חיפשת:

תחלואה כפולה מאמרים

תחלואה כפולה - ויקיפדיה
https://he.wikipedia.org › wiki › תחלו...
תחלואה כפולה הוא מושג מתחום הפסיכיאטריה המתאר אדם הסובל משתי מחלות בו זמנית. ... מאמר מסכם אודות "תחלואה כפולה", הבנת האבחנה ועקרונות מנחים לטיפול, ...
טיפול בתחלואה כפולה במרכז גמילה פרטי בראשית | בראשית
https://bereshit-gmila.co.il/תחלואה-כפולה
המושג “תחלואה כפולה” – בני אדם הסובלים מהפרעה נפשית ומהתמכרות לחומרים פסיכו אקטיביים.
מאמר מסכם אודות "תחלואה כפולה", הבנת האבחנה ועקרונות מנחים ...
www.hebpsy.net › me_article
Jun 01, 2008 · תחלואה כפולה היא בעייה כפולה, כלומר, מונח כללי המתאר אנשים שסובלים מקומורבידיות של תלות/שמוש לרעה בסמים וגם מהפרעה פסיכוטית, אפקטיבית, התנהגותית או הפרעת אישיות קשה (Lehman, 1996). אנשים עם הפרעה ...
מאמר מסכם אודות "תחלואה כפולה", הבנת האבחנה ועקרונות מנחים ...
https://www.hebpsy.net/me_article.asp?article=1773
Jun 01, 2008 · מאמר מסכם אודות "תחלואה כפולה", הבנת האבחנה ועקרונות מנחים לטיפול. סיכום ספרות מקצועית וידע שרכשתי אודות "תחלואה כפולה" - בעייה משולבת של התמכרות לחומרים פסיכו-אקטיביים (סמים, אלכוהול) יחד עם בעייה פסיכיאטרית. ההרצאה ניתנה בפני צוות …
חשוב שתדע/י: למה מתכוונים במושג תחלואה כפולה?
https://www.drtal.co.il/תחלואה-כפולה
תחלואה כפולה: אבחון והתמודדות במרכז ד''ר טל. המושג תחלואה כפולה מתאר מצב בו אדם מאובחן בשתי הפרעות רגשיות או יותר. המונח לקוח מתוך עולם הפסיכיאטריה ויכול לתאר מקרים בהם אדם סובל משני סוגים מובנים של קשיים רגשיים, או מהשילוב של הפרעה רגשית ושימוש לרעה/התמכרות.
אודות "תחלואה כפולה" והטיפול בה - הרצאה בכנס בבית החולים ע ...
https://www.hebpsy.net/me_article.asp?article=1774
Jun 01, 2008 · רב המחקרים על תחלואה כפולה אינם תומכים בתיאוריית ה-self-medication מבחינת התאמת הסם להפרעה או למחלה המסויימת. המודל המוצע בספרות העכשווית להחלמה כפולה הוא מודל הטיפול האינטגרטיבי, שמשלב בין מודל ההחלמה מההתמכרות ומודלים של בריאות הנפש.
אוכלוסיות ייחודיות על רצף ההתמכרות: תחלואה כפולה והתמכרות ...
https://www.gov.il › molsa-research-10-2020
הסקירה מבוססת על מאמרים מדעיים שראו אור בכתבי עת שפיטים. בין-לאומיים, ובכלל זה מחקרים ... על מאפייני המתמודדים עם תחלואה כפולה, הפרעת הימורים, הפרעת.
: תחלואה כפולה נפשית סוגיות טיפוליות ומשפטיות - משרד הבריאות
https://www.health.gov.il › PublicationsFiles › Me...
מחקרים. בקרב אוכלוסיות של חולי נפש מצאו שיעורי. תחלואה כפולה בין. 40-50%. ○. מחקרים בקרב מכורים מצאו שיעורי תחלואה כפולה בין.
תחלואה כפולה: כשהתמכרות פוגשת בעיה פסיכיאטרית
https://responsiblegaming.pais.co.il/...
בעיה פסיכיאטרית נוספת להתמכרות היא הכלל ולא היוצא מן הכלל", מסביר הפסיכיאטר ד"ר שאולי לב-רן, סגן מנהל בית חולים לב השרון ומנהל המרפאה להתמכרויות ו"תחלואה כפולה", מונח המתאר התמכרות לצד הפרעה פסיכיאטרית נלווית. ד"ר לב-רן, אני חייבת לציין ש"תחלואה כפולה" נשמע ביטוי מאוד שלילי ...
אודות "תחלואה כפולה" והטיפול בה - הרצאה בכנס בבית החולים ע"ש ...
www.hebpsy.net › me_article
Jun 01, 2008 · המושג "תחלואה כפולה", או באנגלית ""dual diagnosis, הוא מונח שמקובל בספרות העכשווית להתייחס באמצעותו לתיאור אנשים שסובלים מקו-מורבידיות בין שימוש לרעה או תלות בחומרים וגם מפסיכוזה, מהפרעה אפקטיבית, התנהגותית או מהפרעת אישיות קשה. אני אתמקד בחולי הנפש שמכורים לסמים, ופחות בהתמכרויות לחומרים אחרים כמו אלכוהול, טבק ואחרים.
מהי תחלואה כפולה? על טיפול בהתמכרות עם הפרעה נפשית נוספת
https://www.tipulpsychology.co.il › d...
תחלואה כפולה היא שילוב של טיפול ממוקד עבור מטופלים המתמודדים מהתמכרות ומהפרעה פסיכיאטרית מקבילה, כמו דיכאון, OCD או מחלה נפשית כרונית. קראו באתר על תח...
תחלואה כפולה | מכללת טאותרפיה
https://www.taotherapy.co.il › dualpr...
תחלואה כפולה או בעיה כפולה: ​. המושג “תחלואה כפולה” הוא מונח המתאר אנשים הסובלים מהפרעה נפשית והתמכרות לסמים ולאלכוהול או להתנהגות ממכרת אחרת.
למה מתכוונים במושג תחלואה כפולה? - מרכז ד"ר טל
https://www.drtal.co.il › תחלואה-כפולה
המושג תחלואה כפולה מתאר מצב בו אדם מאובחן בשתי הפרעות רגשיות או יותר. המונח לקוח מתוך עולם הפסיכיאטריה ויכול לתאר מקרים בהם אדם סובל משני סוגים מובנים של ...
תחלואה כפולה: כשהתמכרות פוגשת בעיה פסיכיאטרית
responsiblegaming.pais.co.il
כשמגיעים למרפאה לתחלואה כפולה, מי שבודק את המטופל ישאל על שני הרבדים – הפסיכיאטרי וההתמכרותי, וכך נעשה מאמץ לאבחן היטב את שניהם בשלב הראשון. לצערי אין הרבה מוסדות העונים על הצורך הזה כיום בישראל. ישנן כמה מרפאות, כמה מחלקות אשפוז, וקהילה טיפולית ייעודית לתחלואה כפולה. איך מטפלים במטופל עם כמה בעיות במקביל?
תחלואה כפולה | ארגון שלמה - הארגון הישראלי לוולוודיניה
www.shlema.org.il › co-morbidity
תחלואה כפולה | ארגון שלמה - הארגון הישראלי לוולוודיניה תחלואה כפולה תחלואה כפולה מתארת מצב שבו, פרט לכאבים בפות ובנרתיק, מופיעים תסמינים פיזיים נוספים באזור האגן או באזורים נוספים בגוף הקשורים לכאב כרוני. תסמינים אלו עלולים להופיע יחד עם הכאבים בפות ובנרתיק, ויתכן שתהיה להם השפעה עליהם.
תחלואה כפולה: הפרעה נפשית והתמכרות - אנוש
https://www.enosh.org.il/he/blog/על-תחלואה-כפולה
תחלואה כפולה: הפרעה נפשית והתמכרות. נושא התחלואה הכפולה הפך להיות מאד רלוונטי בשנים האחרונות, זוהי תופעה שמתרחבת בארץ ובעולם. תחלואה כפולה נחשבת לסוג של הפרעה נפשית, שהיא שילוב בין התמכרות למחלה נפשית. במשך שנים העדיפו להפריד בין השתיים.
תחלואה כפולה, משרד הבריאות
https://www.health.gov.il/Subjects/addictions/Multiple
תחלואה כפולה נפשית - שימוש מזיק או התמכרות לסמים , אלכוהול, חומרים ממכרים או התנהגות ממכרת לצד בעיה נפשית
תחלואה כפולה, משרד הבריאות
www.health.gov.il › Subjects › addictions
תחלואה כפולה נפשית - שימוש מזיק או התמכרות לסמים , אלכוהול, חומרים ממכרים או התנהגות ממכרת לצד בעיה נפשית
תחלואה כפולה: הפרעה נפשית והתמכרות - אנוש
www.enosh.org.il › he › blog
תחלואה כפולה: הפרעה נפשית והתמכרות נושא התחלואה הכפולה הפך להיות מאד רלוונטי בשנים האחרונות, זוהי תופעה שמתרחבת בארץ ובעולם. תחלואה כפולה נחשבת לסוג של הפרעה נפשית, שהיא שילוב בין התמכרות למחלה נפשית. במשך שנים העדיפו להפריד בין השתיים. הפסיכיאטר היה מפנה לטיפול בהתמכרויות וההפך, והחולים היו נופלים בין הכיסאות.
חשוב שתדע/י: למה מתכוונים במושג תחלואה כפולה?
www.drtal.co.il › תחלואה-כפולה
כאשר התחלואה הכפולה כוללת שימוש בחומרים, תוכנית הטיפול תכלול בנוסף: תהליך של גמילה (במסגרת מתאימה או בבית בליווי של איש מקצוע/בן משפחה קרוב). השתלבות במסגרת קבוצתית המתבססת על שיטת 12 הצעדים. טיפול פרטני עם איש מקצוע המומחה בטיפול בהתמכרויות. ליווי תמיכה והדרכה של בני משפחה או קרובים אחרים היכולים לסייע בתהליך השיקום של המכור.
הטיפול בסובלים מתחלואה נפשית כפולה - הכנסת
https://fs.knesset.gov.il › globaldocs › MMM
כפולה )להלן: תחלואה כפולה( מוגדרת כקיומם, בו. -. זמנית ואצל אותו אדם, של. הפרעה נפשית ושל שימוש לרעה או התמכרות לחומרים פסיכו.
כתבות ומאמרים - כפר איזון
https://www.izun.org.il › News_and_...
מאמרים ומחקרים, כתבות, מכתבים ועדויות ... הטיפול בסובלים מתחלואה נפשית כפולה הכנסת 5.12.2016 ... נייר עמדה תחלואה כפולה לכנסת איגוד הפסיכיאטריה בישראל
מאמר מסכם אודות "תחלואה כפולה", הבנת האבחנה ועקרונות מנחים ...
https://www.hebpsy.net › me_article
תחלואה כפולה. כתבה: ענבל שני, פסיכולוגית קלינית מומחית. ההרצאה ניתנה בפני צוות המחלקה לתחלואה כפולה, ביה"ח "אברבנאל" כחלק מ-Journal Club מחלקתי, 2005.