מימדי הבנה של הטקסט - לשון והבעה-אלון
sites.google.com › a › ort-afulaזיהוי רצף כרונולוגי בטקסט, הבנת רעיונות מרכזיים המשתמעים מן הטקסט. פרשנות והיסק. שאלות הבנת הנקרא בממד זה עוסקות במשמעות הסמויה של הטקסט, בעניינים שאינם מוצהרים או מפורשים בטקסט . כמו:
גילוי משמעויות מפורשות וסמויות בפרק - מטח
https://school.kotar.cet.ac.il › Pageדוגמה לשאלה על משמעות סמויה : למה רצתה פצפונת לשוחח עם מר ברמזר ? Diverse Society . Language and Literacy Series . Teachers College Press , NY .
דרכי הקריאה | הבנת הנקרא
https://www.darkeyakria.co.il/הבנה.htmlכאשר נפגוש הורה ונשאל אותו, האם בינך סובל מקושי בהבנת הקרא? -התשובה הספונטאנית שלו מסתבר תהיה: "בהבנת הנקרא לא, ממש לא" למרות שידוע גם לו שבנו לא מצליח במיוחד בלימודים. אמנם, יש מעט אמת בתשובתו של אותו הורה, אך לא מדי הרבה אמת, שכן זאת עלינו לדעת, יש את הבנת הנקרא הבסיסית, ויש את ...
מימדי הבנה של הטקסט - לשון והבעה-אלון
https://sites.google.com/a/ort-afula.ort.org.il/...שאלות איתור מידע מתמקדות באיתור המשמעות הגלויה בטקסט. ואת המשמעות הסמויה המשתמעת מן הטקסט. דוגמה: איתור פרטי מידע, איתור רעיונות, הסברים או הגדרות, זיהוי קשרים לוגיים בטקסט, זיהוי רצף כרונולוגי...
האני זיאדה ממדים ומיומנויות דוגמאות לשאלות משמעות גלויה
https://limudey-hutz.co.il › uploads › 2018/10זיהוי קשרים לוגיים מפורשים, לרבות רצף כרונולוגי. משמעות סמויה. משתמע. - הבנת מילים וביטויים מתוך ההקשר. - הבנת קשרים לוגיים שאינם מפורשים בטקסט, לרבות רצף ...
מהיבחנות ללמידה - משרד החינוך
https://meyda.education.gov.il › files › benefit19הבנת המשמעות המשתמעת מן הטקסט. –. הפקת משמעות ממה שאינו מצוין. בטקסט במפורש, אך משתמע ממנו בדרך של הסקה ישירה במהלך הקריאה. .ג. פרשנות, עיבוד ויישום.
קראו את הטקסט - orianit.edu-negev.gov.il
www.orianit.edu-negev.gov.il › shafa › filesהבנת משמעות סמויה. הבנת היסקים פשוטים. לא כתוב במפורש בטקסט התלמיד נדרש להבין זאת מתוך הקריאה. 5- תשובה מלאה. 3-תשובה חלקית. 0- תשובה שגויה. שירה ורותי ראו בדרך לבית- הספר גור חתולים. 6.
מימדי הבנה של הטקסט - לשון והבעה-אלון - Google Sites
https://sites.google.com › hlqy-dybrזיהוי רצף כרונולוגי בטקסט, הבנת רעיונות מרכזיים המשתמעים מן הטקסט. פרשנות והיסק. שאלות הבנת הנקרא בממד זה עוסקות במשמעות הסמויה של הטקסט,.
פורטל החינוך רמת גן
https://www.ramat-gan.info/_Uploads/dbsAttached...ניתן להפחית או להוסיף משימות על פי היכרותכן את צרכי התלמידים עימם אתן עובדות. מורות שהתנסו בהוראת טקסט זה ו / או אחרים, ומעוניינות לשתף, להעיר ולהאיר מוזמנות לכתוב ולהכניס חומרים ודוגמאות ל- "פורום מורים ומטפלים" באתר מתי"א רמת גן. בהצלחה, רונית בריר/ מדריכת מורות השילוב ...
משרד החינוך
orianit.edu-negev.gov.il › zipikrib › filesהרחבת משמעות היצירה ע"י קישור לפתגמים. הישג נדרש 4: הבנת משמעות סמויה בטקסט, פרשנות ונקיטת עמדה תוך התייחסות לרעיונות שבטקסט. 4 – תשובה מלאה המסבירה את הקשר. 3-2 תשובה חלקית. 0 – תשובה שגויה.
פורטל החינוך רמת גן
www.ramat-gan.info › _Uploads › dbsAttachedFilesמשמעות סמויה- הבנת מילים וביטויים מתוך הקשר. התלמיד נדרש להבין את המילים מתוך ההקשר- המשפט. כדאי להנחות את התלמיד למספר את השורות הראשונות בטקסט.
מבחן בעברית לכיתה ד'
www.orianit.edu-negev.gov.il › zipikrib › filesהבנת משמעות סמויה . הסקת מסקנות. הישג נדרש 5: זהוי הרעיוניות העקריים. הישג נדרש6. גילוי משמעויות סמויות ביצירה 4 - תשובה מלאה המביעה את המסקנות ומסבירה את הקשר בין הביטוי ליצירה. 2-1 תשובה חלקית.
משרד החינוך - orianit.edu-negev.gov.il
www.orianit.edu-negev.gov.il › shafa › filesהבנת משמעות סמויה: - הסקת מסקנות. - זהוי יחסים לוגיים שאינם מפורשים בטקסט. 4- כתיבת שלוש הוכחות נכונות. 2- כתיבת שתי הוכחות נכונות. 1- כתיבת הוכחה אחת בלבד. 0 כל התשובות שגויות. א.
מיומנויות וממדי הבנה
https://www.ramat-gan.info/_Uploads/dbsAttached...מיומנויות וממדי הבנה. עיבדו: אנה טרפיקנט ואדוה גבאי עפר. ממדים ומיומנויות דוגמאות לשאלות משמעות גלויה - איתור פרטי מידע מפורשים בטקסט (כגון: שמות של דמויות, זמן ומקום, פעולות) - …
הבנת הנקרא - דרכי הקריאה
https://www.darkeyakria.co.il › הבנה6)מסר גלוי ומסר סמוי - זו כבר דרגה גבוהה של הבנת הנקרא, בו הקורא קולט לא רק את המסר הרשמי, ... והוא ירכוש אוצר מילים נרחב, וכלים נכונים להפיק משמעות מטקסט.
הפקת משמעות מטקסט
https://lh-ash.co.il › uploads › 2018/06 › הפקת-מש...הבנת הנקרא נתפסת כתהליך קוגנטיבי מורכב שבו ממלא הקורא. תפקיד פעיל תוך בנייה אקטיבית של משמעות מן הטקסט . •. המשמעות אינה נמצאת בטקסט או בראשו של הקורא.
משרד החינוך - orianit.edu-negev.gov.il
orianit.edu-negev.gov.il/zipikrib/files/מבחנים/כיתה ג/מבחן כתה ג...משמעות סמויה/ פרשנות והיסק. זיהוי היחסים הלוגים הגלויים בטקסט: סיבה ותוצאה, תוך הסתייעות בסמני קישוריות . 3- תשובה מלאה. 2- תשובה חלקית. 1- תשובה חלקית.
מחוון למבחן בעברית לכיתה ה – תשס'ח
hadracha.freehostia.com/Files/mehvanKita.docמתשובה אחת סיפור הבנת הנקרא הבנת המשמעות הסמויה בטקסט ב סגור 2 , 0 2 = התלמיד סימן את תשובה 4 : חי בעוני. 0 = תשובה שגויה /לא השיב/סימן יותר מתשובה
משרד החינוך - orianit.edu-negev.gov.il
orianit.edu-negev.gov.il › zipikrib › filesמשמעות סמויה/ פרשנות והיסק. זיהוי היחסים הלוגים הגלויים בטקסט: סיבה ותוצאה, תוך הסתייעות בסמני קישוריות . 3- תשובה מלאה. 2- תשובה חלקית. 1- תשובה חלקית.
משרד החינוך - orianit.edu-negev.gov.il
www.orianit.edu-negev.gov.il/shafa/files/מאגר קבצים/מבחנים/מבחן...מְאֻשָׁר ב. רָזֶה ג. שָׁמֵן ד. עָלִיז 11. הֲבִיאוּ שָׁלוֹש הוֹכָחוֹת מִן הַסִּפּוּר, הַמְעִידוֹת עַל. הַקֶּשֶר. בֵּין אֱיָל לְטַנְגו. א._______________________________________________. ב._______________________________________________.
שאלות הבנה והסקה
https://www.psychometry.co.il › uploaded_filesהשונים בטקסט, את ההנחות עליהן הוא מתבסס או מסקנות המשתמעות ממנו. ... הבנת משמעות ביטויים ... בטקסט, או שנדרש להסיק משהו שלא מופיע בטקסט במפורש? ההוראות.
מיומנויות וממדי הבנה
https://www.ramat-gan.info › understanding_skillsארגון פרטי מידע מפורשים בטקסט על פי קריטריונים נתונים (כגון: טבלה, מיפוי). - זיהוי קשרים לוגיים מפורשים, לרבות רצף כרונולוגי. משמעות סמויה.
מבחן בעברית לכיתה ד'
www.orianit.edu-negev.gov.il/zipikrib/files/מבחנים/כיתה ד/מבחן כתה ד...הבנת משמעות סמויה . הסקת מסקנות. הישג נדרש 5: זהוי הרעיוניות העקריים. הישג נדרש6. גילוי משמעויות סמויות ביצירה 4 - תשובה מלאה המביעה את המסקנות ומסבירה את הקשר בין הביטוי ליצירה. 2-1 תשובה חלקית.
להבין את הבנת הנקרא
https://www.nitzan-israel.org.il › mediaהמסייעים להבנת הטקסט עצמו. ברמה. הלשונית והמבנית. ❑. רכיבים לשוניים בטקסט. : אנאפורות. ) אזכורים. ,(. אוצר מילים. –. היסק על משמעות.
משרד החינוך
orianit.edu-negev.gov.il/zipikrib/files/כיתה ו/שפה/מבחן_כיתה_ו...הבנת משמעות סמויה , הסקת מסקנות. הישג נדרש 8: הכרה ושימוש בביטויים שכיחים. 4- תשובה מלאה. 3-2 תשובה חלקית. 0- תשובה שגויה. אנשי בית החולים התכוונו שהעורבים עושים כל מה שעולה בדעתם.
קראו את הטקסט - orianit.edu-negev.gov.il
www.orianit.edu-negev.gov.il/shafa/files/מאגר קבצים/מבחנים/מבחן...הבנת משמעות סמויה. זיהוי קשרים סיבתיים נרמזים בטקסט. 5- סימון תשובה ב'. 0- תשובה שגויה. תשובה ב': הַחֲתוּלָה לִקְקָה אֶת הַגּוּר וְנָשְׂאָה אוֹתוֹ בְּפִיהָ. 10.