חיפשת:

לא תהיה אחרי רבים לרעת

קטגוריה:שמות כג ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:שמות_כג_ב
לא תהיה אחרי רבים לרעת ולא תענה על רב לנטת אחרי רבים להטת נוסח הפסוק לפי מהדורת וסטמינסטר · ראו פסוק זה בהקשרו במהדורת הכתיב של הפרק לֹא תִהְיֶה אַחֲרֵי רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא תַעֲנֶה עַל רִב לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים ...
פרשת משפטים תשי"ט - "לא תהיה אחרי רבים לרעות"+הפטרה - Sefaria
https://www.sefaria.org › sheets
לא תהיה אחרי רבים לרעת THOU SHALT NOT FOLLOW THE MANY FOR EVIL — There are Halachic interpretations of this verse given by the Sages of Israel but the ...
לא־תהיה אחרי־רבים לרעת ולא־תענה על־רב לנטת אחרי רבים להטת
https://www.mgketer.org › tanach
לֹא־תִהְיֶ֥ה אַחֲרֵֽי־רַבִּ֖ים לְרָעֹ֑ת וְלֹא־תַעֲנֶ֣ה עַל־רִ֗ב לִנְטֹ֛ת אַחֲרֵ֥י רַבִּ֖ים לְהַטֹּֽת: (שמות פרק ...
Rashi on Exodus 23:2 - Sefaria
https://www.sefaria.org/Rashi_on_Exodus.23.2
לא תהיה אחרי רבים לרעת THOU SHALT NOT FOLLOW THE MANY FOR EVIL — There are Halachic interpretations of this verse given by the Sages of Israel but the wording of the text does not fit in well with them. They derive from here that we must not decide a person’s guilt by a preponderance of one judge.
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - שמות פרק כג פסוק ב
https://www.mgketer.org/tanach/2/23/2
לא ־ תהיה אחרי ־ רבים לרעת ולא ־ תענה על ־ רב לנטת אחרי רבים להטת: (שמות פרק כג פסוק ב) לָא תְהֵי בָתַר סַגִּיאֵי לְאַבאָשָׁא וְלָא תִתמְנַע מִלְאַלָפָא מָא דִבעֵינָך עַל דִּינָא בָּתַר ...
"אחרי רבים להטות": מקרא או מדרש? דוגמה לתהליך התהוות פרשנות ...
https://orot.ac.il › אחרי-רבים-להטות-מקר...
רש"י על הפסוק הנדון (שמות כג, ב) "לא תהיה אחרי רבים לרעת" מפרש: יש במקרא זה מדרשי חכמי ישראל, אבל אין לשון המקרא מיושב בהן על אופניו.
פרשנים - מאגר ספרות הקודש
https://kodesh.mikranet.org.il › com...
לֹא-תִהְיֶה אַחֲרֵי-רַבִּים, לְרָעֹת; וְלֹא-תַעֲנֶה ... לא תהיה אחרי רבים לרעות - , (סנהדרין ב) יש במקרא זה מדרשי חכמי ישראל אבל אין לשון ...
אחרי רבים להטות – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
הכרעה אחרי רוב הדיינים
אחרי רבים להטות – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/אחרי_רבים_להטות
אחרי רבים לא להטות - מכתבים למערכת - הארץ
https://www.haaretz.co.il › letters
פירוש חלק מהפסוק התנ"כי המופיע בספר שמות (כ"ג, ב'), "אחרי רבים להטות", אינו כדבריהם לנטות אחרי רבים - אלא להיפך. הפסוק במלואו הוא "לא תהיה אחרי רבים לרעת ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - שמות פרק כג
https://www.mgketer.org/mikra/2/23/5/m
[א] לא תשא שמע שוא אל ־ תשת ידך עם ־ רשע להית עד חמס: [ב] לא ־ תהיה אחרי ־ רבים לרעת ולא ־ תענה על ־ רב לנטת אחרי רבים להטת: [ג] ודל לא תהדר בריבו: ס [ד] כי תפגע שור איבך או חמרו תעה השב תשיבנו לו: ס
רש"י על שמות כ״ג:ב׳ - ספריא
https://www.sefaria.org.il › ... › פרק כ״ג
לא תהיה אחרי רבים לרעת. יֵשׁ בְּמִקְרָא זֶה מִדְרְשֵׁי חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל, אֲבָל אֵין לְשׁוֹן הַמִּקְרָא מְיֻשָּׁב ...
“לא תהיה אחרי רבים לרעת” מבט אתי לפרשת משפטים
ethics.tzohar.org.il › אתיקה-בפרשה
אמנם דווקא עיקרון זה עשוי לאפשר עוול מוסרי, שכן עמדת הרוב אינה בהכרח מוסרית ואתית. לכן התורה מעמידה מול עיקרון זה את העיקרון “לא תהיה אחרי רבים לרעת”. לצפייה נוספת: האם יש ללכת אחר הרוב?
קטגוריה:שמות כג ב - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › קטג...
לא תהיה אחרי רבים לרעת ולא תענה על רב לנטת אחרי רבים להטת ... לֹא תִהְיֶה אַחֲרֵי רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא תַעֲנֶה עַל רִב ...
אחרי רבים לרעות – אתר תנ"ך ממלכתי
https://edu.929.org.il/enrichment/אחרי-רבים-לרעות
Arthimedes/shutterstock.com. פסוק ב עוסק בדינים חברתיים המורים לבני ישראל לא להיגרר אחרי רבים לעשות מעשה רע, לא לנטות אחרי רבים להטות את הדין ולא להעיד על …
Rashi on Exodus 23:2 - Sefaria
www.sefaria.org › Rashi_on_Exodus
לא תהיה אחרי רבים לרעת THOU SHALT NOT FOLLOW THE MANY FOR EVIL — There are Halachic interpretations of this verse given by the Sages of Israel but the wording of the text does not fit in well with them. They derive from here that we must not decide a person’s guilt by a preponderance of one judge.
אחרי רבים להטות – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
המצווה מובאת בפרשת משפטים (שמות כ"ג, ב) לאמר: "לֹא-תִהְיֶה אַחֲרֵי-רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא-תַעֲנֶה עַל-רִב לִנְטֹת ...
אחרי רבים להטות | שאל את הרב - כיפה
https://www.kipa.co.il/שאל-את-הרב/אחרי-רבים-להטות
"לא תהיה אחרי רבים לרעת - יש במקרא זה מדרשי חכמי ישראל, אבל אין לשון המקרא מיושב בהן על אופניו. מכאן דרשו:
“לא תהיה אחרי רבים לרעת” מבט אתי לפרשת משפטים
https://ethics.tzohar.org.il/אתיקה-בפרשה-יתרו-2
“לא תהיה אחרי רבים לרעת” מבט אתי לפרשת משפטים ... “אחרי רבים להטת” (אמנם בהוצאה מהקשרו), ונותנת בידי העם, הריבון, את הזכות להחליט בעצמו. אמנם דווקא עיקרון זה עשוי לאפשר עוול מוסרי, שכן עמדת ...
מ"ג שמות כג ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מ"ג_שמות_כג_ב
לא תהיה אחרי רבים לרעת ולא תענה על רב לנטת אחרי רבים להטת מנוקד (נוסח הפסוק לפי מהדורת וסטמינסטר): לֹא תִהְיֶה אַחֲרֵי רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא תַעֲנֶה עַל רִב לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת.
"לא תהיה אחרי רבים לרעות"+הפטרה - פרשת משפטים - גיליונות נחמה ...
https://www.nechama.org.il › guidance
לֹא תִהְיֶה אַחֲרֵי רַבִּים לְרָעֹת ... ד"ה לא תהיה אחרי רבים לרעות: אם הם דנים שלא כדין לפי דעתך, ואע"פ שלא יאמינו לך כי אם למרובים.
פרשת משפטים – לא להיות אחרי רבים לרעות | אור נקי
https://www.ornaki.org/dvartora/parasha/פרשת-משפטים/פרשת-משפטים...
התורה מביאה לנו דרך חיים ואומרת “אחרי רבים להטות”, כלומר הרוב הוא זה שקובע. את החלק הזה כולם מכירים, אבל ישנו חלק נוסף ובלתי נפרד שמוסיף את הכלל החשוב “לא תהיה אחרי רבים לרעות”, משום שהרוב קובע רק בתנאי שזה לא לרעה, אך ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - שמות פרק כג פסוק ב
www.mgketer.org › tanach › 2/23/2
לא ־ תהיה אחרי ־ רבים לרעת ולא ־ תענה על ־ רב לנטת אחרי רבים להטת: (שמות פרק כג פסוק ב) לָא תְהֵי בָתַר סַגִּיאֵי לְאַבאָשָׁא וְלָא תִתמְנַע מִלְאַלָפָא מָא דִבעֵינָך עַל דִּינָא בָּתַר ...
מ"ג שמות כג ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מ"ג_שמות_כג_ב
לא תהיה אחרי רבים לרעת ולא תענה על רב לנטת אחרי רבים להטת מנוקד (נוסח הפסוק לפי מהדורת וסטמינסטר): לֹא תִהְיֶה אַחֲרֵי רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא תַעֲנֶה עַל רִב לִנְטֹת אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת.
קטגוריה:שמות כג ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קטגוריה:שמות
"לא תהיה אחרי רבים לרעות" - (סנהדרין ב) יש במקרא זה מדרשי חכמי ישראל, אבל אין לשון המקרא מיושב בהן על אופניו. מכאן דרשו שאין מטין לחובה בהכרעת דיין אחד, וסוף המקרא דרשו "אחרי רבים להטות" שאם יש שנים במחייבין יותר על המזכין ...