להבין את הבנת הנקרא
https://www.nitzan-israel.org.il › mediaמשמעות גלויה. (. משמעויות מילים ... בטקסט. ,. אולם מתוך הסתמכות על מידע מתוך הטקסט בלבד ... קישור בין רעיונות שונים בטקסט באמצעות הישענות על ידע קודם.
מיומנויות וממדי הבנה
www.ramat-gan.info › _Uploads › dbsAttachedFilesמיומנויות וממדי הבנה. עיבדו: אנה טרפיקנט ואדוה גבאי עפר. ממדים ומיומנויות דוגמאות לשאלות משמעות גלויה - איתור פרטי מידע מפורשים בטקסט (כגון: שמות של דמויות, זמן ומקום, פעולות) - איתור הגדרות, הסברים ורעיונות המפורשים ...
מימדי הבנה של הטקסט - לשון והבעה-אלון
sites.google.com › a › ort-afulaמימדי הבנה של הטקסט. ואת המשמעות הסמויה המשתמעת מן הטקסט. זיהוי רצף כרונולוגי בטקסט, הבנת רעיונות מרכזיים המשתמעים מן הטקסט. נושא הטקסט, נטרת הכותב, יחסים בין חלקי הטקסט, ביטויים ומילים דו משמעיות....
עשרת החוקים של הכלב 3 - עשה ואל תעשה
ivrit.cet.ac.il › ShowItemהבנת הנקרא - משמעות גלויה - טקסט מפעיל. איתור מידע מפורש בטקסט - פריט פתוח. יעד אופרטיבי : התלמיד יאתר מידע מפורש בטקסט ע"פ הנחיות
מיומנויות וממדי הבנה
https://www.ramat-gan.info › understanding_skillsמשמעות גלויה, - איתור פרטי מידע מפורשים בטקסט (כגון: שמות של דמויות, זמן ומקום, פעולות). - איתור הגדרות, הסברים ורעיונות המפורשים בטקסט.
מהיבחנות ללמידה - משרד החינוך
https://meyda.education.gov.il › files › benefit19במהלך קריאה של טקסט, קוראים בונים משמעות בדרכים שונות. ... תהליך של הפקת משמעות ממה שאינו ... ותוצאה. בטקסט. מידע. ה. דחוס. ב. פרטים, גם אם. הם. גלויים.
פורטל החינוך רמת גן
https://www.ramat-gan.info/_Uploads/dbsAttached...משמעות גלויה- איתור פרטי מידע מפורשים בטקסט. התשובה רשומה במשפט הראשון בטקסט. יש להנחות את התלמיד לחזור לטקסט ולקרא ואולי אף לסמן את התשובה. 2. מי הם בעלי החיים שברחו בעקבות השפנים?
מידע - amalnet.k12.il
www.amalnet.k12.il/NR/rdonlyres/D0911924-DA4A-42FC...הבנת המשמעות הסמויה בטקסט . ... הבנת משמעות של מילה/ מילים בתוך הקשר, דו משמעות, ניגודיות ... תומכת/מצדדת, מבקרת/מתנגדת או מסתייגת; העמדה עשויה להיות גלויה או סמויה. עמדה סמויה באה לידי ביטוי ...
משרד החינוך - orianit.edu-negev.gov.il
orianit.edu-negev.gov.il › zipikrib › filesמשמעות גלויה. הבנת המשמעות הגלויה בטקסט. זיהו הרעיונות העיקריים והנושא הנדון. 3 – סימן שלוש שאלות נכונות. 2 – סימן שתי שאלות נכונות. סימן שאלה אחת נכונה.
מימדי הבנה של הטקסט - לשון והבעה-אלון
https://sites.google.com/a/ort-afula.ort.org.il/...מימדי הבנה של הטקסט. ואת המשמעות הסמויה המשתמעת מן הטקסט. זיהוי רצף כרונולוגי בטקסט, הבנת רעיונות מרכזיים המשתמעים מן הטקסט. נושא הטקסט, נטרת הכותב, יחסים בין חלקי הטקסט, ביטויים ומילים דו …
משרד החינוך - orianit.edu-negev.gov.il
orianit.edu-negev.gov.il/zipikrib/files/מבחנים/כיתה ג/מבחן כתה ג...משמעות גלויה. הבנת המשמעות הגלויה בטקסט. זיהו הרעיונות העיקריים והנושא הנדון. 3 – סימן שלוש שאלות נכונות. 2 – סימן שתי שאלות נכונות. סימן שאלה אחת נכונה.
הילדה מלפלנד / תרגמה לאה גולדברג
www.orianit.edu-negev.gov.il › matiaelt › filesא. תַּאֲרוּ אֶת מָרְאֵהוּ שֶׁל אַיָל הַצָפוֹן. ב. מָה הַתּוֹעֶלֶת (הַעֶזְרָה) שֶׁמֵבִיא אַיָל הַצָפוֹן לִבְנֵי הַאָדָם בְּלַפְּלַנְד. 1.____________________________________________________. 2.____________________________________________________.
מימדי הבנה של הטקסט - לשון והבעה-אלון - Google Sites
https://sites.google.com › hlqy-dybrשאלות איתור מידע מתמקדות באיתור המשמעות הגלויה בטקסט. ואת המשמעות הסמויה המשתמעת מן הטקסט. דוגמה: איתור פרטי מידע, איתור רעיונות, הסברים או הגדרות, ...
ציוני דרך בביקורת ספרות המערב - Page 61 - Google Books Result
https://books.google.com › booksהסכנה בטקסט , כדוגמת הסיפור על אורנוס וקרונוס , טמונה ... כך עלולה משמעות גלויה זו להיות מסוכנת לקהל הנבער כאשר היא מציגה בפניו תוכן שלילי , אולם הטקסט יכול ...
הילדה מלפלנד / תרגמה לאה גולדברג
www.orianit.edu-negev.gov.il/matiaelt/files/שפה ג/מבחנים שפה ג...א. תַּאֲרוּ אֶת מָרְאֵהוּ שֶׁל אַיָל הַצָפוֹן. ב. מָה הַתּוֹעֶלֶת (הַעֶזְרָה) שֶׁמֵבִיא אַיָל הַצָפוֹן לִבְנֵי הַאָדָם בְּלַפְּלַנְד. 1.____________________________________________________. 2.____________________________________________________.
עשרת החוקים של הכלב 3 - עשה ואל תעשה
https://ivrit.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=d5053...הבנת הנקרא - משמעות גלויה - טקסט מפעיל. איתור מידע מפורש בטקסט - פריט פתוח. יעד אופרטיבי : התלמיד יאתר מידע מפורש בטקסט ע"פ הנחיות
הערכה של הבנת הנקרא - פורטל עובדי הוראה | מרחב פדגוגי
pop.education.gov.il/tchumey_daat/ivrit_chinhch...הבנת הנקרא - כלים להערכה משולבת בלמידה. כלים אלה משמשים הערכה בשירות הלמידה. בעזרתם ניתן לתכנן את ההוראה לתלמידים, כדי לטפח כישורי שפה ולקדם אותם. המשימות תואמות את תוכנית הלימודים ומזמנות ...
איך לסייע לתלמיד בהבנת הנקרא? – הצעות לפעילויות במהלך הקריאה
https://ogen.cet.ac.il › ShowItem › אי...אסטרטגיות אלהתעזורנה לתלמידים להבין את הטקסט שקראו ולהפיק ממנו משמעות. ... מזהים את הפסקאות בטקסט: למדו את התלמידים איך מזהים פסקה חדשה.
פורטל החינוך רמת גן
www.ramat-gan.info › _Uploads › dbsAttachedFilesמשמעות גלויה- איתור פרטי מידע מפורשים בטקסט. התשובה רשומה במשפט הראשון בטקסט. יש להנחות את התלמיד לחזור לטקסט ולקרא ואולי אף לסמן את התשובה. 2. מי הם בעלי החיים שברחו בעקבות השפנים?
ד פ ת ק ח ב ל ט מ ע ל ו ר ח ד ו ב ר מ נ מ י א כ ש ל ת י פ ו ט נ ט ג ת ד צ י ...
https://mymoodle.oranim.ac.il › content › עבודת_ס...התבוננו באיורים והעלו השערות, על מה מסופר בטקסט ? ... רמה א'- הבנת משמעות גלויה: איתור פרטים ... תיקון, מופיעה בטקסט מספר פעמים, משמעותה מנוגדת למילה חיזוק.
פענוח מילים קשות - לשון והבעה-אלון
https://sites.google.com/a/ort-afula.ort.org.il/heb...פענוח מילים קשות בטקסט. 1. נסו למצוא את שורש המילה ולהבין בעזרתו את משמעות המילה. לדוגמא: הכביד שורש כ.ב.ד. משמעות: העמיס עליו. 2. נסו למצוא מילים דומות מאותה משפחה. לדוגמא: מיטיב- טוב, טובה, טובים
מיומנויות וממדי הבנה
www.ramat-gan.info/_Uploads/dbsAttachedFiles/...מיומנויות וממדי הבנה. עיבדו: אנה טרפיקנט ואדוה גבאי עפר. ממדים ומיומנויות דוגמאות לשאלות משמעות גלויה - איתור פרטי מידע מפורשים בטקסט (כגון: שמות של דמויות, זמן ומקום, פעולות) - …
קריאה - תיאוריה ומעשה: לומדים ומלמדים אוריינות
https://books.google.com › booksשאלות שהתשובה עליהן גלויה בטקסט . 2. שאלות שהתשובה עליהן סמויה בטקסט . 3. ... בקטגוריה השנייה - מציאת התשובה על פי המצוי במוחו של 211 הבניית משמעות ( ב )
ממדי הבנה למטלות ביצוע.doc
http://www.orianit.edu-negev.gov.il › regFilesכישורים. דוגמאות לשאלות/משימות. הבנת הרובד הגלוי של הטקסט. משמעות גלויה. ( הבנה לוקלית). איתור הסברים ורעיונות. המפורשים בטקסט.
עוגן | איך לסייע לתלמיד בהבנת הנקרא? – הצעות לפעילויות ...
https://ogen.cet.ac.il/ShowItem/300/איך-לסייע-לתלמיד-בהבנת...זיהוי המבנה המארגן בטקסט: לכל טקסט יש מבנה מארגן (מבנה של רצף, ניגוד, סיבה ותוצאה וכדומה), ולכל מבנה יש סכמה אופיינית. היעזרו בייצוג גרפי של הסכמה: לרצף– תרשים עם חצים, לניגוד– טבלת השוואה. הציגו לתלמידים את המבנה המארגן של הטקסט ובקשו מהם לאתר את הפרטים המתאימים לקטגוריות ...