שבת ע א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › שב...... מלאכה חייבין עליה בפני עצמה שמואל סבר לה כרבי יוסי דאמר הבערה ללאו יצאת דתניא הבערה ללאו יצאת דברי רבי יוסי ר' נתן אומר לחלק יצאת ותיפוק ...
הבערה לחלק יצאת - hidush.co.il
www.hidush.co.il › hidushJan 04, 2021 · הבערה לחלק יצאת. נכתב על ידי יניב, 4/1/2021. " ויקהל משה את כל עדת בני ישראל ויאמר אלהם אלה הדברים אשר צוה ה ' לעשת אתם . ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכם קדש שבת שבתון לה ' כל העשה בו מלאכה ...
BACKGROUND TO THE DAF - PESACHIM 5
https://dafyomi.co.il/pesachim/backgrnd/ps-in-005.htm9) [line 3] הבערה לחלק יצאת hav'arah l'chalek yatzas (a) After stating that all Melachah is forbidden on Shabbos, the Torah singles out the Melachah of Hav'arah (kindling a fire) and states, "Lo Seva'aru Eish b'Chol Moshevoseichem b'Yom ha'Shabbos" - "Do not light a fire in all of your places of residence on the day of Shabbos" (Shemos 35:3).
מלאכת מבעיר - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מלאכ...ישנה דעה אחרת האומרת כי "הבערה ללאו יצאת", כלומר התורה כפלה פסוק זה כדי לומר לך שהבערה אינה אב מלאכה, אלא איסור לאו כמשתמע מהלשון "לא תבערו".
מבעיר (ב) - הבערה ללאו יצאה או לחלק - המשך | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › halakhaNov 07, 2014 · כפי שראינו, הריב"א בתוספות בפסחים (ה: ד"ה לחלק) מסביר שדעת רבי עקיבא היא שהבערה לחלק יצאה, משום שאם הבערה ללאו יצאה לא היה מקום לאסור ביום טוב. הסברנו שלהבנת הריב"א, הדעה לפיה הבערה ללאו יצאה בהכרח סוברת שהבערה אינה מלאכה. אולם, יתכן שגם הריב"א מודה שכל האסור בשבת אסור ביום טוב ...
Shabbos 70a: הבערה ללאו יצאת או לחלק יצאת - Mevakesh Lev
http://mevakeshlev.blogspot.com › 2...Shabbos 70a: הבערה ללאו יצאת או לחלק יצאת. לרפואת האדמו"ר ר' יצחק מנחם בן גיטל מירל בריינדל לאה בתוך שח"י ולע"נ ר' מרדכי גימפל בן אברהם משה
מבעיר (ב') - הבערה ללאו יצאה או לחלק - המשך | vbm haretzion
https://torah.etzion.org.il/he/מבעיר-ב-הבערה-ללאו-יצאה-או-לחלק...חזקיה אמר אסור. מתניתא פליגא (המשנה חולקת) על חזקיה: 'לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת' (שמות ל"ה, ג'), בשבת אין את מבעיר אבל מבעיר את ביום טוב. אין תימר בדברים שיש בהם אוכל נפש אנן קיימין (אנחנו נמצאים, עוסקים),והכתיב (והרי כתוב) 'אך אשר יאכל לכל נפש הוא לבדו יעשה לכם' (שם י"ב, ט"ז ...
ש"מ מדר"ע הבערה לחלק יצאת - הרב גערליצקי
http://www.haoros.com › shiurבגמ' ש"מ מדר"ע תלת וכו' וש"מ הבערה לחלק יצאת, ופירש"י דסב"ל דילפינן מלא תבערו דלא נימא שאם עשה כמה מלאכות בהעלם אחד אינו חייב אלא חטאת אחת, (שהרי הדין הוא ...
Pri Tzadik, Vayakhel 9 - sefaria.org
www.sefaria.org › Pri_Tzadik,_Vayakhelלא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת. בגמ' (שבת ע.) הבערה ללאו יצאת ר' נתן אומר לחלק יצאת. והנה למ"ד ללאו יצאת מובן דרק הבערה יצאת ללאו אבל למ"ד לחלק יצאת יש...
מבעיר (ב') - הבערה ללאו יצאה או לחלק - המשך | vbm haretzion
torah.etzion.org.il › he › מבעיר-ב-הבערהחזקיה אמר אסור. מתניתא פליגא (המשנה חולקת) על חזקיה: 'לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת' (שמות ל"ה, ג'), בשבת אין את מבעיר אבל מבעיר את ביום טוב. אין תימר בדברים שיש בהם אוכל נפש אנן קיימין (אנחנו נמצאים, עוסקים),והכתיב (והרי כתוב) 'אך אשר יאכל לכל נפש הוא לבדו יעשה לכם' (שם י"ב, ט"ז ...
Keritot 20b - Sefaria
https://www.sefaria.org/Keritot.20bרבא אמר להקדים איכא בינייהו Rava said yet another explanation of the disagreement in the baraita: The difference between them involves a case where one intended to ignite the lower coals and subsequently extinguish the upper coals, and instead he extinguished the upper ones and ignited the lower ones simultaneously.
מבעיר (א) - הבערה ללאו יצאה או לחלק | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › halakhaNov 03, 2014 · המחלוקת טמונה בשאלה, האם החידוש שחידשה התורה הוא רק שבמלאכת הבערה פטורים מסקילה וכרת (וחייבים במלקות), אך עדיין מדובר במלאכה, או שהחידוש הוא בהפקעת "שם מלאכה" מהבערה. אם אנו נוקטים שהבערה לא הופקעה כלל מ"שם מלאכה", עדיין יש לאסור הבערה ביום טוב, שהיא בכלל לא תעשה מלאכה[9].
מבעיר (ב) - הבערה ללאו יצאה או לחלק - המשך | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/halakha/orach-chaim/shabbat/מבעיר-ב-הבערה...Nov 07, 2014 · כפי שראינו, הריב"א בתוספות בפסחים (ה: ד"ה לחלק) מסביר שדעת רבי עקיבא היא שהבערה לחלק יצאה, משום שאם הבערה ללאו יצאה לא היה מקום לאסור ביום טוב. הסברנו שלהבנת הריב"א, הדעה לפיה הבערה ללאו יצאה בהכרח סוברת שהבערה אינה מלאכה. אולם, …
מבעיר (א) - הבערה ללאו יצאה או לחלק | תורת הר עציון
https://etzion.org.il › halakha › shabbatהדיוק של הגמרא, שלדעת רבי עקיבא הבערה לחלק יצאת, הוא מהלשון שבה נקט, אב מלאכה. לדעה שהבערה ללאו יצאת, הבערה איננה אב מלאכה, אף שהיא אסורה ביום טוב.
הבערה לחלק יצאת - חידוש
https://www.hidush.co.il › hidushאו שמובא בהמשך דעה אחרת: 'דתניא: הבערה ללאו יצאת, דברי רבי יוסי. ר' נתן אומר: לחלק יצאת' (שם). שבאש יש יחודיות שאין בשאר מלאכות, ...
Pri Tzadik, Vayakhel 9 - sefaria.org
https://www.sefaria.org/Pri_Tzadik,_Vayakhel.9לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת. בגמ' (שבת ע.) הבערה ללאו יצאת ר' נתן אומר לחלק יצאת. והנה למ"ד ללאו יצאת מובן דרק הבערה יצאת ללאו אבל למ"ד לחלק יצאת יש...
הבערה לחלק יצאת - hidush.co.il
https://www.hidush.co.il/hidush.asp?id=26870Jan 04, 2021 · הבערה לחלק יצאת. נכתב על ידי יניב, 4/1/2021. " ויקהל משה את כל עדת בני ישראל ויאמר אלהם אלה הדברים אשר צוה ה ' לעשת אתם . ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכם קדש שבת שבתון לה ' כל העשה בו מלאכה ...
קטגוריה:שמות לה ג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/קטגוריה:שמות_לה_גהוציא הבערה מן הכלל, או כדי להתיר הבערה במקדש ולומר דווקא בכל מושבותיכם לא תבערו אבל במקדש מותר להבעיר ( שבת כ, א) או כדי שלא נאמר כשם שאסר לנו כל מלאכת הבית שלנו גם בבהמ"ק כמו כן מה שמותר בבהמ"ק מותר גם בבית, קמ"ל לא תבערו בנה אב על כל המלאכות של משכן אע"פ שמותרים שם מ"מ הם אסורים ...
חורף13 - הבערה לחלק יצאת (Rabbi Aryeh Shtern) - YUTorah Online
https://www.yutorah.org › lectures › lecture.cfm › חורף1...חורף13 - הבערה לחלק יצאת. Speaker: Rabbi Aryeh Shtern; Date: Nov 8, 2020; Language: Hebrew. Length: 1 hr 7 min 57 sec; Downloads: 0. Views: 0; Comments: 0.
רמב"ם הלכות שביתת יום טוב פרק א הלכה ג - פ' דברי ירמיהו
https://hebrewbooks.org › rambamוהנה נפק"מ למ"ש בתוספות במסכת פסחים דף ה' ע"ב בד"ה לחלק דלמאן דס"ל הבערה ללאו יצאת הבערה מותר ביו"ט וכנראה שם דקיי"ל כר"ן מהבערה לחלק יצאת עיי"ש:
לחלק - Tosfos In English
http://www.tosfosinenglish.com › pdf › Psochimלחלק. יצאת. –. It was singled out in order to separate. Overview. There is a מחלוקת. 1 why the תורה specified the מלאכה of הבערה separately.
פסחים ה ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/פסחים_ה_בתלמוד בבלי. שמע מינה מדרבי עקיבא תלת שמע מינה אין ביעור חמץ אלא שריפה ושמע מינה הבערה לחלק יצאת ושמע מינה לא אמרינן הואיל והותרה הבערה לצורך הותרה נמי שלא לצורך: ת"ר ( שמות יב, יט) שבעת ימים שאור ...
Shoel uMeshiv Mahadura I 1:202 - Sefaria
https://www.sefaria.org › Shoel_uMe...... על דבריו להשיב בקצרה מ"ש להקשות בהא דאמרו בפסחים דף ה' ע"ב ש"מ הבערה לחלק יצאת כתבו התוס' בשם ריב"א דאי ללאו יצאת היה מותר ביו"ט דאין שם מלאכה עלי' וע"ז ...
Keritot 20b - Sefaria
www.sefaria.org › Keritotרבא אמר להקדים איכא בינייהו Rava said yet another explanation of the disagreement in the baraita: The difference between them involves a case where one intended to ignite the lower coals and subsequently extinguish the upper coals, and instead he extinguished the upper ones and ignited the lower ones simultaneously.
מבעיר (א) - הבערה ללאו יצאה או לחלק | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/halakha/orach-chaim/shabbat/מבעיר-א-הבערה...Nov 03, 2014 · המחלוקת טמונה בשאלה, האם החידוש שחידשה התורה הוא רק שבמלאכת הבערה פטורים מסקילה וכרת (וחייבים במלקות), אך עדיין מדובר במלאכה, או שהחידוש הוא בהפקעת "שם מלאכה" מהבערה. אם אנו נוקטים שהבערה לא הופקעה כלל מ"שם מלאכה", עדיין יש …