חיפשת:

סעודת אירוסין

ז – איסור קביעת סעודה בערב שבת – הרחבות לפניני הלכה - ישיבת הר ...
https://ph.yhb.org.il › plus
ונראה שכך סובר גם א"ר ד, שכתב שכאשר אפשר לדחות את סעודת האירוסין, אסור לקיימה בערב שבת. ואף שהוא התייחס לסעודת אירוסין, נראה שכך הדין גם לסעודת נישואין (וכך כתב ...
האירוסין והנישואין בזמן המשנה והתלמוד - – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › האירו...
בעוד שטקס האירוסין שימש בזמן המשנה והתלמוד ככינוי לקידושין, הרי שבזמננו משמש האירוסין כינוי ... 1 שידוכים; 2 בין האירוסין לנישואין; 3 סעודת אירוסין וקידושין ...
מוזיקה בספירת העומר וימי בין המיצרים | עולמות - לימוד בעיון
olamot.net › shiur › מוזיקה-בספירת
וכן נפסק להלכה בטור ובשו"ע "אין נושאים נשים ואין עושים סעודת אירוסין, אבל ליארס בלא סעודה מותר"/ והוסיף הרמ"א: "ונוהגים להחמיר שאין נושאים מי"ז בתמוז ואילך עד אחר תשעה באב".
שולחן ערוך אורח חיים תקמו א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › שולחן_ערוך
אין נושאין נשים במועד לא בתולות ולא אלמנות ולא מייבמין ומותר לארס ובלבד שלא יעשה סעודת אירוסין הארוס בבית ארוסתו בשעת אירוסין ומותר לעשות ריקודין ומחולות ולעשות סעודת הארוס עם מריעיו שלא בבית ארוסתו וכן לסעוד הארוס בבית ארוסתו שלא בשעת אירוסין מותר.
סעודת אירוסין | מוזיאון ישראל, ירושלים
https://www.imj.org.il/he/collections/332973
סעודת אירוסין. מפרסומי מוזיאון ישראל: בואי כלה: מנהגי אירוסין וחתונה של יהודי אפגניסתאן, ברעם-בן יוסף, נעם, מוזיאון ישראל, ירושלים, 1997/1998.
שולחן ערוך אורח חיים תקמו – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › שולחן_ערוך
סעיף א. אין נושאין נשים במועד לא בתולות ולא אלמנות ולא מייבמין ומותר לארס ובלבד שלא יעשה סעודת אירוסין הארוס בבית ארוסתו בשעת אירוסין ומותר לעשות ריקודין ומחולות ולעשות סעודת הארוס עם מריעיו שלא בבית ארוסתו וכן לסעוד הארוס בבית ארוסתו שלא בשעת אירוסין מותר.
האירוסין והנישואין בזמן המשנה והתלמוד – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/האירוסין_והנישואין_בזמן...
שינויים רבים ישנם בין האירוסין והנישואין בזמן המשנה והתלמוד לבין האירוסין והנישואין כיום. בעוד שטקס האירוסין שימש בזמן המשנה והתלמוד ככינוי לקידושין, הרי שבזמננו משמש האירוסין כינוי למעמד הצעת נישואין וגמר קשרי ...
Engagements- The vort about vorts - Adath Israel
https://www.adathisraelshul.org › ...
ההולך לשחוט את פסחו ולמול את בנו, ולאכול סעודת אירוסין בבית חמיו, ונזכר שיש לו חמץ בתוך ביתו. אם יכול לחזור ולבער ולחזור למצותו - יחזור ויבער, ...
משנה פסחים ג ז – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_פסחים_ג_ז
ולאכול סעודת אירוסין בבית חמיו: דכולה מצוה נינהו: אם יכול לחזור ולבער ולחזור למצותו: דיש לו שהות ביום: מבטלו בלבו: אבל אם הולך להציל וכו': הגייס: ישראל הנרדפים מחיל אויבים:
חופה וקידושין – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › חופה_וקידושין
עטרות חתנים וכלות
הלכות חול המועד-סימן תקמו - דיני אירוסין ונישואין בחול המועד ...
mobile.tora.ws › html › 7031-16
אין נושאין נשים במועד לא בתולות ולא אלמנות ולא מייבמין ומותר לארס ובלבד שלא יעשה סעודת אירוסין הארוס בבית ארוסתו בשעת אירוסין ומותר לעשות ריקודין ומחולות ולעשות סעודת הארוס עם מריעיו שלא בבית ארוסתו וכן לסעוד הארוס בבית ארוסתו שלא בשעת אירוסין מותר: ב. מותר להחזיר גרושתו ...
האם סעודת אירוסין שעושים בימינו היא סעודת מצוה? - הרב עופר ארז
https://ofererez.co.il/האם-סעודת-אירוסין-שעושים-בימינו...
דורונות כלים נאים: א"כ בימינו שמה שנקרא סעודת אירוסין הוא למעשה סעודת נתינת המתנות היא בסעודת הסבלונות שכתוב בגמ' וכן פסק העיטור בהלכות חמץ, פסקי הרי"ד, הריא"ז בקונטרס הראיות, המאירי, המאורות, נימוקי יוסף, רבינו יהונתן מלוניל, השלמה, וכתב רבינו ירוחם נ"ה ח"ה שהרב אלברצלוני ...
האירוסין והנישואין בזמן המשנה והתלמוד – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/האירוסין_והנישואין_בזמן_המשנה...
שינויים רבים ישנם בין האירוסין והנישואין בזמן המשנה והתלמוד לבין האירוסין והנישואין כיום. בעוד שטקס האירוסין שימש בזמן המשנה והתלמוד ככינוי לקידושין, הרי שבזמננו משמש האירוסין כינוי למעמד הצעת נישואין וגמר קשרי שידוכים. מעמד הנישואין התקיים בצורה שונה, וכך גם הזמן שבין האירוסין לנישואין ובין הקידושין לנישואין התארך לפעמים על פני כמה שנים. למרות השינויים הרבים, הקשורים בעיקר לנורמות שונות, לבעיות טכניות שונות (כמו למשל גזירות מלך
סעודת אירוסין | מוזיאון ישראל, ירושלים
https://www.imj.org.il › collections
סעודת אירוסין. מפרסומי מוזיאון ישראל: בואי כלה: מנהגי אירוסין וחתונה של יהודי אפגניסתאן, ברעם-בן יוסף, נעם, מוזיאון ישראל, ירושלים, 1997/1998. פריטים נוספים.
שולחן ערוך אורח חיים תמד ז – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/שולחן_ערוך_אורח_חיים_תמד_ז
ההולך ביום ארבעה עשר לדבר מצוה, כגון: למול את בנו או לאכול סעודת אירוסין בבית חמיו, ונזכר שיש לו חמץ בביתו: אם יכול לחזור ולביתו ולבער, ולחזור למצותו - יחזור ויבער.
סעודת נישואין | דין - שאל את הרב
https://din.org.il › מאמרים › סעודות מצוה
סעודת נישואין. מתני' פסחים (דף מ"ט ע"א) ההולך לשחוט את פסחו ולמול את בנו ולאכול סעודת אירוסין בבית חמיו ונזכר שיש לו חמץ בתוך ביתו אם יכול ...
סעודת אירוסין בתוך שנת אבל | נצח ישראל
https://net-sah.org › faq
כי זו אינה סעודת נישואין. ואתה תחסר מאוד לבנך. לגבי אחיך, גם אם אין מוסיקה, אלא רק זמרת קודש. יש להימנע, אלא אם כן ישמש כמלצר.
האירוסין והנישואין בזמן המשנה והתלמוד – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › האירוסין
מי שלא קיים שידוכין נחשב לפורץ גדר, ולפי המקובל ב ישיבת סורא, רב ששימש כראש הישיבה אף היה מלקה את מי שהיה מקדש אישה ללא שידוכין. לעומת זאת, לפי גרסת חכמי ישיבת נהרדעא, רב הלקה רק מי שקידש אישה על ידי הקניין השלישי מדרכי הקניינים - ב ביאה, ללא שידוכים (ולפי דעה אחרת - אפילו עם ...
Omer Observances: Appropriate Abstinence or Excessive ...
utj.org › viewpoints › 2018
שפיר דמי ־ שמא יקדמנו אחר, ונ”ל דמותר לעשות באותו פעם סעודת אירוסין (עסי’ תקנ”א ס”ב) אבל לעשות ריקודין ומחולות של רשות נהגו לאסור ונ”ל שאף מי שעשה שדוכים אסור לעשות ריקודין ומחולות:
גדר 'סעודת מצווה' בסעודת אירוסין | הרב עזריה אריאל - ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › ask
המשנה בפסחים פ"ג משנה ז' מונה את "לאכול סעודת אירוסין" בחדא מחתא עם "לשחוט את פסחו ולמול את בנו", לכאורה משמע מהמשנה שיש חשיבות עצמית לסעודה, ...
אירוסין, מתי עושים ומתי אין עושים סעודת אירוסין בטקס האירוסין – Js2
https://www.uni-potsdam.de › wiki
אירוסין, מתי עושים ומתי אין עושים סעודת אירוסין בטקס האירוסין = עי' הגהות אשר"י סוכה פ"ב סימן ח.
האם סעודת אירוסין שעושים בימינו היא סעודת מצוה? - הרב עופר ארז
https://ofererez.co.il › מאמרים
האם סעודת אירוסין שעושים בימינו היא סעודת מצוה נ"מ לענין לעשותה בימי העומר ולשמוע שירים עם כלי נגינה? המשך >>