חיפשת:

וירא אלהים כי טוב פירוש

בראשית | וַיַּרְא אֱלֹקים כִּי־טוֹב | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/tanakh/torah/sefer...
Jan 22, 2018 · הדברים שאמרנו כעת זוקקים בירור נוסף, משום שהם נשמעים יפים מדי: המצב בעולם קודם עיצובו לא היה 'טוב' אלא 'רע', ולכן אין תימה שהמונחים המשמשים את הכתוב בתיאור העולם טרם בריאתו זהים אצלנו לתיאור הרע: "תהו ובהו וחושך על פני תהום".
בראשית - מדריך למורה
https://www.herzog.ac.il › vtc
ההיגד החוזר ונשנה, "וירא אלוהים כי טוב", בולט בפרק א, וההיגד המסכם ... "חפץ" בלשון ימי הביניים של רמב"ן פירושו רצון, ורמב"ן טוען בעצם כך: הדיבור מעיד על ...
וְהִנֵּה טוֹב מְאֹד | פרשת בראשית - כיפה
https://www.kipa.co.il › פרשת-השבוע
מדוע על בריאת האדם לא נאמר "וירא א-להים כי טוב"? ... "נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ" פירושו נעשה אדם "שלא יהא מוכרח במפעליו ומחויב ...
פרק רביעי הפירוש לנוסחה 'ויאמר... וירא אלוהים כי טוב'
https://kotar.cet.ac.il/kotarapp/index/Chapter...
פרק רביעי הפירוש לנוסחה 'ויאמר ... וירא אלוהים כי טוב' תיאור הבריאה בכל אחד מששת ימי הבריאה מתחיל בפועל 'ויאמר' ובסיומו נמצא , חוץ מאשר בתיאור היום השני לבריאה , את הנוסחה : 'וירא אלוהים כי טוב .
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - בראשית פרק א פסוק לא
https://www.mgketer.org/tanach/1/1/31
פירוש: הנה גן עדן כל כך טוב , שלא יכנס שם רע , וזהו גהינם , כמו שאמר "לא יגורך רע" (תה' ה , ה). ויש שם עוד דרשות אחרות. ויהי ערב ויהי בוקר יום הששי - לפי שבו נגמרה מלאכת בראשית ובו נברא האדם , אמר הששי בה ...
פרק רביעי הפירוש לנוסחה 'ויאמר... וירא אלוהים כי טוב' - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter
וירא אלוהים כי טוב' תיאור הבריאה בכל אחד מששת ימי הבריאה מתחיל בפועל 'ויאמר' ובסיומו ... בנוסחה השלמה : הפועל 'אמר' והפועל 'ראה' וכן את פירושו לשם 'אלוהים .
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - בראשית פרק א פסוק לא
www.mgketer.org › tanach › 1/1/31
פירוש: הנה גן עדן כל כך טוב , שלא יכנס שם רע , וזהו גהינם , כמו שאמר "לא יגורך רע" (תה' ה , ה). ויש שם עוד דרשות אחרות. ויהי ערב ויהי בוקר יום הששי - לפי שבו נגמרה מלאכת בראשית ובו נברא האדם , אמר הששי בה ...
ביאור:וירא אלהים כי טוב - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...
שבע פעמים נאמר במעשה בראשית "טוב": 1. (בראשית א ד) "וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב"; 2. (בראשית א י) "יִקָּווּ ...
קטגוריה:בראשית א ד – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:בראשית_א_ד
ורבי אברהם אמר: וַיַּרְא – כמו "וְרָאִיתִי אָנִי" ( קהלת ב יג ), והיא במחשבת הלב. וטעם וַיַּבְדֵּל – בקריאת השמות. ואין דברי שניהם נכונים: שאם כן, ייראה כענין הַמְלָכָה ועצה חדשה, שיאמר, כי אחרי ...
בראשית | וַיַּרְא אֱלֹקים כִּי־טוֹב | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › torah › be...
בראשית | וַיַּרְא אֱלֹקים כִּי־טוֹב. הרב חנוך וקסמן. תנ"ך. 22.01.2018. העולם הטוב. פרשת בראשית מתחילה ב"פיצוץ": "בראשית ברא אלוהים ...
פרק רביעי הפירוש לנוסחה 'ויאמר... וירא אלוהים כי טוב'
kotar.cet.ac.il › kotarapp › index
פרק רביעי הפירוש לנוסחה 'ויאמר ... וירא אלוהים כי טוב' תיאור הבריאה בכל אחד מששת ימי הבריאה מתחיל בפועל 'ויאמר' ובסיומו נמצא , חוץ מאשר בתיאור היום השני לבריאה , את הנוסחה : 'וירא אלוהים כי טוב .
פרשנים - מאגר ספרות הקודש
https://kodesh.snunit.k12.il › comment
בראשית פרק א, פסוק ד · רש"י. וירא אלהים את האור כי טוב ויבדל - אף בזה אנו צריכין לדברי אגדה (חגייגה יב) ראהו שאינו כדאי להשתמש בו רשעים והבדילו לצדיקים לעתיד לבא ...
וירא אלהים את־האור כי־טוב ויבדל אלהים בין האור ובין החשך - מקראות ...
https://www.mgketer.org › tanach
וירא - כמו "ראיתי אני" (קה' ב , יג); והיא במחשבת. וטעם ויבדל - בקריאת השמות. ראב"ע פירוש ב - הארוך ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - בראשית פרק א פסוק ד
www.mgketer.org › tanach › 1/1/4
ראב"ע פירוש ב - הארוך - הפירוש: ויש אומרים (בר' ג , ו) , כי זה האור גנזו השם לצדיקים לעתיד לבוא יום רביעי בעשותו המאורות והכֹּכבים , ואחרים אמרו (רס"ג בראשית ע' 229 ) כי מזה האור נבראו. ולפי דעתי , שנראה ...
קטגוריה:בראשית א ד – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קטגוריה
ורבי אברהם אמר: וַיַּרְא – כמו "וְרָאִיתִי אָנִי" ( קהלת ב יג ), והיא במחשבת הלב. וטעם וַיַּבְדֵּל – בקריאת השמות. ואין דברי שניהם נכונים: שאם כן, ייראה כענין הַמְלָכָה ועצה חדשה, שיאמר, כי אחרי ...
1590.pdf - ישיבת ברכת משה
http://www.ybm.org.il › uploaddata › LessonsFiles
ויקרא אלהים ליבשה ארץ ולמקוה המים קרא ימים וירא אלהים כי טוב. : יא(. ) ויאמר אלהים תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע עץ פרי עשה פרי למינו אשר זרעו.
ביאור:וירא אלהים כי טוב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:וירא
ומצד שני - "וליתן שכר טוב לצדיקים, שהן מקיימין את העולם שנברא בעשרה מאמרות" - כל מי שפועל כדי לקיים ולשמור על העולם, ובפרט על כל אחד מחלקי הבריאה שנבראו במאמר - הוא צדיק ויקבל שכר טוב, ומידה טובה ...
ביאור:וירא אלהים כי טוב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:וירא_אלהים_כי_טוב
Or HaChaim on Genesis 1:31
https://www.sefaria.org/Or_HaChaim_on_Genesis.1.31
וירא אלהים וגו'.פירוש באמצעות בריאת האדם נראה מעשהו בכללותו כי טוב הוא, כי אם אין אדם מה תועלת בכל התיקון ובכל הבריאה וצמחי האדמה, כי אין הבחנת טובה ניכרת אלא באמצעות האדם, כי …
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - בראשית פרק א פסוק ד
https://www.mgketer.org/tanach/1/1/4
ראב"ע פירוש ב - הארוך - הפירוש: ויש אומרים (בר' ג , ו) , כי זה האור גנזו השם לצדיקים לעתיד לבוא יום רביעי בעשותו המאורות והכֹּכבים , ואחרים אמרו (רס"ג בראשית ע' 229 ) כי מזה האור נבראו. ולפי דעתי , שנראה ...
והנה טוב מאד | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › parasha=ו...
וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד – נסתכל והביט כל מעשיו וכל ... היא ש"כי טוב" שנאמר בכל ימי הבריאה הוא "קיום המינים לעד" (פירושו לפסוק ...
בראשית | וַיַּרְא אֱלֹקים כִּי־טוֹב | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › tanakh
Jan 22, 2018 · הדברים שאמרנו כעת זוקקים בירור נוסף, משום שהם נשמעים יפים מדי: המצב בעולם קודם עיצובו לא היה 'טוב' אלא 'רע', ולכן אין תימה שהמונחים המשמשים את הכתוב בתיאור העולם טרם בריאתו זהים אצלנו לתיאור הרע: "תהו ובהו וחושך על פני תהום".
Or HaChaim on Genesis 1:31
www.sefaria.org › Or_HaChaim_on_Genesis
וירא אלהים וגו'.פירוש באמצעות בריאת האדם נראה מעשהו בכללותו כי טוב הוא, כי אם אין אדם מה תועלת בכל התיקון ובכל הבריאה וצמחי האדמה, כי אין הבחנת טובה ניכרת אלא באמצעות האדם, כי אליו יוכר ויובחן הטוב ויודה למטיב.