפוק הדפין שקורין לאטא"ש הוא המעשה ...
תעשה ולא מן העשוי | עולמות - לימוד בעיון
olamot.net › shiur › תעשה-ולא-מן-העשוי"תעשה ולא מן העשוי" בסוכה ציצית, מזוזה ולולב - סוגיות הש"ס ודברי הראשונים במשנה במסכת סוכה (1ב) מובא: "הדלה עליה את הגפן ואת הדלעת ואת הקיסוס וסיכך על גבה פסולה, ואם היה סיכוך הרבה מהן או שקצצן כשרה".
תעשה ולא מן העשוי – המכלול
www.hamichlol.org.il › תעשה_ולא_מן_העשוימקור
חבל נחלתו יד כא - – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › חבל...שאלהעריכה. ידוע בציבור שאין להניח סכך קודם דפנות משום תעשה ולא מן העשוי, סכך שהונח בשנה שעברה והדפנות פורקו ושוב הונחו לקראת סוכות האם ...
תעשה ולא מן העשוי | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net › shiur › תעשה-ולא-...בהלכה של "תעשה ולא מן העשוי" בסוכה, יש לברר מה הדין כאשר סיכך בתוך ביתו קודם שהסיר את הגג וכעת הסוכה פסולה - האם גם לאחר שהגג יפתח, הסוכה עדיין פסולה מדין ...
תעשה ולא מן העשוי – המכלול
https://www.hamichlol.org.il/תעשה_ולא_מן_העשויתעשה ולא מן העשוי | vbm haretzion
torah.etzion.org.il › he › תעשה-ולא-מןתעשה ולא מן העשוי / אביעד ברטוב פתיחה פסול 'תעשה ולא מן העשוי' מופיע בארבע מצוות שונות: סוכה, ציצית, ארבעת המינים ומזוזה.
תעשה ולא מן העשוי | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net/shiur/תעשה-ולא-מן-העשוי"תעשה ולא מן העשוי" בסוכה ציצית, מזוזה ולולב - סוגיות הש"ס ודברי הראשונים במשנה במסכת סוכה (1ב) מובא: "הדלה עליה את הגפן ואת הדלעת ואת הקיסוס וסיכך על גבה פסולה, ואם היה סיכוך הרבה מהן או שקצצן כשרה".