סוכה שנעשתה שלושים יום או יותר לפני חג הסוכות ולא פורשה עשייתה לשם החג.סוכה שנעשתה סתם שלושים יום קודם לחג הסוכות, בית שמאי - פוסלים, משום שנאמר ( דברים טז, יג): "חג הסוכות תעשה לך שבעת ימים" - סוכה העשויה לשם חג [1], ובית הלל - מכשירים, שכן לדעתם אין צורך שתיעשה הסוכה לשם החג [2] .הלכה כבית הלל, שכל סוכה העשויה לצל [3], אף על פי שלא נעשתה לשם חג …
י"ב - הכוונה הנדרשת בהקמת הסוכה - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il › סוכות › ב - הלכות סוכהוכן דין סוכה ישנה, היינו סוכה שנותרה משנה שעברה, מצד הדין היא כשרה, אלא שהואיל והוקמה עבור סוכות דאשתקד, אינה נחשבת כסוכה שהוקמה לשם מצוות סוכה של השנה, ...
דין "סוכה ישנה"; סוכה משנה שעברה; ומקום שדר בו כל השנה - לימוד יומי
https://limudyomi.com › דין-סוכה-ישנה...מחלוקת בית שמאי ובית הלל ב”סוכה ישנה” ופסיקת ההלכה. במס' סוכה דף ט' נחלקו בית שמאי ובית הלל, מה הדין כשאדם מניח סכך במהלך השנה שלא לשם מצוות סוכה, ...
סוכה ישנה – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpסוכה ישנה. שפה; מעקב · עריכה. סוכה שנעשתה שלושים יום או יותר לפני חג הסוכות ולא פורשה עשייתה לשם החג.סוכה שנעשתה סתם שלושים יום קודם לחג ...
משנה סוכה א א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_סוכה_א_אח) סוכה ישנה ר"ל שהניח סככה סתם קודם ל' יום שלפני החג . ט) ובית הלל מכשירין ומכל מקום נכון שיחדש בהסכך טפח על טפח במקום אחד, או כל דהו ע"פ כל אורכה או רחבה. וה"ה בעשאה סתם תוך ל' צריך חדוש.
היבטים חדשים בסוכה ישנה - לחג הסוכות - כיפה
https://www.kipa.co.il/יהדות/חגים/סוכות/היבטים-חדשים...Oct 09, 2003 · ואיזו היא סוכה ישנה, כל שעשאה קדם לחג שלשים יום. אבל אם עשאה לשם חג, אפלו מתחלת השנה - כשרה. בתלמוד הירושלמי ישנו דין בקשר לסוכה ישנה, שאיננו מופיע בבבלי [2]: תני צריך לחדש בה דבר.
סוכה ישנה
https://daf-yomi.com › DY_Item › 26086-sFileסוכה ישנה. "א "ע ט[. סוכה ישנה ... ה במשנתנו האם סוכה צריכה להיעשות לשמה ... שזו סוכה. ),. אם לאו. אך(. צריך לחדש בה לפחות סכך בגודל טפח על טפח מרובע.
דיני סוכה ישנה
https://www.sukkothadar.co.il/he/דיני-סוכה-ישנהלדעת בית שמאי, צריך להקים את הסוכה מתוך כוונה לקיים בה את מצוות החג, שנאמר (דברים טז, יג): "חַג הַסֻּכֹּת תַּעֲשֶׂה לְךָ שִׁבְעַת יָמִים", ואם לא כיוון לכך – סוכתו פסולה. אולם הלכה כדעת בית הלל, שאין חובה להקים את …
הלכות סוכה ישנה - הידברות
https://www.hidabroot.org/ילקוט-יוסף/הלכות-סוכה/הלכות-סוכה...Jan 23, 2017 · א כבר נתבאר לעיל שסוכה ישנה שעשאה שלשים יום קודם החג, כשרה, אף אם לא חידש בה עתה דבר בגופה. ואמנם לכתחלה מצוה מן המובחר שיחדש בה עתה דבר בגופה לשם החג, אבל אם נזכרו ביום טוב …
הלכות סוכה ישנה - הידברות
https://www.hidabroot.org › ילקוט-יוסףהלכות בנושא סוכה ישנה - מתוך ילקוט יוסף, קיצור שולחן ערוך, מפסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
דין “סוכה ישנה”; סוכה משנה שעברה; ומקום שדר בו כל השנה
https://limudyomi.com/דין-סוכה-ישנה-סוכה-משנה-שעברה-ומקום...שולחן ערוך אורח חיים – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › שולחן_ערוךסימן תרל"ו • דין סוכה ישנה • ובו ב' סעיפים; סימן תרל"ז • דין סוכה שאולה וגזולה • ובו ג' סעיפים; סימן תרל"ח • סוכה ונויה אסורין כל שבעה • ובו ב' סעיפים; סימן תרל"ט • דיני ישיבת סוכה • ובו ח' סעיפים
דין סוכה ישנה - סוכות הדר
https://www.sukkothadar.co.il › דין-סו...דין סוכה ישנה. ... אלא שאמרו חכמים, שאם לא עשו את הסוכה עבור מצוות החג, לכתחילה צריך לחדש בה דבר לקראת סוכות, כגון שיוסיף בה סכך כטפח על טפח, ...
משנה סוכה א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_סוכה_אסוכה הישנה - בית שמאי - פוסלין. ובית הלל - מכשירין. איזו היא ישנה? כל שעשאה, קודם לחג - שלשים יום. אבל אם עשאה - לשם חג, אפילו - מתחילת השנה, כשרה. (ב) העושה סוכתו - תחת האילן, כאילו עשאה - בתוך הבית. …
חלק א האם סוכה ישנה צריכה חידוש א. הבעיה שהעסיקה את הראשונים
http://www.halachabrura.org › virtua...סוגייתנו עוסקת בסוכה ישנה, דהיינו סוכה שבנאה לשם צל ולא פירש שהיא לשם חג, ועשה זאת קודם לשלושים יום מהחג. במשנה הובאה מחלוקת בין בית שמאי לבית הלל לגבי כשרותה ...
ביאור:משנה סוכה פרק א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:משנה_סוכה_פרק_אסוכה בגובה 10 טפחים (א) סוכה שהיא גבוהה למעלה מעשרים אמה - פסולה. רבי יהודה מכשיר. ושאינה גבוהה עשרה טפחים, ושאין לה שלוש דפנות, ושחמתה מרובה מצילתה - פסולה . לגבי סוכה גבוהה מ20 אמה יש לציין …
סוכה ט א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › סוכ...מתני' סוכה ישנה בית שמאי פוסליןובית הלל מכשירין ואיזו היא סוכה ישנה כל שעשאה קודם לחג שלשים יום אבל אם עשאה לשם חג אפילו מתחילת השנה כשרה:.
סימן תרלו: דין סוכה ישנה
https://daat.ac.il/he-il/toshba/shulchan_aruch/orach-chayim/suka/siman636.htmסוכה ישנה, דהיינו שעשאה קודם שיכנסו שלשים יום שלפני החג, כשרה ובלבד שיחדש בה דבר עתה בגופה לשם החג, ואפילו בטפח על טפח סגי אם הוא במקום אחד; ואם החידוש על פני כולה, סגי אפילו כל דהו; ואם עשאה …
סוכה ב א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/סוכה_ב_אסוכה ישנה ב"ש פוסלים כו': בגמרא מפרש לה איזוהי סוכה ישנה כל שעשאה קודם לחג ל' יום. י"מ דטעמא דב"ה קא מפרש דהלכתא כותייהו דאלו דברי ב"ש לא הוה מפרש דב"ש במקום ב"ה אינה משנה וה"פ איזו היא סוכה ישנה ...