חיפשת:

הלכה כבית שמאי

פורטל הדף היומי: הלכה כבית שמאי - מתי? (סוכה ג ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=26041
שני המקורות לעיל מסבירים שהרמב"ם מכריע כפירוש הרי"ף, שטעם בית שמאי בסוכה גדולה הוא כטעם הגזירה בסוכה קטנה, ולכן הוא פוסק כבית שמאי בשני המקרים. 12. (ו) ב מי שהיה ראשו ורובו בסוכה, [ג] ושלחנו חוץ לסוכה ואכל, * כאילו לא אכל בסוכה, * (ז) אפילו אם היא סוכה גדולה, גזירה שמא ימשך (ח) אחר שלחנו.
הלכה כבית שמאי ?! - הרב יובל שרלו
http://shut.moreshet.co.il › shut2
הלכה כבית שמאי ?! - הרב יובל שרלובס"ד כבוד הרב,חג שמח ושקט. א.ברצוני לשאול שאלה שהטרידה אותי מאז תחילת החג: המחלוקת בין ב"ה לב"ש בעניין מס' הנרות הדרושים ...
נשמה במשנה: והלכה כבית הלל. למה?
https://neshamabamishna.blogspot.com/2021/03/blog-post_12.html
מסכת שבת פרק א משנה ד: ואלו מן ההלכות שאמרו בעליית בית חנניה בן חזקיה בן גוריון כשעלולבקרו. נמנו ורבו בית שמאי על בית הלל. וי״ח דברים גזרו בו ביום. המשנה מתארת מעמד של קבוצת תלמידי חכמים מבית שמאי ומבית הלל שבאולבקר את חנניה בן חזקיה. באותו מעמד היו יותר חכמים מבית שמאי מאשר ...
ביאור:למה נקבעה הלכה כבית הלל – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:למה_נקבעה_הלכה_כבית_הלל
תלמוד בבלי, עירובין יג: "א"ר אבא אמר שמואל: שלש שנים נחלקו בית-שמאי ובית-הלל, הללו אומרים הלכה כמותנו והללו אומרים הלכה כמותנו.יצאה בת קול ואמרה: 'אלו ואלו דברי אלהים חיים הן, והלכה כבית-הלל'.
לעתיד לבוא הלכה תהיה כבית שמאי | דין - שאל את הרב
din.org.il › 2013/12/02 › לעתיד-לבוא
Dec 02, 2013 · חיפוש. סגור. לעתיד לבוא הלכה תהיה כבית שמאי. כ״ט בכסלו ה׳תשע״ד (02/12/2013) בס"ד. שלום רב, הפכתי והפכתי ולא מצאתי…. איפה המקורות שכולם אומרים. "שלעתיד לבוא הלכה כמו בית שמאי ולא כבית הלל". תודה.
פורטל הדף היומי: "הלכה כבית הלל" (ברכות נא ע"ב - נב ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=18715
תרוץ ראשון: הברייתא נלמדה ["נאמרה"; "נכתבה"] בזמן היסטורי לפני שיצאה אותה בת קול, וממילא אין חובה גורפת לקבוע הלכה כבית הלל, ולכן הברייתא כן מכריעה – באופן מפורש - …
בית שמאי – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
הלכה כבית שמאי לעולם הבא ...
שמונה עשר דבר - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › שמונ...
שמונה עשר דבר הוא כינוי לשמונה עשרה מחלוקות הלכתיות בין בית שמאי ובית הלל שבהן, שלא כרגיל, גברה ידן של בית שמאי ונפסקה הלכה כמותן. שמונה עשרה הלכות אלו הן ...
ביאור:למה נקבעה הלכה כבית הלל - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...
תלמוד בבלי, עירובין יג: " א"ר אבא אמר שמואל: שלש שנים נחלקו בית-שמאי ובית-הלל, הללו אומרים הלכה כמותנו והללו אומרים הלכה כמותנו.
לעתיד לבוא הלכה תהיה כבית שמאי | דין - שאל את הרב
https://din.org.il/2013/12/02/לעתיד-לבוא-הלכה-תהיה-כבית-שמאי
Dec 02, 2013 · חיפוש. סגור. לעתיד לבוא הלכה תהיה כבית שמאי. כ״ט בכסלו ה׳תשע״ד (02/12/2013) בס"ד. שלום רב, הפכתי והפכתי ולא מצאתי…. איפה המקורות שכולם …
דף יומי - סוכה 1 - W3Bits
www.halachabrura.org/dafyomi/suka1.htm
השיעור שנאמר בדברי בית שמאי הוא כדי "ראשו, רובו ושולחנו". לגבי השטח שתופס מקומו של אדם מובא בגמרא לקמן (ז, ב) ש"גברא באמתא יתיב", דהיינו אדם יושב בשיעור של אמה על אמה, דהיינו ששה טפחים על ששה טפחים. ה רא"ש מביא בשם ה ירושלמי (ב, ח) ששיעור שולחנו של אדם הוא טפח, ונמצא בסך הכל שיעור ...
על סובלנות הלכתית וגלגוליה: מחלוקת קדומה בין בית שמאי לבית הלל ...
https://www.jstor.org › stable
ניתוח המחלוקות בין בית שמאי ובית הלל לצד בחינת ההכרעה כבית הלל – מקור סמכותה, ... בית שמאי לבית הלל הדא אמרה הלכה כדבריהן' )ירושלמי, סוכה ב, ח ]נג ע"ב; ...
הלכה כבית שמאי - מתי? (סוכה ג ע"א) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
הלכה כבית שמאי - מתי? סוכה דף ג ע"א. אמר רב שמואל בר יצחק: הלכה, צריכה שתהא מחזקת ראשו ורובו ושולחנו. אמר ליה רבי אבא: כמאן ...
בית הלל ובית שמאי – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/בית_הלל_ובית_שמאי
"בית הלל" הוא כינוי לקבוצת תלמידיו של הלל הזקן ו"בית שמאי" הוא כינוי לקבוצת תלמידיו של שמאי הזקן. קבוצות תלמידים אלו היו בנות פלוגתא קבועות שפעלו בסנהדרין בתקופה המקבילה פחות או יותר לתקופת שלהי בית המקדש השני וחורבנו. שתי הקבוצות השתייכו לזרם הפרושי, שדגל במסורת התורה שבעל פה, ונתנו לגיטימיות זו לזו, על אף מחלוקתיהן ההלכתיות. במסכת אבות, פרק ה' נזכרת מחלוקת בהלל ושמאי כמחלוקת שנובעת מכוונות טהורות 'לשם …
בית הלל ובית שמאי – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › בית_הלל_ובית
לאחר ימים גברה ידן של בית שמאי, ובקשו לקבוע הלכה כדבריהן, והיה שם בבא בן בוטי מתלמידי בית שמאי, יודע שהלכה כבית הלל. פעם אחת נכנס לעזרה ומצא אותה שוממת, אמר: ישמו בתיהן של אלו (=של בית שמאי ...
הלכה כבי"ש - אריז"ל - מקור - בחדרי חרדים
https://www.bhol.co.il › forums › topic
הלכה כבי"ש - אריז"ל - מקור ? הגמרא במסכתא סוכה בדף ג' ע"א מביאה את מחלוקת בית שמאי ובית הלל: מי שהיה ראשו ורובו בסוכה ושולחנו בתוך הבית.
דף יומי - סוכה 1 - מכון הלכה ברורה
www.halachabrura.org › dafyomi › suka1
השיעור שנאמר בדברי בית שמאי הוא כדי "ראשו, רובו ושולחנו". לגבי השטח שתופס מקומו של אדם מובא בגמרא לקמן (ז, ב) ש"גברא באמתא יתיב", דהיינו אדם יושב בשיעור של אמה על אמה, דהיינו ששה טפחים על ששה טפחים. ה רא"ש מביא בשם ה ירושלמי (ב, ח) ששיעור שולחנו של אדם הוא טפח, ונמצא בסך הכל שיעור ...
הלכה כבית שמאי בעתיד | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il › שאל-את-הרב
בעולם הזה אין הלכה כבית שמאי (חוץ ממספר מקרים שהוכרעו בגמרא כדעתם). לא נראה שהדבר ישתנה גם כשיגיע משיח צדקנו. אלא הלכה תישאר כבית הלל.
ביאור:למה נקבעה הלכה כבית הלל – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:למה
תלמוד בבלי, עירובין יג: "א"ר אבא אמר שמואל: שלש שנים נחלקו בית-שמאי ובית-הלל, הללו אומרים הלכה כמותנו והללו אומרים הלכה כמותנו. יצאה בת קול ואמרה: 'אלו ואלו דברי אלהים חיים הן, והלכה כבית-הלל'.
פורטל הדף היומי: הלכה כבית שמאי - מתי? (סוכה ג ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
שני המקורות לעיל מסבירים שהרמב"ם מכריע כפירוש הרי"ף, שטעם בית שמאי בסוכה גדולה הוא כטעם הגזירה בסוכה קטנה, ולכן הוא פוסק כבית שמאי בשני המקרים. 12. (ו) ב מי שהיה ראשו ורובו בסוכה, [ג] ושלחנו חוץ לסוכה ואכל, * כאילו לא אכל בסוכה, * (ז) אפילו אם היא סוכה גדולה, גזירה שמא ימשך (ח) אחר שלחנו.
פורטל הדף היומי: "הלכה כבית הלל" (ברכות נא ע"ב - נב ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
תרוץ ראשון: הברייתא נלמדה ["נאמרה"; "נכתבה"] בזמן היסטורי לפני שיצאה אותה בת קול, וממילא אין חובה גורפת לקבוע הלכה כבית הלל, ולכן הברייתא כן מכריעה – באופן מפורש - כבית הלל מסיבות שלא כתובות בברייתא, אולי מכח סברא. 4.1.
לעתיד לבוא הלכה תהיה כבית שמאי | דין - שאל את הרב
https://din.org.il › מאגר השו"ת › שונות
המקור הדברים אלו הם מהאר"י ז"ל: "הטעם שזכו בית הלל שהלכה כמותם ולא כבית שמאי, כי אין העולם מתקיים במדת הדין כי אם במדת החסד לכן הלכה כבית ...