Ramban on Leviticus 19:2:1 - Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Verse 2SPEAK UNTO ALL THE CONGREGATION OF THE CHILDREN OF ISRAEL. Our Rabbis have already said1Torath Kohanim at beginning of Seder Kedoshim. Quoted also in Rashi.
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - ויקרא פרק יט פסוק יד
www.mgketer.org › tanach › 3/19/14[(תוספת רמב"ן עצמו:) ועוד, כי יזהיר בהווה, שאדם מקלל החרש ומכשיל העור, שלא יירא מהם, כי לא ידעו ולא יבינו (ע"פ תה' פב, ה), על כן: ויראת מאלהיך-שהוא רואה הנסתרות.]
רמב"ן על שמות יט – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רמב"ן_על_שמות_יטרמב"ן על שמות יט. ... כי עלה אל קצה ההר להזדמן לפניו ולא בא אל הערפל אשר שם האלהים ויקרא אליו ...
'וְלֹ א תָ קִ יא הָ אָ רֶץ אֶ תְ כֶם' - מות אחרי
http://ybm.org.il › uploaddata › LessonsFiles › Pdfמטה, וכבר רמזתי לך בפסוק 'כִי לִי כ ל ה ָארֶּ ץ' )שמות יט ה(. )רמב"ן, ויקרא פרק יח פסוק כה ד"ה 'ותטמא הארץ'(. הרמב"ן. מסביר כאן באריכות מדוע האר ץ מ.
ויקרא פרק יט | אוצר התורה - לגלות את האוצר שבתורה
https://www.otzar.org.il › בית-המדרשביאור ושננתם עם חלק מההערות לספר ויקרא פרק יט'. ... רמב"ן: שלא יהיה אדם נבל ברשות התורה על ידי שיעשה מעשים שאינם אסורים על פי התורה, אך הנם מנוגדים לדרך בה ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - ויקרא פרק יט עם פירוש רמב"ן
www.mgketer.org › mikra › 3/19/3[יט] אֶֽת ־ חֻקֹּתַי֘ תִּשְׁמֹרוּ֒ בְּהֶמְתְּךָ֙ לֹא ־ תַרְבִּ֣יעַ כִּלְאַ֔יִם שָׂדְךָ֖ לֹא ־ תִזְרַ֣ע כִּלְאָ֑יִם וּבֶ֤גֶד כִּלְאַ֙יִם֙ שַׁעַטְנֵ֔ז לֹ֥א יַעֲלֶ֖ה עָלֶֽיךָ:
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - ויקרא פרק יט עם פירוש רמב"ן
https://www.mgketer.org/mikra/3/19/3/mg/38[יט] אֶֽת ־ חֻקֹּתַי֘ תִּשְׁמֹרוּ֒ בְּהֶמְתְּךָ֙ לֹא ־ תַרְבִּ֣יעַ כִּלְאַ֔יִם שָׂדְךָ֖ לֹא ־ תִזְרַ֣ע כִּלְאָ֑יִם וּבֶ֤גֶד כִּלְאַ֙יִם֙ שַׁעַטְנֵ֔ז לֹ֥א יַעֲלֶ֖ה עָלֶֽיךָ:
רמב"ן על ויקרא יט יט – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_ויקרא_יט_יטרמב"ן על ויקרא יט יט. מתוך ויקיטקסט, מאגר הטקסטים החופשי. לא בדוק. קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש. " את חקותי תשמרו " - ואלו הן "בהמתך לא תרביע כלאים" וגו' חקים אלו גזרות מלך שאין טעם לדבר לשון רש"י ולא ...
רמב"ן – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/רמב"ןרמב"ן נולד בגירונה, קטלוניה, שבצפון מזרח ספרד המודרנית, בערך בשנת 1194.שמו הרשמי בקטלאנית בונאשטרוג דה פורטה. Bonastruc ça Porta, ועם זאת בספרדית הוא קרוי כמו ברוב השפות הלטיניות "Nahmánides"- נחמנידס - …
רמב"ן על ויקרא יט – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רמב"ן_על_ויקראפסוק א( כל הפרק)( כל הפסוק) עריכה. " אל כל עדת בני ישראל " - כבר אמרו רבותינו (תו"כ ריש הפרשה) שהפרשה הזו נאמרה בהקהל מפני שרוב גופי תורה תלויין בה וזה טעם "אל כל עדת בני ישראל" אבל הוזכרה כאן בתורת ...
רמב"ן על ויקרא יט - – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › רמב..."אל כל עדת בני ישראל" - כבר אמרו רבותינו (תו"כ ריש הפרשה) שהפרשה הזו נאמרה בהקהל מפני שרוב גופי תורה תלויין בה וזה טעם "אל כל עדת בני ישראל" ...
רמב"ן על שמות יט – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_שמות_יטרמב"ן על שמות יט. ... כי עלה אל קצה ההר להזדמן לפניו ולא בא אל הערפל אשר שם האלהים ויקרא אליו השם מראש ההר כה תאמר לבית יעקב ורבי אברהם אמר כי ויקרא אליו מוקדם שקרא לו ועלה אליו ולא נראה לי כי ...
קדושים תהיו : ספר ויקרא - פרק יט (חוברת עבודה)
https://school.kotar.cet.ac.il/KotarApp/Index/Book.aspx?nBookID=92573347קדושים תהיו ספר ויקרא - פרק יט; ... חותם של רמב"ן חותם עגול בעל ידית, ועליו כתוב: משה בר =)בן רבי) נחמן ננ =)נוחו נפש) גורונדי חזק. התגלה ליד עכו בשנת .1972 ( מוזיאון ישראל, ירושלים. ...
רמב"ן על ויקרא יט – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_ויקרא_יטפסוק א( כל הפרק)( כל הפסוק) עריכה. " אל כל עדת בני ישראל " - כבר אמרו רבותינו (תו"כ ריש הפרשה) שהפרשה הזו נאמרה בהקהל מפני שרוב גופי תורה תלויין בה וזה טעם "אל כל עדת בני ישראל" אבל הוזכרה כאן בתורת ...
רמב"ן על ויקרא יט א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_ויקרא_יט_אלא בדוק. " אל כל עדת בני ישראל " - כבר אמרו רבותינו (תו"כ ריש הפרשה) שהפרשה הזו נאמרה בהקהל מפני שרוב גופי תורה תלויין בה וזה טעם "אל כל עדת בני ישראל" אבל הוזכרה כאן בתורת הכהנים מפני שידבר בה על ...
ויקרא פרק יט - מאגר ספרות הקודש
https://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t0319.htmויקרא פרק יט א וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם--קְדֹשִׁים תִּהְיוּ: כִּי קָדוֹשׁ, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. ג אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ ...
Reflections of the Rav: Man of faith in the modern world
https://books.google.com › booksרמב"ן , ויקרא יט , יט : ואין הכונה בהם שתהיה גזרת מלך מלכי המלכים בשום מקום בלא טעם , כי " כל אמרת אלוקה צרופה " ( משלי ל , ה ) , רק החוקים הם גזירת המלך ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - ויקרא פרק יט פסוק יד
https://www.mgketer.org/tanach/3/19/14[(תוספת רמב"ן עצמו:) ועוד, כי יזהיר בהווה, שאדם מקלל החרש ומכשיל העור, שלא יירא מהם, כי לא ידעו ולא יבינו (ע"פ תה' פב, ה), על כן: ויראת מאלהיך-שהוא רואה הנסתרות.]
רמב"ן על ויקרא יט יז – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רמב"ן_על_ויקראוטעם ואהבת לרעך כמוך הפלגה כי לא יקבל לב האדם שיאהוב את חבירו כאהבתו את נפשו ועוד שכבר בא רבי עקיבא ולמד חייך קודמין לחיי חבירך אלא מצות התורה שיאהב חבירו בכל ענין כאשר יאהב את נפשו בכל הטוב ויתכן בעבור שלא אמר "ואהבת את ...
"קדשים תהיו" - מטח
https://school.kotar.cet.ac.il › Page4 רמבן - רבנו משה בן נחמן - מביא פירוש אחר לציווי קדושים תהיו . ... מתוך: > קדושים תהיו ספר ויקרא - פרק יט > פתיחה: "דבר אל כל עדת בני ישראל" > "קדשים תהיו".
רמב"ן
https://daat.ac.il › parshanut › rambanתנך. פרשנות המקרא. רמב"ן. מתוך "שבילי התנ"ך" · רמב"ן לספר בראשית · הקדמת לתורה ולבראשית · בראשית פרק א · בראשית פרק ב · בראשית פרק ג · בראשית פרק ד
רמב"ן על ויקרא יט יז – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ן_על_ויקרא_יט_יזוטעם ואהבת לרעך כמוך הפלגה כי לא יקבל לב האדם שיאהוב את חבירו כאהבתו את נפשו ועוד שכבר בא רבי עקיבא ולמד חייך קודמין לחיי חבירך אלא מצות התורה שיאהב חבירו בכל ענין …
רמב"ן על ויקרא יט א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רמב"ן_על_ויקראלא בדוק. " אל כל עדת בני ישראל " - כבר אמרו רבותינו (תו"כ ריש הפרשה) שהפרשה הזו נאמרה בהקהל מפני שרוב גופי תורה תלויין בה וזה טעם "אל כל עדת בני ישראל" אבל הוזכרה כאן בתורת הכהנים מפני שידבר בה על ...
ויקרא - רמב''ן - תורת אמת
http://www.toratemetfreeware.com › ...פרשת ויקרא פרשת צו פרשת שמיני פרשת תזריע פרשת מצורע פרשת אחרי מות פרשת ... אשר הוא מחובר בה בצד הפנימי וכך אמרו בת"כ (ויקרא יט ב) להביא את החלב הסמוך לאליה ...
רמב"ן על ויקרא יט יט – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רמב"ן_על_ויקרארמב"ן על ויקרא יט יט. מתוך ויקיטקסט, מאגר הטקסטים החופשי. לא בדוק. קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש. " את חקותי תשמרו " - ואלו הן "בהמתך לא תרביע כלאים" וגו' חקים אלו גזרות מלך שאין טעם לדבר לשון רש"י ולא ...
רמב"ן על ויקרא | ספריא
https://www.sefaria.org.il › ... › תורהרמב"ן על ויקרא. מפרשים · התחלת קריאה. מחבר: רמב״ן. זמן חיבור: ספרד של ימי הביניים, 1246 - 1286 לספירה בקירוב. תוכן. מהדורות. הקדמה. פרק א. אבדהוחטיידטוטזיז.
לא תשנא את אחיך בלבבך - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › לא_...מקור המצווה בספר ויקרא, פרק י"ט, פסוק י"ז: "לֹא תִשְׂנָא אֶת ... לעומת זאת לדעת השאילתות והרמב"ן כל שנאה אסורה ואפילו שנאה בלב וכל שכן שאסור להכותו או ...