אדני צדק – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אדני_צדקפירוש השם אדני צדק הוא: (האל) צדק אדון. בנוסח תרגום השבעים שמו של אדני צדק הוא אדני בזק. יש חוקרים הסוברים כי השם אדוני צדק הוא שם כללי למלכי ירושלים וזאת גם לדעת רד"ק שטען כי ”כל מלכי ירושלים ...
פגישת מלכי צדק מלך שלם ואברהם אבינו | עיר דוד
https://www.cityofdavid.org.il › sourceפגישת מלכי צדק מלך שלם ואברהם אבינו ... הַנָּשִׁים וְאֶת הָעָם: וַיֵּצֵא מֶלֶךְ סְדֹם לִקְרָאתוֹ אַחֲרֵי ... תצלום אויר- ירושלים ...
מי אתה מלכיצדק | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › parasha=...מדרש אגדה (בובר) בראשית יד יז-יח פרשת לך לך – מלכי צדק הוא שם בן נח ... כי הוא אחי אביהם הנכבד, כי ירושלים מגבול הכנעני היא מעולם.
מלכי-צדק – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מלכי-צדקמַלְכִּי-צֶדֶק מלך שלם, היא ירושלים , כהן לאל עליון, הוא דמות מקראית. דמותו החידתית במקרא קנתה לו מעמד מיוחד בקרב חוגים שונים ביהדות בית שני, ומאוחר יותר, גם בנצרות. ככל הנראה, למלכי ירושלים היה שם שעבר בירושה בין מלכי העיר, וכך נקרא המלך בימי יהושע בן נון אדני צדק (יהושע, י', א'), על שם האל הכנעני הראשי בעל שעל שמו נקרא גם
אברם ומלכי-צדק מלך שלם
https://www.herzog.ac.il › vtcאזכורה הראשון של ירושלים במקרא מצוי בסיפור על מפגש אברם ומלכי-צדק מלך שלם (בראשית "'ד, יח-כ); וזאת בהתאם לזיהוי המקובל של שלם בירושלים.
מלכי-צדק - CET
lib.cet.ac.il › pages › itemמלכי-צדק הוא שמו של מלך שָׁלֵם (ירושלים) והכוהן הראשי לאל עליון, בימי אברהם אבינו. "אֵל עֶלְיוֹן" נחשב על ידי החוקרים וההיסטוריונים לאל שעמד בראש הפַּנְתֵיאוֹן (= חבורת האלים) הכנעני.
פרק י': "שמש בגבעון דום" - מלחמת מלכי הדרום
https://daat.ac.il/yehoshua/madrich/mad14.htmאדוני צדק מלך ירושלים מזעיק את ארבעת המלכים לכרות ברית כדי להילחם בישראל. התלמידים יחברו מכתב ששלח אדוני צדק אל המלכים בידי שליח. במכתב הוא מציע להם …
סדום וירושלים | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › tanakh › a...ירושלים בתורה (ב): פגישת אברם עם מלך סדום ועם מלכי-צדק. כפי שכבר ציינו בשיעור הקודם, ירושלים אינה מוזכרת בתורה בשמה כלל, והופעתה הראשונה ...
Melchizedek | Texts & Source Sheets from Torah, Talmud and ...
https://www.sefaria.org › topics › me...וּמַלְכִּי צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם וגו' (בראשית יד, יח), ... ומלכי צדק מלך שלם היא ירושלים כענין שנאמר (תהלים עו ג) ויהי בשלם סוכו ומלכה יקרא גם ...
קטגוריה:בראשית יד יח - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › קטג...ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין והוא כהן לאל עליון ... וּמַלְכִּי־צֶ֙דֶק֙ מֶ֣לֶךְ שָׁלֵ֔ם הוֹצִ֖יא לֶ֣חֶם ...
סדום וירושלים | תורת הר עציון - etzion
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/studies-tanakh/...Feb 07, 2020 · סדום וירושלים. כפי שכבר ציינו בשיעור הקודם, ירושלים אינה מוזכרת בתורה בשמה כלל, והופעתה הראשונה בשמה המלא בתנ"ך כולו היא ביהושע י', א, שם …
אדני צדק – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אדני_צדקאֲדֹנִי צֶדֶק דמות מקראית, מלך ירושלים בזמן כיבוש הארץ על ידי יהושע, שמו נזכר בספר יהושע, פרק י', פסוק א': וַיְהִי כִשְׁמֹעַ אֲדֹנִי-צֶדֶק מֶלֶךְ יְרוּשָׁלִַם, כִּי-לָכַד יְהוֹשֻׁעַ אֶת-הָעַי וַיַּחֲרִימָהּ--כַּאֲשֶׁר עָשָׂה לִירִיחוֹ וּלְמַלְכָּהּ, כֵּן-עָשָׂה לָעַי וּלְמַלְכָּהּ; וְכִי הִשְׁלִימוּ יֹשְׁבֵי גִבְעוֹן, אֶת-יִשְׂרָאֵל, וַיִּהְיוּ, בְּקִרְבָּם כאשר נודע לאדני צדק כי הערים העי ויריחו נפלו בידי הצבא הישראלי ותושבי גבעון נכנעו, כרת אדני צדק ברית עם מלכי חברון, ירמות, לכיש ועגלון והכריז מלחמה על הגבעונים. לדעת יהודה אליצור, כוונת המלכים הייתה להילחם נגד הגב…
עיר הצדק (א) | תורת הר עציון - etzion
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/studies-tanakh/...Feb 07, 2020 · א. שמו של מלך ירושלים - שם תואר. שם מלכה הראשון של ירושלים הוא מלכי-צדק מלך שלם (בראשית י"ד, יח); שמו של מלך ירושלים בתקופת כיבוש יהושע הוא אדוני-צדק (יהושע י', א). כבר העובדה שבשמותיהם של שני המלכים ...
יהושע פרק י' - סיכומי תנ"ך
https://www.sikum.org/p/blog-page_82.htmlאדוני צדק מלך ירושלים שמע: 1. שיהושע ניצח את העי כפי שניצח את יריחו. 2. שהגבוענים כרתו ברית עם ישראל. תגובת אדני צדק: הוא פוחד נורא כיוון שגבעון זו עיר גדולה וכל אנשיה גיבורים.
ירושלים שלפני דוד המלך / ד"ר יהושע מנחם רוזנברג
https://daat.ac.il/he-il/kitveyet/bisde_hemed/rozenberg-yerushalayim.htmירושלים בספר יהושע. בפרק י' בספר יהושע מדובר על ברית של חמש ערים אמוריות, ברית ביזמתו של אדני- צדק מלך ירושלם, שמטרתה להעניש את ארבעת ערי החיווי (בראשן גבעון) על שהשלימו עם בני ישראל. אזור ארבעת ...
עיר הצדק (א) | תורת הר עציון - etzion
www.etzion.org.il › he › tanakhJan 03, 2016 · שם מלכה הראשון של ירושלים הוא מלכי-צדק מלך שלם (בראשית י"ד, יח); שמו של מלך ירושלים בתקופת כיבוש יהושע הוא אדוני-צדק (יהושע י', א). כבר העובדה שבשמותיהם של שני המלכים הללו מופיעה המילה צדק מלמדת ...
מלכי צדק - Aspaklaria
http://www.aspaklaria.info › מלכי צדקומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין, והוא כהן לא-ל עליון. ... המקום הזה מצדיק את יושביו, מלכי צדק, אדני צדק, צדק נקראת ירושלים, שנאמר (ישעיה א') צדק ילין בה.
אברם ומלכי-צדק מלך שלם
https://www.herzog.ac.il/vtc/0045802.htmlזיהוי "שלם" עם ירושלים מקבל אישור גם ממקום המפגש בין אברם ובין מלכי-צדק. מלך סדום פגש את אברם בעמק המלך (בראשית י"ד, י"ז), ולתוך הסיפור על המפגש הזה שולבה הידיעה על מפגש מלכיצדק מלך שלם ואברם.
סדום וירושלים | תורת הר עציון - etzion
www.etzion.org.il › he › tanakhJan 03, 2016 · סדום וירושלים. כפי שכבר ציינו בשיעור הקודם, ירושלים אינה מוזכרת בתורה בשמה כלל, והופעתה הראשונה בשמה המלא בתנ"ך כולו היא ביהושע י', א, שם מוזכר אדוני-צדק מלך ירושלים. אף על פי כן, היא רמוזה בספר ...
המסורות במקרא על ראשית התקדשותה של ירושלים : ב
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=12989שמו של מלך ירושלים, מלכי-צדק, עולה בקנה אחד עם שם המלך במזמור קי בתהלים (פסוק ד). ויתרה מזאת, היסוד 'צדק', מעורר הן את זכרו של אדוני-צדק מלך ירושלים בימי יהושע (יהושע י א) והן את זכרו של צדוק, אבי ...
מלכי-צדק - CET
https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=12389מלכי-צדק הוא שמו של מלך שָׁלֵם (ירושלים) והכוהן הראשי לאל עליון, בימי אברהם אבינו. "אֵל עֶלְיוֹן" נחשב על ידי החוקרים וההיסטוריונים לאל שעמד בראש הפַּנְתֵיאוֹן (= חבורת האלים) הכנעני.
מלכי-צדק
https://lib.cet.ac.il › pages › itemמלכי-צדק הוא שמו של מלך שָׁלֵם (ירושלים) והכוהן הראשי לאל עליון, בימי אברהם אבינו. "אֵל עֶלְיוֹן" נחשב על ידי החוקרים וההיסטוריונים לאל שעמד בראש ...
מלכי-צדק - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מלכי...מַלְכִּי-צֶדֶק מלך שלם, היא ירושלים, כהן לאל עליון, הוא דמות מקראית. דמותו החידתית במקרא קנתה לו מעמד מיוחד בקרב חוגים שונים ביהדות בית שני, ...
מלכי-צדק – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מלכי-צדקסיפור המפגש בין מלכי-צדק לאברהם מבקש כפי הנראה לבסס את המסורת של הבטחת הארץ לאבות האומה העברית, ולרמוז על עתיקות קדושתה של ירושלים. הסיפור מבטא גם את הקשר וההערכה שהיו בין שתי דמויות אלה, ואת ...
אברם ומלכי-צדק מלך שלם
www.herzog.ac.il › vtc › 0045802זיהוי "שלם" עם ירושלים מקבל אישור גם ממקום המפגש בין אברם ובין מלכי-צדק. מלך סדום פגש את אברם בעמק המלך (בראשית י"ד, י"ז), ולתוך הסיפור על המפגש הזה שולבה הידיעה על מפגש מלכיצדק מלך שלם ואברם.