חיפשת:

בראשית פרק ג רש י

ביאור:רש"י בראשית ג - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...
<< · ביאור · רש"י בראשית · פרק ג · >>. (א) וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה ...
בראשית קריאת התורה - פרשת עם רש"י
https://he.chabad.org/parshah/torahreading_cdo/aid/...
הצג את פירוש רש"י בראשית פרק ג כב וַיֹּ֣אמֶר | יְהֹוָ֣ה אֱלֹהִ֗ים הֵ֤ן הָֽאָדָם֙ הָיָה֙ כְּאַחַ֣ד מִמֶּ֔נּוּ לָדַ֖עַת ט֣וֹב וָרָ֑ע וְעַתָּ֣ה | פֶּן־יִשְׁלַ֣ח יָד֗וֹ וְלָקַח֙ גַּ֚ם מֵעֵ֣ץ ...
פרשת בראשית לפי הקבלה | פרק ג | עם פרוש רש"י
www.mo6.co.il/?categoryId=66058&itemId=137756
פרשת בראשית לפי הקבלה | פרק ג | עם פרוש רש"י: פרק ג א. וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְ־הֹוָ־ה אֱ־לֹהִים וַיֹּאמֶר אֶל הָאִשָּׁה אַף כִּי אָמַר אֱ־לֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן:
בראשית קריאת התורה - פרשת - בית חב"ד
https://he.chabad.org › jewish › page
Show את פירוש רש"י ... בראשית פרק ג. אוְהַנָּחָשׁ֙ הָיָ֣ה עָר֔וּם מִכֹּל֙ חַיַּ֣ת הַשָּׂדֶ֔ה אֲשֶׁ֥ר עָשָׂ֖ה יְהֹוָ֣ה ...
בראשית קריאת התורה - פרשת עם רש"י
https://he.chabad.org/parshah/torahreading_cdo/aid/...
בראשית פרק ג א וְהַנָּחָשׁ֙ הָיָ֣ה עָר֔וּם מִכֹּל֙ חַיַּ֣ת הַשָּׂדֶ֔ה אֲשֶׁ֥ר עָשָׂ֖ה יְהֹוָ֣ה אֱלֹהִ֑ים וַיֹּ֨אמֶר֙ אֶל־הָ֣אִשָּׁ֔ה אַ֚ף כִּֽי־אָמַ֣ר אֱלֹהִ֔ים לֹ֣א תֹֽאכְל֔וּ ...
ביאור:רש"י בראשית ג – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › ביאור:רש"י
ביאור:רש"י בראשית ג. לא בדוק. הבהרה: דף זה הוא במרחב הביאור של ויקיטקסט, ומכיל גם פרשנות וביאורים של משתמשים בני ימינו, שאינם מייצגים בהכרח את הפרשנות המסורתית. << · ביאור · רש"י בראשית · פרק ג ...
רש"י
https://www.daat.ac.il › tanach › rashi
מתוך "שבילי התנ"ך" ; בראשית פרק א · בראשית פרק ב · בראשית פרק ג · בראשית פרק ד · בראשית פרק ה ; בראשית פרק יד · בראשית פרק טו · בראשית פרק טז · בראשית פרק יז
בראשית קריאת התורה - פרשת עם רש"י
he.chabad.org › parshah › torahreading_cdo
הצג את פירוש רש"י בראשית פרק ג כב וַיֹּ֣אמֶר | יְהֹוָ֣ה אֱלֹהִ֗ים הֵ֤ן הָֽאָדָם֙ הָיָה֙ כְּאַחַ֣ד מִמֶּ֔נּוּ לָדַ֖עַת ט֣וֹב וָרָ֑ע וְעַתָּ֣ה | פֶּן־יִשְׁלַ֣ח יָד֗וֹ וְלָקַח֙ גַּ֚ם מֵעֵ֣ץ ...
תנ"ך על הפרק - בראשית ג - רש"י
תנך.co.il › 929 › 3
לפרק הבא 3 / 929 לפרק הקודם היום הפרק חטא עץ הדעת וְהַנָּחָשׁ֙ הָיָ֣ה עָר֔וּם מִכֹּל֙ חַיַּ֣ת הַשָּׂ
רש"י על בראשית ג – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › רש"י_על_בראשית_ג
עריכה. " ותרא האשה " - ראתה דבריו של נחש והנאו לה והאמינתו (ב"ר) " כי טוב העץ " - להיות כאלהים. " וכי תאוה הוא לעינים " - כמו שאמר לה ונפקחו עיניכם. " ונחמד העץ להשכיל " - כמו שאמר לה יודעי טוב ורע. " ותתן ...
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק יג
https://mechon-mamre.org/i/t/t0113.htm
בראשית פרק יג. א וַיַּעַל אַבְרָם מִמִּצְרַיִם הוּא וְאִשְׁתּוֹ וְכָל-אֲשֶׁר-לוֹ, וְלוֹט עִמּוֹ--הַנֶּגְבָּה. ב וְאַבְרָם, כָּבֵד מְאֹד, בַּמִּקְנֶה, בַּכֶּסֶף וּבַזָּהָב. ג וַיֵּלֶךְ, לְמַסָּעָיו, מִנֶּגֶב, וְעַד ...
רש"י על בראשית א׳:א׳
https://www.sefaria.org.il › ... › פרק א׳
א. בראשית. ; ב. בראשית ברא ; ג. ברא אלהים ...
פרשת בראשית לפי הקבלה | פרק ג | עם פרוש רש"י
www.mo6.co.il
פרשת בראשית לפי הקבלה | פרק ג | עם פרוש רש"י: פרק ג א. וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְ־הֹוָ־ה אֱ־לֹהִים וַיֹּאמֶר אֶל הָאִשָּׁה אַף כִּי אָמַר אֱ־לֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן:
Bible_Yad_Lebovitz_2023: לא הכל סביב אברם/ בראשית פרק …
https://campus.ort.org.il/mod/assign/view.php?id=...
לא הכל סביב אברם/ בראשית פרק י"ב פס י-כ סיפורי אברם מתחילים בסערה, בצו אלוהי מסתורי (אך מדורג), בדרישה אלוהית לעזוב את כל מה שהכיר עד כה ובגיל 75 להתחיל חיים חדשים במקום חדש, יחד עם כל הרכוש …
רש"י/בראשית - אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il › wiki
פירוש רש"י לספר בראשית. פרשת בראשית: פרק א ♢ פרק ב ♢ פרק ג ♢ פרק ד ♢ פרק ה ♢ פרק ו (א-ח). פרשת נח: פרק ו (ט-כב) פרק ז ♢ פרק ח ♢ פרק ט ...
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - בראשית פרק ג עם פירוש רש"י
https://www.mgketer.org › mikra
מאגר הכתר בראשית פרק ג עם פירוש רש"י ... (א) והנחש היה ערום - מה עניין זה לכאן? היה לו לסמוך "ויעש יי' אלהים לאדם ולאשתו כתנת עור" (להלן , כא); אלא לימדך מאיזו ...
בראשית - רש''י ושפתי חכמים - תצוגה משולבת - כל הספר
http://www.toratemetfreeware.com › online › f_01866_all
רש"י בראשית אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל (א) את התורה אלא ... ואם תאמר להורות בא שאלו תחלה נבראו (י), ופירושו בראשית הכל ברא אלו, ...
בראשית פרק ג' - תנ"ך בקליק לבגרות
bagrutbetanach.co.il › lessons › בראשית-פרק-ג
פרשנות אפשרית: רש”י-“איכה – יודע היה היכן הוא, אלא ליכנס עמו בדברים…” לדעת רש”י הרי ברור שידע האל היכן האדם ומהם מעשיו אך רצה לפתוח איתו בשיחה ולא להאשימו ישר. קושי: בראשית ג’ פסוק י’.
"קונה הכל" | מענה לשון
https://blog.maanelashon.org/2016/06/blog-post.html
"קונה הכל" - ממי הוא קנה הכל?! האם ח"ו רומז אל ישות נוספת?! קושייה זו יסודה במחשבה המוטעית שדין אחד לעברית שבמקורות ולעברית שבפינו.
רש"י על בראשית ג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רש"י_על_בראשית_ג
פסוק ו ( כל הפסוק) עריכה. " ותרא האשה " - ראתה דבריו של נחש והנאו לה והאמינתו (ב"ר) " כי טוב העץ " - להיות כאלהים. " וכי תאוה הוא לעינים " - כמו שאמר לה ונפקחו עיניכם. " ונחמד העץ להשכיל " - כמו שאמר לה ...
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק ג
https://mechon-mamre.org/i/t/t0103.htm
בראשית פרק ג. א וְהַנָּחָשׁ, הָיָה עָרוּם, מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים; וַיֹּאמֶר, אֶל-הָאִשָּׁה, אַף כִּי-אָמַר אֱלֹהִים, לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן. ב וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה, אֶל-הַנָּחָשׁ ...
בראשית פרק ג' - תנ"ך בקליק לבגרות
https://bagrutbetanach.co.il/lessons/בראשית-פרק-ג
פרשנות אפשרית: רש”י-“איכה – יודע היה היכן הוא, אלא ליכנס עמו בדברים…” לדעת רש”י הרי ברור שידע האל היכן האדם ומהם מעשיו אך רצה לפתוח איתו בשיחה ולא להאשימו ישר. קושי: בראשית ג’ פסוק י’.
תנ"ך מנוקד - בראשית פרק ג
mechon-mamre.org › i › t
בראשית פרק ג. א וְהַנָּחָשׁ, הָיָה עָרוּם, מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים; וַיֹּאמֶר, אֶל-הָאִשָּׁה, אַף כִּי-אָמַר אֱלֹהִים, לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן. ב ...
ביאור:רש"י בראשית ג – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ביאור:רש"י_בראשית_ג
ביאור:רש"י בראשית ג. לא בדוק. הבהרה: דף זה הוא במרחב הביאור של ויקיטקסט, ומכיל גם פרשנות וביאורים של משתמשים בני ימינו, שאינם מייצגים בהכרח את הפרשנות המסורתית. << · ביאור · רש"י בראשית · פרק ג ...
Rashi on Genesis - Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Rashi › Torah
Commentary on the Tanakh written by Rabbi Shlomo Yitzchaki (Rashi). Rashi lived in Troyes, France (1040-1105). Rashi's commentary is an essential ...