תפארת ישראל (מהר"ל)/פרק ה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/תפארת_ישראל_(מהר"ל)/פרק_התפארת ישראל (מהר"ל)/פרק ה. המצות שנתן השם יתברך לישראל יש לשאול עליהם, אם רבוי המצות לטוב להם כמשמעות פשט הכתוב שנאמר (דברים ו') ויצונו ה' אלקינו לעשות החקים האלה לטוב לנו כל הימים וצדקה וגו'. …
תפארת ישראל על שבועות - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...ויקיטקסט. חיפוש. תפארת ישראל על שבועות. שפה; מעקב · עריכה · פירוש תפארת ישראל - כולל "יכין", "בועז", ו"הלכתא גבירתא".
תפארת ישראל - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...מספר חיבורים נקראו בשם "תפארת ישראל". ביניהם: ... זהו דף פירושונים, שמטרתו להבחין בין ספרים שונים בעלי שם דומה. אם הגעתם לכאן בעקבות לחיצה על ...
תפארת ישראל על תמיד - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...ויקיטקסט. חיפוש. תפארת ישראל על תמיד. שפה; מעקב · עריכה · פירוש תפארת ישראל - כולל "יכין", "בועז", ו"הלכתא גבירתא".
תפארת ישראל על סנהדרין יא – ויקיטקסט
https://primeask.com/wiki/תפארת_ישראל_על_סנהדרין_יאיכין עריכה משנה א עריכה. וזקן ממרא על פי בית דין: הוא חכם גדול מחכמי ישראל, וצדיק גמור, רק שהורה דבר כמפורש בפרקן נגד פסק של סנהדרי גדולה [עי' רמב"ם פ"ג מממרים ]: ונביא השקר: תמוה בזה דברי תרגום יונתן …
תפארת ישראל (מהר"ל)/הקדמה – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › תפארת_ישראלושם החיבור הזה נקרא תפארת ישראל כי הוא חיבור על התורה, שהיא תפארת ישראל כדכתיב (דברים ד') "ומי גוי גדול אשר לו חוקים ומשפטים צדיקים" וגו' ואמרו "רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה". וכבר בארנו בהקדמה של חיבור גבורת ה', שבשביל כך אמרו במסכת ברכות בפרק הרואה (נ"ח א) "והתפארת - זו מתן תורה".
תפארת ישראל על נדה י – ויקיטקסט
https://primeask.com/wiki/תפארת_ישראל_על_נדה_ייכין עריכה משנה א עריכה. תינוקת שלא הגיע זמנה לראות: זמנה הוא בי"ב שנה ויום א' והביאה ב' שערות: בש"א נותנין לה ד' לילות: כל ד' לילות ראשונות שתבעל לחתן.ואפי' מפוזרות, תולה דם שרואה אז, בדם בתולים:
תפארת ישראל על המשנה – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › תפארת_ישראל_עלבפועל, הועלה לכאן רוב הטקסט מאתר סאפאריה כפי שהוא קיים שם, ללא עריכה מצידנו. מהדורה זו משלבת נוסח המשנה במלואו באותיות מודגשות בתוך דברי הפירוש "יכין". להלן הדברים שנכתבו על המהדורה כפי שרצינו כאן בוויקיטקסט שתהיה, כפי שהיא נועדה להיות. מהדורה זו של פירוש תפארת ישראל על המשנה לר' ישראל ליפשיץ מבוססת על המהדורות הישנות והנפוצות ().
תפארת ישראל על תמורה - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...ויקיטקסט. חיפוש. תפארת ישראל על תמורה. שפה; מעקב · עריכה · פירוש תפארת ישראל - כולל "יכין", "בועז", ו"הלכתא גבירתא".
תפארת ישראל (מהר"ל) – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/תפארת_ישראל_(מהר"ל)מחשבת ישראל: לעיון נוסף; ויקיפדיה: תפארת ישראל (מהר"ל)
תפארת ישראל (מהר"ל) - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...תפארת ישראל. כשמו כן הוא שמדבר נפלאות תמים דעים מתורתנו הקדושה. כמו שהיא עטרת לעם אשר בחר לו לנחלה, דברים נפלאים עתיקים מכבשונו של עולם, יוצאים מפי אריה דבי ...
תפארת ישראל (מהר"ל) – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › תפארת_ישראלתפארת ישראל (מהר"ל) – ויקיטקסט תפארת ישראל (מהר"ל) לא בדוק תוכן עניינים 1 מבוא 2 פרקי הספר 3 מהדורות אחרות מבוא בספר זה מבין כתביו דן המהר"ל במתן תורה - על התורה, תכליתה וטעמיה ועל ההתגלות האלוהית. פרקי הספר הקדמה פרק א פרק ב פרק ג פרק ד פרק ה פרק ו פרק ז פרק ח פרק ט פרק י פרק יא פרק יב פרק יג פרק יד פרק טו פרק טז פרק יז פרק יח פרק יט פרק כ פרק כא
תפארת ישראל (מהר"ל)/פרק ה – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › תפארת_ישראלועל זה אמר רבי חנניא דבריו כי רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל ולפיכך הרבה להם מצות הרבה והם מוכנים אל מצות הרבה מאוד, וזהו זכות ישראל כאשר יש להם מצות הרבה ביותר ולכך שכרם גדול יותר. ואל יקשה לך סוף סוף יהיה שכרם יוצא בהפסדם שאם לא יקיים רוב התורה יהיה רשע. זה אינו דסוף סוף מרויח בזה על ידי שיש לו הכנה אל התורה שיש בה מצות הרבה.
תפארת ישראל (מהר"ל)/הקדמה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/תפארת_ישראל_(מהר"ל)/הקדמהודבר זה פירשו במדרש (שיר השירים רבה רפ"ב) "הביאני אל בית היין ודגלו עלי אהבה" - "רבי יונה אמר: שני חברים העוסקים בהלכה, זה אומר בית אב של הלכה, וזה אינו אומר בית אב של הלכה, אומר הקב"ה: ודגלו עלי אהבה. אמר רב אחא: עם הארץ שקורא לאהבה איבה, כגון: ואהבת ואיבת, אמר הקב"ה: ודגלו עלי אהבה ...
תפארת ישראל (מהר"ל) – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תפארת_ישראל_(מהר"ל)תפארת ישראל (מהר"ל) מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. ערך זה עוסק בספר מחשבה של המהר"ל מפראג. אם התכוונתם למשמעויות אחרות של תפארת ישראל, ראו תפארת ישראל. תִּפְאֶרֶת יִשְׂרָאֵל הוא אחד ...
תפארת ישראל על אבות ה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/תפארת_ישראל_על_אבות_התפארת ישראל על המשנה – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/תפארת_ישראל_על_המשנהבכך מתבצע רצונו של בעל ה"תפארת ישראל" שהקורא ישלב את קריאת פירושיו תוך כדי קריאת המשנה ברציפות. ובכך אנו גם נמנעים מלקבוע "דבורי מתחיל" לפי הבנתנו, שהמחבר לא קבע אותם בעצמו (אלא השתמש במספרים ...
תפארת ישראל על בכורים - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...פירוש תפארת ישראל - כולל "יכין", "בועז", ו"הלכתא גבירתא". פרק א · פרק ב · פרק ג; פרק ד (אין פירוש).
תפארת ישראל (מהר"ל) – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › תפארת_ישראלכהרגלו של המהר"ל בספריו הוא פותח ב הקדמה ובה הוא כולל העניינים ופסוקים הקשורים לקדושת ומעלת התורה וכן מדבר במעלת ברכות התורה, כמו כן הוא מסביר בהקדמת הספר את הטעם שקרא כך לספרו: ”ושם החיבור הזה נקרא תפארת ישראל כי הוא חיבור על התורה שהיא תפארת ישראל כדכתיב, ומי גוי גדול אשר לו חקים ומשפטים צדיקים וגו' ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה“ .
תפארת ישראל (מהר"ל)/פרק א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › פרק...הנבראים אשר ברא ה' יתברך בעולמו, כולם הם פועלים בעולם אשר נבראו בו, וכל אחד לפי מעלתו וחשיבותו - גודל פעולתו. הנה השמים וכל צבא השמים, ...
תפארת ישראל על שקלים - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...ויקיטקסט. חיפוש. תפארת ישראל על שקלים. שפה; מעקב · עריכה · פירוש תפארת ישראל - כולל "יכין", "בועז", ו"הלכתא גבירתא".
תפארת ישראל על בכורות - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › תפא...פירוש תפארת ישראל - כולל "יכין", "בועז", ו"הלכתא גבירתא". פרק א · פרק ב · פרק ג · פרק ד · פרק ה · פרק ו · פרק ז · פרק ח · פרק ט ...
תפארת ישראל על נדה ז – ויקיטקסט
https://primeask.com/wiki/תפארת_ישראל_על_נדה_זויקיטקסט חיפוש. תפארת ישראל על נדה ז ... מבין ישראל ומבין הכותים: ר"ל כתמיהן הנמצאים בגלוי בעיר שישראל וכותים דרין בתוכה. אבל לא נכרים:
תפארת ישראל על אבות ה – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › תפארת_ישראל_עלמשנה א
תפארת ישראל על חולין ו – ויקיטקסט
https://primeask.com/wiki/תפארת_ישראל_על_חולין_ויכין עריכה משנה א עריכה. בפני הבית ושלא בפני הבית: מדבעי למתני שאינו נוהג במוקדשין.תני אגבייהו גם הני: בחולין אבל לא במוקדשין: בחטאת עוף ועולות עוף או בקדשי בדק הבית שעבר ושחטן א"צ כסוי: ונוהג בחיה …