קטגוריה:שמות יג ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קטגוריה:שמותקדש לי כל בכור פטר כל רחם. היה הכתוב ראוי לומר קדש לי כל בכור בבני ישראל באדם ובבהמה שהרי מכת בכורות בין בבכור האב שהוא ראשית אונו בין בבכור האם היתה, שכן כתיב וה' הכה כל בכור, ואף בגדול שבבית אם אין שם בכור שאף הוא קרוי בכור.
אנציקלופדיה יהודית דעת - בכור
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=317הבכור הנולד מאשה ישראלית הוא קדוש מרחם, שנאמר קדש לי כל בכור פטר כל רחם בבני ישראל (שמות י"ג ב) (עשה י"ח). ומצווה על האב לפדותו בחמישה שקלים. ספר החינוך נותן טעם לזכויות מיוחדות שיש לבכור, כדי ...
קדש־לי כל־בכור פטר כל־רחם בבני ישראל באדם ובבהמה לי הוא
https://www.mgketer.org › tanachקדש לי כל בכור - כי כן כתוב: "כי לי כל בכור ביום הכותי כל בכור בארץ מצרים הקדשתי אותם לי" (צירוף של במ' ג , יג ובמ' ח , יז). ואחר שיצאה הגזירה על כל בכור ...
"קדש לי כל בכור" | ybfishelblog
https://ybfishelblog.wordpress.com/2015/01/21/קדש-לי-כל-בכורJan 21, 2015 · "קדש לי כל בכור פטר כל רחם בבני ישראל באדם ובבהמה לי הוא (שמות יג, ב)". יש לעיין את טעם הדבר שאם תאמר משום יציאת ב"י ממצרים אפשר שא"כ שבהמשך נזכרים דיני איסור אכילת חמץ שהם גופו של אותו ענין. אלא משמע שקדושת בכור אינה רק משום ...
שמות יג - פרשות "קדש לי" "והיה כי יביאך" - תנ"ך על הפרק
https://תנך.co.il › ...פרשות "קדש לי" "והיה כי יביאך" · א וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָ֖ה אֶל־מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר׃ · ב קַדֶּשׁ־לִ֨י כָל־בְּכ֜וֹר פֶּ֤טֶר כָּל־ ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - שמות פרק יג פסוק ב
www.mgketer.org › tanach › 2/13/2קדש לי כל בכור - כי כן כתוב: "כי לי כל בכור ביום הכותי כל בכור בארץ מצרים הקדשתי אותם לי" (צירוף של במ' ג , יג ובמ' ח , יז). ואחר שיצאה הגזירה על כל בכור במצרים באדם ובבהמה ולא מתו בכורי ישראל , הם חייבים לפדות נפשם , לתת כָּפְרם לכבוד השם שפדם.
קידוש בכורות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/קידוש_בכורותביהדות, מצוות קידוש הבכורות היא מצווה שניתנה לבני ישראל ביציאת מצרים ועיקרה הוא הקדשת בכורות האדם והבהמה לאל. המקור למצווה הוא שמות, י"ג, ב': "קדש לי כל בכור פטר כל …
תנ"ך בכתיב מלא - שמות פרק יג - Mechon Mamre
https://mechon-mamre.org › ...א וידבר יהוה, אל-משה לאמור. · ב קדש-לי כל-בכור פטר כל-רחם, בבני ישראל--באדם, ובבהמה: לי, הוא. · ג ויאמר משה אל-העם, זכור את-היום הזה אשר יצאתם ממצריים מבית עבדים, ...
קטגוריה:שמות יג ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:שמות_יג_בקדש לי כל בכור פטר כל רחם. היה הכתוב ראוי לומר קדש לי כל בכור בבני ישראל באדם ובבהמה שהרי מכת בכורות בין בבכור האב שהוא ראשית אונו בין בבכור האם היתה, שכן כתיב וה' הכה כל בכור, ואף בגדול שבבית אם אין שם בכור שאף הוא קרוי בכור.
קידוש בכורות – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › קידוש_בכורותהמקור למצווה הוא שמות, י"ג, ב': "קדש לי כל בכור פטר כל רחם בבני ישראל, באדם ובבהמה, לי הוא". תוכן עניינים 1 משמעות ההקדשה
פרשת בא - "קדש לי כל בכור" - גיליונות נחמה ליבוביץ
www.nechama.org.il › guidance › 1434"קדש לי כל בכור" שמות פרק יג, פסוקים א - טז משתי הפרשיות שבסוף פרשת בא (א'–ז'; י"א–ט"ז) נראה שהשניה חוזרת על הראשונה ונתקשו רבים מפרשנינו בכפילות זו.
תנ"ך בכתיב מלא - שמות פרק יג
https://mechon-mamre.org/i/t/k/k0213.htmב קדש-לי כל-בכור פטר כל-רחם, בבני ישראל--באדם, ובבהמה: לי, הוא. ג ויאמר משה אל-העם, זכור את-היום הזה אשר יצאתם ממצריים מבית עבדים, כי בחוזק יד, הוציא יהוה אתכם מזה; ולא ייאכל, חמץ.
"קדש לי כל בכור" | ybfishelblog
ybfishelblog.wordpress.com › 2015/01/21 › קדש-ליJan 21, 2015 · "קדש לי כל בכור פטר כל רחם בבני ישראל באדם ובבהמה לי הוא (שמות יג, ב)". יש לעיין את טעם הדבר שאם תאמר משום יציאת ב"י ממצרים אפשר שא"כ שבהמשך נזכרים דיני איסור אכילת חמץ שהם גופו של אותו ענין.
שמות יג - אתר הניווט בתנ"ך
https://tora.us.fm › tnk1 › prqim1 וידבר יהוה אל-משה לאמר. 2 קדש-לי כל-בכור פטר כל-רחם בבני ישראל באדם ובבהמה לי הוא. 3 ויאמר משה אל-העם זכור את-היום הזה אשר יצאתם ממצרים מבית עבדים כי בחזק ...
Rabbeinu Bahya, Shemot 13:2:1 - Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Verse 2קדש לי כל בכור פטר כל רחם, “sanctify for Me every firstborn, the first issue of every womb.” The wording we would have expected here is קדש לי כל בכור בבני.
אמירת פרשת קדש לי כל בכור - הידברות | שאל את הרב - הידברות
https://www.hidabroot.org/question/188542Jan 31, 2016 · שאלה. שלום לכבוד הרב! רציתי לשאול האם זה בסדר שאני לא אומר את פרשת קדש לי בכור עם התפילין (של רש״י ושל ר״ת) אני פשוט מניח את התפילין של רש״י …
תנ"ך בכתיב מלא - שמות פרק יג - Mechon Mamre
mechon-mamre.org › i › tב קדש-לי כל-בכור פטר כל-רחם, בבני ישראל--באדם, ובבהמה: לי, הוא. ג ויאמר משה אל-העם, זכור את-היום הזה אשר יצאתם ממצריים מבית עבדים, כי בחוזק יד, הוציא יהוה אתכם מזה; ולא ייאכל, חמץ.
פרשת בא - "קדש לי כל בכור" - גיליונות נחמה ליבוביץ
https://www.nechama.org.il/guidance/1434.html"קדש לי כל בכור" שמות פרק יג, פסוקים א - טז משתי הפרשיות שבסוף פרשת בא (א'–ז'; י"א–ט"ז) נראה שהשניה חוזרת על הראשונה ונתקשו רבים מפרשנינו בכפילות זו.
קידוש בכורות - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › קידו...המקור למצווה הוא שמות, י"ג, ב': "קדש לי כל בכור פטר כל רחם בבני ישראל, באדם ובבהמה, לי הוא". תוכן עניינים. 1 משמעות ההקדשה; 2 מדיני המצווה.
Search YouTube Channels - NoxInfluencer
https://www.noxinfluencer.com/youtube/search/קדש לי כל בכורFind the most popular YouTube channels by country and category. View YouTube statistics and analytics report of every YouTube channel.
ביאור:סדר הנחת תפילין - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...1.1 לשם יחוד; 1.2 הברכות; 1.3 קדש לי; 1.4 והיה כי יביאך ... קדש ליעריכה ... ב קַדֶּשׁ לִי כָל בְּכוֹר פֶּטֶר כָּל רֶחֶם ...
עולת ראי"ה/קדש לי – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/עולת_ראי"ה/קדש_ליקדש לי כל בכור. הבכור הוא מקודש בטבעו, יהיה הטבע הזה טבע כחני, לא פעלי, ומ"מ יש בו כח של קדושה. אמנם הענין של הכח, שאינו בפועל, הוא באמת תכן חסר וחלוני, כי הקודש העליון קודש ד' הוא לעולם בפועל ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - שמות פרק יג פסוק ב
https://www.mgketer.org/tanach/2/13/2קדש לי כל בכור - כי כן כתוב: "כי לי כל בכור ביום הכותי כל בכור בארץ מצרים הקדשתי אותם לי" (צירוף של במ' ג , יג ובמ' ח , יז). ואחר שיצאה הגזירה על כל בכור במצרים באדם ובבהמה ולא מתו בכורי ישראל , הם חייבים לפדות נפשם , לתת כָּפְרם לכבוד השם שפדם.