עמנואל קאנט - על החינוך - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=YjSNgvOoEOA"האדם יכול להיות אדם רק על ידי החינוך", עמנואל קאנטמצאו אותנו בפייסבוק "ערבות" - http://www.facebook.com ...
סיכומים: פילוסופיה של העת החדשה -סיכומים
https://xhfunho.blogspot.com/2012/01/blog-post_11.htmlJan 11, 2012 · סיכומים בפילוסופיה של העת החדשה: אנו מקווים כי הסיכומים ב פילוסופיה של העת החדשה יהיו מועילים בעבורכם, בין אם בעבור לימוד או בעבור העשרה כללית. יש לציין כי השימוש בסיכומים הוא על אחריות הלומד בלבד והם אינם מהווים תחליף אלא תוספת בלבד לחומר הלימוד המקורי.
פילוסופיה ביקורתית – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/פילוסופיה_ביקורתיתתנועת הפילוסופיה הביקורתית (ב גרמנית: kritische Philosophie) המזוהה בעיקר עם עמנואל קאנט (1724–1802), רואה את משימתה העיקרית של הפילוסופיה במתן ביקורת. זאת, בניגוד לפילוסופיות הנותנות קדימות לתיקוף ה ידע, ובכך (לפי הגישה הביקורתית) הן מועדות לאמץ דוגמות ו אקסיומות ללא ביסוס.
פילוסופיה של חינוך - Philosophy of education - Wikipedia
https://he.isecosmetic.com › wiki › P...באוניברסיטאות, פילוסופיית החינוך מהווה בדרך כלל חלק ממחלקות או מכללות לחינוך. תוכן. 1 פילוסופיה של חינוך. 1.1 אפלטון; 1.2 עמנואל קאנט; 1.3 גאורג וילהלם פרידריך ...
פילוסופיה של החינוך - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › פילוס...ההפרדה בין "חוקר חינוך" לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה ...
פילוסופיה של החינוך Flashcards | Quizlet
https://quizlet.com › פילוסופיה-של-החינו...מהי מטרת החינוך על פי דואי. *לחנך את האדם כך שיהיה טוב ויפתח עצמו ובכך יועיל לחברה *הבטחת חירותו של הפרט בתוך החברה, והבטחת המשך קיום החברה.
סיכומים: הפילוסופיה אחרי קאנט
https://xhfunho.blogspot.com/2012/01/blog-post_2149.htmlJan 20, 2012 · אין מימד נורמטיבי. · קאנט – חף מהעיסוק מהפן הפוליטי => מהלכים מושגיים מעניינים. לעומת פיכטה, שילר, הגל ומרקס שמתקיפים את קאנט ומחילים מימד נורמטיבי. (אפשר עדיין לקרוא את הגל כפילוסוף מושגי לא שיפוטי אבל בקצה הפילוסופיה שלו מופיעים כח, אינטרסיים ומהלכים פוקויאניים נוספים ...
על האופי והטוב : פילוסופיה של החינוך - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Bookבסוף הספר נוספו ארבעה מסות מקיפות: פילוסופיה של נימוסים, על יחסים בין פסיכולוגיה לפילוסופיה בימינו, על הציווי הקטגורי של קאנט, מיתוס, משל ומאגיה בחיינו.
תולדות הפילוסופיה החדשה - מדקארט ועד קאנט
https://hamishpatworldarchive.github.io/Courses/...התשס"ט - 2009. מסכם: נתי בן חמו. רנה דקארט. רקע היסטורי. הספר. הגיונות על הפילוסופיה הראשונית. של רנה דקארט יצא לאור ב-1641. הוא נכתב בלטינית ותורגם לצרפתית מיד עם צאתו. דקארט מפרסם באופן מודע את ספריו בצורה שאינה נגישה לרוב יודעי קרוא וכתוב שלא ידעו לטינית.
פילוסופיה של החינוך - סיכומים | טקסטולוגיה
https://www.textologia.net › כתבותבשער השני נתמקד במספר הוגי דעות בחינוך – דיואי, גורדון וקורצ'אק. בשער השלישי נבחן את יחסי הגומלין שבין הגות פילוסופית וחינוך, גישות להוראת פילוסופיה של החינוך ...
פילוסופיה של החינוך: סמינריון בפילוסופיה של החינוך, מאגר עבודות ...
https://www.ubank.co.il › lib › essayאודות מושג הזמן בפילוסופיה הביקורתית של קאנט, על רקע הויכוח בין לייבניץ וקלארק. 2,868 מילים ( כ-9 עמ' ), 12 מקורות, 132.95 ₪.
פילוסופיה של החינוך - פרקי דיון - יוסף אגסי - סימניה
https://simania.co.il › bookdetailsספרון זה נועד לאנשים שאינה אנשי מקצוע בחינוך, הרוצים להכיר את בעיות החינוך ואת הנסיונות לפתרן. השיחות, אשר נערכו בין הפרופ` יוסף אגסי, מהמחלקה לפילוסופיה של ...
1549979514פילוסופיה בחינוך.docx
https://www.friendsinuni.com › uploadFiles › 154...בפרק הראשון בספרה העוסק ב"פילוסופיה של החינוך לפני המאה ה-20" דנה נל נודינגס ... לתפיסת כבוד האדם של קאנט היה אופי אוניברסלי, והוא חייב את הטיפוח של האישיות ...
סילבוס הקורס פרקים בפילוסופיה של החינוך - תשע"ו, פקולטה למדעי ...
https://www30.tau.ac.il › syllabusSelected Topics in Philosophy of Education, 0618-2954-01 ... אסתטי: פרקים נבחרים מכתבי עמנואל קאנט ופרידריך שילר; הביקורת של ניטשה על החינוך הבורגני – קריאה ...
פילוסופיה של החינוך – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/פילוסופיה_של_החינוךפילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין "חוקר חינוך" לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו . באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינו…
קאנט ופוקו על גבולות החופש של המורה
http://library.macam.ac.il › study › pdf_filesהמאמר דן בשאלת גבולות האוטונומיה של המורה ביחסיו עם השלטון ועם הממסד החינוכי. מוצעת בו זווית ראייה ייחודית, פילוסופית, המוצגת תוך כדי בחינה של מקרה קונקרטי.
עמנואל קאנט – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/עמנואל_קאנט