התקשרות 682 | "לא מצאתי לגוף טוב משתיקה" - צעירי חב"ד
http://www.chabad.org.il › Articleכל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה. ולא המדרש עיקר אלא המעשה. וכל המרבה דברים מביא חטא (פרק א משנה יז). ביאור כ"ק אדמו"ר:.
שמעון בן גמליאל – ויקיציטוט
https://he.wikiquote.org/wiki/שמעון_בן_גמליאל"כל ימי גדלתי בין חכמים, לא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה" (אבות א, יז) "לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה" (שם) "כל המרבה דברים מביא לחטא" (שם) "על שלושה דברים העולם עומד: על הדין, ועל האמת ועל השלום" (שם יח)
ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה - לגוף?
https://www.hidush.co.il/hidush.asp?id=5903Apr 28, 2013 · ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה - לגוף? "שמעון בנו [של רבן גמליאל] אומר: "כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף, טוב משתיקה, ולא המדרש עקר אלא המעשה, וכל המרב דברים מביא חטא." ( …
שתיקה ככלי להתבוננות פנימית - אתר לב לדעת
www.levladaat.org/lesson/194סייג לחכמה - שתיקה. שתיקה והתבודדות פנימית. יתרון השתיקה ורוח הקודש המתחבר על ידה, בא מתוך ההתפרצות הפנימית, שבאה מתוך מעין הנשמה, שדורש להתפשטותו והרחבתו מגרש גדול מבלי מעיק, וחמורה היא ההתבודדות הפנימית מאד, ודורשת היא שגשוגה בלא שום הפרעה בעולם.
יותר טוב שתשתקו: סייג לחוכמה שתיקה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4771014,00.htmlMar 06, 2016 · לימד רבי עקיבא "סייג לחוכמה שתיקה", באמרה זו הוא מסביר לנו שחוכמתו של האדם מוגבלת והסייג המשמעותי ביותר של האדם החכם היא יכולתו לשתוק, לעצור מעט ,להתבונן ולרסן את לשונו.
לא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה - מקומה של השתיקה וערכה - מכון מאיר
https://meirtv.com › וידאו\אודיולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה – מקומה של השתיקה וערכה – שיעור מספר 12 · רוצה להיות שותף בהפצת שיעורי תורה? בחר סכום! · סכום לתרומה · כיצד נוח לך ...
משנה אבות א יז - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › משנ...שמעון בנו אומר, כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה. ולא המדרש הוא העיקר, אלא המעשה. וכל המרבה דברים, מביא חטא.
פרקי אבות (א'-י"ז) - "כל ימי גדלתי בין החכמים..." - הרב אורי שרקי
http://ravsherki.org › ...כמו שמצאנו בגמרא על רבי אלעזר שכאשר היה מלמד תורה, לא היה צריך לומר, ... כמו כן הביטוי כאן "ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה", או "אלא שתיקה", ...
משנה יז - פרקי אבות שלומית
http://www.pirkeyavotshlomit.co.il › ...כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה - כל ימי גדלתי בין החכמים ... אך בל נטעה, המשנה לא נאמרה בצעירותו, אלא כשכבר היה חכם גדול – בצל נשיאות ...
פרקי אבות - פרק א` - משנה י``ז לקריאה | יהדות | ערכים
https://www.arachim.org › ArticleDet..."שמעון בנו אומר, כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה, ולא המדרש עיקר אלא המעשה, וכל המרבה דברים מביא חטא".
ספר המידות השלם שער השתיקה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ספר_המידות_השלם_שער_השתיקהסייג לחוכמה – שתיקה (אבות ג יג). סמא דכלא – משתוקא (מגילה יח א). [שתיקה רעה וטובה] ולפעמים שהשתיקה רעה, כדכתיב (משלי כו ה): "ענה כסיל כאוולתו, פן יהיה חכם בעיניו". בדברי תורה: אם רואה שהכסילים מלגלגים על דברי חכמים – יענם להשיבם מטעותם, שלא יהיו חכמים בעיניהם.
לא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה, שנא את הרבנות - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=z8kigNSaGhUמדבר בשפת סימנים על - דיבור בשתיקההרב חיים נבון על "שנא את הרבנות"מדריך אומנויות לחימה על "איזהו גיבור-הכובש ...
משנה אבות א יז – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/משנה_אבות_א_יזולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה - מי ששומע חרפתו ושותק: . ולא המדרש הוא העיקר אלא המעשה - ותדע לך שהשתיקה טובה לו, שאפילו המדרש והדרש והדיבור בתורה שאין לך מדה טובה הימנה, אין עיקר קיבול השכר אלא בשביל המעשה, והדורש ואינו ...
Derekh Chayim 1:17 - Sefaria
https://www.sefaria.org › Derekh_Ch...כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה וכו'. החכם הזה בא להזהיר על תקון הגוף של אדם, אחר שראה אביו רבן גמליאל* נתן מוסר לאדם שיהיו מעשיו כמו.
הרב אליעזר אריה בן חמו - פרקי אבות - לא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה
https://www.youtube.com › watchהרב קוק (עולת ראיה / חלק ב / פרקי אבות):רשב"ג אומר כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה, ולא המדרש עיקר אלא המעשה כו'.
הכח שבדיבור | אליעזר היון - חברותא
https://b-2.co.il › content › article › 1...ואם זה אכן לא קשור, מדוע העצה של "כל המרבה דברים מביא חטא" אינה כתובה מיד בסמוך ל- "לא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה", לשם מה מפרידה הפסקה - שלכאורה אינה קשורה- ...
שתיקה - aspaklaria.info
www.aspaklaria.info/300_SHIN/שתיקה.htmמיד א"ל לאותו שהיה מלמד על השתיקה שהיה יפה, היאך אתה למד על השתיקה, מיד בא לדבר, עמד אותו שהיה מלמד על הדבור וסטרו על פיו, א"ל המלך למה סטרת אותו, א"ל מרי אני למדתי מן הדבור על הדבור, וזה בא ללמד משלי על שלו. אמר שלמה לא אמר הקב"ה שתאלם פיך ותהא יושב ושותק כחרש, אלא וחושך שפתיו ...
סייג לחכמה שתיקה - חכמת הקבלה
https://kabalah.co.il/סייג_לחכמה_שתיקהלא! התורה וגם חז"ל לא מבקשים זאת מאיתנו, אלא מבקשים מאיתנו לעשות ביקורת קפדנית על מוצא פינו, ובמקרים מסוימים עדיף לשתוק כי אין כמו כוחה של שתיקה, דווקא במצבים שבהם הלשון מתגלגלת ללא שליטה דע כי זה הזמן לבלום ולנצור את מוצאות הפה. ר' נחמן מדגיש את חשיבותו וכוחו של הדיבור ואומר ...
Shenei Luchot HaBerit, Shaar HaOtiyot, Shetikah
https://www.sefaria.org/Shenei_Luchot_HaBerit,_Shaar_HaOtiyot,_Shetikahעל כן אמר בלשון שלילה לא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה, כל אלה היא חזרה ממה שהזכיר בראשונה, כן הוא בכאן, כי מצד שגדלתי בין החכמים מצד החכמה הדיבור טוב, אבל מצד הגוף אינו כן, אלא שתיקה טוב:
מחשבת אבות | פרק א משנה יז
https://daat.ac.il › chazal › avotשמעון בנו אומר, כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה; ... והנה פשטות המימרה של ר' שמעון עוסקת במדת השתיקה שלמד בקרב החכמים, לא במקום ריב ...