חיפשת:

אופניים זכר או נקבה

אופניים זה זכר או נקבה
https://stips.co.il › ask › אופניים-זה-זכר-...
בעברית יש זכר ונקבה אז אחד בזכר זה אחד בנקבה זה אחת אבל שתיים בזכר זה שתיים ובנקבה מה זה? הבחנה בדג זהב לגבי זכר או נקבה - איך אפשר להבחין ...
גֶּרֶב - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/גֶּרֶב
כוס: בלשון המקרא – נקבה; בלשון חז"ל – זכר; בימינו – בעיקר נקבה. גרב: בתמוז תשפ"א (יוני 2021) הוחלט שמין המילה הוא זכר וגם נקבה. לפי זה: גרב אחד או גרב אחת, גרביים אדומים או גרביים אדומות.
מִשְׁקָפַיִם - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/מִשְׁקָפַיִם
גרב. אפשרות ג: זכר ונקבה עדכון: בתמוז תשפ"א, יוני 2021, הוחלט שלצד השימוש במילה במין זכר אפשר להשתמש במילה במין נקבה. ראו כאן: בהחלטות האקדמיה בדקדוק . 4. סכין. אפשרות ג: זכר ונקבה במשנה ובתוספתא מין המילה נקבה, כגון "נפלה סכין ושחטה" (משנה חולין ב, ג), ועל פי זה יש המעדיפים לנקוט גם ...
אופנים- זכר או נקבה | פרוג - דף הבית של היוצרים החרדים
https://www.prog.co.il › threads › אופ...
מדוע מפרסמים על אופנים חשמליות? אופן- גדול- זכר, וגם בד"כ סיומת Xים היא ללשון זכר, לא?
מינם הדקדוקי של שמות אחדים - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2010/10/05/מינם-הדקדוקי-של-שמות-אחדים
Oct 05, 2010 · כיכר (לחם): בלשון המקרא – נקבה; בלשון חז"ל – זכר ונקבה; בימינו – בעיקר נקבה. פנים : בלשון המקרא – זכר; בלשון חז"ל – בדרך כלל נקבה; בימינו זכר ונקבה.
האקדמיה ללשון העברית - Facebook
https://m.facebook.com › photos
שתפו את השאלון לימות הקיץ החמים – זכר או נקבה? ... עט - זכר 3. גרב - זכר 4. כיכר - נקבה 5. מחבת - נקבה 6. אופניים, משקפיים, מכנסיים, מספריים - זכר
זכר ונקבה במשפט העברי - עריכה לשונית
www.כתיבתתוכןלאתר.com/content-editor/זכר-ונקבה-במשפט-העברי
מכנָס – בלשון זכר, לכן גם מכנָסַיים – בלשון זכר. צריך לומר, מכנסַיים קצרִים! הנה כך צריך לומר – והִנה סיפור על פורץ ניו יורקי שחמד זוג מכנסיים, שמצא באחת הדירות שפרץ אליהן: "שמח וטוב לב, השאיר את מכנסיו הישנים בדירה, ויצא כשבידו שלל הפריצה ועל גופו – המכנסיים היפים.
אופניים חשמליים או חשמליות? מה נכון לומר ולמה מתבלבלים?| אקופאן
ecofun.co.il › רגע-של-עברית
Apr 20, 2021 · טעות נפוצה נוספת מבחינת השימוש בלשון נקבה במקום זכר נעשית בעת השימוש בשמות של חפצים שמורכבים משני איברים שהם זהים ומסתיימים בסיומת הזוגית xַיִם – כמו משקפיים, מספריים, מכנסיים, אופניים ...
גֶּרֶב - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › keyword › גֶּרֶב
כוס: בלשון המקרא – נקבה; בלשון חז"ל – זכר; בימינו – בעיקר נקבה. גרב: בתמוז תשפ"א (יוני 2021) הוחלט שמין המילה הוא זכר וגם נקבה. לפי זה: גרב אחד או גרב אחת, גרביים אדומים או גרביים אדומות.
פינת הלשון: אופניים חשמליים או אופניים חשמליות? - Sustainability ...
http://www.sustainability.org.il › home
על פי "האקדמיה ללשון העברית" יש לאמר "אופניים חשמליים": המילה אופניים היא צורת הזוגי של ... מכאן שהמין הדקדוקי של המילה אופניים אף הוא זכר.
מינם הדקדוקי של שמות אחדים - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › 2010/10/05 › מינם
Oct 05, 2010 · כוס: בלשון המקרא – נקבה; בלשון חז"ל – זכר; בימינו – בעיקר נקבה. גרב: בתמוז תשפ"א (יוני 2021) הוחלט שמין המילה הוא זכר וגם נקבה. לפי זה: גרב אחד או גרב אחת, גרביים אדומים או גרביים אדומות.
מִשְׁקָפַיִם - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › keyword
לדוגמה: אופניים חדשים, משקפיים אופנתיים, מכנסיים ארוכים, מספריים חדים. 11. חִבְרוּת אפשרות א: זכר להרחבה: חִבְרוּת זכר או נקבה 12. כיריים אפשרות ב: נקבה זוהי צורת הזוגי של כִּירָה. להחלטת האקדמיה. 13.
אופניים חשמליים או חשמליות? מה נכון לומר ולמה מתבלבלים ...
https://ecofun.co.il/רגע-של-עברית-אופניים-חשמליים-או...
Apr 20, 2021 · במילים שלא מסתיימות בה' נוספת הסיומת x יִם – בזכר: אופן / אופניים; ובנקבה: אוזן / אוזניים. מינו של שם העצם בצורת הזוגי הוא כמו המין שלו ביחיד: ולכן יש לומר "אופן מהיר" או "אופניים מהירים".
סַכִּין - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/סַכִּין
שדה: בלשון המקרא – זכר; בלשון חז"ל – נקבה; בימינו – זכר. כוס: בלשון המקרא – נקבה; בלשון חז"ל – זכר; בימינו – בעיקר נקבה. גרב: בתמוז תשפ"א (יוני 2021) הוחלט שמין המילה הוא זכר וגם נקבה. לפי זה: גרב אחד או גרב אחת, גרביים אדומים או גרביים אדומות.
צומת, סכין, מותניים: זכר או נקבה? | עלי דפנה
https://iedit.co.il/the-gender-of-hebrew-words-junction-knife-waist-and-others
מין זכר. צומת (עמוס, חסום, פתוח), עט (אדום, נובע, כדורי). מחלף "הכפר הירוק" מהווה צומת מרכזי (ולא: מרכזית) המנקז את הצמתים מורשה, כביש "חוצה שומרון", צומת רעננה וערי השרון. במשך שנים היה צומת מסובים אחד הצמתים העמוסים והפקוקים ביותר בישראל (ולא: אחת הצמתים וכו'). עורך הלשון סימן את ...
אופניים - זכר או נקבה? | תפוז פורומים
https://www.tapuz.co.il › threads › או...
אופניים - זכר או נקבה? אופנים חדשים או אופנים חדשות? כמו כן, משקפים חדשים או משקפים חדשות? תודה.
אופניים חשמליות או אופניים חשמליים | No Risk
https://www.no-risk.co.il › page › אופ...
נקבה בצורת רבים זכרית. יש מילים אשר נשמעות כמו נקבה אך הם זכר, כמו למשל 'צומת', 'אופניים', 'עט' ועוד. בנוסף, יש שמות עצם שהם גם נקבה וגם זכר, ...
נושא זכר ונקבה - האקדמיה ללשון העברית
https://ahl.org.il/category/זכר-ונקבה
גפיים – זכר או נקבה? הדרך המומלצת היא להשתמש במילה 'גפיים' בלשון זכר: 'גפיים עליונים', 'גפיים תחתונים' (בבני אדם), 'גפיים קדמיים', 'גפיים אחוריים' (בבעלי חיים). צורת היחיד של המילה היא גַּף – גם כן ...
פורטל האופניים של קהילת הרוכבים בישראל
האופניים.com
בפורטל האופניים המוביל של קהילת מכורי הרכיבה בישראל תוכלו למצוא את כל מה שצריך לדעת אודות אופניים ורכיבה בין אם אתה מתחיל או מקצוען, כולנו כאן כדי לעזור. באתר תמצאו מידע אודות כל סוגי האופניים, סקירות וחוות דעת של ...
אוֹפַנַּיִם - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › אוֹפַנ...
אוֹפַנַּיִם פירוש, משמעות, הגדרה, מילון, זכר או נקבה, ברבים, בניקוד. ... במילון. אוֹפַנַּיִם. (ללא ניקוד: אופניים) ...
צומת, סכין, מותניים: זכר או נקבה? | עלי דפנה
iedit.co.il › the-gender-of-hebrew-words-junction
זכר או נקבה, לפי העדפתך. המין הדקדוקי של כמה שמות הוא זכר או נקבה. למשל: סכין, מטבע, פנים, דיו. ובתוך משפטים: שבעים ואחד (ואפשר גם: אחת) מטבעות נמצאו בשתי עונות החפירה.
מַטְבֵּעַ - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/מַטְבֵּעַ
כיכר (לחם): בלשון המקרא – נקבה; בלשון חז"ל – זכר ונקבה; בימינו – בעיקר נקבה. פנים : בלשון המקרא – זכר; בלשון חז"ל – בדרך כלל נקבה; בימינו זכר ונקבה.
שיחה:אופניים – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › שיחה:אופניים
אופניים - זכר או נקבה? חשבתי שאופניים זה זכר (כלומר אופניים יעילים, יפים, ידידותיים לסביבה וכו'), ואילו בערך כתוב המשפט "אופני טנדם עשויות להיות ממונעות על ידי יותר מרוכב אחד".