שולחן ערוך אורח חיים תקעג א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › שולחן_ערוךהלכתא: בטלה מגילת תענית. וכל הימים הכתובים בה – מותר להתענות בהם, וכל שכן לפניהם ולאחריהם, חוץ מחנוכה ופורים – שאסור להתענות בהם בעצמם, אבל לפניהם ולאחריהם מותר. וכן שבתות וימים טובים וראשי חודשים – מותרים לפניהם ולאחריהם.
מגילת תענית | שיעורי הרב יואל עמיטל
https://yoelamital.com › מועדים › תעניותוהנך נמי כי הני. רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי אמרי לא בטלה מגילת תענית הני הוא דתלינהו רחמנא בבנין בית המקדש אבל הנך כדקיימי קיימי. רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת ...
האם בטלה מגילת תענית - Portal Daf Yomi
https://files.daf-yomi.com › klali › roshhashana-19כיון דבחנוכה ופורים לא בטלה מגילת תענית, היאך מתענים בי"ג באדר, תענית. אסתר, שהוא לפני פורים, הא. קיימא לן דימים ה. כתובים במגילת תענית לפניה.
בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org › viewtopicבטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה ... והנה יש בזה ב' נסים א' מהנרות, וגם מה שנצולו מן העכו"ם, וא"ש מש"כ התוס' סוכה ד' מ"ו ע"א ד"ה הרואה ע"ש ...
מגלת תענית - aspaklaria.info
aspaklaria.info › 040_MEM › מגלת תעניתבטלה מגילת תענית, קמייתא בטול אחרנייתא מוסיפין. הכא במאי עסקינן בזמן שבית המקדש קיים. ותיפוק ליה דהוה ליה יום שנהרג בו גדליה בן אחיקם, אמר רב לא נצרכה אלא לאסור את שלפניו... דתניא הימים האלה הכתובין במגילת תענית אסורין בין לפניהם בין לאחריהם, שבתות וימים טובים הם אסורים, לפניהן ולאחריהן מותרין, מה הפרש בין זה לזה, הללו
מגלת תענית - aspaklaria.info
aspaklaria.info/040_MEM/מגלת תענית.htmמגלת תענית. מגלת תענית. (ראה גם:הסטוריה-ביתשני) תלמודבבלי: תנו רבנן, מיכתב מגילתתענית, אמרוחנניה בןחזקיה וסיעתושהיו מחבביןאת הצרות, אמררבן שמעון בןגמליאל, אףאנו מחבבין אתהצרות, אבל מהנעשה, שאםבאנו לכתובאין אנומספיקין... (שבתיג ב)
אנציקלופדיה יהודית דעת - מגילת תענית ;
https://www.daat.ac.il › valueבזמן האמוראים כבר בטלה מגילת תענית (רא"ש תענית פ"ב), ולא נותרו רק ימי חנוכה ופורים (ר"ה י"ט). דברי הפייטן "ואם כל המועדים יהיו בטלים ימי הפורים לא יהיו מבוטלים" ...
שולחן ערוך אורח חיים תקעג א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/שולחן_ערוך_אורח_חיים_תקעג_אשולחן ערוך. הלכתא: בטלה מגילת תענית. וכל הימים הכתובים בה – מותר להתענות בהם, וכל שכן לפניהם ולאחריהם, חוץ מחנוכה ופורים – שאסור להתענות בהם בעצמם, אבל לפניהם ולאחריהם מותר. וכן …
בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=58155Jun 16, 2016 · Re: בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה הודעה על ידי עץ הזית » ש' דצמבר 04, 2021 9:37 pm תרשישי כתב: ומה גם שתעניות עשרה בטבת וי"ז …
מגילת תענית בטלה – אגדה ב - Haifa
https://yaggada.haifa.ac.il/index.php?option=com_content&view=article&id=2585:112-115&...מגילת תענית בטלה – אגדה ב. פ"ב הי"ב (ה"ח בכ"י ליידן) דף סו ע"א עמ' 718. תרגום: מקור: מעשיהם של חכמים אומרים (מעידים כי) בטלה מגילת תענית: מיליהון דרבנן אמרי. בטלה מגילת תענית. רבי יונתן צם כל …
משנה תענית ב ח - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › משנ...וכבר בטלה אותה מגילה ואינן אסורין בהספד ובתענית אותן הימים עצמן, כל שכן לפניהם ולאחריהם, והוא אמרם "בטלה מגילת תענית". מלבד פורים וחנוכה שהם אסורים בהספד ...
החג על יום נפילת קיסרי - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=XcrTmEvEIPIיום נפילת קיסרי (מגדל צור) הוא יום עליית ירושלים • שתי ערים - שני ניגודים • אמנם מגילת תענית בטלה, אך ראוי ...
תענית אסתר – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תענית_אסתרבהלכה, תענית אסתר היא יום תענית הנהוג בי"ג באדר, ערב חג הפורים (ברוב השנים. בכ-31.9% מהשנים חל פורים ביום ראשון והתענית מוקדמת ל י"א באדר ).
מגילת תענית - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מגיל...בתלמוד הבבלי מובאת מחלוקת תנאים בין רבי מאיר ורבי יוסי ביחס לתוקפם של המועדים הללו לאחר חורבן בית המקדש. להלכה נפסק שמגילת תענית בטלה.
קביעת יום הודאה בהלכה | הרה"ג דוב ליאור | בית המדרש | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › midrashרב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת תענית, הכי קאמר: בזמן שיש שלום יהיו לששון ולשמחה אין שלום צום והנך (ימי מגילת תענית) נמי כי הני (שבטלו עם החורבן). רבי יוחנן ורבי ...
מגלת תענית - Aspaklaria
http://www.aspaklaria.info › מגלת תעניתאיתמר, רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת תענית, רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי אמרי לא בטלה מגילת תענית. רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת תענית, הכי קאמר, ...
ירושלמי תענית ב יב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/ירושלמי_תענית_ב_יבא"ר בא ואפילו תימר בטלה מגילת תענית חנוכה ופורים לא בטלו. מיליהון דרבנן אמרי בטלה מגילת תענית רבי יונתן ציים כל ערובת ריש שתא רבי אבון ציים כל ערובת שובא רבי זעירה צם תלת מאוון צומין ואית ...
מגילת תענית | שיעורי הרב יואל עמיטל
yoelamital.com › מועדים › תעניותב"ה בענין מגילת תענית (בהקשר לט"ו באב: ע' פתיחה לאיכה רבתי, לג. ובהערות למדרש רבה המבואר וקושיות הראשונים. ובתוס' ב"ב קכ"א ע"א ד"ה יום שכלו בו מתי מדבר, ובתוס' תענית ל' ע"ב) משנה תענית פרק ב' משנה ח': כל הכתוב במגלת תענית דלא ...
מגילת תענית | שיעורי הרב יואל עמיטל
https://yoelamital.com/מועדים/תעניות/מגילת-תעניתהלכתא בטלה מגילת תענית שכל הימים הכתובים במגילת תענית שלא להתענות בהם מותר להתענות בהם חוץ מבחנוכה ופורים וכתב הראב"ד דדוקא יחיד יכול להתענות …
דיני המועדים הכתובים במגילת תענית - ישיבת ברכת משה
http://www.ybm.org.il › LessonsFiles › Pdfמקורות .א. יז. - : יח. : ". כל הכתוב במגילת תענית דלא למיספד ... ופצעו את מוחו בגיזרין. " .ב. ראש השנה יח. -:. יט. : ". איתמר רב ורבי חנינא אמרי בטלה מגילת ...
מגילת תענית – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מגילת_תעניתמגילת תענית (במקורות קדומים כונתה גם סתם המגילה ) היא חיבור קצר בשפה הארמית שחובר בסוף ימי בית שני. המגילה היא רשימה של 35 מועדי שמחה (בני יום או כמה ימים), שנקבעו בעקבות ניצחונות או הצלה מגזירה של עם ישראל, בתקופת בית שני. בימי שמחה אלו לפי המגילה אין צמים ואין מספידים את
בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה - פורום אוצר החכמה
forum.otzar.org › viewtopicJun 16, 2016 · Re: בטלה מגילת תענית - לא נהגו בברכת הרואה הודעה על ידי עץ הזית » ש' דצמבר 04, 2021 9:37 pm תרשישי כתב: ומה גם שתעניות עשרה בטבת וי"ז בתמוז וצום גדליה וכדו' ג"כ הובאו במגילת תענית
מגילת תענית – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מגילת_תעניתתלמוד בבלי תלמוד ירושלמי מגילת תענית (במקורות קדומים כונתה גם סתם המגילה) היא חיבור קצר בשפה ה ארמית שחובר בסוף ימי בית שני. המגילה היא רשימה של 35 מועדי שמחה (בני יום או כמה ימים), שנקבעו בעקבות ניצחונות או הצלה מגזירה של עם ישראל, ב תקופת בית שני.
אנציקלופדיה יהודית דעת - מגילת תענית
daat.ac.il › encyclopedia › valueמגילת תענית הוא חיבור הכולל רשימה של ימים שבהם אירעו מאורעות טובים לישראל, ולכן אסרו חכמים להתענות בהם. בחלק מהם אסור גם להספיד מתים. מגילת תענית נכתבה בזמנים שונים בימי בית שני ונחתמה באושא. ראשית כתיבת מגילת תענית לא נודעה לנו. את צורתה הנוכחית קבלה בסוף ימי הבית השני, או בתקופת בר כוכבא. מגילת תענית נכתבה לפני כתיבת המשנה.
אגדות התלמוד הירושלמי - מגילת תענית בטלה – אגדה ב פ"ב הי"ב (ה ...
yaggada.haifa.ac.il › indexרבי יעקב בר אחא הדריך את הסופרים בנוגע לתעניות – הוא הורה להם להתיר לכל שואל להתענות בכל הימים חוץ משבתות, ימים טובים, ראשי חודשים, חולו של מועד, חנוכה ופורים. לא נמצא בדבריו כל אזכור לקיומה של מגילת תענית, והוראתו היא הוכחה לביטולה של מגילת תענית. נמצא כי בדור השלישי רביעי מצויות בידנו הוכחות ודאיות לביטולה של מגילת תענית. קודם הבא
אנציקלופדיה יהודית דעת - מגילת תענית
https://daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=953בזמן האמוראים כבר בטלה מגילת תענית (רא"ש תענית פ"ב), ולא נותרו רק ימי חנוכה ופורים (ר"ה י"ט). דברי הפייטן "ואם כל המועדים יהיו בטלים ימי הפורים לא יהיו מבוטלים".
סימן תקעג - הלכתא בטלה מגילת תענית - ערוך השולחן - אשובה
https://ashoova.co.il › ask › סימן-תקעג...א אצל התנאים הקדמונים היתה ''מגילת תענית'', והיינו הימים שהקדוש ברוך הוא עשה נסים לישראל, והיו אותן הימים אסורין בהספד ובתענית. ותניא בראש השנה (יט ב):.