חיפשת:

תניא נמי הכי פירוש

תענית ל ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/תענית_ל_ב
פירוש שאין צריך לכפות המטה והאידנא דחיישינן לכשפים לא עבדינן כפיית המטה ואפילו באבל: ... תניא נמי הכי מודים חכמים לר' יהודה ביכול, ומודה ר' יהודה לחכמים בשאינו יכול, אלא מאי בינייהו אמר אביי שאר ...
פורטל הדף היומי: "תניא נמי הכי" (ברכות נג ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=18713
למסקנה יוצא אפוא, שהביטוי "תניא נמי הכי" לא מובא כדי להוכיח כדעה אחת מבין שתי דעות המחלוקת, אלא היא מובאת כדי להוכיח את היסוד המשותף של שתי הדעות: יש …
פורטל הדף היומי: תניא נמי הכי (סנהדרין עא ע"א)
daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=40020
תניא נמי הכי, רבי יהודה אומר: אם לא היתה אמו שוה לאביו בקול ובמראה ובקומה אינו נעשה בן סורר ומורה. מאי טעמא - דאמר קרא: איננו שמע בקלנו מדקול בעינן שוין - מראה וקומה נמי בעינן שוין.
מושגי יסוד בתלמוד הבבלי - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › מושג...
תניא - (=שנויה). מונח המשמש פתיחה לציטוט מברייתא (מקור תנאי). איתמר - (=נאמר). פתיחה לדיון הלכתי, על פי רוב מדברי אמוראים. גופא - (גוף העניין).
רי"ף על הש"ס/שבת/פרק ו – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/רי"ף_על_הש"ס/שבת/פרק_ו
תניא נמי הכי: יוצאה אשה בכבול ובאצטמא לחצר, ר' שמעון אומר אפילו בכבול לרשות הרבים. כלל אמר רבי שמעון: כל שהוא למטה מן השבכה, יוצאין בו, וכל שהוא למעלה מן השבכה אין יוצאין בו.
נידה טז ב – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/נידה_טז_ב
פירוש אם לא יבדוק דשמא מחמת חימוד תשמיש ראשון ראתה ודוקא בעל נפש דר' זירא ידע נמי דלבעלה לא בעיא בדיקה ורבא אמר אפי' בעל נפש לא דלמא לבו נוקפו ופורש וא"ת …
נזיר כא א - ויקיטקסט
https://he.wikisource.org › wiki › נזיר...
תניא נמי הכי מי שאמר הריני נזיר ושמע חבירו ושהה כדי דבור ואמר ואני ... פי' כדי דבור דווקא ולא יותר ואומר מיד ואני הוא אסור פירוש הראשון שנדר ...
פורטל הדף היומי: דיקא נמי; תניא נמי הכי (שבת נג ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
תניא נמי הכי: חמור יוצא במרדעת בזמן שקשורה לו מערב שבת. ולא באוכף, אף על פי שקשורה לו מערב שבת. ולא באוכף, אף על פי שקשורה לו מערב שבת.
פורטל הדף היומי: כי תנן נמי מתניתין (עבודה זרה סה ע"א)
daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=40992
9. 9.1. הברייתא לא היתה ידועה כל כך, עד כדי כך, שלא יכלו לכתוב אפילו "תניא נמי הכי". אולי הסבר מיוחד [חידוש]: הביטוי "תניא נמי הכי" משמעותו גם פתיחה להוכחה מברייתא אבל …
פורטל הדף היומי: תניא נמי הכי (סנהדרין עא ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
תניא נמי הכי, רבי יהודה אומר: אם לא היתה אמו שוה לאביו בקול ובמראה ובקומה אינו נעשה בן סורר ומורה. מאי טעמא - דאמר קרא: איננו שמע בקלנו מדקול בעינן שוין - מראה וקומה נמי בעינן שוין.
פורטל הדף היומי: דיקא נמי; תניא נמי הכי (שבת נג ע"א)
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=19886
תניא נמי הכי: חמור יוצא במרדעת בזמן שקשורה לו מערב שבת. ולא באוכף, אף על פי שקשורה לו מערב שבת. רבן שמעון בן גמליאל אומר: אף באוכף בזמן שקשורה לו מערב …
[ = אם נאמר], פתיחה להצעת הלכה,או פירוש , שיידחו לאחר מכן. ראה: לימא
https://www.steinsaltz-center.org.il › ...
' כי פליגי, אליבא דר' פלוני' [כאשר נחלקו, לשיטת ר' פלוני], מחלוקת האמוראים היא רק לפי שיטת תנא אחד, ואילו שיטת התנא האחר מתאימה רק לדעת אמורא אחד. תניא נמי הכי ...
מילון מונחי הדיון התלמודי
https://daat.ac.il › brahot › milon-2
[=מקשה עליה] מונח תלמודי הבא כפתיחה לקושיה הנובעת מסברה ומהיגיון. ... שנינו], "תניא אידך" [שנויה ברייתא אחרת] ועוד. ב) קושיה התוקפת את הנאמר לפני כן על ידי טענה ...
תענית ל ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › תענית_ל_ב
תניא אמרו לו לרבי יהודה לדבריך עוברות ומניקות מה תהא עליהן אמר להם אף אני לא אמרתי אלא ביכול תניא נמי הכי מודה ר' יהודה לחכמים בשאינו יכול ומודים חכמים לרבי יהודה ביכול מאי בינייהו איכא ...
פורטל הדף היומי: כי תנן נמי מתניתין (עבודה זרה סה ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
9. 9.1. הברייתא לא היתה ידועה כל כך, עד כדי כך, שלא יכלו לכתוב אפילו "תניא נמי הכי". אולי הסבר מיוחד [חידוש]: הביטוי "תניא נמי הכי" משמעותו גם פתיחה להוכחה מברייתא אבל גם שעורך הגמרא פוסק כברייתא זו ...
נזיר כא א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › נזיר_כא_א
תוספות []. תניא נמי הכי. פירוש כרבי שמעון בן לקיש: מי שאמר הריני נזיר ושמע חבירו ושהה כדי דבור. פי' כדי דבור דווקא ולא יותר ואומר מיד ואני הוא אסור פירוש הראשון שנדר בנזיר וחבירו מותר אלמא דלא מצי לאיתפוסי אלא שהן כולם תוך ...
Shita Mekubetzet on Berakhot 53a:2 - Sefaria
https://www.sefaria.org › ... › Daf 53a
תניא נמי הכי עששית שהיתה דולקת והולכת כל השבת כולה - פירוש ואכלו לאורה אפילו הכי מברכין עליה. וצריך עיון מאי תניא נמי הכי דהא ברייתא היא בהדיא דאור של חיה ...
פורטל הדף היומי: "תניא נמי הכי" (ברכות נג ע"א)
daf-yomi.com › DYItemDetails
למסקנה יוצא אפוא, שהביטוי "תניא נמי הכי" לא מובא כדי להוכיח כדעה אחת מבין שתי דעות המחלוקת, אלא היא מובאת כדי להוכיח את היסוד המשותף של שתי הדעות: יש איסור של "ביטול בית המדרש" כשלא לצורך קיום ...
טבלת ביאורי מילים ו'מילות מפתח'
https://mbakodesh.org.il › uploads › 2020/01 › מי...
... מאי איריא מאי טעמא שאני שמע מינה תא שמע תנו רבנן תניא נמי הכי תנינא תנן התם. ... (פירוש מילולי / משמעות מורחבת - לא יכללו במבחן) ...
מילות מפתח
https://meyda.education.gov.il › hemed › yesodi
מתניתין נמי דיקא, מסייע ליה, דכתיב, דתנן, דתניא, דיקא נמי, תניא כוותיה, ... פתיחה לתגובה על תשובה או פירוש, בטענה שאם כך [כמו שנאמר זה עתה] עולה קושיה ממקור ...
פירושי מילים בגמרא-ארמית - FXP
https://www.fxp.co.il/showthread.php?t=6644391
Dec 07, 2009 · תניא נמי הכי תנן אמר קרא אסמכתא בעיה בעא מיניה והתנן,תניא ואמרי ליה כדתניא כי תניא ההיא לימא כתנאי? מאי בנינייהו? מהו דתימא? קא משמע לן פשיטא רבי תא שמע תנא תניא תנינא להא דתנו רבנן תנן התם
נזיר כא א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/נזיר_כא_א
תוספות []. תניא נמי הכי. פירוש כרבי שמעון בן לקיש: מי שאמר הריני נזיר ושמע חבירו ושהה כדי דבור. פי' כדי דבור דווקא ולא יותר ואומר מיד ואני הוא אסור פירוש הראשון שנדר בנזיר וחבירו מותר אלמא דלא מצי לאיתפוסי אלא שהן כולם תוך ...
"תניא נמי הכי" (ברכות נג ע"א) - פורטל הדף היומי
https://daf-yomi.com › DYItemDetails
הרב יוסף שמשי, מחבר תוכנת "גמראור" עקרונות בכללי הגמרא ובלשונה הסבר המושג: "תניא נמי הכי" ברכות נג ע"א תנו רבנן: אור ששבת מברכין עליו, ושלא שבת...
נזיר כ א – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/נזיר_כ_א
פירוש דהיינו שלשים יום. ותימה מאי תניא נמי הכי. לפיכך יש גורסין כך ואי סלקא דעתך כשנטמאת ואליבא דבית שמאי האי י"ד שנה שלשים יום מיבעי ליה דתניא ר' יהודה משום ר' אליעזר אומר כו'.
נזיר כ א – ויקיטקסט
he.wikisource.org › wiki › נזיר_כ_א
פירוש דהיינו שלשים יום. ותימה מאי תניא נמי הכי. לפיכך יש גורסין כך ואי סלקא דעתך כשנטמאת ואליבא דבית שמאי האי י"ד שנה שלשים יום מיבעי ליה דתניא ר' יהודה משום ר' אליעזר אומר כו'.