חיפשת:

תכונות של חלקיק

אלקטרון – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/אלקטרון
דואליות גל-חלקיק – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › דואלי...
1 היסטוריה. 1.1 מהות האור – מקרניים לגלים; 1.2 מהות החומר – עליית התאוריה האטומית · 2 גל מול חלקיק - תכונות ודרכי תיאור. 2.1 גל; 2.2 חלקיק · 3 השערת דה ברויי - ...
דואליות גל-חלקיק של האור | ePhysics – פיזיקה על קצה המזלג
https://ephysics.co.il/דואליות-גל-חלקיק-של-האור
דואליות גל-חלקיק של האור ... הצורך לייחס לאור, מצד אחד, תכונות גליות, ומצד אחר, תכונות קוונטיות, יוצר רושם שההבנה שלנו את טבע האור אינה מלאה. אפשר אפילו לחשוב שהדואליות הזאת של האור היא מלאכותית ...
קיצור תולדות האור
https://davidson.weizmann.ac.il › קיצו...
האם הצדק עם יאנג, שהראה שהאור מתנהג כגל בניסוי שני הסדקים, או שמא פלאנק ואיינשטיין הכריעו כשהראו שלאור יש תכונות של חלקיק?
המודל הקוונטי-הסתברותי של אור וחלקיקים
http://www.damada.co.il › physics
דה-ברויי השלים את התמונה עם הצגת התמונה ההפוכה של חשיפת תכונות גליות של החלקיקים ... מושג הגלקיק, שילוב של גל ושל חלקיק, מתאר את הישויות שאנו קוראים להם אור ...
מכניקת הקוונטים – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/מכניקת_הקוונטים
מכניקת הקוונטים. מכניקת הקוונטים (ב אנגלית: Quantum mechanics ), או בשמות אחרים: פיזיקה קוונטית, תורת הקוונטים, מֵכָנִיקָה קְוַנְטִית או QM, היא תורה פיזיקלית המתארת את התנהגות הטבע בקני מידה קטנים ביותר או בטמפרטורות נמוכות מאוד, עם השלכות על תחומי הפיזיקה בכל הסקאלות.
אלקטרון – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › אלקטרון
בהתאם ל השערת דה ברויי, לאלקטרונים, בדומה לחלקיקים אחרים, יש הן תכונות של חלקיק והן של גל. עקב מסתם הנמוכה, תכונותיהם הגליות יכולות להימדד בניסויים שונים. קרן אלקטרונים הנורית דרך שני סדקים לעבר מרקע, מציגה עליו תמונת התאבכות. אלקטרון הקשור לגרעין מתנהג כ גל עומד . חשמל
תכונות האור כגל וכחלקיק- ותופעת התקשור - ד"ר ליאורה בירנבאום
https://yehova1.co.il › תיקשורים
זהו חלקיק אור המצוי בגרעין של ליבה מסוימת, בתוככי המוח האנושי. כאשר אתם לומדים להשתמש בגלי המוח ולהתמיר אותם אתם מגיעים ליכולת לפתח בתוככם קרני גמא.
גז, נוזל, מוצק - מדעים - Google Search
sites.google.com › a › savyonim
תכונות חשמליות: תכונות הקשורות ליכולתו של החומר לאפשר מעבר זרם חשמלי דרכו. תכונות מכניות: קשורות בתגובת החומר לכוחות החיצוניים הפעלים עליו. תכונות מכניות הן:חוזק, קשיות, אלסטיות ופלסטיות.
חלקיק – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › חלקיק
תכונות של חלקיק נקודתי הושלכו כעת על חלקיקים יסודיים יותר דוגמת ה אלקטרון בעוד שלצרכים מעשיים, הפיזיקאים המשיכו להשתמש במודל של כדורים קטנים וצפידים עבור מולקולות חומר. פיתוחה של מכניקת הקוונטים שם קץ לתפישה הקלאסית של החלקיק והפך אותה לגמרי על פיה. ניסויים כגון ניסוי שני הסדקים הראו שלחלקיק יש גם תכונות גליות ולכן מיקומו איננו מוגדר היטב במרחב.
6.2 האופי הגלי של חלקיקי החומר
https://kotar.cet.ac.il › index › Chapter
... יש גם תכונות גליות . במילים אחרות , הדואליות החלקיקית גלית אינה תופעה מיוחדת לאור , אלא תופעה כללית המשקפת גם את ההתנהגות של חלקיקי היסוד של החומר .
דואליות גל-חלקיק של האור | ePhysics – פיזיקה על קצה המזלג
ephysics.co.il › דואליות-גל-חלקיק
כפי שניתן לראות, התכונות החלקיקיות של הפוטון, דהיינו האנרגיה ε γ והתנע p γ, קשורות לתכונה הגלית של האור – התדירות שלו ν. הראשון שהגה את עקרון הדואליות היה לא אחר מאשר אלברט איינשטיין. ההברקה נולדה כשהוא חקר את תנודות האנרגיה ביחידת נפח של קרינת גוף שחור ופלוקטואציות של לחץ האור.
גז, נוזל, מוצק - מדעים - Google Search
https://sites.google.com/a/savyonim.tzafonet.org...
תכונות חשמליות: תכונות הקשורות ליכולתו של החומר לאפשר מעבר זרם חשמלי דרכו. תכונות מכניות: קשורות בתגובת החומר לכוחות החיצוניים הפעלים עליו. תכונות מכניות הן:חוזק, קשיות, אלסטיות ופלסטיות.
מושגי יסוד בפיזיקה קוונטית: דואליות גל-חלקיק - הידען
https://www.hayadan.org.il › מושגי-יסו...
התצפית השנייה הגיע בעקבות הפיזיקאי דה ברולי שהרחיב את עיקרון הדואליות לחלקיקי החומר וייחס להם תכונות גליות. אם האנרגיה של חלקיק האור תלויה ...
מכניקת הקוונטים – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › מכניקת_הקוונטים
לפונקציית הגל תכונות רבות המוכרות מתחום הגלים, כגון אורך גל, אך היא מייצגת מידע אודות חלקיק בדיד, וניתן לגזור ממנה פרטים על אודות המיקום שלו, המהירות שלו ותכונות אחרות. המידע הזה אינו שלם, אלא הסתברותי בלבד, כפי שמתואר להלן. אינדטרמיניזם מכניקת הקוונטים אינה מאפשרת לחזות תוצאות של מדידה במדויק, אלא רק באופן הסתברותי.
פרקים בפיסיקה מודרנית, יחידות 8-11 - Page 20 - Google Books Result
https://books.google.com › books
על - כן התקווה היחידה לגלות את החלקיק של יוקונה היתה בין חלקיקי הקרינה ... תכונותיו של חלקיק זה תאמו במדויק את כל שחזתה תיאוריית יוקווה , נהיה ברור כי הוא ...
חלקיק – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/חלקיק
בפיזיקה תאורטית חלקיק הוא מודל של גוף חומרי, בעל מיקום ותנע מוגדרים, שלא ניתן לעוות את צורתו. מבחינה אינטואיטיבית, נוח לחשוב על החלקיק ככדור שיש או כדור ביליארד (בתיאום עם מודל הכדורים הקשיחים ) זערורי בעל מקום ומהירות היכול להתנגש עם חלקיקים אחרים ולקיים אינטראקציות פיזיקליות.
דואליות גל-חלקיק – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/דואליות_גל-חלקיק
זה אור זה? - גלובס
https://www.globes.co.il › גלי וינרב
... חלקיק, תלוי באופן שבו מודדים אותו. כעת, מחקר חדש שפורסם בכתב העת science טוען כי ניתן למדוד את תכונות האור גם כגל וגם כחלקיק בו-זמנית.
דואליות גל-חלקיק – ויקיפדיה
he.wikipedia.org › wiki › דואליות_גל-חלקיק
היסטוריה
גן חיות של חלקיקים - מדע גדול, בקטנה : מדע גדול, בקטנה
www.lbscience.org › 2021/02/14 › 18216
Feb 14, 2021 · תכונותיהם של חלקיקים אלו היו בגדר תעלומה, עד שזו נפתרה בעבודתם של הפיזיקאים מארי גל-מאן, יובל נאמן וג'ורג' צוייג, שסיווגו את החלקיקים הללו למשפחות, בדומה לטבלה המחזורית של היסודות שחיבר הכימאי מנדלייב כמאה שנים קודם לכן.