Resources for Beitzah daf 24 - Daf Hashavua
https://outorah.org › ...... בכדי שיעשו. רש"י explains that חז"ל did not allow a person to benefit from the מלאכה until after בכדי שיעשו so that he shouldn't derive any benefit from ...
מעשה שבת
https://olamot.net › shiurim › מעשה-...המתנת שיעור זמן "בכדי שיעשו" במוצאי שבת, במעשה שבת של גוי ושל ישראל, והטעמים לחלק ביניהם. ג. גדר "מקום צורך" שהותר בו מעשה שבת בדיעבד בשוגג. ד. דין מעשה שבת של ...
א – כללי איסור הנאה ממעשה שבת - פניני הלכה - ישיבת הר ברכה
https://ph.yhb.org.il › plusוכ"כ בארח"ש כה, הערה צא. א,ג – האם צריך להמתין במוצ"ש עד בכדי שיעשו. כתב בשו"ע שיח, א, שבמוצ"ש מותר ליהנות מיד מן המלאכה. ואמנם יש שאסרו עד כדי שיעשה (רש"י ...
"בכדי שיעשה" במלאכה שנעשתה על ידי יהודי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails... בכדי שיעשו", שהרי בכגון זה יש לחשוש שאותם אנשים יעשו את המלאכות האסורות הללו בשבת הבאה, וכן סבורים הרבה פוסקים. אולם מדברי הגרי"ש אלישיב זצ"ל (קובץ תשובות ח ...
SBHC Beyiun: Maseh Shabbos - Sefaria
https://www.sefaria.org/sheets/236410Webומ"ש רבינו א"צ להמתין בכדי שיעשו כ"כ הרמב"ם בפ"ו וכתב ה"ה שכן דעת ה"ר יונה וטעמא משום דלא מצרכינן בכדי שיעשו אלא בדבר שאינו נעשה ע"י ישראל משום דמתוך שקל בעיניו יבא לעשות כן פעם …
מעשה שבת - olamot.net
https://olamot.net/shiurim/מעשה-שבתWebמעשה שבת. א. סוגיית הש"ס והפוסקים. בגמרא בחולין (1) נחלקו תנאים בדין הנאה מדברים שנעשו בשבת. דעת רבי מאיר: בשוגג, מותר אפילו בו ביום גם לו. במזיד אסור בו ביום גם לאחרים ולמוצ"ש מותר. דעת …
Translation - Wikisource
https://en.wikisource.org/wiki/Translation:...WebThe Law of Things that Come From Outside the Techum on a Holiday. דין דברים הבאים ביום טוב מחוץ לתחום. Paragraph 1 - If a non-Jew brought a gift to a Jew on a holiday and there …
כדי שיֵעשה - הלכות שבת | שאל את הרב - כיפה
www.kipa.co.il › שאל-את-הרב › כדישלום וברכה! א. הכלל "בכדי שיעשו" נועד לגרום למצב שאדם לא יבקש מגוי שיעשה עבורו מלאכה בשבת, שהרי אם הוא צריך להמתין עד "בכדי שיעשו" אין לו טעם בכך.(ואין כאן המקום להאריך בהלכות "אמירה לגוי והנאה ממעשיו") אם הגוי עשה מלאכה ...
בכדי שייעשו | תורת הר עציון - etzion.org.il
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-moed...נראה שאפשר למצוא נפקא מינה בין שתי ההבנות בשיטת רש"י במסגרת ההגדרה של דין 'בכדי שיעשו'. בדין זה יש לבחון אם הכוונה היא רק לעצם עשיית המלאכה על ידי הנוכרי, או לזמן שייקח …
בכדי שיעשו במעשה שבת של יהודי
https://din.org.il › ... › מעשה שבתבאופן כללי, דין המתנה בכדי שיעשו אמור רק לגבי גוי שעשה מלאכה עבור יהודי ולא ביהודי שעשה מלאכה בשבת וזאת משני טעמים: ראשית חששו שמא יעשה זו עבורו ...
Mishnah Berurah 515 - Sefaria
www.sefaria.org › Mishnah_Berurah{ג} אסור וכו' - כדין כל מלאכה האסורה שעשה הנכרי בשביל ישראל דאסור לכל ישראל עד לערב בכדי שיעשו ובו ביום בלא"ה אסור בזה דבמחובר ומחוסר צידה יש בו משום מוקצה לכו"ע מדלא לקטן מאתמול מסתמא אקצינהו מדעתיה כגרוגרות וצמוקין שלא ...
בכדי - ויקימילון
he.wiktionary.org › wiki › בכדיכ־ד־ב או כמו + דְּ (=שֶׁ) + היא. דרך תצורה. שאילה מארמית. נטיות. לשון חז"ל שלא לצורך, ללא סיבה טובה, לחִנם, לריק, לשווא. ”דלא שדי זוזי בכדי“ ( בבלי, מסכת בבא בתרא – דף מא, עמוד ב) (שלא משליך (אדם) כספו ...
Mishnah Berurah 325:2 - Sefaria
www.sefaria.org › Mishnah_Berurah(כט) בכדי שיעשו - מבואר לקמן סימן תקט"ו דהיינו שיעור שילך הא"י במו"ש למקום שלקט וילקוט שם אחרים ויחזור לכאן ואם אינו ידוע מהיכן הביאו שיעורן בכדי שיביא מחוץ לתחום ואם בתחלה בשבת הביאן על סוס ...
Kaf HaChayim on Shulchan Arukh, Orach Chayim 515:15
https://www.sefaria.org › Kaf_HaCh...... בכדי שיעשו כדי שלא יהנה ממלאכת יו"ט. וכתב עו"ש רש"י והא דקאמר ולערב אסורים בכדי שיעשו הא לאח"כ מותרין אפי' לערב ראשון נמי דאע"ג דליל יו"ט שני הוא ממתין בכדי ...
רש"י על ביצה כ״ד ב:ט׳:ב
https://www.sefaria.org.il › ...ולערב אסורין בכדי שיעשו - כדי שלא יהנה ממלאכת יו"ט והא דקאמר ולערב אסורים בכדי שיעשו הא לאחר כן מותרים אפילו לערב ראשון נמי אע"ג דליל יו"ט שני הוא ממתין בכדי ...
מעשה שבת – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מעשה_שבתWebמעשה שבת הוא מאכל או מעשה אחר שנוצר במהלך השבת תוך כדי חילול שבת.ההלכה אוסרת בעיקרון על יהודי ליהנות מתוצר של חילול שבת, אולם בתנאים מסוימים ניתן ליהנות מן האיסור באופן מלא או חלקי. …
Shulchan Arukh, Orach Chayim 515 - Sefaria
https://www.sefaria.org/Shulchan_Arukh,_Orach_Chayim.515Webעכו"ם שהביא דורון לישראל מדברים שיש במינם במחובר ביו"ט ראשון של ראש השנה שחל להיות בה' בשבת יש מתירים לאכלם בשבת בכדי שיעשו ויש אוסרים: הגה ולדידן דנוהגין להחמיר בשני ימים טובים …
כדי שיֵעשה - הלכות שבת | שאל את הרב
https://www.kipa.co.il › שאל-את-הרבהכלל "בכדי שיעשו" נועד לגרום למצב שאדם לא יבקש מגוי שיעשה עבורו מלאכה בשבת, שהרי אם הוא צריך להמתין עד "בכדי שיעשו" אין לו טעם בכך.(ואין כאן ...
א – כללי איסור הנאה ממעשה שבת
https://ph.yhb.org.il/plus/01-26-01Webא,ג – האם צריך להמתין במוצ"ש עד בכדי שיעשו. כתב בשו"ע שיח, א, שבמוצ"ש מותר ליהנות מיד מן המלאכה. ואמנם יש שאסרו עד כדי שיעשה (רש"י, בה"ג, רמב"ן). אבל הרמב"ם (ו, כג), התיר במוצ"ש מיד.
Mishnah Berurah 325:2 - Sefaria
https://www.sefaria.org/Mishnah_Berurah.325.2Web(לט) בכדי שיעשו - הכל לפי הענין שנעשה מלאכה בשבת דאם הביא הא"י דרך רכיבה על הסוס צריך לשער ג"כ באופן זה. ואם הביא ממקום רחוק הרבה ושהה ג' ימים א"צ להמתין רק יום אחד כנגד הזמן שהלך …
Mishnah Berurah 515 - Sefaria
https://www.sefaria.org/Mishnah_Berurah.515Web{ג} אסור וכו' - כדין כל מלאכה האסורה שעשה הנכרי בשביל ישראל דאסור לכל ישראל עד לערב בכדי שיעשו ובו ביום בלא"ה אסור בזה דבמחובר ומחוסר צידה יש בו משום מוקצה לכו"ע מדלא לקטן מאתמול …
ביצה | דף כד | בכדי שייעשו
https://www.etzion.org.il › talmud"והקשה הר"י לפירוש רש"י דפירש דלכך בעינן כדי שיעשו כדי שלא יהנה ממלאכת יום טוב, אם כן המבשל בשבת בשוגג אמאי יאכל, הא נהנה ממלאכת שבת! אלא ודאי אין זה הטעם, ...
מעשה שבת - עולמות
olamot.net › shiurim › מעשה-שבתהמתנת שיעור זמן " בכדי שיעשו " במוצאי שבת, במעשה שבת של גוי ושל ישראל, והטעמים לחלק ביניהם. ג. גדר "מקום צורך" שהותר בו מעשה שבת בדיעבד בשוגג. ד. דין מעשה שבת של חרש שוטה וקטן שעשו לצורך ישראל, ופרטי הלכות הנאה ממעשה שבת של קטן. ה. דין מעשה שבת של ישראל מומר עבור ישראל אחר, ומחלוקת הפוסקים אם נאסר לעולם או רק עד מוצאי שבת "בכדי שיעשו". ו.
בכדי שיעשו
https://www.daat.ac.il › value2בכדי שיעשו. משך הזמן הדרוש לביצוע מלאכה. כאשר נכרי עושה מלאכה בשבת בשביל יהודי, רשאי היהודי להשתמש בה במוצאי שבת רק לאחר שעבר הזמן שהיה דרוש כדי לעשות את ...
ביצה | דף כד | בכדי שייעשו | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › talmudAug 11, 2014 · והא דקאמר ולערב אסורים בכדי שיעשו, הא לאחר כן מותרים, אפילו לערב ראשון נמי, אף על גב דליל יום טוב שני הוא ממתין בכדי שיעשו ומותרין ממה נפשך: אם הלילה חול הוא – הרי המתין בכדי שיעשו, ואם קדש הוא ...
כדי שיֵעשה - הלכות שבת - כיפה
https://www.kipa.co.il/שאל-את-הרב/כדי-שיֵעשה-הלכות-שבתWebשלום וברכה! מוכר לי המושג "כדי שיֵעשה" (בהלכות שבת) דהיינו שצריך לחכות זמן מה לאחר צאת השבת כדי שעושה המלאכה שחילל השבת בעשיית מלאכתו, היה יכול לעשותה לאחר מוצ"ש. רציתי לדעת קצת …
למען ילמדו - ס' שיח - מ"מ | Sefaria
www.sefaria.org › sheets › 5100361. חולין טו. " אלא א"ר אשי – משנת השוחט במגל " (ע"ב), תוס'. ביאור שטיינזלץ על חולין ט״ו א אלא אמר רב אשי: מה שאמר רב שבהמה שנשחטה בשבת אסורה בשבת עצמה, ולשיטת ר' יהודה, אין זה משום הכנה ולא משום מוקצה, אלא משום הנאה ממעשה איסור בשבת, וכשיטת רבי יהודה בעניין מבשל היא.