חיפשת:

כאן בחצר הייתי אנוכי היינו כולנו המנוצחים

סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
http://xhfunho.blogspot.com › blog-...
עמדתו השיפוטית של המספר –בולטת ביותר במשפט: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- ...
תחרות שחייה / בנימין תמוז
http://img2.tapuz.co.il › CommunaFiles
לכן הוא מסיים את הסיפור במשפט: "כאן בחצר הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים." דבריו בסיום מזכירים את דבריו של הסופר המינגוויי: "אין במלחמה מנצחים או מפסידים ...
עברית לבתי ספר ערביים - משרד החינוך
http://meyda.education.gov.il › HEB
״כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים״. (15 נקודות). 10. בין חולות הישימון / יצחק שמי. (10 נקודות). א. תאר את דמותו של מנצור, כפי שהיא באה לידי ...
סיכומים: סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
https://xhfunho.blogspot.com/2011/12/blog-post_25.html
Dec 25, 2011 · "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- המנצחים הם מנוצחים, ואילו עבדול כרים: "פניו לא היו פני אדם שהפסיד". 2 אפשרויות להבין את ההפסד:
קהילה ילידית מדומיינת: ספרות כנענית בתרבות הישראלית
www.jstor.org › stable › 23441833
בגופתעבדול כרים ומסכם את המצב: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים."2 "תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה שוב ושוב כחלק אופייני של הקורפוס ה"כנעני" של התרבות הישראלית.
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
benyehuda.org › read › 9162
כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים. המלצות קוראים 1 קוראות וקוראים אהבו את היצירה
הפורצים חוזרים בתשובה / יוסף אורן - פרויקט בן־יהודה
benyehuda.org › read › 30116
את יחסו זה לא שינה מאז מאמרו המפורסם על “הכנענים” שבו כתב: “מנקודת־ראות של רציפות ספרותית הרי ש”הכנענים”, כתופעה ספרותית־רוחנית, הם המשך עקבי של הקו האנטי־ייעודי שבספרותנו, מאז המאה הי“ט” (“ספרותנו החדשה – המשך או מהפכה”, עמ' 287). כאבותיהם הרוחניים הוא מונה את ...
הפורצים חוזרים בתשובה / יוסף אורן - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org/read/30116
את יחסו זה לא שינה מאז מאמרו המפורסם על “הכנענים” שבו כתב: “מנקודת־ראות של רציפות ספרותית הרי ש”הכנענים”, כתופעה ספרותית־רוחנית, הם המשך עקבי של הקו האנטי־ייעודי שבספרותנו, מאז המאה הי“ט” (“ספרותנו החדשה – המשך או מהפכה”, עמ' 287). כאבותיהם הרוחניים הוא מונה את ...
תחרות שחייה / תמוז בנימין – סיכומונה
https://www.sikumuna.co.il/wiki/תחרות_שחייה_/_תמוז_בנימין
חדשות בן עזר - 498 - library.osu.edu
https://library.osu.edu/projects/hebrew-lexicon/hbe/hbe00498.php
כשהנשיא אובמה הצהיר על עמדתו למען מדינה ערבית ומדינה יהודית שיחיו בשלום וביטחון בפלשתינה, כל מה שראש ממשלת ישראל היה צריך לעשות מבחינה אסטרטגית, כדי לא לריב עם ארה"ב, היה – להצהיר שאם הערבים מקבלים את הגדרת המטרה של אובמה ושליחו מיטשל כלשונה, ישראל מוכנה להיכנס למו"מ מיידי ...
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org/read/9162
כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים. המלצות קוראים 1 קוראות וקוראים אהבו את היצירה
סיכומים: סיכום: תחרות שחייה \ בנימין תמוז
xhfunho.blogspot.com › 2011 › 12
Dec 25, 2011 · "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". על אף הניצחון שבקרב- המנצחים הם מנוצחים, ואילו עבדול כרים: "פניו לא היו פני אדם שהפסיד".
קהילה ילידית מדומיינת: ספרות כנענית בתרבות הישראלית
https://www.jstor.org/stable/23441833
בגופתעבדול כרים ומסכם את המצב: "כאן בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים."2 "תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה שוב ושוב כחלק אופייני של הקורפוס ה"כנעני" של התרבות הישראלית.
תחרות שחיה / בנימין תמוז - פרויקט בן־יהודה
https://benyehuda.org › read
היינו מטלטלים טלטול של נועם בתוך המושב עד שיצאנו מחוץ לעיר והתחילו הסוסים מושכים את הכרכרה בכבדות בתוך ... כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים.
ישראל בן-דור: הסיפור "תחרות שחיה" לבנימין תמוז – פרשנות ...
www.meisai.org.il › ישראל-בן-דור
Oct 03, 2012 · בסופו של הסיפור המספר מביט בפניו של עבדול כרים המת והרהר: "פניו [של עבדול כרים] לא היו פני אדם שהפסיד. כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". (עמ' 151). הקרבות בתל א-ריש וכיבוש יפו
תמוז נתן לנו את הרשות לבכות - פרוזה - הארץ
https://www.haaretz.co.il › prose ›
כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים".
תחרות שחיה - מנוע חיפוש סרצ' - srch
https://srch.co.il › תחרות-שחיה
״בשבוע שעבר״, אמרה נאהידה, ״ערכנו כאן תחרות שחיה בבריכה, ודודי נצח את כולם״. ״אם אתה רוצה״, אמרתי לו, ״נתחרה גם בשחיה״.
תחרות שחייה / תמוז בנימין - סיכומונה
http://www.sikumuna.co.il ›
לכן הוא מסיים את הסיפור במשפט: "כאן בחצר הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים." דבריו בסיום מזכירים את דבריו של הסופר המינגוויי: "אין במלחמה ...
תחרות שחייה / תמוז בנימין – סיכומונה
www.sikumuna.co.il › wiki › תחרות_שחייה
תחרות שחייה – סיפור בעל אופי אידיאולוגי
קהילה ילידית מדומיינת: "ספרות כנענית" בתרבות הישראלית - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter
"שלך המספר היהודי מתבונן בגופת עבדול כרים ומסכם את המצב : "כאן בחצר , הייתי אנוכי , היינו כולנו , המנוצחים " . " תחרות שחיה" היא דוגמא טיפוסית לסיפור שזוהה ...
ישראל בן-דור: הסיפור "תחרות שחיה" לבנימין תמוז – פרשנות היסטורית
https://www.meisai.org.il › ישראל-בן-ד...
כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". (עמ' 151). הקרבות בתל א-ריש וכיבוש יפו. התיאור ההיסטורי אמנם שונה מהמתואר במקור, ...
תמוז נתן לנו את הרשות לבכות - פרוזה - הארץ
www.haaretz.co.il › literature › prose
Jul 01, 2019 · כאן, בחצר, הייתי אנוכי, היינו כולנו, המנוצחים". ב"חולות הזהב" יש ביטוי לטראומה המוקדמת והמרכזית בחייו, מות אביו והעלבון שעלבו בו חייו בארץ
בין בדיון לממשות: סוגים בסיפור הישראלי, יחידות 9-11
https://books.google.com › books
גם כאשר נזכרת המלחמה , שגרמה את חורבן החצר , אין המספר קובע מי גרם את החורבן ומי אשם בו , אלא רק ... כאן , בחצר , הייתי אנוכי , היינו כולנו , המנוצחים .