חיפשת:

סכין זכר או נקבה

זכר או נקבה? צומת עט כיכר מחבת... - האקדמיה ללשון העברית ...
https://he-il.facebook.com/AcademyOfTheHebrewLanguage/posts/482420788494649
רבים טועים או מתלבטים במינם הדקדוקי של שמות אחדים, ופונים אל האקדמיה בשאלה: זכר או נקבה?השמות האלה הם ממין זכר:צומת, וברבים צְמָתִים, ולפי זה: צומת מרומזר, הצומת נחסם …
סכין - זכר או נקבה? - היקארי סכיני שף
www.japanese-knives.co.il › סכין-זכר-או
סכין – זכר או נקבה? האם אומרים סכין חד או חדה? סכין הוא גם זכר, והיא גם נקבה! במשנה מין המילה סכין הוא נקבה: "נפלה סכין ושחטה" (חולין ב', ג'), אבל בתלמוד סכין מופיע גם כזכר: "סכין שנפגם" (בבלי זבחים פח).
סכין זכר או נקבה? חד או חדה? - מילון יויו - מאגר ידע באתר יויו
https://www.yo-yoo.co.il › question
רוצים לדעת מה התשובה לשאלה: 'סכין זכר או נקבה? חד או חדה?'? כנסו וקבלו את התשובה.
מינם הדקדוקי של שמות אחדים - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › 2010/10/05 › מינם
Oct 05, 2010 · שמות אחדים מינם זכר או נקבה, כפי שעולה מן התיעוד בספרות העברית לדורותיה. למשל: סכין: בלשון חז"ל בעיקר נקבה, ובימינו נקבה וגם זכר.
נכון שלא הייתם מצפים כי דווקא המילה... - האקדמיה ללשון העברית
https://he-il.facebook.com › posts
✓ כוס: בלשון המקרא – נקבה; בלשון חז”ל – זכר; בימינו – בעיקר נקבה. ‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍ שתפו ותייגו סכינים, מטבעות, דרכים, כוסות ורוחות וספרו להם ולהן מי זה מי.
כיכר - זכר או נקבה? - יויופדיה
https://www.yo-yoo.co.il/data/question/275
כיכר - זכר או נקבה? כיכר - ממין נקבה, ברבים כיכרות. זו או זאת? נישואין או נישואים? טקס או טכס? גילים או גילאים? סכין זכר או נקבה? חד או חדה? אזכרה או הזכרה?
סכין זה זכר או נקבה? - FXP
www.fxp.co.il › showthread
Apr 29, 2010 · אבל סכין היא אחת המילים היחידות שהגענו איתן למצב שבשפה המודרנית כמעט ואין העדפה לשום צורה, ושתי הצורות מותרות באותה מידה. זאת אומרת שזה לא מצב של "נקבה, אפשר גם בזכר", או "זכר, אפשר גם בנקבה".
משחק זכר ונקבה - משאבי הוראה
wordwall.net › he › community
G3 G4 ivrit. זכר ונקבה-מילים גלגל אקראי. על ידי Shiribevrit. מוגלי-זכר ונקבה התאמה. על ידי Leaezer. זכר ונקבה- פעלים זוגות תואמים. על ידי Dbarbibay. זכר ונקבה (מילים קצרות) זוגות תואמים. על ידי Hillalon99.
סכין, זה חד או חדה? קצת לשון, רק תיזהרו לא לחתוך אותה... בסכין :)
http://www.goodlifepic.co.il › 2015/05
לפי האקדמיה ללשון העברית, סכין הוא גם זכר וגם נקבה, ושתי הצורות קבילות ומאושרות שימוש. סתם להעשרת הידע :) אהה, והסכינים בחנות הזו של ניפון, היבואנים של קיאה ...
סכין - זכר או נקבה? - היקארי סכיני שף
https://www.japanese-knives.co.il › ס...
האם אומרים סכין חד או חדה? סכין הוא גם זכר, והיא גם נקבה! במשנה מין המילה סכין הוא נקבה: "נפלה סכין ושחטה" (חולין ב', ג'), אבל בתלמוד סכין מופיע גם כזכר: ...
סכין – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/סכין
סכין היא כלי עבודה המשמש לחיתוך. סכינים מורכבים לרוב מלהב מושחז באורך של עד 30 ס"מ, המחובר לידית אחיזה. סכינים שימשו ככלי עבודה או ככלי נשק מאז תקופת האבן.כן משמש הסכין ככלי אכילה, לחיתוך המזון שבצלחת ולמריחה.
סכין – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › סכין
המילה סכין בשפה העברית יכולה להתקיים הן בצורת זכר והן בצורת נקבה. הסכינים הראשונים היו עשויים מ צור או מסוג אבן קשה אחר שעוצב לצורה מחודדת, לעיתים גם עם ידית אחיזה.
האקדמיה ללשון העברית on Twitter: "המין של סכין זכר או נקבה, כפי ...
https://twitter.com › status
המין של סכין זכר או נקבה, כפי שעולה מן התיעוד בספרות העברית לדורותיה. למשל: סכין חד וגם סכין חדה. 9:17 AM - 21 Feb 2019. 2 Likes; $DVIR$ · Mr. Ludo.
זָכָר אוֹ נְקֵבָה, יָחִיד וְרַבִּים
https://lo.cet.ac.il/player/?document=0911fc95-0e...
זָכָר אוֹ נְקֵבָה, יָחִיד וְרַבִּים - הפעילות כוללת תרגול לשוני על הפיכת שם עצם יחיד (זכר או נקבה) לרבים, בשמות עצם רגילים ויוצאי דופן.
סכין זה זכר או נקבה? - FXP
https://www.fxp.co.il/showthread.php?t=10961391
Aug 08, 2012 · אבל סכין היא אחת המילים היחידות שהגענו איתן למצב שבשפה המודרנית כמעט ואין העדפה לשום צורה, ושתי הצורות מותרות באותה מידה. זאת אומרת שזה לא מצב של "נקבה, אפשר גם בזכר", או "זכר, אפשר גם בנקבה".
סכין זה זכר או נקבה?
https://stips.co.il › ask › סכין-זה-זכר-או-...
צומת וכיכר זה לא גם וגם. צומת זה זכר, כיכר זו נקבה. אבל סכין זה גם וגם- אפשר לומר סכין חד ואפשר לומר סכין חדה, שניהם תקינים.
צומת, סכין, מותניים: זכר או נקבה? | עלי דפנה
https://iedit.co.il/the-gender-of-hebrew-words-junction-knife-waist-and-others
Dec 13, 2018 · זכר או נקבה, לפי העדפתך. המין הדקדוקי של כמה שמות הוא זכר או נקבה. למשל: סכין, מטבע, פנים, דיו. ובתוך משפטים: שבעים ואחד (ואפשר גם: אחת) מטבעות נמצאו בשתי עונות החפירה.
סַכִּין - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/keyword/סַכִּין
סכין: בלשון חז"ל בעיקר נקבה, ובימינו נקבה וגם זכר. מטבע: בלשון חז"ל כמעט תמיד זכר, בספרות ימי הביניים ובספרות העברית החדשה – גם נקבה. ויש המעדיפים לשון זכר על פי לשון חז"ל ועל פי משקל המילה. רוח ...
סכין, זה חד או חדה? קצת לשון, רק תיזהרו לא לחתוך אותה ...
www.goodlifepic.co.il/2015/05/blog-post_20.html
אגב, סכין זה זכר או נקבה? סכין חד, או סכין חדה? אז ככה: לפי האקדמיה ללשון העברית, סכין הוא גם זכר וגם נקבה, ושתי הצורות קבילות ומאושרות שימוש. סתם להעשרת הידע :)
צומת, סכין, מותניים: זכר או נקבה? | עלי דפנה
iedit.co.il › the-gender-of-hebrew-words-junction
זכר או נקבה, לפי העדפתך. המין הדקדוקי של כמה שמות הוא זכר או נקבה. למשל: סכין, מטבע, פנים, דיו. ובתוך משפטים: שבעים ואחד (ואפשר גם: אחת) מטבעות נמצאו בשתי עונות החפירה.
סַכִּין - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il › סַכּ...
סַכִּין פירוש, משמעות, הגדרה, מילון, זכר או נקבה, ברבים, בניקוד. ... על המילה סַכִּין ... מין, זכר ונקבה (בלשון חז"ל בעיקר נקבה).
צומת, סכין, מותניים: זכר או נקבה? | עלי דפנה
https://iedit.co.il › the-gender-of-heb...
ל-46% מהזקנים יש בעיה בחניכיים: 66% מהם דיווחו שהן כואבות (ולא: הם כואבים), 24% דיווחו שהן מדממות ו-10% התלוננו על נפיחות בחניכיים. זכר או נקבה, לפי העדפתך.
מינם הדקדוקי של שמות אחדים - האקדמיה ללשון העברית
https://hebrew-academy.org.il/2010/10/05/מינם-הדקדוקי-של-שמות-אחדים
Oct 05, 2010 · שמות אחדים מינם זכר או נקבה, כפי שעולה מן התיעוד בספרות העברית לדורותיה. למשל: סכין: בלשון חז"ל בעיקר נקבה, ובימינו נקבה וגם זכר.
סַכִּין - האקדמיה ללשון העברית
hebrew-academy.org.il › keyword › סַכִּין
סכין: בלשון חז"ל בעיקר נקבה, ובימינו נקבה וגם זכר. מטבע: בלשון חז"ל כמעט תמיד זכר, בספרות ימי הביניים ובספרות העברית החדשה – גם נקבה. ויש המעדיפים לשון זכר על פי לשון חז"ל ועל פי משקל המילה. רוח ...
סכין - זכר או נקבה? - היקארי סכיני שף
https://www.japanese-knives.co.il/סכין-זכר-או-נקבה