חיפשת:

חשב לעשות מצוה ונאנס

Sugyot: Berakhot 6a | SVARA: A Traditionally Radical Yeshiva
svara.org › sugyot-berakhot-6a
6 מאי ולחשבי שמו אמר רב אשי חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשא. 7 ומנין שאפילו אחד שיושב ועוסק בתורה ששכינה עמו שנאמר בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך
חיזוק בלימוד התורה - שער ברסלב
www.breslev.org › breslev-articles › חיזוק
חיזוק בלימוד התורה י״א באב תשע״ט. למרות שגם לגבי מצות תלמוד תורה נאמר 'חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה', אבל כבר אמר רבינו ז"ל שיהודי כשר לא צריך להתנחם עם האונס, ועם כך ש"כאילו עשאה", אלא צריך ...
Sugyot: Berakhot 6a | SVARA: A Traditionally Radical Yeshiva
https://svara.org/sugyot-berakhot-6a
חשב אדם לעשות מצוה (קידושין מ ע"א) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
הרב דוד כוכב חידושים וביאורים חשב אדם לעשות מצוה קידושין מ ע"א "מחשבה טובה מצרפה למעשה, שנאמר: (מלאכי ג, טז) אָז נִדְבְּרוּ יִרְאֵי ה' אִישׁ אֶת ...
פרק ג' חלק ג | בשביל הנשמה | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrash
כן מצאנו בחז"ל: חשב לעשות מצוה ונאנס יש לו על זה שכר כאילו עשה המצוה. ... חָשַׁב לַעֲשׂוֹת מִצְוָה וְנֶאֱנַס, יֵשׁ לוֹ עַל זֶה שָׂכָר ...
ברכות דף ו. חידוש הגדול של היעב"ץ בחישב לעשות מצוה ונאנס ולא עשהו
https://tora-forum.co.il › viewtopic
מאי {מלאכי ג-טז} ולחושבי שמו אמר רב אשי חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה, מנין שאפילו אחד שיושב ועוסק בתורה ...
מי שחשב לעשות עבירה ולבסוף לא עשה - יענש? - טעמו וראו | הרב בועז ...
https://taamu.co.il › Questions
אמר רב אסי: אפילו חשב אדם לעשות מצוה, ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה.[הרי לנו דין א]. מחשבה רעה אין הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה, שנאמר: און אם ...
"מחשבה טובה הקב"ה מצרפה" - המעין - מכון שלמה אומן
https://www.machonso.org › hamaayan
אמר רב אסי: אפילו חשב אדם לעשות מצוה, ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה. מחשבה רעה אין הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה, שנאמר: "און אם ראיתי בלבי לא ...
חשב לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה
http://beinenu.com › sites › default › files › alonim
רב אסי אפילו חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה. עליו הכתוב כאילו עשאה', אין הכוונה שנחשב כאילו שבפועל עשה. את ה'מעשה' מצוה והתכלית הרצויה מכך, ...
פרשת לך לך - etzion.gush.net
etzion.gush.net/vbm/archive/13-kid29/33kid29.doc
אמר רב אסי: אפילו חשב אדם לעשות מצוה, ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה. הרי מפורש כי מחשבה טובה נחשבת כאילו עשאה גם אם לא עשה את המצוה עצמה!
ברכות ו א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ברכות_ו_א
ברכות ו א. מתוך ויקיטקסט, מאגר הטקסטים החופשי. לא בדוק. קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש. תלמוד בבלי. << · ברכות · ו א · >>. מידע על מהדורת ויקיטקסט • דפים מכל רחבי ויקיטקסט שמקשרים לעמוד זה. מהדורה מבוארת. צורת הדף: באתר היברובוקס • באתר דף יומי (עם אפשרות האזנה) • באתר שיתופתא.
חיזוק בלימוד התורה - שער ברסלב
https://www.breslev.org/breslev-articles/חיזוק-בלימוד-התורה
חיזוק בלימוד התורה י״א באב תשע״ט. למרות שגם לגבי מצות תלמוד תורה נאמר 'חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה', אבל כבר אמר רבינו ז"ל שיהודי כשר לא …
מעלת מי שחשב לעשות מצווה | שאל את הרב
https://ask-dh.org › 2020/10/15 › מעל...
אמר רב אסי: אפילו חשב אדם לעשות מצוה, ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה". ובילקוט שמעוני ישעיהו רמז שצה "מחשבה טובה הקדוש ברוך הוא ...
דע את שמחתך 002 שמחה ושחוק | .www.bilvavi.net
https://bilvavi.net/shiur/דעאתשמחתך-002-שמחהושחוק
תמיד בכוס של ברכה, יש דין שהיין צריך להיות מזוג, משום שיין חי לא יכול לברך עליו. אבל בפורים כאשר שותים יין, שם דייקא לכאורה יש ענין הפוך, שלא ימזג, שיש דין להשתכר, שיהי' יין חזק. לפי שיטת הפוסקים, שכפשוטו חייב לבסומי בפוריא היינו כפשוטו ממש, אדרבה, שישתה יין לא מזוג, אלא יין חי ...
מ. - צירוף מחשבה למעשה | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › talmud
אמר רב אסי: אפילו חשב אדם לעשות מצוה, ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה. הרי מפורש כי מחשבה טובה נחשבת כאילו עשאה גם אם לא עשה את המצוה עצמה!
ברכות ו א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ברכות_ו_א
לעולם תהא מחשבתו של אדם רדופה אחר המצות שאף המחשבה אינה אלא תועלת והיא המביאה לידי המעשה, אמרו חכמים אפי' חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאלו עשאה:
מ א
https://he.wikisource.org › קידושין_מ_א
... אמר רב אסי אפילו חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה מחשבה רעה אין הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה שנאמר (תהלים סו, ...
מדרש תהלים ל – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מדרש_תהלים_ל
ואם חשב לעשות מצוה, ונאנס ולא עשאה, הקב"ה מעלה עליו כאילו עשאה. תדע לך, שהרי דוד חשב לבנות המקדש, ואף על פי שלא בנאו נכתב על שמו. שנאמר, מזמור שיר חנוכת הבית לדוד.
מ. - צירוף מחשבה למעשה | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-nashim/massekhet-kiddushin/מ-צירוף...
Jun 20, 2017 · נראה, שלהבנת עניין זה ניתן להיעזר בדברי המהר"ל בחידושי אגדות כאן: מפני שהמחשבה טובה ראוי להביא לידי מעשה, והבא לטהר מסייעין, ואם כן נחשב מחשבה טובה כאילו עשה מעשה. אבל מחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה לידי מעשה, מפני כי הבא ליטמא אין מסייעין לו, ולכך אין נחשב המחשבה מעשה.
Is there any reward for the intent or attempt to do a mitzvah ...
judaism.stackexchange.com › questions › 97763
Dec 16, 2018 · Kiddushin 40a. מחשבה טובה מצרפה למעשה שנאמר אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע ויכתב ספר זכרון לפניו ליראי ה' ולחושבי שמו מאי ולחושבי שמו אמר רב אסי אפילו חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה
maaser tithes - Is the Mitzvah of Tzedakah fulfilled in a ...
judaism.stackexchange.com › questions › 10194
Sep 22, 2011 · (Perhaps the Gemara in Kiddushin (40a) is a proof as well, which states: אמר רב אסי אפילו חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשהו. If one desired to fulfill a mitzvah but was unable to due to extenuating circumstance, the Torah considers as if he fulfilled it.
"מחשבה טובה הקב"ה מצרפה" - המעין - מכון שלמה אומן
www.machonso.org › hamaayan
אמר רב אסי: אפילו חשב אדם לעשות מצוה, ונאנס ולא עשאה, מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה. מחשבה רעה אין הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה, שנאמר: "און אם ראיתי בלבי לא ישמע ה'".
Is there any reward for the intent or attempt to do a mitzvah?
https://judaism.stackexchange.com › questions › is-ther...
... ולחושבי שמו אמר רב אסי אפילו חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה ... Now, what is the meaning of 'that thought upon his name'?