ג - מהו חמץ ומהו שאור - פניני הלכה - ישיבת הר ברכה
https://ph.yhb.org.il › פסח › ב - כללי איסור חמץחמץ שאסרה התורה בפסח הוא אחד מחמשת מיני דגן שנגעו במים עד שהחמיצו. ... שאור (כעין שמרים) הוא הסוג השני של חמץ, והוא נוצר על ידי השארת החמץ זמן רב, ...
נספח ראשון: איסור חמץ (ודבש) | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer-vayikra/parashat-vayikra/נספח...Feb 11, 2018 · אך ניתן לנסח את הקשר שבין השאור לדבש באופן אחר לגמרי ולראות בהם איסור זהה. לא רק שהם חולקים את אותו טעם איסור, אלא שבעצם לפנינו איסור אחד בלבד ועל כן התורה שוזרת את שניהם יחדו. …
תשביתו – מקורות - Brandeis
https://people.brandeis.edu › pesachimובירושלמי [רבי] אומר תשביתו שאור מבתיכם דבר שהוא בל יראה ובל ימצא ואי זו ... ההוא לא איצטריכא ליה, דהא איתקש השבתת שאור לאכילת חמץ, ואכילת חמץ לאכילת מצה.
כללי איסור חמץ | הרב אליעזר מלמד | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrashא - ארבע מצוות באיסור חמץ. ב - זמני איסור חמץ מהתורה ומדברי חכמים. ג - מהו חמץ ומהו שאור. ד - הגדרת החימוץ בבצק. ה - חמץ נוקשה. ו - חמץ שנפסל ממאכל כלב.
פסחים ה א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/פסחים_ה_אתוספות []. דהא איתקש השבתת שאור לאכילת חמץ וכו'. בפרק כל שעה (לקמן כח:) יליף ר' יהודה לאוכל חמץ מו' שעות ולמעלה שהוא בלא תעשה ור' שמעון פליג עליה ומהכא לא מצי למילף מידי דלא הוקשה אכילת חמץ …
כללי איסור חמץ | הרב אליעזר מלמד | בית המדרש | אתר ישיבה
www.yeshiva.org.il › midrash › 212שאור (כעין שמרים) הוא הסוג השני של חמץ, והוא נוצר על ידי השארת החמץ זמן רב, כדי שיוסיף לתסוס ולהחמיץ עד שטעמו נעשה חמוץ מאוד ואינו ראוי לאכילת אדם. תפקידו של השאור לזרז ולהשביח את תהליך ההחמצה של סוגי הבצק השונים לצורך לחמים ועוגות. כלומר, חמץ נועד לאכילה, ואילו שאור לסייע בהכנת מאכלי חמץ.
לא ייראה ולא יימצא | Judaism Wiki | Fandom
https://judaism.fandom.com/he/wiki/לא_ייראה_ולא_יימצאארבעה פסוקים בתורה מדברים על כך שאסור לנו להחזיק חמץ ברשותנו בפסח: שמות יב15: שבעת ימים מצות תאכלו, אך ביום הראשון תשביתו שאור מבתיכם ; כי כל אוכל חמץ, ונכרתה הנפש ההיא מישראל - מיום הראשון …
מה הבדל בין חמץ לשאור | דין - שאל את הרב
https://din.org.il › ... › במעגל השנה › פסחחמץ זה כל דבר שעשוי מחיטה ותפח. שאור זה בצק שהחמיץ מאוד, עד שמשתמשים בו להחמיץ עיסות אחרות [מצוי בלחם מחמצת]. השמרים שלנו בדרך כלל אינם ...
נספח ראשון: איסור חמץ (ודבש) | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › tanakhFeb 11, 2018 · ייתכן כמובן לראות את הצמדת השאור לדבש באופן מהותי יותר, גם לפי מודל זה: החמץ והדבש מייצגים דבר דומה – כמו מותרות או גאווה – וזה הדבר שהתורה אוסרת. ג. אך ניתן לנסח את הקשר שבין השאור לדבש באופן אחר לגמרי ולראות בהם איסור זהה. לא רק שהם חולקים את אותו טעם איסור, אלא שבעצם לפנינו איסור אחד בלבד ועל כן התורה שוזרת את שניהם יחדו.
מצוה:להשבית חמץ ושאור מבתינו בערב פסח – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/מצוה:להשבית_חמץ_ושאור_מבתינו...להסיר כל לחם חמץ ממשכנותינו ביום ארבעה עשר בניסן, שנאמר "אך ביום הראשון תשביתו שאור מבתיכם" (שמות יב, טו), ופירוש ראשון, קודם לפסח.. משרשי מצוה זו כדי שנזכור הנסים שבמצרים, כמו שכתוב בקרבן פסח.. דיני …
חמץ – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › חמץחמץ הוא קמח של אחד מ חמשת מיני דגן ( חיטה, שעורה, כוסמין, שיבולת-שועל ו שיפון) שבא במגע עם מים, וכתוצאה מכך תפח. מרבית דברי ה מאפה, כגון לחם, עוגות ו ביסקוויטים, הם חמץ, כמו גם משקאות שמקורם בחמשת מיני הדגן, כדוגמת בירה, וכן עמילן שמקורו בחמשת מיני הדגן (למעט עמילן המופק מ תירס ), ונמצא במוצרים רבים.
חמץ, שאור ומחמצת - יד מהרי"ץ
https://www.maharitz.co.il › ...חמץ, שאור ומחמצת. 17:50 דק'. מספר צפיות: 17231. מה ההבדל ביניהם? האם מותר לאכול עוגיות יין בפסח? מה המקור לאימרה שאומרות הנשים, שמי שאינה זהירה במצה, ...
שאור - Aspaklaria
http://www.aspaklaria.info › שאוראין לי אלא שאור שהוא בבל יראה ובבל ימצא חמץ מניין, תלמוד לומר לא יראה לך חמץ ולא יראה לך שאור, הקיש שאור לחמץ וחמץ לשאור... מה זה מחמשת המינין אף זה מחמשת ...
למה אסור להחזיק שאור בפסח?
https://tora.us.fm › tnk1 › tora › jmot- שבעה ימים החל מיום היציאה ממצרים (15 בחודש הראשון) תאכלו לחם רק בצורת מצות (ולא חמץ); אך כבר ב תחילת היום הראשון תשביתו (תבטלו) מבתיכם כל שאור (תערובת המשמשת ...
ביאור:למה איסור חמץ מתחיל מאמצע היום – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:למה" " (כלומר, כמו שאיסור חמץ ומצות אכילת מצה נמשכים 7 ימים ולילות שלמים, כך גם מצוות השבתת שאור נמשכת 7 ימים ולילות שלמים, ולכן הפסוק "אך ביום הראשון" חייב להתייחס ליום הקודם). 2.
חמץ – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חמץחמץ הוא קמח של אחד מחמשת מיני דגן (חיטה, שעורה, כוסמין, שיבולת-שועל ושיפון) שבא במגע עם מים, וכתוצאה מכך תפח. מרבית דברי המאפה, כגון לחם, עוגות וביסקוויטים, הם חמץ, כמו גם משקאות שמקורם בחמשת מיני הדגן, כדוגמת בירה, וכן עמילן שמקורו בחמשת מיני הדגן (למעט עמילן המופק מתירס), ונמצא במוצרים רבים. בתורה ישנם שני איסורים התלויים בחמץ: האחד הוא בחג הפסח שבו יש איסור לאכול כל דבר …
רמב"ם הלכות חמץ ומצה פרק א הלכה ב - פ' אור שמח - HebrewBooks
https://www.hebrewbooks.org › ram...החמץ בפסח אסור בהנייה שנאמר לא יאכל חמץ לא יהא בו היתר אכילה. והמניח חמץ ברשותו בפסח אע"פ שלא אכלו עובר בשני לאוין שנאמר לא יראה לך שאור בכל גבולך ונאמר ...
קטגוריה:ויקרא ב יא – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:ויקרא_ב_יאשאור ודבש הם מאכלים ישנים: שאור הוא תערובת קמח שהתיישנה והחמיצה, ודבש הוא מיץ פירות שהתיישן והחמיץ, ולכן נאסר. הפסוק מנוסח בצורה של כלל ופרט: הכלל = חמץ , והפירוט = שאור (לחם) ודבש (פירות), …
מחמצת שאור – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מחמצת_שאורמַחֲמֶצֶת שְׂאוֹר היא תרבית סימביוזית של שמרי בר ובקטריות מה סוג אצידופילוס, העשויה קמח ומשמשת בעיקר להתפחת בצק. לחמים העשויים מחמצת שאור נקראים לחמי שאור או לחמי מחמצת והם מאופיינים בטעם וריח המזכיר חומץ או יוגורט (בהתאם לתנאי ההחמצה), כתוצאה מ חומצה לקטית ו חומצה אצטית שמייצרות הבקטריות בתהליך ה תסיסה ההומולקטית .
מצוה:להשבית חמץ ושאור מבתינו בערב פסח – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › מצוה:להשביתשנאמר " שאור לא ימצא בבתיכם " ( שמות יב, יט), אבל אין לוקין על לאו זה אם לא עשה בו מעשה, שהלכה היא לאו שאין בו מעשה אין לוקין עליו. בספר מצוות גדול מצות עשה לט - להשבית חמץ ושאור מבתינו בערב פסח מצות עשה מן התורה להשבית חמץ קודם שיעבור זמן אכילתו, שנאמר " אך ביום הראשון תשביתו שאור מבתיכם ".
בדיקת חמץ וביעור יצר הרע
daat.ac.il/chazal/maamar.asp?id=146וששה מהם שאור יממא והאמצעי הוא מכוכבי אור דאור אורתא ושבע ראיות מתורה שבעל פה וששה מהם שאור אורתא והאמצעי הוא שאור יממא להיות כי תורה שכתב נקרא יום ושבעל פה נקרא לילה.
חמץ - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › חמץבתורה ישנם שני איסורים התלויים בחמץ: האחד הוא בחג הפסח שבו יש איסור לאכול כל דבר שיש בו מרכיב של חמץ. איסור נוסף הקשור בחמץ קשור לבית המקדש (ועל כן אינו מעשי ...
ג - מהו חמץ ומהו שאור - פניני הלכה
ph.yhb.org.il › 04/02/03שאור (כעין שמרים) הוא הסוג השני של חמץ, והוא נוצר על ידי השארת החמץ זמן רב, כדי שיוסיף לתסוס ולהחמיץ עד שטעמו נעשה חמוץ מאוד ואינו ראוי לאכילת אדם. תפקידו של השאור לזרז ולהשביח את תהליך ההחמצה של סוגי הבצק השונים לצורך לחמים ועוגות. כלומר, חמץ נועד לאכילה, ואילו שאור לסייע בהכנת מאכלי חמץ.
מחמצת שאור – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מחמצת_שאורמַחֲמֶצֶת שְׂאוֹר היא תרבית סימביוזית של שמרי בר ובקטריות מהסוג אצידופילוס, העשויה קמח ומשמשת בעיקר להתפחת בצק. לחמים העשויים מחמצת שאור נקראים לחמי שאור או לחמי מחמצת והם מאופיינים בטעם וריח המזכיר חומץ או יוגורט (בהתאם לתנאי ההחמצה), כתוצאה מחומצה לקטית וחומצה אצטית שמייצרות הבקטריות בתהליך התסיסה ההומולקטית.
כללי איסור חמץ | הרב אליעזר מלמד | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/212אבל חמץ של גוי שעבר עליו הפסח מותר באכילה, ומותר ליהודי לקנותו ולאוכלו (שו"ע תמח, א-ג). ג - מהו חמץ ומהו שאור חמץ שאסרה התורה בפסח הוא אחד מחמשת מיני דגן שנגעו במים עד שהחמיצו.
ג - מהו חמץ ומהו שאור - פניני הלכה
https://ph.yhb.org.il/04-02-03שאור (כעין שמרים) הוא הסוג השני של חמץ, והוא נוצר על ידי השארת החמץ זמן רב, כדי שיוסיף לתסוס ולהחמיץ עד שטעמו נעשה חמוץ מאוד ואינו ראוי לאכילת אדם. תפקידו של השאור לזרז ולהשביח את תהליך ההחמצה ...