חיפשת:

בניו של עשו

תולדות - עשו הוא אדום (סיכום) - הרב אורי שרקי
http://ravsherki.org › ...
הקשר בין ישמעאל בנו של אברהם אבינו, לבין הישמעאלים בני זמנינו הוא קשר גזעי-משפחתי שהתפתח במהלך ההיסטוריה וניתן לעקוב אחריו. לעומת קשר זה, הקשר בין עשו לרומא ...
מיד "אחי" – מיד "עשו" • מקוה.נט
https://mikve.net/content/422
מיד "אחי" – מיד "עשו". נכתב על-ידי הרב רונן נויבירט, רב קהילת 'מוריה', כפר גנים, פ"ת. פרשת וישלח עוסקת ברובה במפגשים. הפרשה פותחת במפגש עם המלאך , עוברת דרך המפגש עם עשו, ומגיעה למפגש הקשה עם שכם, ועם התרבות הכנענית הנמצאת בארץ והמשפיעה גם על בית יעקב. מפגשים אלו וההתמודדויות ...
עשו: האדמוני הרשע - לימוד וערכים
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/2391663
נקודת מפנה בסיפורו של עשו היא סיפור מכירת הבכורה 6 , שהתרחשה בהיותם בני חמש עשרה 7 , ביום פטירתו של סבם הדגול – אברהם אבינו. עשו שב אז מאחד ממסעות הציד שלו, רעב ועייף, ופגש ביעקב שסיים להכין תבשיל, "נזיד עדשים". כאשר ביקש עשו מיעקב שייתן לו מנזיד העדשים, הציע לו יעקב לקנות את ...
עשו: האדמוני הרשע - לימוד וערכים - בית חב"ד
https://he.chabad.org › library › aid
הוא תכנן להעניק את ברכתו לעשו בנו הגדול וביקש ממנו לצאת השדה, לצוד עבורו ציד ולהכין ממנו מטעמים. רבקה שהכירה את שני האחים ידעה כי יעקב ראוי לקבל את הברכות ולא ...
ביאור:שמות נשותיו של עשו - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ביאו...
בשמת בת ישמעאל "{{{1}}}" בשמת ("בת אילן החתי") (בשמת שם ישמעאלי מקביל לשם בנו "מבשם" ) "". אהליבמה בת "ענה" בת צבעון החוי "{{{1}}}" יהודית ...
תולדות עשו - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › תולד...
1 נשיו. 1.1 בנות כנען; 1.2 בנות ישמעאל · 2 ילדיו שנולדו בארץ כנען · 3 הליכת עשיו לשעיר (אדום) · 4 נכדיו · 5 הערות שוליים ...
תולדות | על המאבק בין יעקב לעשיו | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › פרשת-תולד...
בראשית פרשתנו, התורה מדגישה שהמאבק בין שני הבנים - בין יעקב לבין עשו - התחולל כבר מרחם אמם. ההתרוצצות ברחמה של רבקה מתפרשת בנבואה כאות ...
מי היו שנים-עשר בניו של יעקב אבינו? - ויצא - Parshah
he.chabad.org › parshah › article_cdo
מי היו בניו של יעקב? מה היו שמותיהם, וכיצד הם ניהלו את חייהם? התשובה – בקצרה – לפניכם. ראובן: ראובן היה הבן הבכור שנולד ליעקב מאשתו לאה. שמו מבטא את הסבל שעברה אימו לאה, ואת השמחה שחשה בעקבות ...
כיצד המילה 'טמא' מסתתרת ב'עשו', ועוד 9 רמזים לפרשת וישלח ...
https://he.chabad.org/parshah/article_cdo/aid/3515578
יעקב לא מבקש רק על מה שקורה כאן ועכשיו, אלא רואה בעיני רוחו את כל הסבל שעתידים בניו לעבור במהלך ההיסטוריה, והוא מבקש – "הצילני נא"! האישיות המסוכנת ביותר מבחינה זו היא כמובן המן הרשע, שהיה מזרעו של עשו (דרך עמלק נכד עשו), והוא אכן שאף ותכנן להשמיד ולאבד את הכל, "אם על בנים ...
לידת יעקב ועשו – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/לידת_יעקב_ועשו
עשו: האדמוני הרשע - לימוד וערכים
he.chabad.org › library › article_cdo
נקודת מפנה בסיפורו של עשו היא סיפור מכירת הבכורה 6 , שהתרחשה בהיותם בני חמש עשרה 7 , ביום פטירתו של סבם הדגול – אברהם אבינו. עשו שב אז מאחד ממסעות הציד שלו, רעב ועייף, ופגש ביעקב שסיים להכין תבשיל, "נזיד עדשים". כאשר ביקש עשו מיעקב שייתן לו מנזיד העדשים, הציע לו יעקב לקנות את ...
לידת יעקב ועשו – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › לידת_יעקב_ועשו
הסיפור בקצרה
יעקב עשו ומערת המכפלה | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il › parasha=י...
הלך אצל בנו של ישמעאל, אמר לו ישמעאל לעשו: האמורי והכנעני אז בארץ ויעקב בוטח לרשת את הארץ, ולכן טול אתה מה שהניח אביך ואין ליעקב מאומה. ולקח עשו ...
החטאים של בני עלי - us
https://www.tora.us.fm/tnk1/nvir/jmuela/bny_eli.html
עבירה שהם באמת עשו -- ושמע את כל אשר יעשון בניו לכל ישראל – זהו התיאור של עבירה 1 למעלה (גזילת הבשר מהבעלים). עבירה שהם לא באמת עשו -- ואת אשר ישכבון את הנשים הצובאות פתח אוהל מועד. העבירה הזאת לא נזכרה בשום מקום אחר, ולכן נראה לי שבני עלי לא באמת עשו את זה - זו היתה רק שמועה שבני ...
מקום מושבו של עשו / שאול יונתן וינגורט
https://daat.ac.il › maaliyot › mekom-2
ויקח עשו את נשיו ואת בניו ואת בנתיו ואת כל נפשות ביתו ואת מקנהו ואת כל בהמתו ואת כל קנינו אשר רכש בארץ כנען וילך אל ארץ מפני יעקב אחיו:
יעקב עשו ומערת המכפלה | מחלקי המים
https://www.mayim.org.il/?parasha=יעקב-עשו-ומערת-המכפלה
Dec 25, 2021 · בשעה שמת יצחק אבינו, הלכו עשו ויעקב וכל השבטים לקבור אותו, שנאמר: "ויקברו אותו עשו ויעקב בניו" (בראשית לה כט). 23 והיו כולן במערת המכפלה יושבין ובוכין, והשבטים עומדין וחולקין כבוד ליעקב, ויוצאין חוץ למערה, כדי שלא יהא יעקב בוכה ומתבזה לפניהם. השחיל עשו עצמו ונכנס למערה, ואמר ...
עשו - Aspaklaria
http://www.aspaklaria.info › עשו
Aspaklaria Encyclopedia Compendium of Jewish thought.
הצילני נא מיד אחי מיד עשו
tzibur.org › ~pages › hatzilani
נ. ַ. י לעתיד לבא מיד בני בניו שבאו עליהן מכחו של עשו. הה"ד [דניאל ז] מסתכל הוית בקרניא ואלו קרן אחרי זעירה לקת ביניהון זה בן נצר ותלת מן קרניא קדמייתא איתעקרה מן קדמה זו שנתנו להם מלכותם מקדין וקרום וקרדידוסי ואלו עינין כעיני אנשא בקרנא דא ופום ממלל רברבן זו מלכות הרשעה שהיא ...
הצילני נא מיד אחי מיד עשו
https://tzibur.org/~pages/hatzilani.htm
נ. ַ. י לעתיד לבא מיד בני בניו שבאו עליהן מכחו של עשו. הה"ד [דניאל ז] מסתכל הוית בקרניא ואלו קרן אחרי זעירה לקת ביניהון זה בן נצר ותלת מן קרניא קדמייתא איתעקרה מן קדמה זו שנתנו להם מלכותם מקדין וקרום וקרדידוסי ואלו עינין כעיני אנשא בקרנא דא ופום ממלל רברבן זו מלכות הרשעה שהיא ...
יעקב – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/יעקב
יעקב נולד "וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו", כלומר הוא נאבק עמו על הבכורה עוד מבטן. המאבק על הבכורה הוא תמה מרכזית במחזור סיפורי יעקב ובסיפורי האבות בכלל. השורש עק"ב עשוי להתפרש גם במשמעות של עָקְבָּה, מרמה, שאף היא תמה בולטת בתיאור קורותיו של יעקב.
נשותיו של עשו - 1vsdat
http://www.1vsdat.org › item › 92-נש...
לשם דוגמה, את העובדה ששלושת נשותיו של עשו זכו לשישה שמות שונים הכתוב... ... זה עתה שענה היה בנו של צבעון ומצד שני אנו גם מוצאים פסוק שאומר: ...
יעקב – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › יעקב
יעקב נולד "וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו", כלומר הוא נאבק עמו על הבכורה עוד מבטן. המאבק על הבכורה הוא תמה מרכזית במחזור סיפורי יעקב ובסיפורי האבות בכלל. השורש עק"ב עשוי להתפרש גם במשמעות של עָקְבָּה, מרמה, שאף היא תמה בולטת בתיאור קורותיו של יעקב.
אנכי עשו בכורך | מחלקי המים
www.mayim.org.il
Jan 01, 2022 · אמר: אין כבודו של אבא להיות משמשו אלא בבגדי מלכות. 6. בראשית פרק לה פסוק כט – יעקב חולק כבוד לעשו "ויגוע יצחק וימת ויאסף אל עמיו זקן ושבע ימים ויקברו אתו עשו ויעקב בניו".
תנ"ך - מקראות גדולות הכתר - בראשית פרק לה פסוק כט
https://www.mgketer.org/tanach/1/35/29
עשו ויעקב בניו-ובאברהם הוא אומר "יצחק וישמעאל" (בר' כה, ט)-שאעפ"י שישמעאל גדול מיצחק הוא, היה מפילגש, אבל עשו גדול מיעקב, לא היה מפלגש.
שמואל א', ב', 25-11: מדוע הפכו בני עלי לבני בליעל?
https://mikranet.cet.ac.il/mikradidact/pages/printitem.asp?item=23785