חיפשת:

גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה

כבוד הבריות – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › כבוד_הבריות
מקור הדין. הכלל שמובא בתלמוד אומר גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה.לפי כלל זה איסורים אחרים נדחים כאשר קיומם כרוך בביזיון לאדם.
מיקרופדיה תלמודית:כבוד הבריות – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.php
... או אדם אחר, לידי בזיון או פחיתות כבוד, שעל אלו אמרו: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה (ברכות יט ב ושם נתבאר; ירושלמי נזיר ז א; ...
עניין של כבוד (ברכות יט ע"ב) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
"תא שמע: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה. ואמאי, לימא "אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה'"? תרגמה רב בר שבא קמיה דרב כהנא בלאו ד"לא תסור".
גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה - נתיבות הש"ס
http://www.netivothashas.org.il › גדול...
תא שמע: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה. ואמאי? לימא 'אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה''! תרגמה רב בר שבא קמיה דרב כהנא - בלאו ד'לא תסור'.
מיקרופדיה תלמודית:כבוד הבריות – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › index
איסורים דרבנן נדחים הם מפני כבוד הבריות, ועל כך אמרו: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה (ברכות יט ב; ראה שבת פא ב, ושם צד ב, ומנחות לח א), שכבוד הבריות דוחה איסורים שמדברי סופרים, שהם נקראים "לא תעשה שבתורה", אף שמדברי סופרים הם, לפי שעליהם כתוב "לא תסור" - לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל (דברים יז יא) - …
גדול כבוד הבריות | מחלקי המים
www.mayim.org.il
Dec 04, 2021 · תא שמע: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה. ואמאי? לימא: "אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה' "! – תרגמה רב בר שבא קמיה דרב כהנא: בלאו ד"לא תסור" (דברים יז יא).
כבוד הבריות / ד"ר נחום רקובר
https://daat.ac.il › shana › kvod-4
"גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה" סוגיית ברכות יט ע"ב - כ ע"א כבוד היחיד וכבוד הרבים כבוד האדם שלא בפני אחרים "כבוד האדם" כערך, והשלכותיו בתחומים ...
כבוד הבריות | עולמות - לימוד בעיון
olamot.net › shiur › כבוד-הבריות
גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה בסוגיית הגמרא במסכת ברכות נדון בהרחבה אימתי נאמר הכלל שכבוד הבריות דוחה איסורים, ובדברי הפוסקים נתבארו פרטים רבים בנדון, כפי שיבואר. ב. איסור ב"שב ואל תעשה" במקום כבוד הבריות ממסקנת הסוגיא במסכת ברכות נראה לכאורה כי במקום של כבוד הבריות מותר לעבור על איסור תורה אך ורק ב" שב ואל תעשה ".
כבוד הבריות | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net › shiur › כבוד-הבריות
גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה. בסוגיית הגמרא במסכת ברכות נדון בהרחבה אימתי נאמר הכלל שכבוד הבריות דוחה איסורים, ובדברי הפוסקים נתבארו פרטים רבים ...
כבוד הבריות - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › כבוד...
הכלל שמובא בתלמוד אומר גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה. לפי כלל זה איסורים אחרים נדחים כאשר קיומם כרוך בביזיון לאדם. למסקנת הגמרא כלל זה תקף רק ...
כבוד הבריות / נחום רקובר
daat.ac.il › he-il › mishpat_ivri
ומצד שני הועמד הכלל: "גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה". שני כללים אלה, שאפשר לראותם כשני כללים קונסטיטוציוניים, לא נתבטלו זה מפני זה, אלא נתפרשו על דרך הצמצום, באופן שכל אחד מן הכללים ...
גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה | הרב אליקים לבנון | 18
https://www.youtube.com › watch
הלכה יומית מאת מו"ר הרב אליקים לבנון הועבר בשנת תשע"טמקור- טור שולחן ערוך סימן יג.
כבוד הבריות במשפט העברי – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › כבוד_הבריות
"גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה": לפי עקרון זה הערך כבוד הבריות גדול יותר מן החובה להישמע לצו ההלכתי. שני עקרונות אלו נפגשים בנסיבות בהן אדם מוצא כלאיים בבגדו בשוק (ברחוב) ונשאלת השאלה האם הוא מחויב לפשוט את בגדו בשוק ולהיוותר ערום (בשל איסור לבישת בגד כלאיים). מסקנת הגמרא היא כי "כל מקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב".
כבוד הבריות / נחום רקובר
https://daat.ac.il/he-il/mishpat_ivri/maamraim/rakover-kvod.htm
"הלא אמרו ז"ל בפרק הזהב: נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים...; הלא אמרו חז"ל גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה, קל וחומר דבר כזה שאין לו יסוד תורה ולא יסוד נביאים...".
כבוד הבריות – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/כבוד_הבריות
כבוד הבריות הוא מושג הלכתי המתייחס לכבודו של אדם כערך, שעבורו נדחים ערכים אחרים.
כבוד הבריות / נחום רקובר
daat.ac.il/he-il/toshba/maamarim/research/rakover-kvod.htm
כבוד הבריות הוא ערך במשפט העברי, והוא כולל זכויות שונות ככבוד הגוף, מניעת קלון ושוויון. המשנה קובעת: "איזהו מכובד, המכבד את הבריות, שנאמר: 'כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו'" (ספר שמואל א', פרק ל', פסוק ב'). כבוד הבריות אינו ערך מוסרי בלבד, אלא יש לו השלכות לעיצוב נורמות הלכתיות והוא מהווה כלל משפטי הדוחה לעיתים כללים משפטיים אחרים כפי שקבעו חכמים: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה, כאשר הכוונה אך ורק לאיסורי דרבנן.
כבוד הבריות | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › halakha
"גדול כבוד הבריות שדוחה [את] לא תעשה שבתורה - ואמאי? לימא 'אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה''?". הגמרא מביאה מספר תירוצים.
כבוד הבריות | עולמות - לימוד בעיון
https://olamot.net/shiur/כבוד-הבריות
א. גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה. במסכת ברכות (1א) אמר רב יהודה אמר רב: "המוצא כלאים בבגדו פושטן אפילו בשוק, מאי טעמא, אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה', כל מקום שיש חלול השם אין חולקין כבוד לרב".
גדול כבוד הבריות | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › parasha=...
תא שמע: גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה. ואמאי? לימא: "אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה' "! – תרגמה רב בר שבא קמיה דרב כהנא: ...
כבוד הבריות | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › halakha
Apr 09, 2014 · "גדול כבוד הבריות שדוחה [את] לא תעשה שבתורה - ואמאי? לימא 'אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה''?" הגמרא מביאה מספר תירוצים. חלקם מנסים לחלק בין הדינים השונים - בין דינים דאורייתא לדינים דרבנן:
גדול כבוד הבריות | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?parasha=גדול-כבוד-הבריות
Dec 04, 2021 · המקור לרעיון ששחיטת החטאת (קרבן הבא בעקבות חטא) הוא במקום בו גם נשחטת העולה (קרבן נדבה) הוא בירושלמי יבמות פרק ח "שלא לפרסם את החטאים". אבל החיבור לתפילת חנה ולהלכה שמתפללים בשקט הוא, כך נראה, של מחזור ויטרי (ר' שמחה מויטרי, מתלמידי רש"י, צרפת מאה 11-12).
גדול כבוד הבריות (תשע"ו) - Torah Base
https://www.torahbase.org › גדול-כבוד...
והנה אמרו חכמים (ברכות י"ט ע"ב) "גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה שבתורה". אך בגמ' נתבאר דאין הכונה אלא לאיסורי דרבנן שאסורים משום לאו דלא ...
כבוד הבריות | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/halakha/studies-halakha/philosophy-halakha/כבוד...
Apr 09, 2014 · כבוד הבריות * / הרב אהרן ליכטנשטיין. בשיעורנו נדון בסוגיות המרכזיות העוסקות בכבוד הבריות, בקריטריונים השונים של האיסורים שעיקרון זה דוחה, ובהגדרת המושג "כבוד" והמושג "בריות". מבוא. הביטוי 'כבוד הבריות' מופיע בגמרא בשני הקשרים. ההקשר הראשון מופיע במסכת בבא קמא בדף עט.