בבלי - מסכת סנהדרין פרק ו
https://mechon-mamre.org/b/l/l4406.htmדף מה,ב גמרא ת"ל סקל יסקל: ואם לאו עד השני נוטל את האבן: נוטל והתניא רבי שמעון בן אלעזר אומר אבן היתה שם משוי שני בני אדם נוטלה ונותנה על לבו אם מת בה יצא וליטעמיך תיקשי לך היא גופא משוי שני בני ...
חיפוש ראשי תיבות - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › contentפורטל הדף היומי > כלי עזר ללומד > מילונים - Dictionaries > ראשי תיבות. מילון ראשי תיבות. חיפוש ר"ת. רשימת ר"ת. שם: א, ב, ג, ד, ה, ו, ז, ח, ט, י, כ, ל, מ, נ ...
HebrewBooks.org -גמרא מסכת קידושין דף ל עמוד א
https://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=20&daf=30&format=textHebrewBooks.org -גמרא מסכת קידושין דף ל עמוד א. גמרא. הוה אמינא לשטן גירא בעיניך א"ל רבא לר' נתן בר אמי אדידך על צוארי דבריך משיתסר ועד עשרים ותרתי ואמרי לה מתמני סרי עד עשרים וארבעה כתנאי חנוך …
בבלי - מסכת תמיד פרק א
https://mechon-mamre.org/b/l/l5901.htmדף כח,ב גמרא ומי הוו אכסדראות בעזרה והא תניא רבי אליעזר בן יעקב אומר מנין שאין עושין אכסדראות בעזרה ת"ל (דברים טז) לא תטע לך אשרה כל עץ אצל מזבח ה' אלהיך הכי קאמר לא תטע לך אשרה לא תטע לך כל עץ …
תלמוד בבלי – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › תלמוד_בבליבמקור היו אלה שני מונחים שונים. המילה "תלמוד" משמשת כבר בלשון ה תנאים בהוראה של לימוד, עיון ופירוש, ואילו המילה הארמית "גמרא" מופיעה לראשונה בלשון אמוראי בבל, והיא נגזרת מן המונח המתאר ידע ...
בבלי - מסכת סנהדרין פרק ו
mechon-mamre.org › b › lדף מה,ב גמרא ת"ל סקל יסקל: ואם לאו עד השני נוטל את האבן: נוטל והתניא רבי שמעון בן אלעזר אומר אבן היתה שם משוי שני בני אדם נוטלה ונותנה על לבו אם מת בה יצא וליטעמיך תיקשי לך היא גופא משוי שני בני ...
בוחן ראשי תיבות בגמרא - 260 Flashcards - Quizlet
https://quizlet.com › בוחן-ראשי-תיבות-ב...א"ל* ... גפ"ת. גמרא, פירוש רש"י, תוספות. גר"א. הגאון רבי אליהו (מוילנא) ... השם יתברך. וא"ת. ואם תאמר. וי"א. ויש אומרים. וי"ג. ויש גורסים. וי"ל. ויש לומר.
ראשי תיבות
http://www.daat.ac.il › daatכן של ר״ת שהן ל׳ אות ... אבי״ת. ירא נול אין. חטא. אכי״י. בך אשל. ירוסס. ימוס. אבי״ל ... לשכינה. שתקתלק. מישראל. גל״ת. גאולה. לתפלה. גט׳. גמרא. גובה ג״ט.
תלמוד בבלי – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תלמוד_בבליהתלמוד הבבלי קרוי גם "גמרא". במקור היו אלה שני מונחים שונים. המילה "תלמוד" משמשת כבר בלשון התנאים בהוראה של לימוד, עיון ופירוש, ואילו המילה הארמית "גמרא" מופיעה לראשונה בלשון אמוראי בבל, והיא נגזרת מן המונח המתאר ידע שנתקבל במסורת (כמו: גמרא גמיר לה) בניגוד לידע שהושג באמצעות הסברה . בתקופת הגאונים החלו
ראשי תיבות וקיצורים - אוצר הספרים היהודי השיתופי
https://wiki.jewishbooks.org.il › wikiת"ל - ראשי תיבות וקיצורים
http://www.kizur.co.il › search_mobileתוצאות חיפוש ת"ל: ת"ל. תהילה לאל. ת"ל. תודה לאל. ת"ל. תומכי לחימה. ת"ל. תכנית לימודים. ת"ל. תלוי ליניארית. ת"ל. תלמוד לומר. גלישה לערכים סמוכים ...
קטגוריה:ראשי תיבות בארמית - ויקימילון
https://he.wiktionary.org › wiki › קטג...ת. ת"ל · ת"ק · ת"ש · נערך לאחרונה לפני 3 שנים על־ידי CrescentStorm. ויקימילון. מקור: //he.wiktionary.org/wiki/קטגוריה:ראשי תיבות בארמית
קידושין ל א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › קידושין_ל_אא"ל רבא לר' נתן בר אמי: אדידך על צוארי דבריך משיתסר ועד עשרים ותרתי. ואמרי לה: מתמני סרי עד עשרים וארבעה. כתנאי: ( משלי כב, ו) "חנ (ו)ך לנער על פי דרכו". ר' יהודה ורבי נחמיה. חד אמר: משיתסר ועד עשרים ...
גמרא-אמי"ת – שיעורי גמרא - רשת אמית
https://amit.org.il › gmaraאמי"תים לגמרא. לעורר השראה. ליצור. לשתף. אמי"תים לגמרא. לעורר השראה. ליצור. לשתף. העמדה. העמדה. העמדת יסודות הסוגיה. העמקה. העמקה. עיון והעמקה בתוכן הסוגיה.
שבת קד א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/שבת_קד_אתלמוד בבלי - גמרא ... את כל השם כולו והתניא ר"ש אומר ועשה אחת יכול עד שיכתוב כל השם כולו ת"ל מאחת כו'. והנה אפילו לא כתב אלא מקצת השם חייב ומתרצינן להא מתניתא הכי יכול עד שיכתוב כל הפסוק כולו ...
קטגוריה:ראשי תיבות בארמית - ויקימילון
https://he.wiktionary.org/wiki/קטגוריה:ראשי_תיבות_בארמיתקטגוריה:ראשי תיבות בארמית. בספרות הפרשנית של התלמוד שנכתב ארמית, משתמשים לעתים קרובות בראשי תיבות במקום במלוא המילה. לפניכם רשימה חלקית של ראשי התיבות הללו על פי סדר הא"ב.
תלמוד בבלי – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › תלמוד_בבלילרשימה רחבה ולא מקיפה של כלל המפרשים על מסכתות בש"ס בבלי ראו בשם הגדולים מערכת ספרים, אות ת' סעיף נ"ו ובהגהת מנחם ציון שם המביא רשימת מפרשים מבעל מחבר הספר עיקרי הד"ט. קטגוריה:ראשונים על ש"ס בבלי
למה קוראים לתלמוד "גמרא"? - לימוד וערכים
he.chabad.org › library › article_cdo2. הסבר אחר הוא שהמילה "גמרא" קשורה למילה העברית "גמר", שפירושה סיום או מסקנה. התלמוד נקרא כך מפני שהוא 'השורה התחתונה', ויש בו סיכומים ומסקנות של התורה שבעל פה 3. 3. יש הסבר עמוק יותר שאומר שהמילה ...
גמרא דף יומי - ברכות ל - הדף היומי ב15 דקות - שיעורי דף יומי קצרים בגמרא
https://www.sinai.org.il/daf-yomi-brachot-30ת" ק – עדיף ... גמרא דף יומי – ברכות ל שבוע טוב איציק, תודה רבה על הרצון להתנדב! יש שני דברים שאנו זקוקים להם כרגע: 1. יצירת קובץ של התרשימים, כמו שהצעת. אפשר לנסות גם עם וורד ולראות אם זה מסתדר.
ברכות ל א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › ברכ...תלמוד בבלי - גמרא | רש"י | תוספות | עין משפט שלימות: 75% ... ת"ר היה רוכב על החמור והגיע זמן תפלה אם יש לו מי שיאחז את חמורו ירד למטה ויתפלל ...
תלמוד בבלי – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/תלמוד_בבלילרשימה רחבה ולא מקיפה של כלל המפרשים על מסכתות בש"ס בבלי ראו בשם הגדולים מערכת ספרים, אות ת' סעיף נ"ו ובהגהת מנחם ציון שם המביא רשימת מפרשים מבעל מחבר הספר עיקרי הד"ט. קטגוריה:ראשונים על …
פורטל הדף היומי: טקסט גמרא מנוקד
https://daf-yomi.com/content.aspx?PageId=162גמרא סדורה בפורטל הדף היומי (חלקי) טקסט מנוקד באתר knowthetorahbyheart. פרקי תלמוד מעוצבים (ברכות, בבא מציעא, קידושין, פסחים) צורת הדף מנוקד (חלקי) - מקור. שליחה לחבר הוספה למועדפים.
תלמוד בבלי - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › תלמו...תַּלְמוּד בָּבְלִי (נקרא גם גְמָרָא וכן ש"ס ובפי פרשני התלמוד ים התלמוד או תלמודה של בבל) הוא חיבור ייחודי המפרט הגותם ההלכתית והאגדית המרכזית של ...
פורטל הדף היומי: טקסט גמרא מנוקד
daf-yomi.com › contentגמרא סדורה בפורטל הדף היומי (חלקי) טקסט מנוקד באתר knowthetorahbyheart. פרקי תלמוד מעוצבים (ברכות, בבא מציעא, קידושין, פסחים) צורת הדף מנוקד (חלקי) - מקור. שליחה לחבר הוספה למועדפים.
האם עדיף ללמוד גמרא עם הסבר, ניקוד ופיסוק, או בלעדיהם? - בית הלל ...
https://www.beithillel.org.il/post-651ת"ל 'נטועים', מה נטיעה זו פרה ורבה אף דברי תורה פרין ורבין…". אם כן, לתורה יש צד של "מסמריות" = קביעות, משהו יציב, שלא מתנדנד בכל רוח מצויה; וצד של "נטיעה", משהו ש"פרה ורבה", צומח ומתחדש.
בבלי - מסכת תמיד פרק א
mechon-mamre.org › b › lדף כח,ב גמרא ומי הוו אכסדראות בעזרה והא תניא רבי אליעזר בן יעקב אומר מנין שאין עושין אכסדראות בעזרה ת"ל (דברים טז) לא תטע לך אשרה כל עץ אצל מזבח ה' אלהיך הכי קאמר לא תטע לך אשרה לא תטע לך כל עץ אצל ...