חיפשת:

התפיסה הפילוסופית של אפלטון

הערה על הממד הפילוסופי של בראשית רבה - jstor
https://www.jstor.org › stable
הקוסמולוגיים והמדעיים של החשיבה הפילוסופית היוונית וההלניסטית. אולם גם ... )2( המסורות על פגישתם של פילוסופים יוונים עם יהודים )אפלטון עם ירמיהו ואריסטו.
פילוסופיה לחטיבה עליונה | מרחב פדגוגי | פורטל עובדי הוראה
https://pop.education.gov.il › high-sc...
הבית למורי פילוסופיה חטיבה עליונה. כאן תוכלו למצוא חומרי הוראה איכותיים, חומרים וכלים דיגיטליים ליצירת תוכן חדש ומורים משקיעים גם אצלנו עם הרעיונות המקוריים ...
מהי תמונה: שלוש גישות בפילוסופיה | בצלאל כתב עת
https://journal.bezalel.ac.il/he/protocol/article/3487
ברובן של האנתולוגיות באסתטיקה מובא הקטע הידוע מתוך סדרי המדינה 10, בו מפנה סוקרטס את תשומת ליבו של גלאוקון לאשליית המציאות של הראי והתמונה אשר מתעתעת בנו ומרחיקה אותנו מהתגלמותה האמיתית של המציאות שבעולם האידיאות.
מבוא פילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך ...
http://yeda.eip.co.il › ...
אשת החינוך נל נודינגס הגדירה את הפילוסופיה של החינוך כ"לימוד הפילוסופי של החינוך ... השוו בין התפיסה המוצגת ב"המדינה" לתפיסות טוטליטריות מודרניות. אריסטו:.
אפלטון – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אפלטון
Moshe Samoha Thoughts: שאלות ותשובות: הפילוסופיה היוונית - אפלטון
moshesamohathoughts.blogspot.com › 2012 › 05
May 14, 2012 · אפלטון מתאר את ההתפתחות ההכרתית הזאת כהפניית "מבט" הנשמה כולה לכיוון הנכון. הפפניה קשה (בהתחלה האור מסנוור) אבל רק כך זוכים בסופו של דבר לראות את האמת. לסיום נציין כי אפלטון טוען כי עקרונית אין ...
אפלטון - CET
lib.cet.ac.il › pages › item
במהלכו של הניתוח הפסיכולוגי הארוך של ההנאה, מעיר אפלטון הערות אחדות מועילות על התפיסה, הזיכרון, התשוקה, הדמיון, הקנאה, הקומדיה והצחוק. בהמשך הוא מציע ניתוח קצר הרבה - ותר של הידיעה.
אפלטון – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אפלטון
חייו
פילוסופיה יוונית: אפלטון על החינוך | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net/?p=5970
השומרים (אותם אפלטון מפריד בשלב מסוים ל"שומרים"- שליטים שיתגלה בהמשך שצריכים שיהיו פילוסופים– ו"מגינים"- אלה שיגנו על המדינה פיזית) צריכים לחיות חיים נטולי רכוש פרטי, בחיים משותפים לגמרי בהם הדברים היחידים שיש לך הם אלה שאתה צריך להכרח.
מהי תמונה: שלוש גישות בפילוסופיה | בצלאל כתב עת
https://journal.bezalel.ac.il › article
שלושת הפילוסופים שעונים על שני הקריטריונים הללו הם אפלטון, עמנואל קאנט ולודוויג ויטגנשטיין. ... שתפרנסנה עבודות רבות בפילוסופיה של התפיסה, הלשון והמדע.
הפילוסופיה של האהבה על פי אפלטון - ניר ליכטנשטיין - פילוסופיה יישומית
https://www.matteroflife.me › הפילוסו...
בסרטון הזה נראה כיצד הפילוסוף היווני אפלטון מנתח את האהבה מזוויות שונות בספרו ... השונים באמצעות דוברים שונים, שכל אחד מציג את התפיסה שלו אודות האהבה:
תורת המדינה - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=16497
הרעיונות הטובים (והגרועים) של אפלטון – ווייזקרק | TED Talk
https://www.ted.com › talks › transcript
אחד הפילוסופים של המאה ה-20 הגדיל ואמר שכל הפילוסופיה המערבית היא רק סדרה של הערות לכתבי אפלטון. אפלטון יצר את האוניברסיטה המערבית הראשונה ולימד ...
פילוסופיה יוונית: אפלטון על החינוך | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › כתבות
לפי אפלטון הפילוסופים האמיתיים הם היחידים שמסוגלים להגיע לשכל, ולא רק לסברה ולמחשבה. יש צורך בעלייה בסולם דרגות הממשות וההכרה באמצעות הדיאלקטיקה, ואותו לימוד, ...
מבוא לפילוסופיה יוונית: אפלטון \ פוליטיאה - המשך - המידעון
https://sites.google.com/site/hameidaon/pukhyhtv-2
כל מה שנמצא בעולם הזה נמצא בזרימה. (התיאוריה של הרקליטוס לא באמת נבנתה על התיאוריה של פרו'). אפלטון חושב שהתיאוריה של הרקליטוס תיתן משנה תוקף אם היא נכונה לתיאוריה של פרו'.
הפילוסופיה של האהבה על פי אפלטון - ניר ליכטנשטיין - פילוסופיה ...
www.matteroflife.me › הפילוסופיה-של
אפלטון מציג את הרעיונות השונים באמצעות דוברים שונים, שכל אחד מציג את התפיסה שלו אודות האהבה: נאום ראשון – 3:19 – אהבה כעוצמה הנולדת מהפחד להיתפס בפחדנות.
אפלטון - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13
הוא קיבץ סביבו מספר תלמידים אשר התארגנו ב"מוסיאון", חברה המתמסרת לגבירות הרוח והמוסיקה-המוסות. חברי האקדמיה, שהיו כנראה מעטים מאד ועשירים מאד (בהשוואה לתלמידי אוניברסיטאות כיום), שהו בה עשרים שנה ויותר, השתתפו בלימודים משותפים, בתרגילים דתיים ובארוחות.
אפלטון
https://lib.cet.ac.il › pages › item
(347-427 לפני סה"נ לערך). בנם של אריסטון (Ariston) ופריקציונה (Perictione), נולד באתונה וחי בה את חלק הארי של שמונים שנות חייו. אף-על-פי שהוריו הועידוהו ...
מהי תמונה: שלוש גישות בפילוסופיה | בצלאל כתב עת
journal.bezalel.ac.il › he › protocol
גם הפילוסופיה של המוסר, שהיא עשרות מונים מפותחת יותר מן האסתטיקה,[2] מאופיינת בתו היכר דומה: מצד אחד מגמתם של פילוסופי המוסר, לברר עקרונות תיאורטיים במוסר, כשמן העבר השני נוטים פילוסופים לא מעטים, ובראשם ג'ון רולס[3] ורוברט נוזיק,[4] לטובתו של המימד הפרקטי של הצדק המוסרי.
אפלטון - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › אפלטון
אַפְּלָֿטוֹן (ביוונית: Πλάτων, פּלאטון; 347–427 לפנה"ס) היה ע"פ המסופר פילוסוף יווני, אשר כתביו שימשו אבני יסוד לפילוסופיה המערבית אחריו.
פילוסופיה יוונית: אפלטון על החינוך | טקסטולוגיה
www.textologia.net
פילוסופיה יוונית: אפלטון על החינוך. ראייתו של אפלטון לגבי החינוך, הוא כי יש אנשים שיש בהם תכונה מולדת שמאפשרת להם להיות שומרים ויכולים להתחנך לכך, וכאלה שלא. בנוסף, חינוך השומרים בשנים ...