מזונות ילדים - תקנת אושא ותקנת הרבנות הראשית תש''''ד
https://daat.ac.il/daat/psk/psk.asp?id=1775בלשון הרא"ש (כתובות פרק ד' סימן כ"ח) ומגיד משנה (הלכות אישות פרק י"ט הלכה ד') נקראת ההלכה של רבי שמלאי, בשם: "תקנת אושא", ואף על פי שתקנת אושא ביחס לילדים מעל גיל שש, שנויה במחלוקת, מכל מקום חיוב מזונות מכוח תקנת אושא עד גיל שש אינו שנוי במחלוקת (ראה גם תשובת רבי פנחס הדיין בתשובת ...
תקנות אושא – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › תקנות_אושאעל פי תקנת אושא, אם היא תמות ובעלה חי יוכל על פי התקנה לקחת את הנכסים הללו מהקונים. בתלמוד הסביר רב אשי, כי למעשה, זכותו של הבעל בנכיס אשתו דומה במידה מסוימת ליורש ובמידה מסוימת ללוקח.
מזונות ילדים - תקנת אושא ותקנת הרבנות הראשית תש''''ד
daat.ac.il › daat › pskמכאן שחיוב מזונות מכוח תקנת אושא מוטל על האב בלבד, ואילו האם פטורה ממזונות הילד - גם אם שני ההורים עשירים, ורק כאשר האב עני והאם עשירה, האם חייבת במזונות הילד, אך לא מכוח תקנת אושא, אלא מדין צדקה.
תקנות אושא - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › תקנו...תקנות אושא הן תקנות שתיקנה הסנהדרין בעיר אושא, אחרי שגלתה מירושלים בעקבות חורבן בית ... לפי האמור בתלמוד, ראש הסנהדרין בתקופת אושא היה ככל הנראה רבי ישמעאל, ...
"באושא התקינו" - מוסכם? (בבא קמא פט ע"א-ע"ב)
https://daf-yomi.com › DYItemDetails2. ונראה לי להוסיף: הכוונה היא, שאותן תקנות - כמו תקנת אושא בסוגייתנו - נקבעו מראש שיהיו תלויות בהסכת חכמים בכל דור ודור. 3. אמר רב אידי בר אבין, אף ...
Shaʻare torat ha-taḳanot: ...ʻad zeman ḥatimat ha-Talmud
https://books.google.com › booksובש"ס פי החובל ובכתו ' פי האשה שנפלו רצה להוכיח דתקנת אושא הוא ג"כ במתני ' ודחה אותו עייש ובשיטה מקובצת לכתו ' שם כ ' וז"ל ואפשר דמתני ' תקנת אושא דהא רבי ...
תקנת אושא – ספריית אסיף
https://asif.co.il/sourcesheets/35729-2תקנת אושא - ספריית אסיף
https://asif.co.il › sourcesheetsהיכי עבד הכי? והאמר ר' אילעאי: באושא התקינו, המבזבז – אל יבזבז יותר מחומש! הני מילי מחיים, שמא ירד מנכסיו, אבל לאחר מיתה לית לן בה. מהותה של תקנת אושא ...
תקנות אושא: אחריות הפרט על משפחתו - מטח
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapterתקנות אושא : אחריות הפרט 1 / כ משפחתו לאחר ביסוס שלטונו של רשבג אנו עדים לתחילת תקופה חדשה בתולדות ישראל . יצירת המרכז החדש בגליל שבטבורו מוסד הנשיאות הביאה ...
"קניין פירות כקניין הגוף דמי" (פח.-פח:) | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-nezikin/...Aug 11, 2014 · שיעור 11 / קניין פירות כקניין הגוף דמי (פח.-פח:) סוגייתנו מזמנת לפתחנו דיון החורג מענייני פרק החובל ומכניס אותנו לשאלות יסוד בתחום הקניין. היום נעסוק במחלוקת אם קניין פירות כקניין הגוף דמי אם לאו, ביישומה בסוגייתנו בשאלת יכולת בעל קניין הגוף למכור את קניינו לאחר וכן בשילוב ...
תקנת אושא - המבזבז או המפריש עד חומש | הרב יהודה זולדן | בית ...
www.yeshiva.org.il › midrash › 41588תקנת אושא - עד חומש מנכסיו למצוות ב. גלגולה של התקנה 1. ר' ישבב 2. ר' אלעזר איש ברתותא 3. ר' אלעזר בן שמוע, וחכמים 4. אבא יודן, ואנשים נוספים 5. אנשי אמנה ג. פסיקת הרמב"ם: תקנת אושא, והמחרים כל נכסיו ד. אדם עשיר, ומי שיש לו משכורת קבועה וגבוהה סיכום.
תקנת אושא – ספריית אסיף
asif.co.il › sourcesheets › 35729-2א.
פורטל הדף היומי: תקנת יבנה ותקנת אושא (כתובות מט ע"א-ע"ב)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=30200הרב יוסף שמשי, מחבר תוכנת "גמראור"עקרונות בכללי הגמרא ובלשונה.
תקנות אושא – ויקישיבה
www.yeshiva.org.il › wiki › indexתירוץ אחד מסביר כי תקנת אושא משנה את הגדר 'עניי עירך' ומגדירה חיוב על גדר זה. הכותב נכסיו לבניו . תקנה זו היא תקנה כלכלית העוסקת באדם שעוד בחייו כתב את כל נכסיו לבניו.
ישיבת ההסדר ירוחם - עיון - מעשר כספים – בין צדקה ממוסדת ...
www.yhy.co.il/content/view/477/113/lang,enתקנת אושא בירושלמי הגבלת גמילות חסדים בגופו – השוואה לתקנה בתלמוד הבבלי המחלוקת בירושלמי לגבי 'עד היכן' הסוגיות בבבלי (מסכת בבא בתרא) שיטת הרמב"ם
תקנות אושא - יוניונפדיה
https://he.unionpedia.org › תקנות_אושאתקנות אושא הן תקנות שתיקנה הסנהדרין בעיר אושא, אחרי שגלתה מירושלים בעקבות חורבן בית המקדש השני ושינתה את מיקומה מספר פעמים. 60 יחסים.
מבוא לתורה שבעל־פה - Volumes 8-10 - Page 116 - Google Books Result
https://books.google.com › booksניתן לקבוע כמעט בוודאות כי הזמן שבו הפסיקו להשתמש בנידוי כנגד חכם , הוא המועד בו נתקנה תקנת אושא " שלא לנדות זקן " 18. תקנה זו ריככה את מעשה הנידוי והפכה ...
תקנות אושא – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/תקנות_אושאבתקופה מסויימת שכנה הסנהדרין באושא. בהיותם באושא, ראו הסנהדרין לנכון לתקן תקנות שונות הנוגעות לעניינים כגון: טומאה וטהרה, חינוך ומשפחה, כלכלה. תקנות אלו נקראות תקנות אושא ואף שלא כולן התקבלו להלכה, רבות מהתקנות משמשות בסיס להנהגות הקיימות עד היום.
בבא קמא דף פט – תקנת אושא בנכסי מלוג | תורת הר עציון
www.etzion.org.il › he › talmudAug 27, 2016 · סוגייתנו (פ"ח-פ"ט) עוסקת בהרחבה בתקנת אושא, שלפיה אישה אינה רשאית למכור נכסי מלוג, שכן אף שבפועל הנכסים שייכים לה – הרי שההלכה קובעת שהבעל הוא זה שאוכל את פירותיהם, ועל כן זכות המכירה מוגבלת.
תקנת אושא - המבזבז או המפריש עד חומש | הרב יהודה זולדן ...
https://www.yeshiva.org.il/midrash/41588תקנת אושא - עד חומש מנכסיו למצוות ב. גלגולה של התקנה 1. ר' ישבב 2. ר' אלעזר איש ברתותא 3. ר' אלעזר בן שמוע, וחכמים 4. אבא יודן, ואנשים נוספים 5. אנשי אמנה ג. פסיקת הרמב"ם: תקנת אושא, והמחרים כל נכסיו ד. אדם עשיר, ומי שיש לו משכורת קבועה וגבוהה סיכום.
מזונות ילדים - תקנת אושא ותקנת הרבנות הראשית תש''ד - תיק 6…
https://www.dintora.org/assets/files/7851515486479.pdfמזונות ילדים - תקנת אושא ותקנת הרבנות הראשית תש''ד - תיק 6…. Title. מזונות ילדים - תקנת אושא ותקנת הרבנות הראשית תש''ד - תיק 6….
תקנות אושא – ויקישיבה
https://www.yeshiva.org.il › index.phpתקנות אושא הן אוסף של תקנות בעניינים שונים שתיקנו הסנהדרין לאחר שגלו אל העיר אושא.
בבא קמא דף פט – תקנת אושא בנכסי מלוג | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il › talmudסוגייתנו (פ"ח-פ"ט) עוסקת בהרחבה בתקנת אושא, שלפיה אישה אינה רשאית למכור נכסי מלוג ... ועל כן נדרשה תקנת אושא, שתקבע שהבעל מוציא מיד הלקוחות.
בבא קמא דף פט – תקנת אושא בנכסי מלוג | תורת הר עציון
https://www.etzion.org.il/he/talmud/seder-nezikin...Aug 27, 2016 · סוגייתנו (פ"ח-פ"ט) עוסקת בהרחבה בתקנת אושא, שלפיה אישה אינה רשאית למכור נכסי מלוג, שכן אף שבפועל הנכסים שייכים לה – הרי שההלכה קובעת שהבעל הוא …
תקנות אושא – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תקנות_אושאתקנות אושא הן תקנות שתיקנה הסנהדרין בעיר אושא, אחרי שגלתה מירושלים בעקבות חורבן בית המקדש השני ושינתה את מיקומה מספר פעמים. לפי האמור בתלמוד, ראש הסנהדרין בתקופת אושא היה ככל הנראה רבי ישמעאל, וכאשר רבי יוחנן מסר לתלמידיו "שמעתי מהולכי אושא" הכוונה היא לרבי ישמעאל . רושמי הדורות התחבטו כיצד ייתכן שרבי יוחנן שהיה תלמידו של רבי יהודה הנשיאילמד תורה מפי רבי ישמעאל שהיה שלושה דורות לפניו, אך ככל הנראה רבי יוחנן לא שמע את הד…
פורטל הדף היומי: תקנת יבנה ותקנת אושא (כתובות מט ע"א-ע"ב)
daf-yomi.com › DYItemDetailsהרב יוסף שמשי, מחבר תוכנת "גמראור"עקרונות בכללי הגמרא ובלשונה.