קידושין ל"ב ע"ב: כיצד מוכיחים אב? - אתר לב לדעת
www.levladaat.org/lesson/363קידושין ל"ב ע"ב. רב יחזקאל ורמי בנו עסקו בשאלה הבאה : באיזו מיתה ממיתים חייבי שריפה וחייבי סקילה שהתערבבו אלו באלו ,ואין יודעים לאיזו מיתה נידון כל אחד. המשא ומתן …
קידושין לב א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קידושין_לב_אקידושין לב א. משל מי רב יהודה אמר משל בן רב נתן בר אושעיא אמר א משל אב אורו ליה רבנן לרב ירמיה ואמרי לה לבריה דרב ירמיה כמ"ד משל אב מיתיבי נאמר ( שמות כ, יא) כבד את אביך ואת אמך ונאמר ( משלי ג, ט) כבד את ה' מהונך מה להלן בחסרון כיס אף כאן בחסרון כיס ואי אמרת משל אב מאי נפקא ליה מיניה ...
פרשני:בבלי:קידושין לב ב – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/פרשני:בבלי:קידושין_לב_בקידושין לב ב. חברותא . ואילו הכא, בענין מחילת רבו, וכי תורה דיליה היא?! וכי התורה שלמד שייכת לו?! והלא הכבוד שצריך לכבדו הוא משום התורה שבו, שהיא של הקב"ה! וכיצד ימחול על כבוד שאינו שלו?
Talmud | Sefaria
https://www.sefaria.org/texts/TalmudThe Nazirite, or one who vows abstinence from wine, haircuts, and ritual impurity generated from contact with corpses. A woman suspected of adultery, the ritual determining her culpability, and other rituals involving recitation. Laws relating to divorce, focusing on …
פורטל הדף היומי: טוואי המשי - "קרע שיראי" (קידושין לב ע"א)
daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=33182דעבד ליה בפומבייני" (קידושין, לב ע"א). פירוש: שאלו את ר' אליעזר עד היכן כיבוד אב ואם? אמר להם: כדי שיטול האב ארנקי ויזרקנו לים בפניו של בנו ואינו מכלימו.
פרשני:בבלי:קידושין לב ב - ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpמטרת פרויקט פרשני היא יצירת פירוש שיתופי על כל הכתבים התורניים, החל מהמשנה ועד ספרי השו"ת האחרונים הנכם מוזמנים להשתתף בעריכת הפירוש באמצעות דף ...
קידושין - ברוך הבא לקידושין
https://www.kidoushin.com/?lg=heאתר קידושין הינו פרויקט חדשני המאפשר ליהודים מכל העולם למצוא את השידוך המתאים להם מתוך מאגר גדול במיוחד של מועמדים. אל קידושין נרשמים מועמדים ומועמדות מכל חלקי הציבור החרדי ומכלל הקהילות בארץ ובעולם: בוגרי ישיבות ידועות, סמינרים בולטים ועוד. לכאן מגיעים הרבה יותר משתדכים ...
קידושין ל ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קידושין_ל_בקידושין ל ב ... בן לוי יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומבקש המיתו שנאמר (תהלים לז, לב) ...
קידושין לב' ע"א: רב הונא קורע שיראים בפני בנו - אתר לב לדעת
www.levladaat.org › lesson › 325מקורות
קידושין לב ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קידושין_לב_בפי' בקונטרס אשמאי רשע ועם הארץ וקשה דהיכי קאמר איסי בן יהודה דשיבה משמע אפילו זקן אשמאי והלא מצוה אפילו להכותו לבזותו לזלזלו לכך פר"ת אשמאי לשון שוממין כמו פתחי שמאי דמנחות ( דף לג:) כלומר בור ועם הארץ כדמתרגמינן והאדמה לא תשם וארעא לא תבור ( בראשית מז ): ואין זקן אלא חכם שנאמר ...
קידושין לב א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קידושין_לב_אקידושין לב א. משל מי רב יהודה אמר משל בן רב נתן בר אושעיא אמר א משל אב אורו ליה רבנן לרב ירמיה ואמרי לה לבריה דרב ירמיה כמ"ד משל אב מיתיבי נאמר ( שמות כ, יא) כבד את אביך ואת אמך ונאמר ( משלי ג, ט) כבד את ה' מהונך מה להלן בחסרון כיס אף כאן בחסרון כיס ואי אמרת משל אב מאי נפקא ליה מיניה ...
קידושין לב - פורטל הדף היומי
http://daf-yomi.com › dafyomiמחודדים בפיך (כט-מב) · סיכומי הדף · סיכום דברי הגמרא · תמצית הש"ס · שינויי נוסחאות - דף לב · הכי גרסינן · ספריית שיעורי דף יומי · שמע / וידאו.
קידושין לב - לג: מדוע יש לכבד תלמיד חכם? - אתר לב לדעת
www.levladaat.org › lesson › 306פירשו זכרונם לברכה: "אין זקן אלא מי שקנה חכמה" (קידושין לב ע"ב] משרשי המצוה, לפי שעיקר היות האדם נברא בעולם הוא מפני החכמה, כדי שיכיר בוראו, על כן ראוי לבני אדם לכבד מי שהשיג אותה, ומתוך כך יתעוררו האחרים עליה. ומזה השורש פירש איסי בן יהודה בגמרא בקידושין [שם] שאפילו זקן אשמאי ...
HebrewBooks.org -בבלי - מסכת קידושין דף לב עמוד א
https://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=20&daf=32&format=textמדקדק ר"י למ"ד משל בן אם נזדמן לו כיבוד אב ואבידת עצמו ואבידת חבירו כיצד יעשה אם יעסוק בכבוד אביו הלא אבידת חבירו קודמת כדאמרינן באלו מציאות (ב"מ דף לב.)
קידושין לב' ע"א: רב הונא קורע שיראים בפני בנו - אתר לב לדעת
www.levladaat.org/lesson/325קידושין לב' ע"א: והדרת פני זקן - אתר לב לדעת
www.levladaat.org › lesson › 581תלמוד לומר: "זקן" – ואין זקן אלא חכם, שנאמר (במדבר י"א) "אספה לי שבעים איש מזקני ישראל". ר' יוסי הגלילי אומר: אין זקן אלא מי שקנה חכמה שנאמר (משלי ח') "ה' קנני ראשית דרכו". איסי בן יהודה אומר: "מפני שיבה תקום" - אפילו כל שיבה במשמע.
תלמוד - קידושין לב ב - 32b - תלמוד בבלי
https://il.talmud-bavli.com/talmud-seder/seder-nashim/kiddushin/32bקידושין לב ב - 32b - סדר נשים - תלמוד - דף יומי - גמרא - תלמוד בבלי
HebrewBooks.org -בבלי - מסכת קידושין דף לב עמוד ב
https://hebrewbooks.org › shasOver 40000 Seforim/Hebrew books for Free in PDF Format. Rambam, Shas, Meforshim in text format.
קידושין לב ב - 32b - תלמוד בבלי - Talmud Bavli
https://il.talmud-bavli.com › kiddushinקידושין לב ב - גמרא. הכא תורה דיליה היא הדר אמר רבא אין תורה דיליה היא דכתיב (תהלים א, ב) ובתורתו יהגה יומם ולילה איני והא רבא משקי בי הלולא דבריה ודל ליה ...
קידושין לב א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › קידו...משל מי רב יהודה אמר משל בן רב נתן בר אושעיא אמרמשל אב אורו ליה רבנן לרב ירמיה ואמרי לה לבריה דרב ירמיה כמ"ד משל אב מיתיבי נאמר (שמות כ, ...
קידושין לב ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קידושין_לב_ב<< · קידושין · לב ב · >> מידע על מהדורת ויקיטקסט • דפים מכל רחבי ויקיטקסט שמקשרים לעמוד זה מהדורה מבוארת