אפלטון\ מנון - חלק שני: פרדוקס מנון ותורת ההיזכרות | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › כתבותהוא טוען כי מאחר ו'הטבע כולו ממוצא אחד' (כלומר הכול קשור), והנפש למדה הכול, אזי אין מה שימנע מאדם להיזכר בכל (חוץ מכוח הרצון). כלומר אם הפרדוקס שואל איך עוברים ...
Moshe Samoha Thoughts: שאלות ותשובות: הפילוסופיה היוונית - סוקרטס
moshesamohathoughts.blogspot.com › 2012 › 05May 14, 2012 · על פי האמפירציזם כל ידע הוא אפוסטריורי (ידע הנובע מהניסיון) ולכן מה שמכונה "ידע א-פריורי" (שאינו תלוי בניסיון, הנובע מהשכל בלבד) אינו אפשרי. לפי דעתי הפרדוקס של מנון חל על כל סוג של צבירת ידע חדש ואין הוא עושה את ההבחנה בין ידע שיכול היה להירכש רק מתוך הישג לוגי לידי שנרכש מתוך ...
לי לא - Meno
https://iw.hrvwiki.net › wiki › Menoסוקרטס קורא תיגר על הטיעון של מנו, המכונה לעתים קרובות "פרדוקס של מנו" או "פרדוקס הלומד" ... סוקרטס ו לי לא (גַם תועתק כמו "מנון"), דנו בסגולה אנושית: מהי, ...
Moshe Samoha Thoughts: שאלות ותשובות: הפילוסופיה היוונית ...
https://moshesamohathoughts.blogspot.com/2012/05/blog-post_2266.htmlMay 14, 2012 · על פי האמפירציזם כל ידע הוא אפוסטריורי (ידע הנובע מהניסיון) ולכן מה שמכונה "ידע א-פריורי" (שאינו תלוי בניסיון, הנובע מהשכל בלבד) אינו אפשרי. לפי דעתי הפרדוקס של מנון חל על כל סוג של צבירת ידע חדש ואין הוא עושה את ההבחנה בין ידע שיכול היה להירכש רק מתוך הישג לוגי לידי שנרכש מתוך ...
מנון (דיאלוג אפלטוני) - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מנון_...לעומת זאת, בתגובה לפרדוקס של מנון (או הפרדוקס של הלומד), מציג סוקרטס רעיונות חיוביים כגון הישארות הנפש והתאוריה של הידע (היזכרות - אנמנזה), ...
מנון (דיאלוג אפלטוני) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מנון_(דיאלוג_אפלטוני)מנון (ביוונית: Μένων) הוא דיאלוג סוקרטי שכתב הפילוסוף היווני אפלטון. החיבור נחשב לאחד מן "הדיאלוגים האמצעיים" שכתב אפלטון. החיבור כתוב בצורה של שיחה בין מנון לבין סוקרטס. אם בדיאלוגים המוקדמים דן אפלטון בעיקר במידה הטובה ובענייני מוסר, עתה הוא מרחיב את היריעה לכל נושא אפשרי. בהתאמה לגישה הפלאטוניסטית שפיתח, סוטה אפלטון מהגישה הסוקראטית, כשהוא טוען שניתן להשיג ידיעה על נושאים מסוימים. הוא מפתח את תורת הצורות המפורסמת שלו, שלימים תקרא על שמו – פלאטוניזם.
סיכומים: אפלטון - מנון
xhfunho.blogspot.com › 2011 › 12Dec 11, 2011 · · מושג הדמות - ה"צורה" (eidos) – הגדרה מהותית של דבר
מנון (דיאלוג אפלטוני) – האנציקלופדיה היהודית
https://jewiki.org.il/w/מנון_(דיאלוג_אפלטוני)מנון הוא דיאלוג סוקרטי שכתב הפילוסוף היווני אפלטון. החיבור נחשב לאחד מן "הדיאלוגים האמצעיים" שכתב אפלטון. החיבור כתוב בצורה של שיחה בין מנון לבין לסוקרטס.
פרדוקס מנון - יוניונפדיה
https://he.unionpedia.org › פרדוקס_מנוןמהר יותר דפדפן! פרדוקס מנון. מַדָד פרדוקס מנון. פרדוקס מנון הוא אתגר שמציב מנון בפני סוקרטס בכתבי אפלטון: באתגר זה ...
סוקרטס ופרדוקס מנון - Moshe Samoha Thoughts
http://moshesamohathoughts.blogspot.com › ..."פרדוקס מנון" הינו אתגר שמציב מנון בפני סוקרטס: ... במילים אחרות מנון מקשה על סוקרטס וטוען שאם רכישתה של כל ידיעה כרוכה בחיפוש אחר מה שאינו ...
פילוסופיה יוונית - Page 151 - Google Books Result
https://books.google.com › booksכך , ההצגה של התהליך , שבאמצעותו סברה נכונה הופכת לידיעה , סותמת את הגולל על הפרדוקס של מנון בנוגע לאי האפשרות של רכישת ידיעה .
אפלטון\ מנון - חלק שני: פרדוקס מנון ותורת ההיזכרות ...
https://www.textologia.net/?p=5949הפרדוקס מטיל ספק בכל תורתו של סוקרטס ועל כן הוא מביא את המיתוס כדי לספק איזשהו מענה (ולא לצאת אידיוט).
אפלטון\ מנון - חלק שני: פרדוקס מנון ותורת ההיזכרות | טקסטולוגיה
www.textologia.netהפרדוקס מטיל ספק בכל תורתו של סוקרטס ועל כן הוא מביא את המיתוס כדי לספק איזשהו מענה (ולא לצאת אידיוט).
מנון (דיאלוג אפלטוני) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מנון_(דיאלוגהחיבור נחשב לאחד מן "הדיאלוגים האמצעיים" שכתב אפלטון. החיבור כתוב בצורה של שיחה בין מנון לבין סוקרטס . אם בדיאלוגים המוקדמים דן אפלטון בעיקר במידה הטובה ובענייני מוסר, עתה הוא מרחיב את היריעה לכל נושא אפשרי. בהתאמה לגישה הפלאטוניסטית שפיתח, סוטה אפלטון מהגישה הסוקראטית ...
סיכומים: אפלטון - מנון
https://xhfunho.blogspot.com/2011/12/blog-post_283.htmlDec 11, 2011 · · מושג הדמות - ה"צורה" (eidos) – הגדרה מהותית של דבר
הפרדוקסים של זנון – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הפרדוקסים_של_זנוןMoshe Samoha Thoughts: 2011
https://moshesamohathoughts.blogspot.com/2011Dec 29, 2011 · לכאורה המצב אצל האדם חמור בהרבה - לא רק בגלל הדטרמיניזם אין לו רצון חופשי, אלא גם על פי ההגדרה של חופש ע"פ שפינוזה אין האדם חופשי - וזאת משום שכמו כל דבר פרטי או סופי, התנהגותו נקבעת על פי סיבות חיצוניות קודמות ועל פי האל (מבחינה פנימית). כלומר אין לו הקבעות פנימית.
הפרדוקסים של זנון – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › הפרדוקסים_שלפרדוקס אכילס והצב
מנון (דיאלוג אפלטוני) – האנציקלופדיה היהודית
jewiki.org.il › w › מנון_(דיאלוגמנון הוא דיאלוג סוקרטי שכתב הפילוסוף היווני אפלטון. החיבור נחשב לאחד מן "הדיאלוגים האמצעיים" שכתב אפלטון. החיבור כתוב בצורה של שיחה בין מנון לבין לסוקרטס.
של אפלטון 'Meno' סיכום וניתוח - Also see
https://iw.eferrit.com › סיכום-וניתוח-של...הגדרת המדרגה הראשונה של מנון : המידות הטובות הן ביחס לסוג האדם הנדון, למשל, ... סוקראטס מבטל את הפרדוקס של מנו כ"טריק של דיבור ", אך הוא בכל זאת מגיב לאתגר ...
אפלטון - מנון - סיכומים
http://xhfunho.blogspot.com › blog-...שלושת הפרדוקסים המרכזיים הנידנים במנון (להלן הפרדוקס של מנון):. א. שום אדם אינו עושה עוול מרצונו. ב. אי אפשר ללמוד שום דבר.
שאלה | מהו פרדוקס הידיעה של מנון? - QuizMe
https://www.quizme.co.il › questionפרדוקס המראה שתנועה איננה אפשרית | פרדוקס המראה שידיעה אפריורית איננה אפשרית | פרדוקס המראה שידיעה אפוסטריורית איננה אפשרית.