חיפשת:

הלכה כבתראי

פורטל הדף היומי: "הלכה כבתראי (שבת ז ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=19185
הוא מעיר: הכלל ש"הלכה כבתראי" חל רק מתקופת אביי ורבא [דור 4] ולאחריהם ולא בדורות הקדומים יותר – כבסוגייתנו – של רב יהודה [דור 2] ורבי יוחנן [דור 1]. לפי דבריו אלה ניתן לומר, שכך באמת סוברים הרא"ש והרשב"א – …
קטגוריה:כללים ועקרונות בהלכה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/קטגוריה:כללים_ועקרונות_בהלכה
כ. כללי ברכות ‏ (8 דפים) כללי המצוות ‏ (קט' אחת, 26 דפים) כללי חזקות ‏ (27 דפים) כללים ועקרונות בהלכות שבת ‏ (12 דפים) כללים ועקרונות במשפט העברי ‏ (28 דפים)
"הלכה כבתראי" - ישיבת ההסדר בני-עקיבא מעלות
https://yesmalot.co.il › ...
ויש חולקים וסוברים שלא נאמר הלכה כבתראי אלא מאביי ורבא ואילך, אבל באמוראים ... שלא נחלקו פנים אל פנים, לא אמרו הלכה כבתראי, אלא אין הלכה כתלמיד במקום הרב.
לכתא כבתראי ה
http://jgbherzog.jgaliciabukovina.net › sites › files
נכתבו פסקי הלכה שחלק מהם חלקו על קודמיהם, ומי שבא לאחר זמן לפסוק הלכה הוצרך לכללים ... הלכות קצובות. "2. ,. גם כן מובא הכלל של הלכת. א. כבתראי,. בנוסח אחר.
מיקרופדיה תלמודית:הלכה כבתראי – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/מיקרופדיה_תלמודית:הלכה...
הלכה כתלמוד בבלי. אף בטעם שהלכה כתלמוד בבלי כשנחלק עם תלמוד ירושלמי (ראה ערך הלכה: בבבלי וירושלמי), יש מהראשונים שכתבו שהרי זה לפי שהבבלי הוא אחרון, וראו את תלמוד ירושלמי וידעו שאין לסמוך עליו באותו דין, והרי כלל הוא שהלכה כבתראי (רי"ף עירובין לה ב; אשכול [רצב"א] ב עמ' 49, בשם רב ...
הלכה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הלכה
הלכה כרבי יוחנן נגד רב ושמואל; "הלכה כבתראי"
daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=28312
הלכה כרבי יוחנן נגד רב ושמואל; "הלכה כבתראי" מועד קטן כד ע"א אמר שמואל : פח"ז - חובה, נת"ר - רשות.
הלכה כבתראי - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › הלכה...
הלכה כבתראי או הלכתא כבתראי (מארמית: "הלכה כאחרונים") הוא כלל בפסיקת הלכה בתלמוד, הקובע שבמחלוקת שבין חכמים ראשונים ואחרונים, הלכה כאחרונים.
ה'בתרא' האחרון - צריך עיון
https://iyun.org.il › בין הסדרים
התייחסות בספרות השו"ת לכלל המפורסם "הלכה כבתראי" חושפת גישות שונות לענקי הרוח המציינים ... אחד מכללי הפסיקה הרווחים בספרות הראשונים הוא הכלל "הלכתא כבתראי", ...
הלכה כבתראי... (בבא מציעא פא ע"א) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
הרב יוסף שמשי, מחבר תוכנת "גמראור" עקרונות בכללי הגמרא ובלשונה הלכה כבתראי - כאמורא שמובא אחרון בסוגיה [תנאים ואמוראים; כללי פסיקה; מונחי...
מבוא לתורה שבעל־פה - Page 29 - Google Books Result
https://books.google.com › books
אולם שלא במקרה של יחסי תלמיד רב , תהא " הלכה כבתראי " גם לפני דור אביי ורבא . ( י ' תא - שמע , " הלכתא כבתראי " , שנתון המשפט העברי , ו - ז [ תשל"ט - תש"ם ) ...
פסיקת הלכה – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/פסק_הלכה
פורטל הדף היומי: רבי וחכמים ; הלכה כבתראי (עירובין ח ע"א)
daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=21363
ביאור הביטוי: "הלכה כבתראי" חכמים: "רבי וחכמים" ; מרימר. עירובין ח ע"א. ומנא תימרא דשני לן בין רחבה דרבים לרחבה דיחיד –
לכתא כבתראי ה
http://asif.co.il › ...
כלל גדול זה קובע כי 'הלכה כבתראי'. (. הלכה. כאחרונים. ) , והוא מצוי בידנו למן תקופת הגאונים ...כך נתבסס ונתקבל. עקרון הפסיקה הגדול שבמשפט העברי.
מיקרופדיה תלמודית:הלכה כבתראי – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
כלל זה לא נזכר בתלמוד, אבל נמצא בגאונים ובראשונים: כל מקום שחולקים שני אמוראים ולא נאמרה הלכה כמי, הלכה כבתראי (סדר תנאים ואמוראים כה, וראה להלן, וראה שם נ; ...
פורטל הדף היומי: "הלכה כבתראי"; "תניא כוותיה" (ביצה יח ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=26797
"הלכה כבתראי"; "תניא כוותיה" ביצה יח ע"א. אמר רבה: גזרה שמא יטלנו בידו ויעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים. אמר ליה אביי: יש לו בור בחצירו, מאי איכא למימר? - אמר ליה: גזירה בור בחצרו אטו בור ברשות הרבים.
פורטל הדף היומי: הלכה כבתראי (סנהדרין ג ע"ב)
daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=39616
הרי הלכה כבתראי! 4.1 אפשר אולי ליישב ("חידוש"): הרא"ש (והתוס') כנראה סוברים שהכלל "הלכה כברתאי" תקף רק כאשר אותו אמורא אמר הלכה מפורשת.
הלכה כבתראי – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/הלכה_כבתראי
הלכה כבתראי או הלכתא כבתראי (מארמית: "הלכה כאחרונים") הוא כלל בפסיקת הלכה בתלמוד, הקובע שבמחלוקת שבין חכמים ראשונים ואחרונים, הלכה כאחרונים. כלל זה נמצא בגאונים ובראשונים: כל מקום שחולקים שני אמוראים ולא נאמרה הלכה כמי, הלכה כבתראי, לפי שהאחרונים דקדקו יותר מהראשונים להעמיד הלכה על בוריה, שהאחרונים ידעו סברת הראשונים וסברתם, והכריעו בין אלו הסברות, ועמדו על עיקרו של דבר.