חיפשת:

מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה

פורום: עצור כאן חושבים - למות מאהבה - בחדרי חרדים
https://www.bhol.co.il › forums › topic
... דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה ( מיום שחרב בית ... לפיכך ניטל טעם ביאה ) וניתנה לעוברי עבירה ( שיצר הרע תוקפן ומרבה ...
סנהדרין עה א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › סנה...
... דא"ר יצחק מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה שנאמר ... רבות ואין רוח קמה באיש להיות תאב לאשתו לפיכך ניטל טעם ביאה:.
מקדש - מי צריך את זה? - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheets
א"ר יצחק מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה (משכב) וניתנה לעוברי עבירה שנאמר (משלי ט, יז) מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם:.
שבעה נקיים בימינו - ישיבת הר ברכה
https://yhb.org.il/shiurim/revivim-3469
וכן אמרו חכמים: "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה" (סנהדרין עה, א). כיוצא בזה למדנו מדברי התנא רבי ישמעאל בן אלישע (בבא בתרא ס, ב), שהיה כהן גדול בעת חורבן בית המקדש השני, …
משנה סוטה ט יב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › משנה_סוטה_ט_יב
משנה סוטה ט יב. משמתו נביאים הראשונים, בטלו אורים ותומים. משחרב בית המקדש, בטל השמיר ונופת צופים, ופסקו אנשי אמנה, שנאמר ( תהלים יב) הושיעה ה' כי גמר כט חסיד וגו'. רבן שמעון בן גמליאל אומר משום רבי ...
החוק וטעמה של עבירה (סנהדרין עה ע"א) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
דאמר רבי יצחק: 'מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר 'מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם'". נישואין לא יפתרו את התאווה החולנית, שכן, ...
טו – בגלות ובגאולה – הרחבות לפניני הלכה
ph.yhb.org.il › plus › 14/03/15
טו, א – המצב הרוחני של עם ישראל משפיע על שמחת מצוות עונה
מקורות לפרק
https://daat.ac.il/chazal/mefaresh.asp?masehet=23&perek=9&mefaresh=ginzey
מיום שחרב בית המקדש, ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה – [כי בבית המקדש היה חיבור גמור בין ה' וישראל [הערת המלקט: "בחדר המטות" (מל"ב יא, ב; דהי"ב כב, יא.
סנהדרין עה א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/סנהדרין_עה_א
מיום שחרב בית המקדש - כשל הכח מדאגות רבות ואין רוח קמה באיש להיות תאב לאשתו לפיכך ניטל טעם ביאה: וניתן לעוברי עבירה - שיצר הרע תוקפן ומרבה תאותן: דכתיב ולחם סתרים ינעם - לישנא מעליא נקט כמו כי אם …
מ"ג משלי ט יז – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מ"ג_משלי_ט_יז
- לא מייתבה דעתיה, כדרבי יצחק, דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם.
תרומה: געגועים לבית מקדש אירוטי - Ynet
https://www.ynet.co.il › ... › מרדכי גפני
"אמר רבי יצחק, מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה (כלומר אלו מקיימים יחסי מין אסורים), שנאמר (במשלי ט', י"ז): מים גנובים ...
משנה סוטה ט יב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_סוטה_ט_יב
רבן שמעון בן גמליאל אומר משום רבי יהושע, מיום שחרב בית המקדש, אין יום שאין בו קללה, ולא ירד הטל לברכה, וניטל טעם הפירות. רבי יוסי אומר, אף ניטל שומן הפירות.
טעם ביאה | דעת אמת
daatemet.org.il › he › question
על כך השיבו, רעיון זה לא יספק את תשוקתו והוא ימשיך בחוליו משום שלאחר שיינשא לה תשוקתו תתפוגג והוא אומרם: "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה שנאמר: 'מַיִם גְּנוּבִים ...
sann17.doc
https://meyda.education.gov.il › files › toshbammd
... כדר' יצחק דאמר ר' יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה ... וכן אמרו בגלוי עריות באחד שנתן עיניו באשה והעלה לבו טינא" (בית הבחירה ...
ט' אב תש”פ – 'מ[יום]שחרב בית המקדש' - חיים בריבוע
http://haimvidal.com › ט-אב-תשפ-מיום...
הם פותחים בדרך כלל בלשון: 'מ[יום]שחרב בית המקדש'. ... כדרבי יצחק, דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, ...
טו – בגלות ובגאולה – הרחבות לפניני הלכה - ישיבת הר ברכה
https://ph.yhb.org.il › plus
סנהדרין עה, א: "אמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר (משלי ט, יז): מַיִם גְּנוּבִים יִמְתָּקוּ וְלֶחֶם ...
ט’ אב תש”פ – ‘מ[יום]שחרב בית המקדש’ – חיים בריבוע
haimvidal.com/ט-אב-תשפ-מיוםשחרב-בית-המקדש
Jul 29, 2020 · המהר”ל כותב(חידושי אגדות סנהדרין עה, א): “מיום שחרב בית המקדש וכו’, פירוש כי כאשר היה בית המקדש היה טעם ביאה, כי החבור אל השי”ת עם ישראל בבית המקדש חבור גמור, ומכח החבור הזה היה …
טו – בגלות ובגאולה – הרחבות לפניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/plus/14-03-15
Sanhedrin 75a - Talmud
https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/5458429/jewish/75a.htm
The Gemara comments: Rabbi Ya’akov bar Idi and Rabbi Shmuel bar Naḥmani disagree about this issue. One of them says: The woman in question was a married woman, and the other one …
ט’ אב תש”פ – ‘מ[יום]שחרב בית המקדש’ – חיים בריבוע
haimvidal.com › ט-אב-תשפ-מיוםשחרב-בית
Jul 29, 2020 · ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה. אמר רב יהודה אמר רב: מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת, והעלה לבו טינה. ובאו ושאלו לרופאים, ואמרו: אין לו תקנה עד שתבעל. אמרו חכמים: ימות, ואל תבעל לו.
מקורות לפרק
https://daat.ac.il › chazal › mefaresh
מיום שחרב בית המקדש, ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה – [כי בבית המקדש היה חיבור גמור בין ה' וישראל [הערת המלקט: "בחדר המטות" (מל"ב יא, ב; דהי"ב כב, יא.
פורטל הדף היומי: הדף בקצרה
https://daf-yomi.com/Summary.aspx?m=306&p=75
* מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה. * המשנה הראשונה בפרק תשיעי, המתחיל בעמוד זה, מפרטת מי הם שדינם בשריפה. * במשנה נאמר "ואלו הן הנשרפים הבא על אשה ובתה..."
ט - מצוות עונה וטעם פנימי לסייגים - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/18-01-09
וכן אמרו חכמים (סנהדרין עה, א): "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה". כיוצא בזה למדנו מדברי התנא רבי ישמעאל בן אלישע (ב"ב ס, ב), שהיה כהן גדול בעת חורבן בית המקדש השני, ולבסוף …
טעם ביאה | דעת אמת
https://daatemet.org.il/he/question/טעם-ביאה
על כך השיבו, רעיון זה לא יספק את תשוקתו והוא ימשיך בחוליו משום שלאחר שיינשא לה תשוקתו תתפוגג והוא אומרם: "מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה שנאמר: 'מַיִם גְּנוּבִים יִמְתָּקוּ וְלֶחֶם …
פורטל הדף היומי: החוק וטעמה של עבירה (סנהדרין עה ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
דאמר רבי יצחק: 'מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר 'מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם'".
נגיעה באשה פנויה לצורך ריפוי נפשי | דין - שאל את הרב
https://din.org.il › ... › אישות
לא מייתבה דעתיה, כדרבי יצחק, דאמר רבי יצחק: מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה וניתנה לעוברי עבירה, שנאמר מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם.