חיפשת:

תחנון פסח שני

האם אומרים תחנון בערב פסח שני? | שאל את הרב | שאלות ...
https://www.yeshiva.org.il/ask/122156
בפסח שני המנהג הרווח הוא, שאין אומרים תחנון. ובמנחה של ערב פסח שני, מנהג רוב בני אשכנז שאומרים תחנון, ואילו מנהג רוב בני ספרד שאין אומרים. במקום שאין מנהג, עדיף שלא לומר תחנון.
אמירת תחנון במנחה של ערב פסח שני - הרב דוד לאו - מודיעין ...
shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=39745
אמירת תחנון במנחה של ערב פסח שני - הרב דוד לאו - מודיעיןשלום רב, ברצוני לשאול את כבוד הרב שאלה לגבי סוגיה שעוררה ויכוח בעת התפילה אתמול בבית הכנסת. כידוע בתפילת מנחה של ערבי חג,אין אומרים תחנון.השאלה היא: - …
תחנון במנחה של ערב פסח שני - הידברות | שאל את הרב
https://www.hidabroot.org › question
תחנון במנחה של ערב פסח שני. י"ג אייר התשע"ז | 09.05.17 00:00. שאלה. שלום הרב, ברצוני לשאול ...
תחנון בפסח שני | הרה"ג דוב ליאור | שאל את הרב | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il › ask
התפללתי מנחה בבית כנסת בקריית שמונה בערב פסח שני והרב במקום (ספרדי) אמר שאומרים תחנון בפסח שני, כיון שזה לא חג של כל עם ישראל אלא של יחידים ולכן רק ביום ...
תחנון בפסח שני | שאל את הרב | שאלות ותשובות | אתר ישיבה
https://www.yeshiva.org.il/ask/26979
תורמים ונכנסים להגרלת הפרסים - שובר לתפילין בסך 1500 ש"ח, לילה בצימר, מינויים לאינטרנט רימון, פנימה, אותיות וילדים ועוד פרסים. ישיבה. בשביל זה יש אינטרנט. לימוד יומי יום ד' ג' אלול ה'תשפ"א , עלות השחר 90 דקות (מעלות) 4:22.
פסח שני ומקומו | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית
https://www.toraland.org.il › מאמרים
מקומו של פסח שני בזמננו תמוה. מחד אין אומרים בו תחנון. מאידך, בט"ו באייר אין נוהגים שום זכר או ציון, אע"פ שבו נאכל הפסח עד חצות הלילה.
האם בערב פסח שני יש לומר תחנון לספרדים - הרב מוצפי
https://www.doresh-tzion.co.il › QAS...
שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א שאלה - 94837. לכבוד הרב שלום רב האם בערב פסח שני יש לומר תחנון לספרדים. תשובה ...
תחנון בפסח שני וגדר פסח שני - פורום אוצר החכמה
forum.otzar.org/viewtopic.php?t=39820
Jul 05, 2015 · ובקיצוש"ע – מקור חיים (סי' צ' יא') כתב, יום פסח שני, י"ד באייר, ירבה בשמחה קצת כי קדוש היום, ויש נוהגים לאכול בו מצה וטוב לאכול מצה גם בליל ט"ו. בספר אורחות רבינו (ח"ב עמ' צז') כתב שרבי חיים קנייבסקי שליט"א אמר שהחזו"א לא אכל מצות בפסח שני ודעתו לא היתה נוחה מזה שאוכלים ואמר שמוסיפים ...
אוצר מנהגי חב"ד - בין פסח לעצרת - פסח שני - מא | ספריית ליובאוויטש
https://chabadlibrary.org › otzar
פסח שני. מא. תחנון. אין אומרים תחנון ונפילת-אפים בפסח שני שהוא י"ד באייר (וגם לא "למנצח" ו"תפלה לדוד"). אבל במנחה שלפני פסח שני נופלין (על-פי סידור אדמו"ר.
פסח שני – ויקיפדיה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/פסח_שני
פסח שני (נקרא גם פסח קטן ) חל בי"ד באייר, חודש בדיוק אחרי ערב פסח, ובו ניתנת שוב ההזדמנות להקריב קורבן פסח עבור אנשים שנמנע מהם להקריבו במועדו משום שהיו טמאים או רחוקים ממקום המקדש בי"ד בניסן. קורבן פסח הוא אחד משתי מצוות עשה בכל התורה שעבירה עליהן דינה כרת ולכן חשיבותו הגדולה של יום זה.
פסח שני - תחנון - שו"ת הלכה אקטואלי
http://m.shut-halacha.co.il › פסח-שני-ת...
פסח שני > תחנון. שאלה: מה דין אמירת תחנון בפסח שני ובמנחה שלפניו? תשובה: אין אומרים תחנון בפסח שני (י"ד באייר) וגם לא במנחה שלפניו. פוסק: הרב אליעזר מלמד.
סדר תחנון – ויקיטקסט
https://he.wikisource.org/wiki/סדר_תחנון
סדר תחנון. ימים שאין אומרים בהם תחנון: ר"ח, כל חודש ניסן, [יום העצמאות - ה' באייר], פסח שני - י"ד באייר, ל"ג בעומר - י"ח באייר, [יום ירושלים - כ"ח באייר], מר"ח סיוון עד י"ב בו ועד בכלל, ט' באב, ט"ו באב, ערב ראש השנה, ערב יום הכיפורים, ממוצאי יום כפור עד סוף חודש תשרי, חנוכה, ט"ו בשבט, פורים ...
תחנון – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/תחנון
האם אומרים תחנון בפסח שני - דין
https://din.org.il › ... › נפילת אפים
... יום שחיטת פסח קטן ועל כן ראוי שלא לומר בו תחנון, וכן הוא בסידור הגרש"ז. ובאשל אברהם בוטשאטש מחזק מנהג אותן שאין אומרים תחנון בפסח שני.
תחנון בפסח שני וגדר פסח שני - פורום אוצר החכמה
https://forum.otzar.org › viewtopic
סיפור יציאת מצרים ב"פסח שני" (ובדין תחנון וסליחות בה"ב בפסח שני) א] מתני' פסחים צה, א: מה בין פסח הראשון לפסח השני.
פסח שני – ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org/wiki/פסח_שני
פסח שני (נקרא גם פסח קטן) חל בי"ד באייר, חודש בדיוק אחרי ערב פסח, ובו ניתנת שוב ההזדמנות להקריב קורבן פסח עבור אנשים שנמנע מהם להקריבו במועדו משום שהיו טמאים או רחוקים ממקום המקדש בי"ד בניסן.קורבן פסח הוא …
תחנון במנחה של ערב פסח שני - הידברות | שאל את הרב - הידברות
https://www.hidabroot.org/question/226684
May 08, 2017 · תשובה. המנהג הוא שלא לומר תחנון בי"ד באייר היות והוא פסח שני (ראה פרי חדש סימן קלא אות ז, סידור היעב"ץ שער היסוד שער חודש אייר, וסידור התניא, ובמה שציין בזה בספר הלכה ברורה סימן קלא בשער הציון ס"ק קיט). אולם לגבי י"ג באייר - בשחרית בוודאי אומרים תחנון.
האם אומרים תחנון בערב פסח שני במנחה? - ישיבת כסא רחמים
https://www.ykr.org.il › question
האם בערב פסח שני במנחה נוהגים לומר תחנון או לא. הרב מצליח מאזוז. אין אומרים תחנון, ראה במבוא של מרן ראש הישיבה נר"ו לספר מאיר בת עיין שבהוצאת הישיבה.
מה זה פסח שני, ומה עושים בו - פסח שני
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/673710
מה זה פסח שני, ומה עושים בו. יום י"ד באייר הוא "פסח שני". בזמן בית-המקדש הייתה זו הזדמנות נוספת להקריב קורבן פסח עבור אלו שלא יכלו לעשות זאת בפסח הראשון. בימינו, מציינים את היום באי-אמירת תחנון ונוהגים לאכול בו מצות. שימו לב: ישנם כאלו המכנים בטעות את החג השני של הפסח בשם 'פסח שני'.