משנה תורה - ספר המדע - הלכות תשובה פרק ג
https://www.mechon-mamre.org/i/1503.htmמשנה תורה - ספר המדע - הלכות ... ג [ב] אדם שעוונותיו מרובין על זכייותיו--מיד הוא מת ברשעו, שנאמר "על רוב עוונך" ... והוא היודע היאך עורכין הזכייות כנגד העוונות.
» פרשת ויקרא – וכבוד ה' מלא את המשכן… ויקרא אל משהחב"ד ...
https://abc770.org/article_node_151מתברך (=נמשך) מבחינת מקומו ושרשו הוא "חכמה עילאה". "חכמה עילאה" ראש ומקור כל הברכות. נמשכת מבחינת "סובב כל עלמין" ב"ממלא כל עלמין". "וכבוד ה' מלא" – כבוד ה' נתמלא ממקורו בחינת "כבוד עילאה". נמשך המקיף העליון, הוא הענן ששכן על המשכן. נמשך אור ה"סובב כל עלמין" ב"ממלא כל עלמין" בבחינת אור ...
הוא היודע והוא הידוע והוא הדעה 1 - Isralight
http://www.isralight.org › RDACourse_11.15 › 92...הוא היודע והוא הידוע והוא הדעה. 1]. אַתָּה הָּרְ אֵתָּ לָּדַעַת כִּי יְקֹוָּק הּוא הָּאֱֹלקים אֵין עֹוד מִּלְבַּדֹו.
של"ה תולדות אדם בית הבחירה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/של"ה_תולדות_אדם_בית_הבחירהמשנה תורה - ספר המדע - הלכות יסודי התורה פרק ב
https://www.mechon-mamre.org/i/1102.htmו [ה] ובמה ייפרדו הצורות זו מזו, והרי אינן גופין--לפי שאינן שווין במציאתן, אלא כל אחד מהן למטה ממעלתו של חברו והוא מצוי מכוחו זה למעלה מזה; והכול נמצאים מכוחו של הקדוש ברוך הוא וטובו. וזה הוא שרמז שלמה בחכמתו ואמר "כי גבוה מעל גבוה, שומר, וגבוהים, עליהם" (קוהלת ה,ז).
ספרי כ"ק אדמו"ר - אגרות קודש - כרך ג - תלז | ספריית ליובאוויטש
https://chabadlibrary.org › admurג) בודאי יכניס נפנה הנקבץ, כמש"כ במכתבו, להרב"ג שי' והוא יודיע תיכף לכאן. ... שינוי לשונו הק' בתניא פ"ד - הוא היודע והוא המדע, ובפ"ב - הוא המדע והוא היודע.
משנה תורה - ספר המדע - הלכות יסודי התורה פרק ב - Mechon Mamre
https://www.mechon-mamre.org › ...ב וכשמחשב בדברים האלו עצמן, מיד הוא נרתע לאחוריו, ויירא ויפחד ויידע שהוא בריה קטנה שפלה ... יד נמצאת אומר: הוא היודע, והוא הידוע, והוא הדעה עצמה--הכול אחד.
Tanya do Dia - Estudo diário de Torá
https://pt.chabad.org/dailystudy/tanya.asp?tdate=5/11/2020בהתאם לכך היה מקום לומר, שענין זה של ''הוא המדע והוא היודע וכו'" אינו נכון, שתואר מיוחד של חכמה וידיעה יצויין בתור דבר אחד עם אור אין סוף – ובכל זאת הדבר כך הוא (כמו שסובר הרמב''ם) גם לפי קבלתו של האריז''ל – אלא, מתי הדבר כך?
רמב"ם הלכות יסודי התורה ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רמב"ם_הלכות_יסודי_התורה_בהוא היודע, הוא המדע והוא היודע - בחדרי חרדים
https://www.bhol.co.il › forums › topicהוא היודע, הוא המדע והוא היודע. ככה זה עובד: 1. העיתונאים מדווחים על המאסר, 2. מסקרים כל פיפס בשתדלנות 3. מגדילים את מאורעות מהלך המשפט,
פרק מ"ח - ספרים - Chabad.org
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535803שהמדריגה העליונה מהווה עילה וסיבה למדריגה התחתונה, שהיא ה''עלול'' מה''עילה'' (ה''מסובב'', התוצאה מה''סיבה"). ב''עילה ועלול'' יש לשתי המדריגות, שייכות ויחס בין אחת לשניה. למשל: מחשבה ודיבור, המחשבה היא ה''עילה'' לדיבור שהוא ה''עלול'', שכן, מהמחשבה שהוא מהרהר בה מקודם, בא לאחר מכן הדיבור ...
פניני התניא – ביאור פרק ה בליקוטי אמריםחב"ד - אור אין סוף
https://abc770.org › article_node_2857[ואף שאצל הקב״ה ״הוא המדע והוא היודע והוא (גם) הידוע״, וא״כ הרי הדבר שאותו ... וראה לקמן פרק כ״ג שלשון זה – ״הוא הוא הרצון העליון״ וכדומה – נאמר אמנם רק על ...
רמב"ם הלכות יסודי התורה ב י - – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki<< | משנה תורה לרמב"ם · ספר המדע · הלכות יסודי התורה · פרק שני · הלכה י | >> מפרשים על הרמב"ם: כסף משנה • מגיד משנה · שלימות: 0% • משנה למלך · שלימות: 0% ...
הלכות יסודי התורה ב' | מפעל משנה תורה | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrashי2 הוּא הַיּוֹדֵעַ וְהוּא הַיָּדוּעַ וְהוּא הַדֵּעָה - הכל אצלו אחד, ואילו באדם, ... מתוך המהדורה המבוארת של מפעל משנה תורה - ספר המדע.
יסודי התורה - פרק ב - ספרים - בית חב"ד
https://he.chabad.org › library › aidנִמְצֵאתָ אַתָּה אוֹמֵר הוּא הַיּוֹדֵעַ וְהוּא הַיָּדוּעַ וְהוּא הַדֵּעָה עַצְמָהּ הַכּל אֶחָד.
פרק ב - ספרים - Chabad.org
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535548ונפש השנית בישראל, היא חלק אלו-ה ממעל ממש, - ''חלק אלו-ה ממעל'' - לשון הפסוק באיוב, ורבנו הזקן מוסיף את המלה ''ממש'', כדי להדגיש פירושן הפשוט של מלים אלו. שכן, ישנם, כידוע, פסוקים שנאמרו, כהגדרת חכמינו ז''ל ''בלשון הבאי'', בלשון של גוזמא, למשל: ''ערים גדולות ובצורות בשמים'', הרי ''בשמים ...
Étude quotidienne du Tanya - Étude de Torah quotidienne
https://fr.chabad.org/dailystudy/tanya.asp?tdate=5/11/2020בהתאם לכך היה מקום לומר, שענין זה של ''הוא המדע והוא היודע וכו'" אינו נכון, שתואר מיוחד של חכמה וידיעה יצויין בתור דבר אחד עם אור אין סוף – ובכל זאת הדבר כך הוא (כמו שסובר הרמב''ם) גם לפי קבלתו של האריז''ל – אלא, מתי הדבר כך?
Étude quotidienne du Tanya - Étude de Torah quotidienne
https://fr.chabad.org/dailystudy/tanya.asp?tdate=6/22/2020Oct 20, 2021 · ולכן נקראו מדותיו של הקדוש-ברוך-הוא - שהן הספירות - בזהר הקדוש: "רזא דמהימנותא", -סוד האמונה, שהיא האמונה שלמעלה מן השכל: -שכן, אין השכל יכול להשיג זאת, אפשר "לקבלו" רק באמונה.
Viewing Kovetz number 994 - קובץ הערות וביאורים - אהלי תורה
http://www.haoros.com › archiveבתניא פ"ב כותב אדמו"ר הזקן "הוא המדע והוא היודע כו'" וידוע הדיוק שבפ"ד כותב "הוא היודע והוא המדע וכו'". גם צ"ל שבפ"ב מסביר שהנשמה היא חלק אלוקה ממעל ממש ...