פרשת קורח - מחלוקת לשם שמים | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › tanakhFeb 07, 2016 · וכי מאחר שאלו ואלו דברי א-להים חיים מפני מה זכו בית הלל לקבוע הלכה כמותן? מפני שנוחין ועלובין היו ושונין דבריהן ודברי בית שמאי, ולא עוד אלא שמקדימין דברי בית שמאי לדבריהן" (עירובין יג:).
סדר בתלמוד: אישים ושיטות בתלמוד
sederbatalmod.blogspot.com › p › blog-page_16"אבל אמרם משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שמשו כל צרכן רבתה מחלוקת בישראל, ענין דבר זה ברור מאד, כי שני אנשים, שהם שווים בהבנה ובעיון ובידיעת הכללים שלמדים מהם, לא תהיה ביניהם מחלוקת במה שלומדים באחת המדות בשום פנים, ואם תהיה ...
פרשת קורח - מחלוקת לשם שמים | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer...Feb 07, 2016 · וכי מאחר שאלו ואלו דברי א-להים חיים מפני מה זכו בית הלל לקבוע הלכה כמותן? מפני שנוחין ועלובין היו ושונין דבריהן ודברי בית שמאי, ולא עוד אלא שמקדימין דברי בית שמאי לדבריהן" (עירובין יג:).
אנציקלופדיה יהודית דעת - מחלוקת
daat.ac.il › encyclopedia › valueמשרבו תלמידי שמאי והלל שלא שימשו כל צורכן - רבו מחלוקת בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות.
הקדמת הרמב"ם למשנה (אלחריזי) – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/הקדמת_הרמב"ם_למשנה_(אלחריזי)Rambam Introduction to the Mishnah 11 - sefaria.org
https://www.sefaria.org/Rambam_Introduction_to_the_Mishnah.11אבל מה שאמרו משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שמשו כל צרכם רבתה מחלוקת בישראל ענין זה מבואר שכל ב' אנשים בהיותם שוים בשכל ובעיון ובידיעת העיקרים שיוציאו מהם הסברות לא תפול ביניהם מחלוקת בסברתם ...
טז. הקדמת הרמב”ם - על המחלוקות | שיעורי הרב יואל עמיטל
yoelamital.com › רמבם › הקדמת-הרמבםוהרמב"ם רמז לדברים אלו בסוף הההלכה בהלכות ממרים במה שכתב "משבטל בית דין הגדול רבתה מחלוקת בישראל, ולשון: "רבתה מחלוקת", ודאי הכוונה היא לבריתא במסכת סנהדרין בזמן שמאי והלל.
הקדמת הרמב"ם למשנה (אלחריזי) – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › הקדמת_הרמב"םפתיחת הרמב"ם
טז. הקדמת הרמב”ם - על המחלוקות | שיעורי הרב יואל עמיטל
https://yoelamital.com/רמבם/הקדמת-הרמבם-למשנה/טז-הקדמת...והרמב"ם רמז לדברים אלו בסוף הההלכה בהלכות ממרים במה שכתב "משבטל בית דין הגדול רבתה מחלוקת בישראל, ולשון: "רבתה מחלוקת", ודאי הכוונה היא לבריתא במסכת סנהדרין בזמן שמאי והלל.
תורה שבעל-פה – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › תורה_שבעל-פהסוגי התורה שבעל־פה
חילוקי מחלוקות - מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › 2016/03 › Korah_74משרבו תלמידי. שמאי והלל שלא שמשו כל צרכן. -. רבו מחלוקות בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות. 14. מסכת עירובין דף יג עמוד ב. של. ו. ש שנים נחלקו בית. שמאי ובית ...
בית שמאי ובית הלל - האנציקלופדיה היהודית
https://jewiki.org.il › בית_שמאי_ובית_הללמשרבו תלמידי שמאי והלל שלא שמשו כל צרכן, רבו מחלוקת בישראל ונעשית תורה כשתי תורות". בית שמאי ובית הלל נחלקו גם במחלוקת הראשונה הידועה: ...
משרבו תלמידי בית שמאי ובית הלל שלא שמשו כל צורכם - ישיבת ברכת ...
http://www.ybm.org.il › LessonsFiles › Pdfמשרבו תלמידי שמאי והלל שלו שמשו די. צורכם. -. רבו המחלוקות בישראל ונעשתה התורה כשתי תורות . הרמב. " ם מביא בהקדמתו למשנה שלא יתכן שחכמים יחלקו בדבר שיש להם ...
אנציקלופדיה יהודית דעת - מחלוקת
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=2527משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שימשו כל צורכן - רבו מחלוקת בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות. ... משרבו תלמידי בית שמאי ותלמידי בית הלל, ולא שימשו את רביהן כל צורכן, ורבו המחלוקות בישראל, ונחלקו לשתי ...
בית הלל ובית שמאי
https://lib.cet.ac.il › pages › itemמשרבו תלמידי שמאי והלל, שלא שימשו רביהן כצורכן רבו מחלוקות בישראל, ונעשו שתי תורות. (שם). את ריבוי המחלוקות תולים במספר רב של תלמידים שלא "שימשו"2 כל צורכן.
אנציקלופדיה יהודית דעת - מחלוקת ;
https://daat.ac.il › encyclopedia › valueמשרבו תלמידי שמאי והלל שלא שימשו כל צורכן - רבו מחלוקת בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות. מתי החלו המחלוקות? ירושלמי, חגיגה פרק ב דף עז
גורמי המחלוקת (סנהדרין פח ע"ב) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetailsהמנגנון הזה היה קיים עד אשר: משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שמשו כל צרכן - רבו מחלוקת בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות. גרסת הרמב''ם לנושא המחלוקת שונה (הלכות ...
ישן מפני חדש תוציא? | בית אבי חי
https://www.bac.org.il › article › ysh...לפי תיאורו של ר' יוסי, "משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שמשו כל צרכן - רבו מחלוקת בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות". כלומר, השיטה יכולה היתה להתנהל ...
מחלוקות בהלכה - אתר לב לדעת
http://www.levladaat.org › lessonמשרבו תלמידי שמאי והלל שלא שימשו כל צרכן, הרבו מחלוקות בישראל ונעשו שתי תורות. ... עמ' מא אבל אמרם: "משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שמשו כל צרכן רבתה מחלוקת ...
תורה שבעל-פה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תורה_שבעל-פההמחלוקת על המחלוקת - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheetsמשרבו תלמידי שמאי והלל שלא שימשו כל צרכן הרבו מחלוקות בישראל ונעשו שתי תורות ומשם שולחין ובודקין כל מי שהוא חכם ועניו ושפל וירא חטא ופרקו טוב ורוח הבריות ...
משרבו תלמידי שמאי והלל רבו מחלוקות בישראל - נתיבות הש"ס
http://www.netivothashas.org.il › משר...נתיבות הש"ס: משרבו תלמידי שמאי והלל רבו מחלוקות בישראל.
הספרייה הוירטואלית של מטח - בית הלל ובית שמאי
https://lib.cet.ac.il/pages/printitem.asp?item=16988זו של שמאי, "שמאי אומר". על משניות אלה כותב רבי שמשון (הר"ש) מקינון (צרפת, סוף המאה ה-13 – ראשית המאה ה-14); "מצינו תלמידים חולקים על רבם והתלמידים נזכרו בתחלה לפני רבם" ( ספר כריתות , לשון למודים, שער ב, סעיף עג).
הספרייה הוירטואלית של מטח - בית הלל ובית שמאי
lib.cet.ac.il › pages › printitemזו של שמאי, "שמאי אומר". על משניות אלה כותב רבי שמשון (הר"ש) מקינון (צרפת, סוף המאה ה-13 – ראשית המאה ה-14); "מצינו תלמידים חולקים על רבם והתלמידים נזכרו בתחלה לפני רבם" ( ספר כריתות , לשון למודים, שער ב, סעיף עג).
הלל הזקן – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/הלל_הזקןמחלוקות בהלכה - אתר לב לדעת
www.levladaat.org/lesson/767משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שימשו כל צרכן, הרבו מחלוקות בישראל ונעשו שתי תורות. שאלות להכוונה: מה מלמדת העובדה שעד תקופה מסוימת לא היו מחלוקות? מה הגורם למחלוקות על פי מקור זה?
זיכוי הרבים של בבא בן בוטא - breslev.co.il
https://www.breslev.co.il/articles/זיכוי_הרבים_של_בבא_בן_בוטא...משרבו תלמידי שמאי והלל שלא שימשו את רבותיהם כל צורכן, רבו מחלוקות בישראל ונחלקו לשתי כיתות, עד כאן דברי התוספות. פעולת הסמיכה על הקרבן הינה שבות שאינה דוחה שבת. בית הלל ובית שמאי התווכחו אם ...