סקירת ספרות קצרה: חונכות למורים מתחילים
http://library.macam.ac.il › study › pdf_files"חונכות אינטנסיבית" כללה התאמה בין החונך לבין המורה המתחיל במונחים של תחום הדעת וגיל ... בתחום הדעת )דידקטיקה(, משוב תדיר והולם, איזון בין אוטונומיה לתמיכה, ...
תוינכת חותיפו רקחמל רפס תיב תוללכמב הארוהו ךוניח ידבוע תרשכהב
din-online.info › pdf › dp4545. םיפד. ךוניחב רקחמלו ןויעל תע בתכ. 2007 ח"סשת. ת"פומ ןוכמ. תוינכת חותיפו רקחמל רפס תיב. תוללכמב הארוהו ךוניח ידבוע תרשכהב
הכוונה עצמית ומוטיבציה - מכללת קיי
https://kaye.ac.il › לקסי-קייאת תאורית ההכוונה העצמית ניתן ליישם באמצעות הוראה תומכת אוטונומיה בכיתה. ... להכשרת חונכים), המאפשרת סיפוק צרכים פסיכולוגיים ופיתוח של מוטיבציה אוטונומית ...
תומך אוטונומיה הומניסטי כמשימה מרכזית של חינוך תנטי פוח מצפן פנימי או
https://in.bgu.ac.il › edu › DocLib › Pages › avi_a...פוח אוטונומיה היא מטרה חינוכית שמחנכים והורים רבים שואפים אליה, ... בין הילד להוריו למחנכיו הנעשות באווירה תומכת אוטונומיה המכבדת את שאיפות הילד ומטרותיו,.
יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך - עמוד הבית
education.academy.ac.il/SystemFiles/23005.pdfיוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך - עמוד הבית
חניכה (mentoring) מבוססת מנטליזציה: מודל לעבודת המורה החונך
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3914©אחלה הוצאה לאור 2010 קשרים של חונכות אלקטרונית בין …
https://www.jstor.org/stable/23456966קשרים של חונכות אלקטרונית בין צעירים עם צרכים מיוחדים כרמית-נעה שפיגלנזן תקציר: חונכות אלקטרונית, המבוססת על תקשורת באמצעות האינטרנט, מהווה מדיום תקשורתי נגיש לצעירים עם צרכים מיוחדים.
לעבור את מחסום הבדידות בהוראה - קרן טראמפ
https://trump.org.il › uploads › 2016/05 › לעבור-א...כהכוונה תמציתית או כתכנית חונכות .(Ingersoll and Smith 2004) אישית. שפר מצייר את רעיון הליווי כמנוף לשינוי. Fulton, Yoon, and Lee) תרבות ההוראה.
הכוונה עצמית ומוטיבציה - מכללת קיי : מכללת קיי
kaye.ac.il › lkey › הכוונה-עצמיתAug 28, 2018 · צמיחה אישית בקהילה אכפתית, תוכנית להפחתת אלימות ולקידום התחשבות בדרך תומכת אוטונומיה. דפים, כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך, 46, עמ' 61-21, מכון מופ"ת.
:ךנוחל ךנחממ תחאו םירשעה האמל בוטה הרומה
https://www.smkb.ac.il/media/g52dcmwn/2-irit-levi-feldman-16.pdf|43 |:ךנוחל ךנחממ תחאו םירשעה האמל בוטה הרומה ןמדלפ־יול תיריא ריצקת הרומה תא האורה וזכ ,"בוט"ה הרומה לש השדח הסיפת עיצהל איה הז רמאמ תרטמ
חניכה (mentoring) מבוססת מנטליזציה: מודל לעבודת המורה החונך
www.hebpsy.net › articlesפתח דבר1
פיתוח מקצועי מעורר מוטיבציה -יש דבר כזה? - ביטאון מכון מופ"ת
bitaon.macam.ac.il › articles › 4774Feb 03, 2019 · פיתוח מקצועי בקהילה מקצועית לומדת (להלן: קמ"ל) מתרחש כאשר קבוצת מורים מתכנסת באופן סדיר כדי לשפר את איכות פרקטיקות ההוראה של משתתפיה. מחקרים מראים שמורים המשתתפים בקמ"ל אפקטיבית משפרים הן את איכות ההוראה שלהם הן את ...
ממחנך לחונך: המורה הטוב למאה העשרים ואחת
https://www.smkb.ac.il › 2-irit-levi-feldman-16באופן אוטונומי ועצמאי, ומתייחסת ליכולת לעשות זאת כמיומנות בסיסית לחיים במאה ... דיאלוגית, מורים חונכים בעלי מיומנויות יוטאגוגיות יכולים לנתב את ההוראה שלהם.
©אחלה הוצאה לאור 2010 קשרים של חונכות אלקטרונית בין צעירים עם ...
www.jstor.org › stable › 23456966תוכניות חונכות לקידום אוכלוסיות בסיכון, ביניהן ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים DuBois, Holloway, Valentine <fe Cooper,) 2002). המושג "חונכות" מתייחס לתהליך של בניית מערכת יחסים תומכת בין חונך, בדרך
אוטונומיות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אוטונומיותאוטונומיות היא מיני-סדרה מסוגת דרמה דיסטופית, שעלתה לשידור ב-hot 3 ב-6 בספטמבר 2018 והסתיימה ב-11 באוקטובר לאחר 6 פרקים. הסדרה עוסקת במציאות חלופית, בה יש מלחמה תוך-ישראלית בין מדינת המגזר החילוני לבין אוטונומיה של המגזר החרדי.
הלומד, המלמד ומה שביניהם
https://meyda.education.gov.il/files/...ד"ר חני שלטון, מנהלת תחום מדידה מעצבת בראמ"ה, יו"ר הצוות. גב' אילנה רוזנברג, מנהלת גף, אגף א' לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה, מינהל עובדי הוראה. גב' אתי בוקשפן, מפקחת, אגף א' לחינוך יסודי, המינהל הפדגוגי. גב' דליה פניג, סגנית יו"ר המזה"פ, מנהלת אגף א' פיתוח פדגוגי, המזכירות הפדגוגית.
אוטונומיה ובחירה - משרד החינוך
https://meyda.education.gov.il › files › talkitBבחירה הינה כלי ולא ערך לכשעצמו, כלי ליישום אוטונומיה ולהעלאת במוטיבצי. ה. בקרב הלומדים. והמלמדים. ... חונכות בבתי ספר אחרים ובקהילה. עמיתים.
יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך - עמוד הבית
education.academy.ac.il › SystemFiles › 23005יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך - עמוד הבית
חניכה (mentoring) מבוססת מנטליזציה: מודל לעבודת המורה החונך
https://www.hebpsy.net › articlesהמושג חניכה עניינו הדיאלוג הבין-אישי בין חונך לחניך המושתת על הקשר ... עליו לתת למתמחה תמיכה רגשית ולבנות עמו מערכת יחסים פתוחה, תומכת ובלתי ...
תמיכה בצרכים הפסיכולוגיים של מורים חדשים כמנבאת תפיסות בדבר ...
https://www.gordon.ac.il › UserContent › filesתמיכה בצרכים – מורה חונך. תמיכה בצרכים – מנחה. מוטיבציה אוטונומית בהוראה. מוטיבציה אוטונומית בסדנה. תחושת מסוגלות בהוראה. שביעות רצון מהסדנה.
תוינכת חותיפו רקחמל רפס תיב תוללכמב הארוהו ךוניח ידבוע תרשכהב
din-online.info/pdf/dp45.pdf45. םיפד. ךוניחב רקחמלו ןויעל תע בתכ. 2007 ח"סשת. ת"פומ ןוכמ. תוינכת חותיפו רקחמל רפס תיב. תוללכמב הארוהו ךוניח ידבוע תרשכהב
פיתוח מקצועי מעורר מוטיבציה -יש דבר כזה? - ביטאון מכון מופ"ת
https://bitaon.macam.ac.il/articles/4774Feb 03, 2019 · תאוריית ההכוונה העצמית (או ההגדרה העצמית) (Self Determination Theory - STD) היא תאוריית מוטיבציה שפיתחו ראיין ודסי (Ryan & Deci, 2000). תאוריה זו נועדה להסביר את הכוחות המניעים אדם לפעול וללמוד. התאוריה איננה עוסקת ב"כמה" מוטיבציה יש לאנשים, אלא ב"איזה סוג" של מוטיבציה מאפיין פעילות מסוימת.
פורטל מס"ע | שני דגמים שונים של חונכות והשפעת על התמדה בהוראה ...
portal.macam.ac.il › article › שני-דגמיםפורטל מס"ע - המאמר בחן שני דגמי חונכות כדי לעמוד על הקשר חונכות לבין התמדה/נשירה ההולכת הופכת למשבר לאומי בעל משמעויות כלכליות (Barnes et al., 2007). כשליש מהמורים המתחילים עוזבים את המקצוע במהלך שלוש שנות ההוראה הראשונות, חלקם ...
פורטל מס"ע | שני דגמים שונים של חונכות והשפעת על התמדה ...
https://portal.macam.ac.il/article/שני-דגמים-שונים-של-חונכות...תהליכי חונכות – (1) דיגום של למידה מתמשכת ושל שיתופיות בשיפור ההוראה ותמיכה הוראתית ואחרת לחיזוק מקצועיות וחיברות למקצוע; (2) יחסים אישיים שהם קריטיים להצלחת החונכות ולהשפעתה על התנסויות המורה המתחיל(Erdem, 2008), ומבטאים קירבה המאפשרת פיתוח רשתות של יחסים (Griffin, 2010). יחסי חונכות ...
הכוונה עצמית ומוטיבציה - מכללת קיי : מכללת קיי
https://kaye.ac.il/lkey/הכוונה-עצמית-ומוטיבציהAug 28, 2018 · פיינברג, ע', קפלן, ח', עשור, א' וקנת-מיימון, י' (2008). צמיחה אישית בקהילה אכפתית, תוכנית להפחתת אלימות ולקידום התחשבות בדרך תומכת אוטונומיה. דפים, כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך, 46, עמ' 61-21, מכון מופ"ת. קפלן, ח.