2. מרכיבי הידע המאפיינים פעילות מתמטית
https://kotar.cet.ac.il/KotarApp/Index/Chapter...פישביין קבע שלושה מרכיבים עיקריים הקשורים זה בזה : מרכיב הידע הפורמלי , מרכיב הידע האלגוריתמי-פרוצדורלי ומרכיב הידע האינטואיטיבי ( תירוש , צמיר , ברש וקליין , . ( Fischbein , 1993 ; 2000 . 1 המרכיב האינטואיטיבי כולל את האמונות והדעות הקשורות בפעילות מתמטית מסוימת .
חרדת מתמטיקה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › חרדת...... חוסר) בידע מתמטי (ובזה גם בידע פרוצדורלי המשמש לפתרון פרקטי של הבעיות ... חרדת מתמטיקה מתבטאת לרוב במתמטיקה עד רמה תיכונית, אך מתקיימת גם בלימודים ...
טיפוח הכוונה עצמית בלמידה להעלאת ההישגים בפתרון בעיות מילוליות ...
https://www.shaanan.ac.il › 2019/07 › 7-koloshifactual knowledge(, בשלב השני הלומד רוכש ידע פרוצדורלי. )knowledge procedural( או ידע אסטרטגי ) ... "הכוונה עצמית בלמידה בעת פתרון בעיות מילוליות במתמטיקה",.
מתמטיקה ליסודי | מרחב פדגוגי | פורטל עובדי הוראה
pop.education.gov.il/tchumey_daat/matmatika/yesodiהבית למורי מתמטיקה. כאן תוכלו למצוא חומרי הוראה ולמידה איכותיים: יחידות הוראה מתוקשבות, מערכי שיעור, סרטונים, שיעורים מצולמים רעיונות של מורים וכן את תוכניות הלימודים והנושאים במרכזיים בכל תוכנית.
הדרכה במתמטיקה, מה אתה צריך לדעת כדי לפתור בעיות ...
he.sainte-anastasie.org › articles › psicologiaה ידע בלשני ועובדימתאים לבנות את הייצוג הנפשי של הבעיות. דע לבנות ידע סכמטיכדי לשלב את כל המידע נגיש. הבעלים אסטרטגית ומטא-אסטרטגית כדי להנחות את פתרון הבעיה. יש ידע פרוצדורליכדי לפתור את הבעיה. כמו כן,,חשוב לזכור כי ארבעה מרכיבים אלה מפותחים לאורך ארבעה שלבים מובחניםבמשימות של פתרון בעיות מתמטיות. הבא, נסביר את התהליכים המעורבים בכל אחד מהם:
מתמטיקה ודיסלקסיה/
daat.ac.il › lesson3 › maamar1מתמטיקה היא פתרון בעיות, הדורשת חשיבה הגיונית, יכולת לקרא ולכתוב, להעביר רעיונות ולדון בהם תוך שימוש בסימנים, סמלים ומונחים מתמטיים. לשם כך דרושה הבנה של – הידע המתמטי הקונצפטואלי (מבנים פנימיים של יחסים, הקשורים למושגים קיימים) והידע הפרוצדורלי (ידע של הסמלים המשמשים לייצוג המתמטיקה, והכללים והתהליכים המשמשים לביצוע משימות מתמטיות).
מתמטיקה ליסודי | מרחב פדגוגי | פורטל עובדי הוראה
pop.education.gov.il › tchumey_daat › matmatikaהבית למורי מתמטיקה. כאן תוכלו למצוא חומרי הוראה ולמידה איכותיים: יחידות הוראה מתוקשבות, מערכי שיעור, סרטונים, שיעורים מצולמים רעיונות של מורים וכן את תוכניות הלימודים והנושאים במרכזיים בכל תוכנית.
מתמטיקה ודיסלקסיה
http://www.dyslexia-abilities.org › 2020/03לעתים קרובות מדי ובקלות רבה מדי מאבחנים דיסלקטים שנתקלים בבעיות במתמטיקה ... בנוסף על כך, אנו יודעים שלמידת המושגים המתמטיים, יותר מכל תחום אחר של ידע, ...
פרק 5
http://brancoweiss.org.il › uploads › 2015/10 › למ...(factual knowledge and procedural knowledge) ... )ידע עובדתי וידע פרוצדורלי( ... שממשיך ולומד קורסים נוספים במתמטיקה, יזכור את האלגברה שלמד, בעוד.
מרכז אלון | יחידת אבחון | לטיפוח כישורי למידה | חינוך ...
www.aloncentre.co.il/document/50,60,2.aspx3. במתמטיקה נבדקים מנגנונים ייחודיים לשדה המתמטי, תפיסה חשבונית, תפיסה כמותית, תפיסה סידורית, יכולות אומדן והערכה, ידע פרוצדורלי ובדיקת ידע לימודי תואם שנתון. אבחון פסיכודידקטי מקיף :
חרדת מתמטיקה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חרדת_מתמטיקהתוכנית הלימודים במתמטיקה ליסודי | המרחב הפדגוגי | פורטל עובדי ...
pop.education.gov.il › tchumey_daat › matmatikaתוכנית הלימודים המלאה לתלמידי יסודי בתחום דעת מתמטיקה
פורטל מס"ע | ידע היגדי של מורים למתמטיקה: תיאורטיזציה, מדידה ...
portal.macam.ac.il › article › ידע-היגדי-שלפורטל מס"ע - מטרות מחקר זה היו להתאים את המיפוי הקוגניטיבי למדידת ידע היגדי באלגברה, להציג חלק מן הידע האלגברי ההיגדי של מורי המורים למתמטיקה, לתאר את ממדיו ולמצוא את הזיקות בין הידע האלגברי ההיגדי לבין ההשכלה המתמטית ...
מתמטיקה ודיסלקסיה/
daat.ac.il/lesson3/maamar1.asp?id=682נכנסים לתמונה כשהלומד הבין את המושג הבסיסי, וכך נוצר הקשר לידע הביצועי (פרוצדורלי).
עקרונות עבודה חוצי גילים בהוראת המתמטיקה
http://www.orianit.edu-negev.gov.il › regFilesהבניית ידע ולמידה משמעותית מתרחשים לא רק באמצעות אביזרים ואמצעי ... ידע פרוצדורלי י ... השיח המתמטי מאפשר הבניית ידע מתמטי חדש ופיתוח תובנה מתמטית, תוך.
Learning to Think Mathematically:
ymath.haifa.ac.il › images › storiesנהוג היה לחשוב על ידע כעל תוכן שנמצא במוחו של מישהו, כולל מבנים מנטליים ופרוצדורות. כיום הגישה רואה במתמטיקה "מקצוע" (practice) הכולל הבנה של השפה של המתמטיקה כמקצוע, ידע על השאלות החשובות שיש בתחום, שיטות ההנמקה הנחשבות כתקפות לצורך ביסוס תוצאות חדשות, ידע של המטרות הכלליות של המחקר המתמטי והערכה של קריטריונים למובהקות ואלגנטיות.
מבדק מא"ה
https://meyda.education.gov.il › special › math_007ידע של עובדות יסוד. –. זכירה מהירה של חישובים. ,. שטף. ואוטומציה .ב. ידע פרוצדורלי. –. ידע של דרכי חישוב מתוך הבנה . שימוש באסטרטגיות יעילות וגמישות.
2. מרכיבי הידע המאפיינים פעילות מתמטית - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter2 המרכיב האלגוריתמי מתייחס לידע פרוצדורלי מתמטי , הכולל את תהליכי החישוב המקובלים ... לומד מתמטיקה הפותר בעיה עוסק אמנם במתמטיקה כגוף ידע אך מבצע תהליך יצירתי .
חקר מקרה של מאפייני 'בכיתה המתמטית' וההבנה של התלמידים
http://highmath.haifa.ac.il › ale24-pdf › ale24-4ידע מתמטי. ,. ידע הליכי. ,. ידע מושגי. ,. ידע פרוצדורלי. ,. ידע קונצפטואלי. ,. ידע אלגורתמי. ,. חשיבה מתמטית. ,. הבנה. רלציונית. ,. הבנה אינסטרומנטלית.
2. מרכיבי הידע המאפיינים פעילות מתמטית
kotar.cet.ac.il › KotarApp › Indexבחלק זה נבחן את המרכיבים המרכזיים המאפיינים פעילות מתמטית . פישביין קבע שלושה מרכיבים עיקריים הקשורים זה בזה : מרכיב הידע הפורמלי , מרכיב הידע האלגוריתמי-פרוצדורלי ומרכיב הידע האינטואיטיבי ( תירוש , צמיר , ברש וקליין , .
הדרכה במתמטיקה, מה אתה צריך לדעת כדי לפתור בעיות ...
https://he.sainte-anastasie.org/articles/psico...זה אולי, החלק המורכב ביותר כשמדובר בפתרון תרגיל במתמטיקה. זה דורש גמישות קוגניטיבית רבה יחד עם מאמץ המבצעת, במיוחד אם יש לנו בעיה חדשה. זה אולי נראה כי הוראה במתמטיקה סביב היבט זה נראה בלתי אפשרי.
פורטל מס"ע | ידע היגדי של מורים למתמטיקה: תיאורטיזציה ...
https://portal.macam.ac.il/article/ידע-היגדי-של-מורים-למתמטיקה...פורטל מס"ע - מטרות מחקר זה היו להתאים את המיפוי הקוגניטיבי למדידת ידע היגדי באלגברה, להציג חלק מן הידע האלגברי ההיגדי של מורי המורים למתמטיקה, לתאר את ממדיו ולמצוא את הזיקות בין הידע האלגברי ההיגדי לבין ההשכלה המתמטית הפורמאלית של מורי המורים.
כיצד למידה פרוצדורלית בגן מנבאת הישגים בלימודים שנים לאחר מכן
https://isf.org.il/layperson-reports/כיצד-למידה-פרוצדורלית-בגן...הזיכרון הדקלרטיבי מכיל מידע המבוסס על עובדות – ה"מה" – ומאחסן זיכרונות על עובדות ועל אירועים, כולל מידע אפיזודי (זיכרונות אישיים ואוטוביוגרפיים) ומידע סמנטי (ידע כללי).
תאור המדגם-
https://www.gordon.ac.il › ofir_and_levenbergבמתמטיקה. במחקר זה. נבדקה האוריינות. המתמטית. של פרחי הוראה ... הוא מבחין בין ידע פרוצדורלי, שבו ... ( מצא שלושה היבטים מרכזיים בכל פעילות מתמטית: ידע.