חיפשת:

כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית הספר

מפתח עלונים - kaye7.org.il
https://kaye7.org.il/wp-content/uploads/2019/03/brancoweis1.doc
ליה אטינגר כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית הספר? 2000 18 ליה אטינגר מתמודדת עם השאלה הפורייה. היא משערת שבית הספר עמיד בפני שינויים בגלל ההתאמה "המופלאה" בין המבנה הארגוני שלו ...
פורטל מס"ע | מודל מערכתי להטמעת תקשוב בתרבות בית-ספרית
portal.macam.ac.il › article › מודל-מערכתי
כדי שתהליך ההטמעה של שינוי כלשהו בבתי ספר יהיה משמעותי, עליו לכלול תכנון של פעילויות הטמעה ייעודיות לגבי אופן היישום של השינוי בכיתות. תכנון כזה צריך לכלול גם תהליכי בקרה והערכה של ההטמעה ...
יצירת שינוי בתוך בית הספר - peleg-dorhaim
https://www.dorhaim.co.il/making-change
יצירת שינוי בתוך בית הספר ... עתה ננסה לבחון כיצד ניתן להתמודד עם בעיות מסוגים אלו. לכלל הדוגמאות שהבאתי עד כה יש דפוס דומה שעשוי לאפיין את הבעיה: עומד להתרחש אירוע בלתי רצוי כלשהו (הפרעה של ...
קראת הוראה ולמידה בקהילת חשיבה ל - יורם הרפז
https://yoramharpaz.com › thinking_community
בתי הספר הציבוריים באמריקה צמחו סביב המודל התעשייתי ... כיצד חושבים מורים שילדים חושבים ... כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית הספר.
92 ב- עין קנייה- אתגרים
https://pisga.tik-tak.co.il › pisga-kazrin
(2000), כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית-הספר? חינוך וחשיבה 18, 63- 71 קישור. בוגלר, ר' (2005). העצמת מורים כגורם מתווך בקשר שבין שיתוף מורים ...
הוראה ולמידה בקהילות חשיבה - חינוך החשיבה מס' 18 - ברנקו וייס
https://brancoweiss.org.il/article/הוראה-ולמידה-בקהילות-חשיבה...
כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית הספר? – ליה אטינגר מבנה חשיבה דיסציפלינרי – היבטים תיאורטיים ומעשיים - אמנון כרמון תכנון קהילת חשיבה, בלי בושה – אדם לפסטיין
"מרכז עתיד" בית ספרי: מנוע לחדשנות חינוכית
https://www.oranim.ac.il/sites/heb/rector-academic...
כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות ביה"ס? בתוך: י' הרפז (עורך), הוראה ולמידה בקהילות חשיבה: בדרך לבית ספר חושב (עמ' 71-63).
ילקוט למנהיגי 'מהפך' - אבני ראשה
https://avneyrosha.org.il › Turnaround_leaders
בית ספרי הוא תוכנית התערבות בקנה מידה גדול, המיועדת להשיג שינוי משמעותי בהישגים של בתי ... הקשר מקורו בפערי שפה ותרבות – משפחות בית הספר מוצאן בתרבות אחת, ...
הוראה ולמידה בקהילות חשיבה - חינוך החשיבה מס' 18 - ברנקו וייס
brancoweiss.org.il › article › הוראה
כותבי המאמרים מציעים לשנות את שיטת ההוראה (חשוב יותר איך מלמדים ופחות מה מלמדים) ואת המבנה הארגוני של בית הספר (בית הספר הוא מערכת; שינוי של מרכיב אחד – שיטת ההוראה – מצריך שינוי של המערכת כולה). את שיטת ההוראה הרגילה הם מציעים להחליף בקהילת חשיבה, ואת בית הספר הרגיל הם מציעים להחליף בבית ספר חושב. 168 עמודים מחיר: 73 ש"ח
שינוי פדגוגי בבית הספר - מנוע חיפוש סרצ'
https://srch.co.il/שינוי-פדגוגי-בבית-הספר
שינוי מהסוג הנ"ל מתואר בספרות המחקרית כ"שינוי מן המעלה השנייה" (Cuban,1996). מחקר זה הינו פוסט-פוזיטיביסטי, איכותני-נרטיבי (ספקטור-מרזל,2010) המבוסס על חקר מקרה, העוסק בסיפורו של בית הספר עין הים" בדגש על השינוי הפדגוגי שנערך בו.
תהליכי שינוי במערכת החינוך - מנוע חיפוש סרצ' - srch
https://srch.co.il › תהליכי-שינוי-במערכת-...
תארנים. תהליכי שינוי, מאפייני למידה/הוראה, מיומנויות למידה/הוראה עתידניות, למידה וירטואלית. תקציר. כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך ? בתרבות בית הספר.
לקראת הוראה ולמידה בקהילת חשיבה
https://users.qsm.ac.il/ictpdg/Pedagogical/T...
אטינגר, ליה, "כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית הספר?", בתוך, הרפז (עורך), הוראה ולמידה בקהילת חשיבה: בדרך לבית ספר חושב, חינוך החשיבה, חוברת 18, מכון ברנקו וייס, 2000.
pisga.tik-tak.co.il
https://pisga.tik-tak.co.il/UploadFiles/pisga_karmiel/1919-412021...
כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית-הספר? חינוך וחשיבה 18, 63- 71. בוגלר, ר' (2005). העצמת מורים כגורם מתווך בקשר שבין שיתוף מורים בקבלת החלטות לבין . …
שינוי בחינוך - מנוע חיפוש סרצ'
https://srch.co.il/שינוי-בחינוך
כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך ? בתרבות בית הספר. https://brancoweiss.org.il › ALON18-5-מאמר-4 ... תאור העבודה: סקירת המאפיינים השונים בתהליך …
יצירת שינוי בתוך בית הספר - peleg-dorhaim
www.dorhaim.co.il › making-change
במאמר זה אנו נעזר בהבחנה בין שינוי ממעלה ראשונה לבין שינוי ממעלה שניה. שינוי ממעלה ראשונה מתרחש בתוך מסגרת קוגניטיבית המשמשת להגדרת מערכת מושגית או תפיסתית של האדם. שינוי זה מתבצע בתוך מערכת נתונה, אך אינו משנה את המערכת עצמה. שינוי ממעלה שנייה לעומת זאת מתייחס למשמעות ולערכים אותם אנו מעניקים למציאות.
הובלת שינוי במערכת החינוך: חילוץ עקרונות מניסיון העבר - המכון ...
https://www.idi.org.il › media › effecting-change-...
ההתנהלות במהלך הקורונה הציפה את הצורך לחולל שינוי בסיסי בדרך שבה ... למנות עם השחקנים המשפיעים על המעשה החינוכי את צוות בית הספר, כולל.
"מרכז עתיד" בית ספרי: מנוע לחדשנות חינוכית
www.oranim.ac.il › sites › heb
היא מדמה את השינוי ל"ארמונות בחול" שלהם מבנים יצירתיים מלאי יופי, אך הם אינם מחזיקים מעמד זמן רב. לטענתה, רוב השינויים הפדגוגיים הם הנחתה מלמעלה, לא נוכחים בבית הספר בצורה משמעותית, לא מביאים לשינוי תודעתי והתנהגותי, ונשארים בשוליים כאלמנטים נקודתיים חד-פעמיים שאינם מייצרים שפה חינוכית ופדגוגית אחת.
כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך ? בתרבות בית הספר
https://brancoweiss.org.il › ALON18-5-מאמר-4
בפני שינוי משמעותי במבנה הפדגוגי של בית הספר . על אף התמורות הרבות המתרחשות בחברה של. ימינו. ,. ועל אף הניסיונות המתמידים להחדיר שינויים.
פורטל מס"ע | מודל מערכתי להטמעת תקשוב בתרבות בית-ספרית
https://portal.macam.ac.il/article/מודל-מערכתי-להטמעת-תקשוב...
כדי שתהליך ההטמעה של שינוי כלשהו בבתי ספר יהיה משמעותי, עליו לכלול תכנון של פעילויות הטמעה ייעודיות לגבי אופן היישום של השינוי בכיתות. תכנון כזה צריך לכלול גם תהליכי בקרה והערכה של ההטמעה ...
שינוי פדגוגי בבית הספר - מנוע חיפוש סרצ'
srch.co.il › שינוי-פדגוגי-בבית-הספר
שינוי מהסוג הנ"ל מתואר בספרות המחקרית כ"שינוי מן המעלה השנייה" (Cuban,1996). מחקר זה הינו פוסט-פוזיטיביסטי, איכותני-נרטיבי (ספקטור-מרזל,2010) המבוסס על חקר מקרה, העוסק בסיפורו של בית הספר עין הים" בדגש על השינוי הפדגוגי שנערך בו.
דפוסי פעולה של מנהלים שחוללו שינוי פדגוגי מהותי - משרד החינוך
https://meyda.education.gov.il › files › dohmehkar
שנקבעו לבית הספר, להבהיר את המטרות הפדגוגיות של בית הספר ולפעול ליישום יעיל שלהן. הובלת שינוי ... של מנהלים שהצליחו לחולל שינוי פדגוגי בבית ספרם; קיימת.
(PDF) רק את "עצמי" ללמד ידעתי: על הוראה משמעותית ומורים ...
https://www.academia.edu/6369765/רק_את_עצמי_ללמד_ידעתי_על_הוראה...
Following Parker Palmer's statement "we teach who we are", this paper proposes that teacher education is primarily about getting to know the self that teaches. I describe a process of reflective questions I apply towards bringing forth
(agility) זמישות - במערכת החינוך
https://www.mop.education › uploads › zmishut
הקהילה ליזמות חברתית בחינוך, מייסוד תיכון עין כרם, בהובלת I פאטינה חאגלה המנהלת ... “כיצד ניתן לחולל שינוי משמעותי ומתמשך בתרבות בית הספר?״.
שינוי בחינוך - מנוע חיפוש סרצ'
srch.co.il › שינוי-בחינוך
קביעת מדיניות הנעת שינוי בחינוך ויצירת מתווה לשיפור בתי-ספר ציבורים. השפעה על קובעי המדיניות לשנות את ריכוזיות מערכת החינוך הקיימת כיום המקבעת ומחלישה את בתי-הספר אל עבר מבנה ארגוני המאפשר מובילות חינוכית של כל בית ספר.
תהליכי שינוי בבית-הספר ואצל המורים בזיקה לסביבת למידה עתירת ...
https://portal.macam.ac.il › article › ת...
פורטל מס"ע - המחקר הנוכחי מתייחס לתהליך שינוי רב-שנתי של בית ספר על-יסודי שנבחר להיות בית ספר ניסוי ופורץ דרך בהקשר של יצירת סביבת למידה עתירת טכנולוגיית ...