חיפשת:

זרע לבטלה מותר

כן מותר להשחית זרע לבטלה | בלוג המיסטיקה של יצחק שחר
www.kabalail.com › wordpress
May 18, 2012 · מדוע כולם מדברים על השחטת זרע לבטלה, או במילים פשוטות זרע לבטלה משמעו לגמור בחוץ בזמן קיום יחסי מין ובכך למנוע הריון או לחלופין פשוט לאונן. כמובן שמדובר על מצווה שהציבור אינו יכול לעמוד בה ועל כן כלל הציבור היהודי הנו כופר ודינו מיתה (מוות), הרי אין יהודי בוגר בעל בריאות ...
היתר להוצאת זרע לבטלה - הרב יובל שרלו - מורשת שו"ת
shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=122799
היתר להוצאת זרע לבטלה - הרב יובל שרלומצאתי אתר ובו תשובה הלכתית מפורטת ומנומקת המתירה הוצאת זרע לבטלה בזמננו. לא מצאתי התייחסות של רבנים אחרים לזה. מאוד אודה לכבוד הרב אם ישיב כיצד - שאל את הרב - מורשת
האם האיסור על שפיכת זרע לבטלה הוא מוסרי?
https://megged.co.il › האם-האיסור-על-ש...
כל מי שהיה בישיבה וניסה שלא לשפוך זרע לבטלה, יודע את זה. ... בעת בואם בברית עם בת גילם כי בית מקדש הולכים לבנות, ולא מקום מותר לטומאה ח"ו"!
א – הוצאת זרע לבטלה - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il › plus
נדה יג, א: "אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה, שנאמר (בראשית לח, י): וַיֵּרַע ... ועוד יתכן שרפואתו שיוציא זרעו לבטלה אם מותר?
איסור הוצאת זרע לבטלה | דין - שאל את הרב
din.org.il › 2015/07/02 › איסור-הוצאת
Jul 02, 2015 · אבל הוצאת זרע לבטלה ממש לא קשור לאפשרות להורות. כבר נכתבו תשובות רבות באתר בעניינים אלו, תוכל לעיין בהם להחכים: ראה כאן ו כאן וכן כאן ו כאן שם גם נדון דברי העזר מקודש שעליהם מתבסס המחטיא הנ"ל.
זרע לבטלה ללא תיסכול ומשבר נפשי | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il › שאל-את-הרב
ובמקרים כאלה מותר לו לעבור על איסור תורה. יש להבין דבר יסודי בכוחות הנפש. להתגרות זה לא צורך נפשי. אדם שאינו מגורה, יכול שלא להתגרות ולא יחסר ...
הוצאת זרע לבטלה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הוצאת_זרע_לבטלה
הוצאת שכבת זרע לבטלה (בראשי תיבות: שז"ל) הוא מונח הלכתי המתייחס לשפיכת נוזל זרע שלא במסגרת יחסי מין עם אישה (ביאה), על ידי אוננות, קרי לילה או משגל נסוג. המשנה והתלמוד מדריכים להימנע ממצבים העלולים לגרום להוצאת זרע לבטלה. ספר הזוהר מחמיר מאוד ביחסו להוצאת זרע לבטלה. בשיח ההלכתי מכונה הוצאת זרע לבטלה גם בשם "פגם הברית", והדרכים להימנע מחטא זה קרויות "שמירת הברית". חזרה בתשובה מחטא זה קרויה "תיקון הברית".
הוצאת זרע על ידי אשתו. - הרב מיכאל אברהם
https://mikyab.net › Questions
בשלא כדרכה זו ביאה מבחינה הלכתית, והוצאת זרע במהלך ביאה אינה נחשבת לבטלה. ... בהוצאת זרע, ולכן כל שאדם מקיים ביאה באשתו (שזהו חיוב עונה) הוצאת הזרע מותרת.
כן מותר להשחית זרע לבטלה | בלוג המיסטיקה של יצחק שחר
www.kabalail.com/wordpress/?p=168
May 18, 2012 · בזרע אין נשמה ועל כן לא מדובר בהריגה לעומת הפלה שהיא דבר שכן אסור. לאסור זרע לבטלה זה כמו לאסור על אישה לקבל מחזור שכן הביצית זה גם הפריה פוטנציאלית. חטאים שעלולים להיווצר בגלל שמירת מצוות "איסור השחתת זרע לבטלה" – דוגמא: פלוני הינו גבר גרוש ללא בת זוג, בעל יצר מיני גבוה אך ...
זרע לבטלה ללא תיסכול ומשבר נפשי | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il/שאל-את-הרב/זרע-לבטלה-ללא-תיסכול...
Sep 13, 2010 · ואם כך לשון הרמב"ם והשו"ע קצת דחוקה כי צריך להכניס לתוך ההגדרה של "אסור להוציא זרע לבטלה" גם מקרה בו מותר להוציא, אלא שעושה זאת בצורה של ער ואונן. – – – גם לי זה מחודש.
א – הוצאת זרע לבטלה – הרחבות לפניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/plus/14-04-01
בערוך לנר (נדה יג, א) למד איסור הוצאת ז"ל (זרע לבטלה) מהציווי הכללי שאסור לאדם לחבל בעצמו משום בל תשחית: "לא נתבאר בשום מקום מאי אזהרה איכא להשחתת זרע והיכן אסרה התורה, ובשלמא לר"ת …
מה נחשב הוצאת זרע לבטלה? - הידברות | שאל את הרב - הידברות
www.hidabroot.org › question › 26316
Feb 25, 2014 · הנני בחור חילוני בשלבי ההתחזקות המוקדמים... רוצה לקבל עלי את איסור זרע לבטלה אך רוצה הסבר מפורט מה נחשב כזרע לבטלה מה מותר מה אסור, מתי מותר מתי אסור אם כנשוי ואם כרווק...
א – הוצאת זרע לבטלה – הרחבות לפניני הלכה
ph.yhb.org.il › plus › 14/04/01
בערוך לנר (נדה יג, א) למד איסור הוצאת ז"ל (זרע לבטלה) מהציווי הכללי שאסור לאדם לחבל בעצמו משום בל תשחית: "לא נתבאר בשום מקום מאי אזהרה איכא להשחתת זרע והיכן אסרה התורה, ובשלמא לר"ת הוא בכלל פרו ורבו, אבל לשיטות החולקין עליו מנ"ל….
מה נחשב הוצאת זרע לבטלה? - הידברות | שאל את הרב
https://www.hidabroot.org › question
רוצה לקבל עלי את איסור זרע לבטלה אך רוצה הסבר מפורט מה נחשב כזרע לבטלה מה מותר מה אסור, מתי מותר מתי אסור אם כנשוי ואם כרווק.
היתר של התוספות להוצאת זרע לבטלה?
https://www.shoresh.org.il/spages/shut/ishut552.htm
Apr 02, 2021 · בנושא של זרע לבטלה, השולחן ערוך החמיר מאוד. יש על כך לא מעט דיונים, מדוע השולחן ערוך החמיר כל כך בנושא הזה, על פי מקורות של הזוהר, ופחות פסק לפי הראשונים שמקילים בכך יותר.
היתר של התוספות להוצאת זרע לבטלה?
www.shoresh.org.il › spages › shut
Apr 02, 2021 · בנושא של זרע לבטלה, השולחן ערוך החמיר מאוד. יש על כך לא מעט דיונים, מדוע השולחן ערוך החמיר כל כך בנושא הזה, על פי מקורות של הזוהר, ופחות פסק לפי הראשונים שמקילים בכך יותר.
23 שאלות על הוצאת זרע לבטלה (מאיר שחם) - 1vsdat
https://www.1vsdat.org › item › 173...
ומדוע כאשר האדם משמש עם אשתו שלא כדרכה, מותר לו להוציא זרע לבטלה "באקראי" (תוספות יבמות לד ע"ב)? האם אז הזרעונים אינם הולכים לאיבוד?
זרע לבטלה ללא תיסכול ומשבר נפשי | שאל את הרב - כיפה
www.kipa.co.il › שאל-את-הרב › זרע
Sep 13, 2010 · ואם כך לשון הרמב"ם והשו"ע קצת דחוקה כי צריך להכניס לתוך ההגדרה של "אסור להוציא זרע לבטלה" גם מקרה בו מותר להוציא, אלא שעושה זאת בצורה של ער ואונן. – – – גם לי זה מחודש.
הוצאת זרע לבטלה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › הוצא...
בספרות ההלכה דנים בשאלות הלכתיות רבות סביב איסור הוצאת זרע לבטלה: למשל, האם מותרת הוצאת זרע באוננות שנועדה לאפשר בעקיפין פרייה ורבייה, לשם בדיקה רפואית או ל ...
הוצאת זרע לבטלה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › הוצאת_זרע_לבטלה
הוצאת שכבת זרע לבטלה (בראשי תיבות: שז"ל) הוא מונח הלכתי המתייחס ל שפיכת נוזל זרע שלא במסגרת יחסי מין עם אישה ( ביאה ), על ידי אוננות, קרי לילה או משגל נסוג. המשנה והתלמוד מדריכים להימנע ממצבים העלולים לגרום להוצאת זרע לבטלה. ספר הזוהר מחמיר מאוד ביחסו להוצאת זרע לבטלה.
הוצאת זרע על ידי אשתו. - הרב מיכאל אברהם
https://mikyab.net/שות/הוצאת-זרע-על-ידי-אשתו
אבל הוצאת זרע ללא ביאה אינה אונס שכן כאן ההווצאה לא מתחייבת ממעשה ביאה אלא הזרע יוצא סתם. מהיכי תיתי להתירו?! השאלה מדוע ביאה דרך איברים היא ביאה והשאלה מה פירוש דרך איברים הן שאלות לא פשוטות.
הוצאת זרע לבטלה - Wikiwand
https://www.wikiwand.com › הוצאת_ז...
הוצאת שכבת זרע לבטלה הוא מונח הלכתי המתייחס לשפיכת נוזל זרע שלא במסגרת יחסי ... בשאלות הלכתיות רבות סביב איסור הוצאת זרע לבטלה: למשל, האם מותרת הוצאת זרע ...
מה נחשב הוצאת זרע לבטלה? - הידברות | שאל את הרב - הידברות
https://www.hidabroot.org/question/26316
Feb 25, 2014 · הנני בחור חילוני בשלבי ההתחזקות המוקדמים... רוצה לקבל עלי את איסור זרע לבטלה אך רוצה הסבר מפורט מה נחשב כזרע לבטלה מה מותר מה אסור, מתי מותר מתי אסור אם כנשוי ואם כרווק...
איסור הוצאת זרע לבטלה | דין - שאל את הרב
https://din.org.il/2015/07/02/איסור-הוצאת-זרע-לבטלה
Jul 02, 2015 · אבל הוצאת זרע לבטלה ממש לא קשור לאפשרות להורות. כבר נכתבו תשובות רבות באתר בעניינים אלו, תוכל לעיין בהם להחכים: ראה כאן ו כאן וכן כאן ו כאן שם גם נדון דברי העזר מקודש שעליהם מתבסס המחטיא הנ"ל.
צרכים מיניים לא תואמים בין בני זוג והוצאת זרע לבטלה - בית הלל
https://www.beithillel.org.il › post-678
מכאן למדו הפוסקים שהוצאת זרע איננה נחשבת 'לבטלה' כשהיא נעשית לצורכי פריה ורביה (כגון בדיקות פוריות). שורה נכבדה של פוסקים לומדים מכאן שהוצאת זרע מותרת גם ...
גדרי איסור הוצאת זרע לבטלה | דין - שאל את הרב
https://din.org.il/2012/11/10/גדרי-איסור-הוצאת-זרע-לבטלה
Nov 10, 2012 · ראוי להוסיף, כי לדעת האגרות משה יש אופן נוסף של הוצאת זרע לבטלה, והוא ע"י מישמוש ביד או ברגל כפי שמבואר בסוגיא בנדה יג שם, ואיסור זה חמור יותר והוא בכלל הלאו של "לא תנאף" כמבואר שם. ראה שו"ת אגרות משה (אבה"ע ח"א סי' סח, ע, עא, ח"ב סי' טז, יח, וח"ג סי' יד).